برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
قرص ونوستات

قرص ونوستات و لاغری تضمینی!

ونوستات یک قرص لاغری کارآمد برای کاهش وزن است که فقط با نسخه در دسترس است. ونوستات در دستگاه گوارش کار می‌کند و جذب چربی بدن را تا 30 درصد کاهش می‌دهد. چربی هضم نشده دفع می‌شود و در نتیجه کالری کمتری دریافت می‌شود و وزن موردنظر کاهش پیدا می‌کند.

مصرف قرص ونوستات

ونوستات چه تأثیری بر بدن می‌گذارد؟

ماده فعال ونوستات، یک داروی چاقی است که بر اشتها تأثیر نمی‌گذارد. ونوستات یک مهارکننده لیپازهای گوارشی (آنزیم‌هایی که چربی را متابولیزه می‌کنند) است.

مهار این آنزیم‌ها از متابولیسم برخی از چربی‌ها در رژیم غذایی جلوگیری می‌کند که باعث می‌شود حدود 30 درصد از چربی‌های خورده شده در طول وعده‌های غذایی بدون هضم از روده عبور کند. بدن نمی‌تواند از این لیپیدهای تأمین شده توسط غذا برای تولید انرژی یا تجمع آنها در بافت چربی استفاده کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود.

ونوستات چگونه استفاده می‌شود؟

مصرف ونوستات باید با رژیم غذایی (کم کالری و کم‌چرب) ترکیب شود. اگر یک وعده غذایی با محتوای چربی بالا بخورید، احتمال عوارض جانبی (مانند اسهال) افزایش می‌یابد. از این نظر باید سعی کنید به‌طورکلی مصرف چربی‌ها را به حداقل برسانید.

ونوستات در دوزهای یک کپسول مصرف می‌شود تا بلافاصله قبل، در طول یا ظرف یک ساعت از هر وعده غذایی اصلی با آب مصرف شود. اگر یک وعده غذایی را فراموش کردید، یا اگر غذای مصرفی بدون چربی است، بهتر است از ونوستات  استفاده نکنید. در کنار مصرف این قرص باید رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات داشته باشید و فقط در حدود 30 درصد کالری  مصرفی  شما از چربی تأمین  شود. غذاهای موجود در رژیم غذایی باید بین سه وعده اصلی تقسیم شوند.

نکته بسیار مهم:

اگر پس از 12 هفته، حداقل 5 درصد از وزن بدن ثبت شده در شروع رژیم  را از دست نداده باشید، مصرف ونوستات باید قطع شود.

یک نکته مهم برای کسانی که از قرص لاغری ونوستات مصرف می‌کنند؟

برخی از ویتامین‌های رژیم غذایی به چربی (ویتامین‌های A، D، E و بتاکاروتن) متصل می‌شوند. وقتی ونوستات مصرف می‌شود، این ویتامین‌ها جذب نمی‌شوند و به مقدار زیاد همراه با چربی از مدفوع دفع می‌شوند؛ بنابراین، افرادی که ونوستات مصرف می‌کنند باید مولتی‌ویتامین حاوی این ویتامین‌های “محلول در چربی” مصرف کنند تا اطمینان حاصل شود که مقادیر کافی از ویتامین‌ها برای جذب در دسترس هستند. برای اطمینان از اینکه ویتامین‌های موجود در مولتی‌ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های موجود در رژیم غذایی به چربی متصل نیستند، مولتی‌ویتامین باید حداقل دو ساعت قبل یا چند ساعت بعد از ونوستات مصرف شود.

عوارض جانبی قرص ونوستات چیست؟

شایع‌ترین عوارض جانبی عبارت‌اند از:

  • لکه‌های روغنی روی لباس زیر
  • نفخ شکم
  • حرکات فوری روده
  • مدفوع چرب یا روغنی
  • افزایش تعداد حرکات روده
  • درد یا ناراحتی شکم
  • ناتوانی در کنترل مدفوع (بی‌اختیاری)

از 1 در 250 و 1 از 70 بیمار یک یا چند مورد از این علائم را در سال اول تجربه کردند. به‌طورکلی، عوارض جانبی در عرض سه ماه پس از شروع درمان رخ می‌دهد. در حدود 50 درصد از بیماران، عوارض جانبی در عرض یک تا چهار هفته برطرف شد، اما اثرات در برخی از بیماران شش ماه یا بیشتر طول کشید. برای کاهش بروز این عوارض جانبی، وعده‌های غذایی نباید بیش از 30 درصد چربی داشته باشند زیرا این چربی جذب نشده است که باعث بیشتر علائم می‌شود.

در صورت بروز علائم نارسایی کبدی (ازدست‌دادن اشتها، بی‌اشتهایی، خارش، زردی، ادرار تیره، مدفوع روشن یا درد سمت راست بالای شکم) مصرف ونوستات باید قطع شود.

سایر عوارض جانبی جدی ونوستات عبارت‌اند از:

  • واکنش‌های آلرژیک جدی
  • آنژیوادم
  • کمبود ویتامین‌های محلول در چربی
عوارض قرص لاغری ونوستات

کدام داروها یا مکمل‌ها با  قرص لاغری ونوستات تداخل دارند؟

اثر رقیق‌کننده خون وارفارین (کومادین، جانتوون) به میزان ویتامین K در بدن بستگی دارد و ویتامین K یکی از ویتامین‌هایی است که به چربی متصل می‌شود. بیمارانی که وارفارین دریافت می‌کنند و ونوستات را شروع می‌کنند باید لخته شدن خون خود را به‌دقت بررسی کنند زیرا ونوستات ممکن است باعث کاهش سطح ویتامین K شود. این امر اثرات وارفارین را افزایش می‌دهد و منجر به خونریزی غیرطبیعی از وارفارین می‌شود. هیچ مدرکی مبنی بر کمبود ویتامین K در بیمارانی که از ونوستات استفاده می‌کنند وجود ندارد.

ونوستات ممکن است جذب و سطوح خونی سیکلوسپورین ( Sandimmune ) را در صورت تجویز هر دو دارو با هم کاهش دهد؛ بنابراین، سیکلوسپورین باید دو ساعت قبل یا بعد از ونوستات تجویز شود و ممکن است نیاز به نظارت بیشتر بر سطح سیکلوسپورین باشد.

کم‌کاری تیروئید در صورت ترکیب ونوستات و لووتیروکسین (سینتروئید، لووکسیل، لووتروید، یونیتروید) گزارش شده است. بیمارانی که هم با ونوستات و هم با لووتیروکسین درمان می‌شوند باید از نظر تغییرات در عملکرد تیروئید تحت‌نظر باشند. ونوستات و لووتیروکسین باید حداقل چهار ساعت از هم مصرف شوند.

آیا مصرف ونوستات در صورت بارداری یا شیردهی بی‌خطر است؟

استفاده ایمن از ونوستات در دوران بارداری ثابت نشده است؛ بنابراین مصرف ونوستات در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

مشخص نیست که ونوستات در شیر مادر ترشح می‌شود یا خیر؛ بنابراین، احتمالاً نباید توسط مادران شیرده مصرف شود.

در آخر توجه داشته باشید که:

ونوستات یک قرص معجزه‌آسا نیست. بلکه یک کمک ایده‌آل برای کاهش وزن است که با پیروی از دوز توصیه شده، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی می‌توان به وزن ایده آل  دست‌یافت. به همین جهت باید همواره توصیه‌های متخصص تغذیه خود را گوش کنید، سرخود از این دارو استفاده نکنید و نتایج حاصل از کاهش وزن خود را به متخصص تغذیه خود اطلاع دهید.

چه افرادی ممنوعیت مصرف ونوستات را دارند؟

افرادی که سنگ کلیه، بیماری کیسه صفرا، پانکراتیت، بیماری تیروئید، بیماری کبد، بیماری کلیوی، پیوند عضو یا بولیمیا دارند، نباید از این دارو استفاده کنند.
مصرف این قرص برای افراد باردار قرص ونوستات ممنوع است.
افرادی دارای حساسیت دارند یا دچار مشکلات سوءجذب
کودکان زیر ۱۲ سال

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط