برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
بهترین قرص ویتامین برای لاغری

بهترین قرص ویتامین برای لاغری چیست؟

قبل از معرفی بهترین قرص ویتامین برای لاغری مهم است فواید کاهش وزن را بدانید. دانش نسبت به مزایای کاهش وزن می‌تواند به شما کمک کند تا در لحظات چالش برانگیز برنامه غذایی سالم و ورزش خود انگیزه داشته باشید. هر مسیری در کاهش وزن در نقطه‌ای با مشکل مواجه می‌شود.

برای این‌که در زمینه‌ی لاغری موفق باشید، همه راه‌های مختلفی را در نظر بگیرید که کاهش وزن می‌تواند زندگی اجتماعی، سلامت جسمی و سلامت روانی شما را بهبود ‌بخشد. فهرستی از مزایای کاهش وزن که برای شما مهم است تهیه کنید و آن را در برنامه کاهش وزن خود نگه دارید. در واقع، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که حتی کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی وزن می‌تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

کاهش وزن می‌تواند به موارد زیر به شما کمک کند:

کاهش درد مفاصل، کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش خطر بیماری قلبی، کاهش خطر سکته مغزی، خطر یا بهبود علائم آرتروز، خطر یا بهبود علائم آپنه خواب، بهبود سطح قند خون، بهبود سطح کلسترول، بهبود تحرک، کاهش فشار خون، کاهش کمردرد کمک کند.

علاوه بر مزایای سلامتی، در صورت کاهش وزن، ممکن است سبک زندگی بهتری را نیز تجربه کنید. افرادی که با موفقیت وزن کم کرده ‌اند گزارش می‌دهند:

خواب بهتر، کاهش استرس، اعتماد به نفس بیشتر، بهبود تصویر بدن، انرژی بهبود یافته، خلق و خوی بهبود یافته، بهبود زندگی جنسی، نشاط بهبود یافته، زندگی اجتماعی فعال‌تری را داشته‌اند.

بهترین قرص ویتامین برای لاغری

تاثیر رژیم غذایی در لاغری

غذا یکی از فاکتورهای مهم برای کاهش وزن است. رژیم‌های غذایی نامناسب می‌تواند از عملکرد بدن جلوگیری کند. کاهش کالری نیز می‌تواند باعث کمبود نیازهای تغذیه‌ای در رژیم‌های غذایی شود. ویتامین‌ها راهی برای پر کردن کمبود نیاز‌‌های غذایی، کاهش هوس، افزایش متابولیسم و افزایش قدرت هستند.

بهترین ویتامین برای کمک به کاهش وزن و افزایش قدرت

در این قسمت به معرفی بهترین قرص ویتامین برای لاغری میپردازیم:

ویتامین B

وظیفه اصلی ویتامین B، به ویژه ویتامین B12، متابولیزه کردن غذا به سوخت برای بدن است. ویتامین B بر عملکرد مغز، سطح انرژی و سلامت و عملکرد سلولی تأثیر می‌گذارد. منابع غذایی ویتامین B شامل لوبیا، تخم مرغ، غلات کامل و موز است. B12 به طور طبیعی تولید نمی شود، بنابراین گیاه‌خواران برای اطمینان از متعادل ماندن سطح مواد مغذی باید ویتامین‌ها را مصرف کنند. ویتامین B12 همچنین به بدن کمک می‌کند تا گلبول های قرمز خون را تولید کند و اکسیژن را به ماهیچه‌ها برساند که عاملی حیاتی در افزایش قدرت است.

ویتامین های B عبارتند از: تیامین (B-1)، ریبوفلاوین (B-2)، نیاسین (B-3)، اسید پانتوتنیک (B-5)، پیریدوکسین (B-6)، بیوتین (B-7)، فولات (B-9)، کوبالامین (B-12).

منابع غذایی خوب عبارتند‌ از:

لوبیا،عدس،شیر،تخم مرغ، گوشت بدون چربی، غلات کامل، سیب زمینی ها، موز.

ویتامین D

تمام ویتامین D مورد نیاز بدن را می‌توان از نور خورشید به دست آورد. ویتامین D به قوی نگه داشتن استخوان‌ها و متعادل نگه داشتن سطح هورمون‌ها کمک می‌کند. برخی شواهد همچنین نشان می‌دهد که ویتامین D به کاهش چربی بدن کمک می‌کند. چاقی یک عامل خطر برای سطوح پایین ویتامین D در نظر گرفته می‌شود. از آن‌جایی که اکثر رژیم‌ها فاقد سطوح کافی ویتامین D هستند، مکمل‌ها توصیه می‌شوند. منابع ویتامین D شامل ماهی، زرده تخم‌مرغ و غلات غنی شده است.

غذاهای حاوی ویتامین D عبارتند از:

روغن کبدماهی کادساردین، ماهی تن‌ماهی سالمون، زرده تخم‌مرغ، شیر و ماست غنی شده و غلات غنی شده.

نکته: اگر بیشتر روز خود را در خانه می گذرانید، می‌توانید از مکمل ویتامین D استفاده کنید. استفاده از ضدآفتاب همچنان مهم است.

آهن

آهن از مواد مغذی انرژی ایجاد می‌کند و اکسیژن را به سلول‌های بدن می‌رساند. هرچه ماهیچه‌ها اکسیژن بیشتری داشته باشند، چربی بیشتری می‌سوزانند. سطوح پایین آهن به طور مستقیم بر عملکرد ورزشی تأثیر می‌گذارد. منابع غذایی شامل گوشت بدون چربی، صدف، لوبیا و اسفناج است. افزایش مصرف ویتامین C می‌تواند به بدن کمک کند تا غذاهای غنی از آهن را راحت‌تر جذب کند.

منابع غذایی: می توانید ذخایر آهن بدن خود را با غذاهای زیر افزایش دهید: گوشت لخم و گوشت کم‌چربی، لوبیا، اسفناج

منیزیم

منیزیم مسئول طیف وسیعی از واکنش‌ها در بدن، به‌ویژه تولید انرژی و قدرت و انعطاف‌پذیری ماهیچه‌ها است. سطوح پایین منیزیم می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات، درد و سفتی شود. منیزیم همچنین به کنترل فشار خون و تنظیم سطح گلوکز خون کمک می‌کند که هر دو برای کاهش وزن ضروری هستند.

منابع غذایی شامل آجیل، دانه‌ها، حبوبات و سبزیجات برگ‌دار است.

ویتامین C

مطالعات نشان داده است که سطح ویتامین C تاثیر بسزایی در لاغری دارد. افرادی که سطح ویتامین C کافی دارند 30 درصد بیشتر از افرادی که دارای کمبود ویتامین C هستند، در حین ورزش، چربی می‌سوزانند. این افراد که سطح ویتامین C پایینی دارند در هنگام ورزش در برابر کاهش چربی مقاومت بیشتری دارند. 

بهترین قرص ویتامین برای لاغری

ویتامین ها چگونه به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

همانطور که بهترین قرص ویتامین برای لاغری را معرفی کردیم، اکثر کاهش وزن به یک رژیم غذایی متعادل بستگی دارد. یک رژیم غذایی سالم تضمین می‌کند که بدن به درستی کار می‌کند و تمام نیازهای تغذیه‌ای برآورده می‌شود. حتی زمانی که زمان یا منابع محدود است، ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌توانند به پر کردن این شکاف کمک کنند.

آیا ویتامین ها باعث کاهش وزن می شوند؟

نظریه دیگری در مورد اینکه چرا ویتامین‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند، تأثیر ویتامین بر اشتها است. با شروع کاهش سطح مواد مغذی، بدن اغلب شروع به تحریک اشتها برای جبران منابع از دست رفته می‌کند. با داشتن غذای سالم یا ویتامین‌ها، فرد می‌تواند از متعادل ماندن سطح مواد مغذی اطمینان حاصل کند. ویتامین‌ها همچنین می‌توانند به کنترل هوس غذایی کمک کنند.

کاهش وزن و افزایش قدرت

با کاهش وزن، قدرت معمولاً افزایش می‌یابد. کاهش وزن ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش است. ویتامین‌ها به تنهایی کمک زیادی به کاهش وزن نمی کنند. کلید کاهش وزن تغییر سبک زندگی است. یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای کاهش وزن طولانی مدت بسیار بیشتر از ویتامین‌ها به تنهایی مفید است. ویتامین‌ها به منظور حمایت از کاهش وزن هستند. ویتامین B، D، آهن و منیزیم، 4 مکمل محبوب برای کاهش وزن هستند. 

تاثیر فیبر در لاغری

فیبر از طریق مکانیسم‌های مختلف باعث کاهش وزن می‌شود. احساس سیری را افزایش می‌دهد، ترشح هورمون‌های روده را تغییر می‌دهد و میکروبیوم روده را بهینه می‌کند. شما باید فیبر را از رژیم غذایی خود از طریق منابع غذایی مانند سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل دریافت کنید، اما تحقیقات نشان داده است که افزودن مکمل‌های فیبر برای کمک به رسیدن به این نیازهای روزانه به کاهش وزن کمک می کند.

آیا چای سبز می تواند به عنوان مکمل برای لاغری باشد؟

گزارش هایی وجود دارد که در صورت مصرف مکمل چای سبز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. اما بررسی مطالعه‌ای که در سال 2012 انجام شده نشان داده است که مصرف چای سبز منجر به کاهش وزن چشمگیری نمی‌شود که این از نظر آماری ناچیز است. خوشبختانه، از آن‌جایی که چای سبز فقط عوارض جانبی خفیفی دارد، ضرری ندارد؛ اما نباید به عنوان راهی برای لاغری برای سلامتی حساب کرد.

آیا روغن ماهی در کاهش وزن و لاغری موثر است؟

اگرچه مکمل روغن ماهی به طور کلی به کاهش وزن کمک نمی کند، اما مشخص شده است که این مکمل باعث کاهش چربی شکم می‌شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط