برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
صبحانه کتوژنیک

صبحانه کتوژنیک : انواع دستورالعمل ها برای رژیم کتو

این فرض نادرست وجود دارد که دستورالعمل‌های صبحانه کتوژنیک تنوع زیادی ندارند و چیزی بیشتر از تخم‌مرغ را شامل نمی‌شود. مطمئناً، تخم‌مرغ یک گزینه فوق‌العاده است، زیرا آنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، اما چیزهای بسیار دیگری وجود دارد که می‌خورید که شما را از کتوز خلاص نمی‌کند.

یک صبحانه کتو باید به راحتی درست شود، طعم خوشمزه‌ای داشته باشد و از مواد کمی استفاده کند. گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از قبل آماده کرد، اما ساخت اکثر آنها کمتر از پنج دقیقه زمان می‌برد.

صبح با رژیم کتو چه بخورم؟

در اینجا بهترین دستورالعمل‌ها و ایده‌های صبحانه کتو وجود دارد که به فرد کمک می‌کند تا به طور یکپارچه به رژیم کتو تبدیل شوید یا به وعده‌های غذایی خود تنوع اضافه کنید. دستورالعمل‌های نان کم کربوهیدرات، غلات، محصولات پخته شده، اسموتی‌ها و موارد دیگر را خواهید یافت. کلید رعایت هر رژیم غذایی تنوع زیاد است و ما بیش از 40 ایده برای صبحانه آسان و خوشمزه برای شما داریم که می‌توانید امتحان کنید.

صبحانه کتوژنیک

کلاسیک صبحانه

صبحانه کتوژنیک به شرح زیر است:

پنکیک کتو

ضخیم، کرکی، و فقط با 5 ماده درست شده است، این پنکیک کم کربوهیدرات را امتحان کنید. آنها در کوتاه ترین زمان به هم می رسند و می‌توان آنها را با شربت کتو افرا یا مقداری میوه کم کربوهیدرات نوش جان کرد.

چگونه پنکیک کم کربوهیدرات درست کنیم؟

مواد تشکیل دهنده

تخم مرغ – تخم مرغ هایی که به دمای اتاق رسیده‌اند.
شیر انتخابی – می‌توانید از شیر نارگیل شیرین نشده استفاده کنید، اما می‌توان از شیر دلخواه استفاده کنید.
روغن نارگیل – روغن نارگیل خوراکی ذوب شده.
آرد بادام – باید از آرد بادام بلانچ شده استفاده کنید نه از آرد بادام. واریته بلانچ شده مرکز کرکی‌تر و خرده های سبک به دست می‌دهد.
بکینگ پودر – کمی پف و ثبات را به پنکیک می‌دهد.
شیرین کننده گرانول انتخابی – اختیاری. من ترجیح می‌دهم به پنکیک‌هایم شربت اضافه کنم، بنابراین معمولاً آن را کاملاً حذف می‌کنم.

وافل کتو

این وافل‌ها که با آرد نارگیل، سفیده تخم مرغ و کمی شکر قهوه ای کتو درست شده‌اند، نه تنها کربوهیدرات کمی دارند، بلکه کالری کمی نیز دارند! یک دسته اضافی درست کنید و غذاهای باقیمانده را برای صبحانه های سریع در طول هفته فریز کنید.

وافل کتو از چه چیزی ساخته شده است؟

این دستور تهیه وافل کتو فقط به تعداد انگشت شماری مواد نیاز دارد. اگر هر یک از دیگر دستورالعمل‌های سالم یا کتو را درست کرده اید، احتمالاً در حال حاضر همه چیز را در انبار خود دارید! در اینجا مواد مورد نیاز شما وجود دارد:

سفیده تخم مرغ: وافل‌ها باعث نرم شدن وافل می‌شود و در عین حال آنها را سبک و ترد می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید از تخم مرغ کامل استفاده کنید، اما آنها کمی غلیظ‌تر و لطیف‌تر هستند.
شیر انتخابی- من از شیر بادام شیرین نشده استفاده کردم اما از هر شیر کتو می‌توانید استفاده کنید.
عصاره وانیل – برای هر دستور پخت وافل خوب و مناسب برای وافل وانیلی ضروری است.
سس سیب شیرین نشده – سس سیب به طور سنتی کتو نیست، اما حداقل مقدار مورد استفاده در اینجا کربوهیدرات ناچیزی را فراهم می‌کند.
آرد نارگیل: آرد نارگیل، آرد کم کربوهیدرات و فیبر بالا، بافتی کرکی و کیک به وافل می‌دهد و در عین حال لبه‌های ترد را تضمین می‌کند.
جایگزین شکر – می‌توانید از شکر قهوه‌ای یا آلولوز استفاده کنم.
بکینگ پودر- باعث پف کردن وافل‌ها می‌شود. 
روغن نارگیل: باعث پف کردن وافل‌ها می‌شود. 

بلغور جو دوسر کتو

این بلغور جو دوسر کم کربوهیدرات که به نام بلغور نوت نیز شناخته می‌شود، کاملا غلیظ و خامه‌ای است و تنها به ۴ ماده نیاز دارد. آن را گرم یا سرد می‌توانید میل کنید.

طرز تهیه بلغور جو دوسر کتو

مواد تشکیل دهنده.

بذر کتان آسیاب شده – همچنین به عنوان آرد کتان طلایی شناخته می شود. اگر فقط بذر کتان کامل دارید، می‌توانید آن‌ها را خودتان با استفاده از آسیاب قهوه یا مخلوط کن با سرعت بالا آسیاب کنید.

دانه‌های چیا – بلغور جو دوسر را غلیظ می‌کند.

تخم های کنف پوسته خام – قسمت پوسته پوسته شده دانه‌های کنف.

شیر انتخابی – من از شیر نارگیل شیرین نشده استفاده کردم اما هر شیر کتو کار می‌کند.
شیرین کننده – اختیاری است، اما می‌توانید چند قاشق غذاخوری شکر کتو قهوه ای یا یک جایگزین پودر شکر اضافه کنید.
مخلوط – توت‌های کم کربوهیدرات، آجیل، کره بادام، تکه‌های نارگیل و غیره.

نان تست فرانسوی کتو

نان کتو باقی مانده است؟ آن را در تخم مرغ و شیر خیس کنید و به نان تست کتو فرانسوی تبدیل کنید. این صبحانه به سرعت جمع می شود و می توان آن را با هر چیزی و هر چیزی سفارشی کرد.

چگونه یک نان تست فرانسوی کتو درست می‌کنید؟

مواد تشکیل دهنده.

نان کتو – یا نان خانگی یا می‌توانید از نوع غلیظی که در فروشگاه خریداری می‌شود.
تخم مرغ – برای هر نان تست فرانسوی خوب!
شیر- من از شیر نارگیل شیرین نشده استفاده کردم، اما هر شیر کم کربوهیدرات موثر است.
شیرین کننده بدون قند – می‌توانید از استفاده از شکر کتو قهوه‌ای استفاده کنید، اما اریتریتول یا شیرین‌کننده میوه راهب نیز موثر است.
دارچین – فقط کمی برای اضافه کردن طعم.
عصاره وانیل – نان تست کتو دسر نهایی را برای صبحانه می‌دهد!
کره – همه چیز را با هم سرخ کنیم.

غلات کتو

غلات ترد که می‌توان آن را در شیر ریخت و ترد ماند؟ این غلات کم کربوهیدرات برای همه دوستداران غلات مناسب است! 4 ماده تشکیل دهنده و می‌تواند در دسته‌های بزرگ درست شود تا هرگز تمام نشوید!

چگونه غلات کتو درست کنیم؟

مواد تشکیل دهنده.

آرد بادام – آرد بادام بلانچ شده یا آرد بادام بسیار ریز باید استفاده شود نه آرد بادام.
آرد نارگیل- با آرد بادام کار می‌کند تا ترد شود، در حالی که داخل آن کرکی است. این آرد را جایگزین آردهای دیگر نکنید، در غیر این صورت، روی دستور پخت کلی تاثیر می‌گذارد.
شربت افرا کتو: برای اینکه غلات کمی شیرین شود و همچنین به نگه داشتن گلوله های غلات در کنار هم کمک می کند. 
روغن نارگیل – طعم کره ای را اضافه می‌کند، در حالی که غلات را دست نخورده نگه می‌دارد، بنابراین وقتی به شیر اضافه می شود، خرد نمی‌شود و از هم نمی‌پاشد. شما می‌خواهید روغن نارگیل شما آب شود.

کتو گرانولا

یکی دیگر از جایگزین‌های غلات، این دستور کتو گرانولا با آجیل، دانه‌ها و عسل بدون شکر بسته‌بندی شده است. با شیر عالی است یا با یک مشت خورده می‌شود.

مواد لازم

آجیل و خشکبار. از آجیل مورد علاقه خود استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که بدون نمک و خام هستند. می‌توانید از مخلوط بادام، بادام هندی و گردو استفاده کنید.
آرد بادام. آرد بادام بلانچ شده به نگه داشتن کتو گرانولا کمک می‌کند. از مصرف آرد بادام خودداری کنید، زیرا می‌تواند بافتی لطیف داشته باشد.
نارگیل خرد شده. تکه‌های نارگیل خرد شده شیرین نشده! هرچه پوسته‌ها ریزتر باشند، بهتر در کنار هم قرار می‌گیرند.
شربت افرا کتو. این شربت به شیرینی می‌افزاید و پیونددهنده کتو گرانولا است.
شکلات چیپسی. اختیاری است، اما من دوست دارم مقداری شکلات چیپسی کتو یا تکه های شکلات اضافه کنم.

رژیم کتوژنیک

پودینگ چیا

رژیم کتو یا نه، همه عاشق پودینگ چیا هستند. تنها با 2 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده، می‌توانید با افزودن مواد غذایی سرگرم‌کننده مانند انواع توت‌ها، کره بادام یا حتی مقداری چیپس شکلات دیوانه شوید.

چگونه پودینگ چیا نارگیل درست می ‌کنید؟

مواد تشکیل دهنده

دانه چیا – می توان از دانه های سیاه یا سفید چیا استفاده کرد.
شربت افرا بدون شکر – شیرینی دلپذیری به پودینگ می دهد. من از شربت افرا کتو استفاده کردم، اما می توانید از شربت افرا استاندارد یا شیرین کننده دیگری مانند آگاو یا عسل استفاده کنید.
شیر نارگیل – عنصر اصلی! کنسرو شیر نارگیل غنی و خامه ای است و طعم نارگیلی زیبایی دارد. می توان از شیر نارگیل پر چرب یا کم چرب استفاده کرد.
تاپینگ‌ها – آجیل، دانه ها، میوه‌ها، کره آجیل و غیره مورد علاقه خود را اضافه کنید.

ماست کتو

اکثر ماست‌های خریداری شده از فروشگاه ها حاوی چندین تن شکر هستند و کتو  نیستند. این ماست خانگی را در خانه امتحان کنید که فقط از 2 ماده استفاده می‌کند و کمتر از 2 گرم کربوهیدرات خالص دارد!

چگونه ماست کتو درست می‌کنید؟

درست کردن این دستور پخت سریع، ساده و بدون دردسر است. بخش سخت این است که منتظر بمانیم تا تنظیم شود، اما صادقانه بگویم، ارزشش را دارد!

مواد لازم

شیر نارگیل – از شیر نارگیل با حداقل مواد افزودنی یا غلیظ کننده در آن استفاده کنید. باید پرچرب باشد و از کارتن نباشد!
قرص‌های پروبیوتیک – باید از کپسول های پروبیوتیک استفاده کنید نه قرص. کپسول‌ها باز می شوند و پودر در ماست مخلوط می‌شود. اطمینان حاصل کنید که قرص‌های پروبیوتیک حاوی هیچ‌گونه پری‌بیوتیکی در آنها نیست، در غیر این صورت ماست آنطور که لازم است تولید نمی‌شود.

مرحله 1- مواد را با هم ترکیب کنید!

شیر نارگیل را خوب با همزن بزنید تا یکدست شود و گلوله‌ای باقی نماند. بعد قرص‌های پروبیوتیک را باز کرده و داخل شیر نارگیل بریزید. به آرامی با هم مخلوط کنید، تا زمانی که ترکیب شوند.

مرحله 2- اجازه دهید ماست سفت شود!

حالا یک پارچه پنیر یا دستمال پارچه‌ای روی کاسه شیشه‌ای قرار دهید و با استفاده از یک کش آن را در جای خود ببندید. اجازه دهید ماست به مدت 24 تا 48 ساعت در دمای اتاق بماند تا ماست فعال شود. بعد از گذشت زمان، ماست را بچشید و اگر ترجیح می‌دهید ترش تر باشد، دوباره روی آن را بپوشانید و بگذارید 24 ساعت دیگر بماند.

مرحله 3- ماست را خنک کنید!

در نهایت ماست را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

کرپ کتو

نسخه نازک‌تر پنکیک، این کرپ‌های کتو سبک و پف‌دار، کاملاً با پر کردن شیرین یا خوش‌طعم پر می‌شوند. آن را با ژامبون و پنیر امتحان کنید تا یک طعم خوش طعم را تجربه کنید.

مواد لازم برای تهیه این دستور

آرد بادام – آرد بادام بلانچ شده یک غذای ضروری است، نه غذای بادام. دومی کرپ‌ها را سنگین می‌کند و ما می‌خواهیم کرپ‌ها و سبک باشند.
شیرین کننده گرانول انتخابی – می‌توان از شیرین کننده میوه راهب یا اریتریتول استفاده کرد. 
نمک – فقط کمی تا شیرینی آن ظاهر شود.
تخم مرغ – تخم مرغ با دمای اتاق.
پنیر خامه ای – پنیر خامه‌ای استاندارد یا بدون لبنیات. دقت کنید که نرم و در دمای اتاق باشد.
شیر انتخابی – من از شیر بادام شیرین نشده استفاده کردم، اما از هر شیری می‌توان استفاده کرد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط