برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
پیکرتراشی : انواع، روش و عوارض آن!

پیکرتراشی : انواع، روش و عوارض آن!

پیکرتراشی بدن نوعی جراحی است که ممکن است پس از کاهش وزن عمده انجام شود. این جراحی، افتادگی پوست و چربی اضافی را از بین می‌برد و شکل و بافت زیرین را بهبود می‌بخشد. پیکرتراشی بدن اغلب به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد. در صورت افزایش یا کاهش وزن زیاد در آینده، پیکرتراشی بدن مانع از افتادگی پوست شما نخواهد شد. قبل از انجام این جراحی با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای آن و نتایجی که می‌توانید انتظار داشته باشید، صحبت کنید.

پیکرتراشی

پیکرتراشی بدن چیست؟

پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن یک جراحی ترمیمی برای برداشتن افتادگی پوست، چربی اضافی، بهبود شکل و بافت زیرین است. کانتورینگ بدن ممکن است پس از کاهش وزن عمده انجام شود. پیکرتراشی بدن اغلب به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد. نواحی که اغلب تحت تأثیر پوست شل و بدون تکیه گاه قرار می‌گیرند، عبارت‌اند از: بازوها، سینه‌ها، شکم، باسن و کشاله ران‌ها. اگر در مورد ظاهر خود نگران هستید یا به فکر درمان‌های زیبایی برای افزایش اعتماد به نفس خود هستید، جایگزین‌های دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید سبک زندگی خود را تغییر داده و از لحاظ روانشناسی خود را تقویت کنید.

نکات قبل از جراحی پیکرتراشی بدن

قبل از اینکه جراحی کانتورینگ یا پیکر تراشی بدن را انتخاب کنید، موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید، عبارت‌اند از:

جراحی کانتورینگ بدن، به تنهایی جراحی مناسبی برای برداشتن چربی اضافه نیست

اگر پوست شما خاصیت ارتجاعی (کششی) خوبی داشته باشد، لیپوساکشن می‌تواند رسوبات چربی اضافی را از بین ببرد. در مواردی که خاصیت ارتجاعی پوست ضعیف است، ترکیبی از لیپوساکشن و تکنیک‌های کانتورینگ بدن توصیه می‌شود.

کاهش وزن شما باید تثبیت شود

کاهش وزن بعد از جراحی باعث شلی پوست می‌شود. افزایش وزن به پوست سفت شده شما فشار وارد می‌کند و باعث ایجاد علائم کشش و زخم‌های گسترده می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید: چگونه بعد از کاهش وزن، چاق نشویم؟

مسائل پزشکی مربوط به جراحی پیکرتراشی بدن

قبل از عمل، شما باید طیف وسیعی از مسائل پزشکی را با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک در مورد موارد زیر قبل از جراحی با شما صحبت خواهد کرد.

سلامت جسمانی

معاینه به پزشک شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا درمان مناسب است یا خیر.

سابقه پزشکی

برخی از شرایط پزشکی که از قبل داشته‌اید و هر عمل جراحی که در گذشته انجام داده‌اید، ممکن است بر تصمیم گیری در مورد این عمل تأثیر بگذارد.

خطرات و عوارض احتمالی

مهم است که خطرات و عوارض را درک کنید تا بتوانید بررسی کنید که آیا کانتورینگ بدن برای شما مناسب است یا خیر.

دارو

در مورد داروهایی که به طور منظم مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل‌های ویتامینی به پزشک اطلاع دهید.

واکنش‌های گذشته به داروها

اگر تا به حال واکنش بد یا عارضه جانبی از هر دارو، از جمله بیهوشی داشته‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید.

آماده سازی برای جراحی

پزشک دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد آنچه که باید در خانه انجام دهید تا برای جراحی آماده شوید به شما ارائه می‌دهد. برای مثال، ممکن است به شما توصیه شود که داروی خاصی مصرف کنید یا دوز داروی موجود را تغییر دهید. تمام دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید.

جراحی پیکرتراشی بدن چگونه انجام می‌شود؟

جراحی پیکرتراشی بدن معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. گاهی اوقات ممکن است از اپیدورال (بی حس کننده موضعی که بدن را از کمر به پایین بی حس می‌کند) استفاده شود. کانتورینگ بدن انواع مختلفی دارد. بسته به شرایط فردی شما، پزشک ممکن است یک یا چند عمل جراحی را برای دستیابی به نتایج مطلوب توصیه کند.

پیکرتراشی

انواع جراحی پیکرتراشی

همانطور که پیش‌تر گفته شد این جراحی انواع مختلفی دارد. در این قسمت به بررسی کامل آن‌‌ها پرداخته‌ایم. انواع جراحی کانتورینگ بدن، عبارت‌اند از:

لیفت پایین بدن

چربی اضافی بدن از شکم، باسن و ران ها گرفته می شود. این روش همچنین می‌تواند سطح پوست دارای فرورفتگی و نامنظم را که معمولاً به عنوان سلولیت شناخته می‌شود، بهبود بخشد. در برخی موارد، لیفت پایین تنه را می‌توان طی یک عمل انجام داد. در موارد دیگر، دو یا چند عملیات باید برنامه ریزی شود.

لیفت ران

پزشک، بریدگی در کشاله ران ایجاد می‌کند که از قسمت داخلی پا تا زانو می‌گذرد. پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود. در برخی موارد، پزشک ترجیح می‌دهد برش را از کشاله ران تا باسن ادامه دهد تا شکل بیرونی ران را بهبود بخشد.

لیفت باسن

پزشک بالای باسن را برش می‌دهد و بسته به وسعت عمل، گاهی اوقات کناره‌های باسن را نیز برش می‌دهد. قسمت‌های هلالی شکل از پوست و چربی برداشته شده و پوست به هم کشیده شده و دوخته می‌شود.

لیفت بازو (براکیوپلاستی)

پزشک بر روی سطح داخلی بازو از زیر بغل تا آرنج برش ایجاد می‌کند. عضله زیرین با بخیه سفت می‌شود تا شکل بازو صاف و مشخص شود.

بیشتر مطالعه کنید: رژیم‌های کاهش وزن سریع با نتایج فوق العاده

عوارض جراحی پیکرتراشی بدن

تمام جراحی‌ها درجاتی از خطر را به همراه دارند. برخی از عوارض احتمالی پیکرتراشی بدن، عبارت‌اند از:

  • خطرات بیهوشی، از جمله واکنش آلرژیک، که ممکن است (به ندرت) کشنده باشد.
  • خطرات جراحی مانند خونریزی یا عفونت
  • لخته شدن خون که ممکن است باعث عوارض قلبی عروقی بالقوه کشنده مانند حمله قلبی، ترومبوز ورید عمقی یا سکته شود.
  • تجمع مایع در زیر زخم
  • مرگ بافت در امتداد زخم یا از دست دادن پوست
  • آسیب عصبی حسی، که ممکن است باعث بی حسی طولانی مدت یا دائمی شود.
  • تورم طولانی مدت
  • آسیب به بافت‌های زیرین مانند ماهیچه‌ها
  • عدم تقارن (ناهمواری) پوست
  • اسکار ناخوشایند، ملتهب یا خارش دار
پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی، یک روش جراحی است که در آن بخشی از بدن فرد برای بهبود شکل و ظاهر آن اصلاح می‌شود. معمولاً این عمل برای تغییر اندازه، شکل و یا ظاهر بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیکرتراشی چه نوع تغییراتی را می‌تواند در ظاهر بدن ایجاد کند؟

عمل پیکرتراشی می‌تواند تغییراتی از جمله افزایش اندازه، کاهش اندازه، اصلاح شکل، تغییر رنگ و یا ترمیم بخشی از بدن را ایجاد کند.

آیا پیکرتراشی خطرناک است؟

همانند هر عمل جراحی دیگری، پیکرتراشی نیز ممکن است خطرات خاص خود را داشته باشد. اما با توجه به پیشرفت‌های پزشکی، فناوری‌های جدید و تجربه جراحان، خطرات پیکرتراشی به شدت کاهش یافته است. قبل از اقدام به عمل پیکرتراشی، مهم است که با جراح مشورت کرده و اطلاعات کامل در مورد ریسک‌ها و مزایا داشته باشید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط