برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
کاهش وزن با کمک نورون درمانی

نورون درمانی برای کاهش وزن چیست؟

نورون درمانی برای کاهش وزن چیست؟ آیا تأثیر دارد؟ این سؤالی است که بسیار از افراد در بدو مواجه با‌ این تکنیک می‌پرسند و ما اینجا هسیتم تا به این سؤال پاسخ کامل دهیم. کاهش وزن کار آسانی نیست. پرخوری تعادل طبیعی بدن شما را از بین می‌برد. وقتی بدن شما از تعادل خارج است، کنترل‌های طبیعی اشتها کار راحتی نیست. شما توانایی این را از دست می‌دهید که چه زمانی باید غذا بخورید و چه زمانی آن را متوقف کنید.
مطالعات علمی ثابت می‌کنند که مغز چقدر می‌تواند بر رفتار و بدن ما تأثیر بگذارد. مغز ما می‌تواند به ما کمک کند لاغر شویم و لاغر بمانیم.
الگو‌های اصلی که منجر به پرخوری می‌شود، اضطراب، افسردگی و نفرت از خود است. هنگامی که می‌ترسید، احساس استرس می‌کنید یا غرق در زندگی هستید، اضطراب باعث پرخوری می‌شود. زمانی که احساس پوچی یا محرومیت می‌کنید و نمی‌توانید آن را بیان کنید، درچار افسردگی منجر به پرخوری می‌شوید.

ممکن است در زندگی با کمبود حمایت از طرف اطرافیان مواجه باشید که شما را عصبانی و تنها می‌کند. نفرت از خود ناشی از احساس گناه، تصور منفی از خود و عزت نفس پایین است. همه این الگو‌ها می‌تواند منجر به هوس خوردن غذا‌های ناسالم شود. برنامه‌های غذایی معمولاً به این الگو‌ها نمی‌پردازند. محدود کردن وعده‌های غذایی خود اغلب این مشکلات را بزرگتر می‌کند.
البته این تمام ماجرا نیست و نمی‌توان گفت پرخوری یا چاقی همیشه از مشکلات ایجاد می‌شود بلکه شادی نیز می‌تواند عامل پرخوری باشد. با کمک دستگاه‌های تشدید مغناطیسی مشخص شد که مغز در بیماران چاق نسبت به افراد لاغر به محرک‌های پاداش بسیار قوی‌تر واکنش نشان می‌دهد.

نوروفیبدک برای کاهش وزن

نورون درمانی برای کاهش وزن

تقریباً بیشتر افرادی که اضافه وزن دارند می‌دانند برای کاهش وزن چه کاری باید انجام دهند اما هنوز آن را انجام نمی‌دهند! تابه حال از خود پرسیده‌اید که چرا نمی‌توانید به رژیم خود پایبند باشید؟ آیا شده است که خود را به خاطر شسکت رژیم سرزنش کنید؟

علاوه بر پرداختن به عدم تعادل متابولیک با تغذیه رژیمی، یک محرک ناخودآگاه قدرتمند برای زندگی و غذا خوردن وجود دارد که اکثر مردم بر آن کنترل ندارند. این آن بخش خودکار و عادت شده از زندگی ما است که بیشتر روز ما را می‌گذراند و چیزی نیست جز ضمیر ناخود آگاه ما که بر اساس زندگی و عادات ایجاد می‌شود.

گفتن اینکه نمی‌خواهید به دیگر اضافه وزن داشته باشید و به عادت غذایی در زندگی خود ادامه دهید، در مقابل سیستم عامل ناخودآگاه شماست که ۹۵ درصد از زندگی شما را اجرا می‌کند.

برای به حداکثر رساندن موفقیت ترک عادات اشتباه، نیاز به ورود به سیستم عامل مغز است. با پیشرفت‌های اخیر در علم، فناوری به نام نقشه‌برداری مغز و نوروفیدبک، اکنون این توانایی را دارید که به معنای واقعی کلمه شبکه‌های عصبی خود را در مغز خود تغییر دهید یا دوباره سیم کشی کنید.

وقتی مغز تغییر می‌کند، ذهن به همراه باور‌های ناخودآگاه خود به دنبال آن می‌آیند. در اصل، ذهن توسعه عملکرد مغز است. برای اینکه مغزتان را درست مثل بدنتان در بهترین شکل نگه دارید، تناسب اندام مغز برای هر کسی که خواهان یک سبک زندگی سالم است ضروری است.

نحوه انجام نورون درمانی برای کاهش وزن

نورون درمانی ابتدا با یک نقشه مغزی شروع می‌شود تا بفهمید مغز شما در کجا عملکرد ضعیفی دارد یا بیش از حد فعال است. اولین قدم برای دستیابی به نتیجه، داشتن یک خط پایه از نحوه تنظیم مغز شما است که منجر به نحوه تفکر و درک شرایط زندگی خود می‌شود.

برای گرفتن نوار مغز، یک درپوش دستگاه EEG کالیبره شده با ۲۰ الکترود فرکانس امواج مغزی شما را اندازه‌گیری می‌کند و داده‌ها را به شکل نمودار چاپ تبدیل می‌کند. این شرایط به شناسایی سطح فعلی عملکرد مغز کمک می‌کند. براساس نتایج یک نقشه مغزی، ما می‌توانیم برای هر فرد تمرین‌های مغزی مناسب را شناسایی کرده و آن‌ها را در یک برنامه شخصی‌سازی پیاده‌سازی کنیم که نه تنها از جهت کاهش وزن سالم پشتیبانی می‌کند، بلکه مهم‌تر از آن برای بهبود همه جنبه‌های عملکرد مغز به طور کلی پشتیبانی می‌کند.

در جلسه نورون درمانی برای کاهش وزن چه می‌گذرد؟

  1. در ابتدا شما باید به آزمایشگاه مغز بروید و سپس روی یک صندلی راحت می‌نشینید. یک دستگاه که شامل کلاً است روی سر شما قرار می‌گیرد و نام آن EEG است.
  2. سپس نوروفیدبک امواج مغزی را که از طریق حسگر‌های واقع در پوست سر (الکتروانسفالوگرام یا EEG) به دست می‌آید، ثبت می‌کند.
  3. امواج ضبط شده توسط یک کامپیوتر تخصصی تفسیر می‌شود که این امکان را به شما می‌دهد تا ببینید کدام قسمت‌های مغز به درستی کار نمی‌کنند و باعث ایجاد علائم و مشکلات می‌شوند.
  4. بر اساس این اطلاعات، یک برنامه آموزشی شخصی برای هر بیمار ایجاد خواهد شد. این آموزش مبتنی بر یادگیری شرطی‌سازی عامل است. شرطی‌سازی عملی (یا ابزاری) مکانیزم یادگیری اصلی زیربنایی خود تنظیمی فعالیت مغز از طریق نوروفیدبک در نظر گرفته می‌شود.
  5. در جلسه آموزشی، رایانه نشانه‌های سمعی و بصری (به شکل یک تمرین یا یک بازی ویدیویی) برای فعال یا غیرفعال کردن مناطق خاص مغز ارائه می‌دهد.
  6. اگر مغز تمرین را به درستی دنبال کند، سمعی و بصری ادامه می‌یابد، اگر برعکس، اگر فرآیند‌های اشتباه تشخیص داده شود، بازی ویدیویی یا سمعی بصری متوقف می‌شود. به این ترتیب، مغز شروع به یادگیری خواهد کرد که برای کاهش امواج مغزی که باعث ایجاد مشکلات می‌شود و افزایش امواج مرتبط با عملکرد بهتر، چه کاری انجام دهد. با تکرار، مغز آموخته‌های خود را تثبیت می‌کند و می‌تواند پس از درمان در آن حالت تعادل باقی بماند.
«ورون درمانی برای کاهش وزن

نوروفیدبک چگونه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

نوروفیدبک می‌تواند به تعادل بدن و احساسات شما کمک کند. عملکرد‌های اساسی بدن مانند چرخه خواب و کنترل اشتها را بازنشانی می‌کند. نوروفیدبک مغز شما را آموزش می‌دهد تا بداند چه زمانی گرسنه هستید و چه زمانی سیر هستید. با نوروفیدبک کنترل طبیعی بر اشتهای خود به دست خواهید آورد. هوس‌های شما کاهش می‌یابد و مغز شما را به یک سبک زندگی سالم راهنمایی می‌کند.

نوروفیدبک با ناخودآگاه شما همکاری می‌کند

ممکن است در تغییر عادات مشکل داشته باشید زیرا عادتی که می‌خواهید تغییر دهید در بخش هوشیار مغز شما ذخیره نمی‌شود. ضمیر ناخودآگاه شما عادات شما را کنترل می‌کند، دقیقاً مانند ضربان قلب و تنفس شما. لازم نیست به هر ضربان قلب یا نفس فکر کنید. آن‌ها به خودی خود اتفاق می‌افتند. هوس کردن و پرخوری نیز چیز‌هایی نیستند که به آن فکر کنید. شما آگاهانه پرخوری یا هوس خوردن غذا‌های ناسالم را انتخاب نمی‌کنید. آن‌ها فقط به طور خودکار اتفاق می‌افتند. ناخودآگاه شما طوری برنامه‌ریزی شده است که با تغذیه ناسالم به هیجانات و اتفاقات ناگوار واکنش نشان دهد.

کمک نوروفیدبک به کنترل محرک پرخوری

بدون نوروفیدبک، رسیدن به ضمیر ناخودآگاه و تغییر پیام‌هایی که ارسال می‌کند دشوار است. درمان نوروفیدبک مستقیماً با ناخودآگاه شما صحبت می‌کند. به مغز شما نشان می‌دهد که چگونه در زمان واقعی کار می‌کند و بازخوردی را ارائه می‌دهد که به مغز شما نشان می‌دهد کجا باید تغییرات ایجاد کند.

هر جلسه نوروفیدبک را بر اساس نیاز‌های خاص شما به عنوان مثال، اشتها و هوس، سفارشی می‌کنیم. با این کار، محرک‌های پرخوری را برطرف می‌کنیم.

محرک‌های پرخوری اغلب احساسی هستند. خوردن به دلایل احساسی الگو‌هایی در مغز شما ایجاد می‌کند. این الگو‌ها زمانی که بار‌ها و بار‌ها اجرا می‌شوند عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شوند. نوروفیدبک به تثبیت احساسات شما کمک می‌کند. روی الگو‌های احساسی که منجر به پرخوری می‌شود، کار می‌کند. با آموزش نوروفیدبک، کمتر دچار این الگو‌های ناسالم می‌شوید. وقتی این کار را انجام دهید، توقف و بازگشت به الگوی سالم‌تر آسان‌تر خواهد بود.

نوروفیدبک تغییر را آسان‌تر می‌کند

با نوروفیدبک درمانی می‌توانید سلامت عاطفی و جسمی خود را تثبیت کنید و هوس‌های خود را کاهش دهید. نوروفیدبک به کاهش افکار منفی و افزایش نگرش‌های مثبت کمک می‌کند. این به شما کمک می‌کند تا با آسیب‌های گذشته کنار بیایید و از آن‌ها فاصله بگیرید. با نوروفیدبک خودآگاهی را افزایش دهید و حس خود را تقویت کنید. خودت باش و نسبت به آن احساس خوبی داشته باش! کاهش وزن به طور طبیعی به دنبال خواهد داشت.

کلام آخر در رابطه با نورون درمانی برای کاهش وزن

با کمک نوروفیدبک، افراد دارای اضافه وزن می‌توانند یاد بگیرند که میل خود به غذا را از طریق افکار خود کنترل کنند. هر فرد از نظر ذهنی یک استراتژی ایجاد می‌کند تا مغز خود را در موقعیت‌های روزمره آنقدر به جایی برساند که میل به غذا قابل کنترل شود. با این حال، دو عامل مهم برای کارکرد این روش ضروری است:

انگیزه و اراده برای کاهش وزن.

نوروفیدبک که در یک برنامه کلی برای کاهش وزن (تغییر رژیم غذایی، تمرین ورزشی) تعبیه شده است، فرصتی عالی برای دستیابی و تثبیت هدف شما در دراز مدت ارائه می‌دهد.

آیا نتایج حاصل از نورون درمانی برای کاهش وزن دائمی است؟

تحقیقات نشان می‌دهد که مزایای درمان در طول زمان باقی می‌ماند زیرا مغز یاد گرفته است که خود را تنظیم کند.

آیا نورو فیدبک عوارض یا درد دارد؟

به هیچ عنوان! شما فقط روی صندلی می‌نشینید و به‌مانیتوری که بازی را نشان می‌دهد نگاه می‌کنید و سعی می‌کنید با ذهنتان بازی را انجام دهید. نورون درمانی برای کاهش وزن هیچ دردی ندارد و هنگامی که ارزیابی و درمان توسط یک متخصص واجد شرایط انجام می‌شود، درمان نوروفیدبک عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
منصوری

با سلام و احترام، من خانمی ۵۰ ساله با وزن ۷۷ کیلو هستم و می خواهم ۱۰ کیلوگرم وزن کم کنم.

6 فروردین 1402 پاسخ
مهنوش

بسیار عالی و اصولی کار می‌کنید آرزوی موفقیت بیشتر را برای شما دارم

25 فروردین 1402 پاسخ
نفیسه موسوی یار

برای کاهش وزن

2 خرداد 1402 پاسخ
شایسته چوری

برای لاغری من زیاد میخورم

2 خرداد 1402 پاسخ
کیمیا قلی نژاد

کاهش وزن بذگشت وزنی دارم سه و نیم‌کیلو ده کیلو می خوام کم کنم

5 تیر 1402 پاسخ
فاطمه صیا

سلام میخواستم وزن کم کنم ۵۸ساله هستم خانم هستم

15 تیر 1402 پاسخ
فاطمه صیا

سلام میخواستم وزن کم کنم ۹۰ کیلو هستم ۵۸سالدارم خانم هستم خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید متشکرم

15 تیر 1402 پاسخ
علی دهقانی

لاغری

19 شهریور 1402 پاسخ
لیلاسعیدی

من خانم ۵۵سالم مشکل تیروتید کم کارهستم قد۱۶۵وزن ۹۰کیلو

24 مهر 1402 پاسخ
مریم

ااغری

16 آذر 1402 پاسخ

خیلی چاق شدم شکم درامدبرام درکل چاق شدم

18 بهمن 1402 پاسخ
مطالب مرتبط