برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
لاغری بدون ورزش

لاغری بدون ورزش

همه ما به خوبی می‌دانیم که رژیم غذایی و ورزش دو مکمل لازم برای کاهش وزن هستند، اما در برخی موارد مثل مشکلات جسمی، مشغله بالا و… وقت یا شرایط ورزش کردن را نداریم. در این صورت باید به نکاتی توجه داشته‌ باشید که روند لاغری بدون ورزش را برای شما مهیا کند. در این بخش به مواردی اشاره می‌کنیم که اگر قصد کاهش وزن دارید اما نمی‌توانید ورزش کنید، بتوانید وزن کم کنید.

لاغری بدون ورزش

لاغری بدون ورزش

اقدامات زیر به شما کمک می‌کند تا بدون ورزش کردن نیز بتوانید وزن خود را مدیریت کنید:

به اندازه کافی بخوابید

آیا می‌دانید یکی از بزرگترین دلایل افزایش وزن بی‌خوابی است؟ مطالعات نشان داده‌اند که خواب ناکافی میل به خوردن چیزی را بالا می‌برد و باعث افزایش وزن می‌شود. ۷ تا ۸ ساعت خواب سالم در روز عادات غذایی شما را در طول روز تنظیم می‌کند و میل شما به پرخوری را سرکوب می‌کند.

آب بنوشید

اگرچه آب یک نوشیدنی چربی سوز نیست، اما کاهش وزن را تسهیل می‌کند. وقتی آب مورد نیاز بدن خود را در طول روز می‌نوشید،از خوردن بیش از حد غذا هم پرهیز می‌کنید. کم آبی بدن اغلب با گرسنگی اشتباه گرفته می‌شود و نیاز به یک میان وعده ضروری است. زمانی که دچار بحران گرسنگی هستید، سعی کنید آب بنوشید و قبل از خوردن چیزی کمی صبر کنید.

چای سبز بنوشید

چای سبز یک چای مؤثر برای چربی سوزی و کاهش وزن است که متابولیسم را تسریع می‌کند و با تحریک سیستم عصبی باعث افزایش چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود. ماده‌ای به نام کاتچین در چای سبز، هورمون گرسنگی را در تعادل نگه می‌دارد.

بیشتر مطالعه کنید: زمان مصرف چای سبز برای لاغری

برای لاغری بدون ورزش، تنقلات سالم بخورید

آیا وقتی گرسنه هستید، ابتدا سراغ بیسکویت، چیپس سیب زمینی یا غذا‌های شیرین می‌روید؟ اگر می‌خواهید وزن کم کنید، با حذف تنقلات ناسالم از کابینت آشپزخانه و کشو‌ها شروع کنید. می‌توانید با مصرف میوه‌های تازه، مغز‌ها مانند گردو، بادام، فندق و یا غذا‌های سالم مانند ماست در میان وعده‌های خود از دریافت کالری بیش از حد جلوگیری کنید.

اغلب غذا بخورید

قبل از اینکه ساعت‌ها گرسنگی بکشید و مقدار زیادی غذا بخورید، به این وضعیت توجه کنید! قرار دادن ساعات طولانی بین وعده‌های غذایی باعث می‌شود که احساس گرسنگی بیشتری داشته باشید و بر این اساس، پرخوری کنید. خوردن وعده‌های غذایی مکرر در وعده‌های کوچک باعث می‌شود در طول روز پرانرژی‌تر و کمتر گرسنه شوید.

اهمیت پروتئین در کاهش وزن

پروتئین بیشتری مصرف کنید

پروتئین یک نیروگاه است. نه تنها برای سلامتی ما ضروری است، بلکه می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و گرسنگی را کاهش دهد. به این ترتیب پروتئین می‌تواند به شما کمک کند کالری کمتری بخورید و در نتیجه وزن کم کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید بدون ورزش یا رژیم‌های غذایی سخت وزن کم کنید، بهترین کار این است که سبزیجات حاوی پروتئین و غذاهای پروتئینی را در بشقاب غذایی خود بیشتر کنید.

در لاغری بدون ورزش،ویتأمین D بیشتری دریافت کنید

 شما می‌توانید با مصرف مکمل‌ها، آفتاب گرفتن بیشتر یا خوردن غذا‌های غنی از ویتأمین D، سطح ویتأمین D خود را افزایش دهید. انجام این کار می‌تواند به کاهش وزن و به دست آوردن مزایای اضافی مانند استخوان‌های قوی‌تر به شما کمک کند.

همچنین مطالعه کنید: بهترین قرص ویتامین برای لاغری چیست؟

فقط غذا‌های فیبر را ترجیح دهید

فیبر برای بدن ما عالی است. نه تنها خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشید. این همچنین تلاشی برای تغذیه باکتری‌های مفید در سیستم گوارش شما است.

دلیل این مورد این است که فیبر چسبناک موجود در غذا‌های گیاهی در تماس با آب، ژل تشکیل می‌دهد. این ژل جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد و زمان تخلیه معده را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید وزن کم کنید، روی دریافت فیبر فراوان در رژیم غذایی خود تمرکز کنید. گزینه‌های زیادی با فیبر بالا مانند لوبیا، مارچوبه، پرتقال و سیب وجود دارد. 

روغن کمتری به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید

۱ قاشق غذاخوری روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتابگردان و روغن زیتون حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ کالری دارد. مصرف کالری که ۱ قاشق روغن در وعده‌های غذایی به شما می‌دهد، ممکن است باعث شود نیم ساعت پیاده روی کنید. اگر می‌خواهید بدون ورزش وزن کم کنید، عادت کنید که وعده‌های غذایی خود را کم چرب کنید. برای اینکه از مصرف کالری خود اطلاع داشته باشید، روغنی که در غذای خود ریخته‌اید را اندازه بگیرید.

لاغری بدون ورزش

برای کاهش وزن بدون ورزش، خوردن نان سفید را قطع کنید

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که غذا‌های تصفیه شده و فرآوری شده‌تری مانند نان سفید و برنج سفید مصرف می‌کنند، چربی شکمی بیشتری دارند. اگر می‌خواهید بدون ورزش، وزن کم کنید، نان سفید مصرف نکنید.

همچنین مطالعه کنید: رژیم لاغری شکم بدون ورزش

از رژیم‌های شوک خودداری کنید

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، اجتناب از وسوسه رژیم‌های کاهش وزن سریع می‌تواند سخت باشد. شما می‌توانید با چنین رژیم‌هایی وزن کم کنید، اما این نوع کاهش وزن قابل دوام نیست. با گذشت زمان، رژیم غذایی شدید می‌تواند متابولیسم شما را خراب کند. در نتیجه کاهش وزن در دراز مدت بسیار دشوارتر خواهد بود. اگر هدف شما، کاهش وزن جدی است، از رژیم‌های غذایی ناسالم اجتناب کنید.

شکر را از زندگی خود حذف کنید

هیچ راهی برای نگه داشتن شکر در برنامه غذایی خود وجود ندارد، زیرا شکر خوشمزه است. با این حال، هنگامی که ما بیش از حد شکر مصرف می‌کنیم، می‌تواند بر سلامت ما تأثیر منفی بگذارد و باعث افزایش وزن و خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌ها مانند دیابت شود. هنگامی که ما غذا‌ها و نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌کنیم، اغلب احساس سیری در ما ایجاد نمی‌کنند.

در نتیجه، ما می‌توانیم کالری بسیار بیشتری بخوریم و وزن اضافه کنیم. یک راه نسبتاً ساده برای کاهش وزن این است که تمام نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه و آبمیوه‌ها را حذف کنید و آن‌ها را با آب جایگزین کنید.

همچنین می‌توانید با محدود کردن مصرف شیرینی و انتخاب نسخه‌های کم قند از غذا‌های مورد علاقه خود، قند‌های اضافه شده را کاهش دهید.

در روند لاغری بدون ورزش، به طور مکرر خود را وزن کنید

بهترین راه برای دانستن اینکه آیا در حال پیشرفت در کاهش وزن هستید یا به سمت افزایش وزن عقب می‌روید، این است که خود را وزن کنید. وزن کردن بیش از حد خود می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد (زیرا وزن شما می‌تواند در طول روز تغییر کند)، بنابراین‌ ایده خوبی است که به طور منظم خود را وزن کنید تا متوجه شوید که آیا در حال افزایش وزن هستید یا خیر.

از غذا‌های پر از چربی‌های سالم استفاده کنید

اخیراً دانشمندان کشف کرده‌اند که انواع چربی‌های سالم در واقع برای بدن ما مفید هستند. مانند آن‌هایی که به اصطلاح در ماهی، آجیل، آووکادو و روغن زیتون یافت می‌شوند. چربی‌های سالم می‌تواند به ما کمک کند تا مواد مغذی بیشتری از غذا دریافت کنیم و حتی برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنیم. با افزودن مقدار معقولی از چربی‌های سالم به رژیم غذایی خود می‌توانید وزن بیشتری از دست بدهید.

ببینید چقدر می‌خورید!

یکی از دلایل اصلی افزایش وزن، اندازه وعده‌های غذایی خارج از کنترل است. هنگامی که به ما مقدار زیادی غذا داده می‌شود (یا از خودمان سرو می‌شود)، احتمال اینکه بعد از سیری هم غذا بخوریم بیشتر است و این مورد باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود. اگر می‌خواهید بدون ورزش وزن کم کنید، کاهش حجم وعده غذایی می‌تواند بسیار مفید باشد. انجام این مرحله ساده همراه با آهسته غذا خوردن و نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند به کاهش کالری و کاهش وزن کمک کند.

آیا شکلات به لاغری بدون ورزش کمک می‌کند؟

اگر می‌خواهید بدون ورزش وزن کم کنید،مصرف کاکائو را افزایش دهید. از آنجایی که کاکائو سرشار از مواد مغذی گیاهی است اما چربی و قند کمی دارد، بسیار مفید است.کاکائو به تنظیم مصرف انرژی و متابولیسم کمک می‌کند و در عین حال احساس سیری را افزایش می‌دهد. هر روز چند تکه دانه کاکائو مصرف کنید و فقط شکلات تلخ را انتخاب کنید.

چه اقداماتی برای لاغری بدون ورزش باید انجام دهیم؟

در لاغری بدون ورزش،ویتأمین D بیشتری دریافت کنید، آب بنوشید، به اندازه کافی بخوابید، شکر را از زندگی خود حذف کنید، روغن کمتری به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید و …. .

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط