برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
میان وعده رژیمی

میان وعده رژیمی چیست و توصیه های لاغری

همه ما می‌دانیم که برای داشتن یک سبک زندگی سالم باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کرد و بنابراین باید میان وعده‌های سالم را به برنامه غذایی اضافه کرد. اگر می‌خواهید وزن کم کنید و می‌خواهید با میان وعده‌ها با گرسنگی در حال ظهور مبارزه کنید، میان‌وعده‌ها باید به خوبی انتخاب شوند. زیرا تنقلات خوشمزه بسیاری وجود دارند که کربوهیدرات کم یا کتوژنیک نیز هستند، اما هنوز برای کاهش وزن چندان مناسب نیستند، زیرا کاملاً اعتیادآور هستند یا به خصوص سیر کننده نیستند. برای این مشکل ما این لیستی از میان وعده‌ رژیمی و نسبتا کم کالری را ایجاد کرده‌ایم. این میان وعده‌های رژیمی برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند. با ما همراه باشید.

میان وعده رژیمی

میان وعده‌های رژیمی و کم کالری

معمولا افرادی که قصد کاهش وزن دارند به دنبال میان وعده‌هایی هستند که کالری کم‌تری داشته باشند یا به کاهش وزن آن‌ها کمک کند. ما در این قسمت به معرفی میان وعده‌های رژیمی پرداخته‌ایم. این مواد عبارتند از:

موز و سیب تازه

میوه‌ها به طور کلی یک میان وعده ایده‌آل بین وعده‌های غذایی هستند. یک موز متوسط ​​حدود 100-120 کالری و یک سیب حدود 70 کالری دارد. در عین حال، میوه‌های تازه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی هستند که تأثیر مثبتی بر سلامت شما دارند. سیب و موز برای مقابله با هوس‌های غذایی عالی هستند و حمل آنها نیز آسان است.

سبزیجات و غذاهای خام

از مواد غذایی خام و سبزیجات استفاده کنید.این مواد به صورت نواری برش داده می‌شوند، نگهداری و حمل‌ونقل آن‌ها آسان است. خیار، هویج و فلفل دلمه‌ای میان وعده‌های مناسبی هستند. علاوه بر مواد با ارزش شناخته شده، اکثریت قریب به اتفاق سبزیجات حاوی فیبرهای رژیمی متعدد و مواد گیاهی ثانویه هستند. اگر سبزیجات خام برای شما ناخوشایند هستند، می‌توانید دیپ‌های مختلف را نیز امتحان کنید. برای مثال هوموس یا ماست کم چرب.

آجیل

آجیل همچنین یک میان‌وعده ایده‌آل برای بین وعده‌های غذایی برای جلوگیری از هوس غذایی و کاهش اشتها است. انتخاب انواع مختلف آجیل بسیار زیاد است: گردو، فندق و بادام هندی تنها چند نمونه از انواع آجیل هستند که به عنوان یک میان وعده ایده‌آل هستند. اگرچه آجیل حاوی اسیدهای چرب ضروری است که برای بدن شما نیز مهم است، اما می‌توانید از مقدار توصیه شده روزانه چربی تجاوز کنید.

ماست و پنیر کم چرب

محصولات لبنی اغلب دارای محتوای پروتئین بالایی هستند و اغلب در نسخه‌های کم چرب نیز موجود هستند. در ترکیب با میوه‌های تازه، آجیل یک میان وعده ایده‌آل می‌شوند. باید توجه داشته باشید که شکر اضافی به ماست یا کوارک اضافه نشده است و باید تا حد امکان کم‌چرب باشد.

میوه‌های خشک

میوه‌های خشک تراکم کالری بسیار بالاتری نسبت به میوه‌های تازه دارند. بنابراین، اگر رژیم دارید، فقط باید مقدار مشخصی از آن را مصرف کنید و در حالت ایده‌آل آن را از قبل وزن کنید. با این حال، میوه‌های خشک حاوی ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های مهم متعددی هستند که نباید از برنامه غذایی شما غافل شوند. میوه‌های خشک یک میان وعده خوب هستند اما اگر رژیم دارید باید در حد اعتدال مصرف شوند.

غلات کامل

کربوهیدرات‌ها همیشه نباید بد باشند. اگر می‌خواهید به کربوهیدرات‌ها برسید، باید کربوهیدرات‌های با زنجیره بلند نیز باشند، که تضمین می‌کند مدت طولانی‌تری سیر بمانید و در نتیجه از حملات گرسنگی در امان بمانید. نان سبوس‌دار یا نان ترد برای این کار ایده‌آل هستند. هر دو نوع حاوی فیبرهای رژیمی متعددی هستند که مسئول سیری هستند. یکی دیگر از مزیت‌های نان سبوس دار این است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلف با سایر مواد ترکیب کنید و در نتیجه تنوع لازم را فراهم کنید.

تخم مرغ

در واقع تخم مرغ به عنوان یک میان وعده برای کاهش وزن نیز مناسب است. به صورت آبپز می‌توان آنها را به راحتی مصرف کرد. تخم‌مرغ در درجه اول پروتئین‌های ارزشمندی را فراهم می‌کند و بسیار سیر کننده است. اگر می‌خواهید میزان چربی را بیشتر کاهش دهید، می‌توانید بدون زرده تخم‌مرغ که محتوای چربی آن بسیار بالاتر از سفیده تخم‌مرغ است، این کار را انجام دهید. جدای از آن، تخم مرغ کاملا سالم است و می‌تواند به عنوان یک میان وعده کاهش وزن استفاده شود.

میان وعده رژیمی

شکلات تلخ

شکلات تلخ ۷۵ درصد یک میان وعده سالم و خوشمزه در سوپرمارکت و همچنین یک میان وعده با ماندگاری طولانی است. یک تکه 100 گرمی شکلات تلخ را می‌توان به صورت مربع‌های 20 گرمی تقسیم کرد تا 5 میان وعده آن‌ها را مصرف کرد. شکلات تلخ سرشار از فیبر، چربی‌های خوب، پروتئین و مقدار کمی قند است، حاوی آنتی اکسیدان است و برای مصرف حتی کودکان نیز مناسب است. در ترکیب با یک تکه نان به یک میان وعده حریص و کامل تبدیل می‌شود.

پودینگ دانه چیا

دانه چیا یک محصول بسیار متنوع و همچنین مغذی است. آنها به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می‌شوند که می‌توانند انرژی بدن را بدون تأثیر بر تعادل کالری تأمین کنند. برای داشتن یک دسر حریص و سالم، کافی است 2 فنجان شیر نارگیل را با 150 گرم دانه چیا ترکیب کنید، عصاره دارچین یا وانیل را به سلیقه خود اضافه کنید و مقداری شیرین کننده به صلاح دید خود اضافه کنید. پس از مخلوط شدن، آن را حداقل 2 ساعت یا حتی یک شب در یخچال می‌گذاریم تا استراحت کند و یک میان وعده سالم و سبک آماده نگهداری در یخچال و آماده استفاده است.

توصیه‌های لاغری

در طول روز جرعه جرعه آب بنوشید تا معده به آرامی پر شود و در نتیجه تمایل ما به غذا خوردن محدود شود. یک مطالعه آمریکایی نشان می‌دهد که نوشیدن یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی، احساس سیری را تسریع می‌کند و در نتیجه به سرکوب میل به خوردن میان وعده در طول روز کمک می‌کند. نان سبوس‌دار را به نان سفید که شاخص گلیسمی بالایی دارد ترجیح دهید. سرشار از فیبر است و به سرعت احساس سیری را به همراه خواهد داشت. معده 20 دقیقه طول می‌کشد تا پیام سیری را به مغز بفرستد. یک مطالعه آمریکایی ادعا می‌کند که جویدن آهسته باعث کاهش مصرف کالری و افزایش سیری می‌شود.

چای سبز که به دلیل اثرات چربی سوز و ادرارآور شناخته شده است، عملکرد هورمون‌های سیر کننده را در بدن ما تقویت می‌کند. برای ترکیب اثر ضد اشتها و آنتی اکسیدان، توصیه می‌شود 2.5 گرم چای سبز را حداقل به مدت 2 دقیقه در آب با دمای بالای 90 درجه سانتی گراد دم کرده و چند بار در روز بنوشید.

آیا مصرف سوس در میان وعده برای کاهش وزن مفید است؟

بله. سبوس جو علاوه بر داشتن شاخص گلیسمی پایین، به تنظیم قند خون  کمک می‌کند. بنابراین می‌توانید آن را به دلیل اثرات مفید آن بر کلسترول مصرف کنید. سبوس جو دوسر حاوی فیبر محلول است که مواد مغذی مانند کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را جذب می‌کند و باعث کاهش مصرف قند و چربی می‌شود. حداکثر مصرف توصیه شده آن 3 قاشق غذاخوری است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط