برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
عوارض رژیم لاغری

عوارض رژیم لاغری اشتباه و بدون برنامه

کاهش وزن زیاد می‌تواند باعث تغییراتی در ذهن و بدن شما شود. برخی از افراد احساس سرما می‌کنند و در خواب مشکل دارند. برخی دیگر ممکن است در نتیجه کاهش وزن و عوارض رژیم لاغری، دچار افتادگی پوست و ترک‌های پوستی شوند. رابطه افراد با خود و دیگران نیز می‌تواند تغییر کند. صرف نظر از انگیزه شخصی شما برای کاهش وزن، مزایای داشتن وزن سالم غیرقابل انکار است. اما برخی از تغییرات و چالش‌های غیرمنتظره زمانی که مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده‌اید یا قبلاً کاهش داده‌اید، سر زشت خود را به دنبال دارد.

در مورد برخی از عوارض جانبی جسمی و روحی که افراد در طول یا بعد از کاهش وزن تجربه می‌کنند و کار‌هایی که می‌توانید برای اجتناب از آن‌ها یا مقابله با آن‌ها انجام دهید، با کارشناسان صحبت کرد. اگرچه همه افرادی که وزن کم می‌کنند از این موارد رنج نمی‌برند، اما مهم است که از آن‌ها آگاه باشید و در صورت بروز با پزشک مشورت کنید.

عوارض رژیم لاغری

عوارض رژیم لاغری

از عوارض رژیم لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شلی و افتادگی پوست

شل شدن و افتادگی پوست و ترک‌های پوستی محصول کاهش وزن بسیار سریع است. همچنین در صورتی که به صورت مکرر چاق و لاغر شوید و به از رژیم‌های پایدار و تثبیت استفاده نکنید، شلی پوست اجتناب ناپذیر است.

هنگامی که کاهش وزن به سرعت اتفاق می‌افتد و شلی پوست شل و افتاده است، برخی از افراد برای برداشتن آن جراحی را انتخاب می‌کنند.

احساس سرما می‌کنید!

این شکایت رایج کاهش وزن به میزان متابولیسم و ​​تغییرات هورمونی شما مربوط می‌شود. بدن شما در هنگام کاهش وزن، میزان متابولیسم شما را کاهش می‌دهد تا انرژی خود را حفظ کند و در حفظ انرژی، کالری اضافی زیادی برای گرم نگه داشتن شما ندارد. دلیل دیگری که ممکن است احساس سردی کنید این است که دیگر چربی ندارید که به عنوان عایق عمل کند.

اختلالات خواب

رابطه خواب و غذا پیچیده است. نه تنها چه چیزی و چه زمانی می‌خورید بر خواب تأثیر می‌گذارد، بلکه خواب نیز بر انتخاب‌های غذایی شما تأثیر می‌گذارد.

به گفته متخصصان، اصول اولیه خواب به ماده شیمیایی به نام آدنوزین برمی‌گردد که قبل از افزایش ملاتونین در بدن شما تجمع می‌یابد. اگرچه می‌دانیم که خواب کلید موفقیت رژیم غذایی و کاهش وزن است، اما ممکن است به دلیل تغییرات رژیم غذایی خوابیدن در طول کاهش وزن سخت‌تر باشد.

اگر می‌خواهید شب‌ها خوب بخوابید، می‌خواهید سطح تریپتوفان شما بالا برود و راه برای انجام این کار این است که کمی کربوهیدرات با پروتئین داشته باشید و سطح تریپتوفان در مغز و ملاتونین را افزایش دهید. زمانی که به اندازه کافی غذا نمی‌خورید یا کالری کمتری می‌خورید، تعادل هورمونی تغییر می‌کند و بنابراین شما آرام نمی‌خوابید [در عوض] شما فعال می‌شوید و بدن شما به دنبال غذا می‌گردد.

تغییرات ذائقه از عوارض رژیم لاغری است!

هنگامی که در رژیم لاغری هستید، گرلین ترشح شده از معده شما را بسیار گرسنه می‌کند و غذا‌های مختلف را جذاب‌تر می‌دانید. این نظریه توسط مطالعه‌ای تأیید می‌شود که نشان می‌دهد افرادی که از طریق جراحی چاقی وزن کم کرده‌اند، علایق غذایی‌شان تغییر کرده است.

کند شدن سرعت کاهش وزن

بازیابی وزن و کاهش وزن پس از کاهش وزن زیاد رایج است و اغلب به دلیل نرخ متابولیسم پایین است. این اتفاق در نتیجه از دست دادن توده بدون چربی بدن و این واقعیت رخ می‌دهد که بدن اکنون برای عملکرد به کالری کمتری نیاز دارد.

در دام این فکر نیفتید که می‌توانید پس از کاهش وزن به رژیم غذایی قبلی خود بازگردید. برای حفظ کاهش وزن خود، ضروری است که تغییرات غذایی که ایجاد کرده‌اید به عنوان یک سبک زندگی به جای یک رژیم غذایی کوتاه مدت اتخاذ کنید.

ممکن است بر سلامت مو تأثیر بگذارد!

بیشتر رژیم‌های غذایی مد روز مصرف کالری کمتری را پیشنهاد می‌کنند، که ممکن است به این معنی باشد که آن‌ها مواد مغذی ضروری کافی برای اضافه کردن به بدن شما را ندارند. این می‌تواند منجر به سوءتغذیه شود و بیشتر باعث ریزش مو شود. کمبود مواد مغذی ماکرو و میکرو در بدن ممکن است منجر به کدر شدن و ضعیف شدن مو‌ها شود. مطمئن شوید که در رژیم غذایی خود پروتئین بیشتری مصرف می‌کنید و کالری کافی می‌خورید که شامل مقدار کافی مواد مغذی حیاتی برای جلوگیری از چنین وضعیتی است.

همچنین ممکن است بر سلامت پوست شما تأثیر بگذارد. مطمئناً، رژیم غذایی شما ممکن است بدن شما را لاغر نگه دارد، اما ممکن است بر سلامت پوست شما نیز تأثیر بگذارد. غذا‌هایی که می‌خورید تعیین می‌کنند که چه چیزی روی پوست شما ظاهر می‌شود. تغذیه ضعیف ممکن است منجر به جوش، آکنه، پوست کدر، خطوط ریز و غیره شود. ‌ایده اضافه کردن غذا‌های غنی از آنتی‌اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب‌های پوستی، به ویژه در اثر نور خورشید کمک می‌کند.

ممکن است باعث یبوست شود

اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید، یبوست شما ممکن است به تغییرات غذایی که ایجاد کرده‌اید مربوط باشد. بنابراین، همیشه خوب است که غذا‌های غنی از فیبر، از جمله غلات کامل، سالاد، میوه‌ها و سبزیجات خام و غیره را اضافه کنید تا روده‌هایتان حرکت کند. همچنین، مهم است که همیشه خود را هیدراته نگه دارید، که به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.

تاثیر عوارض رژیم لاغری بر چرخه قاعدگی

نوسانات وزن ممکن است باعث نوسان چرخه قاعدگی شما شود. همیشه خوب است که با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا یک برنامه غذایی سالم برای شما ایجاد کند تا وزن خود را به روشی مناسب کاهش دهید بدون اینکه بر چرخه ماهیانه شما تأثیر بگذارد.

عوارض حذف کربوهیدرات در رژیم لاغری چیست؟

عوارض کتوفلو
کاهش کلسیم بدن
یبوست و سرطان روده بزرگ
تنفس بد بو
نارسایی کلیه
کاهش عملکرد مغز
نارسایی جنین

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط