برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم غذایی برای شکم شش تکه

رژیم غذایی برای شکم شش تکه

اگرچه انواع مختلفی از فیزیک بدن وجود دارد، اما انتخاب حذف یا کاهش چربی اضافی شکم علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا، برای سلامتی نیز مهم است. رژیم غذایی برای شکم شش تکه رژیمی است که بر مبنای کاهش کالری باشد. برای این منظور نیازی به کاهش شدید کالری نیست، بلکه کافی است مصرف برخی مواد غذایی را کاهش دهید. پس بیایید ببینیم چگونه با حذف چربی شکم را از بین ببریم و چه چیزی را نخوریم.

رژیم غذایی برای شکم شش تکه

رژیم غذایی برای شکم شش تکه

مواردی که در این بخش عنوان می‌شوند، خوراکی‌هایی هستند که در هر نوع رژیمی باید کنترل شوند:

غذا‌های سرخ شده

اکنون برای همه مشخص شده است که مصرف زیاد غذا‌های سرخ شده برای سلامتی مضر است. به‌ویژه، توجه به انواع روغن‌هایی که برای پخت‌وپز استفاده می‌شوند ضروری است، زیرا به دلیل سطوح بالاتر چربی‌های اشباع وچند غیراشباع، برخی روغن‌ها بدتر از روغن‌های دیگر هستند.

غلات تصفیه شده

بر خلاف غلات کامل که از مواد مغذی محروم نیستند، غلات تصفیه شده مانند برنج سفید و آرد به تجمع چربی شکم کمک می‌کنند؛ زیرا به سرعت هضم می‌شوند و فیبر کمی دارند.

کربوهیدرات‌های ساده

یک بشقاب پلو، اسپاگتی یا یک قسمت لازانیا بسیار اشتها‌آور است. اما در صورت مصرف زیاد باعث افزایش سایز دور کمر و چربی شکم می‌شود چرا که محتوای بالای قند‌ آنها به سرعت جذب می‌شود. 

 بهتر است غلات کامل و چاشنی‌های ساده، شاید خانگی با چربی کم را ترجیح دهید و برای بقیه بخش‌های بشقاب غذایی خود از سبزیجات و پروتیئن استفاده کنید.

سوسیس

قبل از گاز زدن ساندویچ، به یاد داشته باشید که سوسیس‌هایی مانند سالامی، بیکن و سوسیس با افزایش شاخص توده بدن (BMI) و چربی شکم مرتبط هستند. علت را می‌توان در چربی‌های اشباع زیاد موجود در آن‌ها و مصرف نمک یافت که به  زیاد شدن چربی روی شکم، هضم ضعیف و افزایش وزن ناخواسته کمک می‌کند.

پنیر و لبنیات

برخی مطالعات نشان می‌دهد که مصرف لبنیات می‌تواند برای متابولیسم مفید باشد. اما اگر چربی سرسخت شکم مشکل ساز است، بهتر است از آن‌ها اجتناب کنید (مخصوصاً لبنیات پر چرب) زیرا می‌توانند عدم تعادل در عملکرد روده ایجاد کنند و رسوبات را در ناحیه شکم افزایش دهند.

اگر واقعاً نمی‌توانید مصرف لبنیات را قطع کنید، بهتر است پنیر‌های تازه و نه چاشنی را ترجیح دهید که نمک کمتری دارند و قابلیت هضم بیشتری دارند.

غذا‌های  قندی

عدم مصرف شیرینی در رژیم غذایی معمولاً قانون طلایی کاهش وزن است. درست است که نیازی به افراط نیست، اما قطع مصرف شیرینی‌ها و غذا‌های غنی از قند اولین قدم برای از بین بردن چربی شکم است.

این امر در مورد محصولات پخته شده بسته‌بندی شده و نوشیدنی‌های غیرالکلی، آب نبات، مربا، دسر و چاشنی با شکر افزوده صدق می‌کند.

به میوه هم توجه کنید. در حالی که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی است، به طور طبیعی حاوی قند است. بنابراین اگر بیش از حد مصرف شود می‌تواند در کاهش وزن اختلال ایجاد کند.

غذا‌های غنی از سدیم

بین مصرف مقادیر زیاد سدیم و افزایش چربی شکم ارتباط وجود دارد. در واقع، سدیم بیش از حد می‌تواند منجر به افزایش احتباس آب و تورم شود.

همچنین، سدیم بیش از حد در رژیم غذایی می‌تواند باعث فشار خون بالا شود. پس مراقب چیپس‌های شور، سوپ‌های کنسرو شده، پیتزا، گوشت‌های نمکی و غذا‌های منجمد باشید.

بنابراین، برای از بین بردن چربی‌های شکمی، باید رژیم غذایی را اصلاح کرد تا مواد غذایی مغذی برای بدن فراهم شود که تعادل روده را بهبود می‌بخشد. بنابراین، محدود کردن مصرف دسته‌های خاصی از غذا‌ها به نفع غذا‌های سالم‌تر و کامل‌تر، بهترین راه برای مراقبت از سلامت بدون افراط است.

رژیم غذایی برای شکم شش تکه

بهترین رژیم غذایی برای شکم صاف چیست؟

همه رژیم‌های لاغری برای از بین بردن چربی‌های شکم نیز مفید هستند.شما می‌توانید تمام غذا‌ها در رژیم غذایی خود بگنجانید. اما مطمئن شوید که در وعده‌های غذایی زیاده روی نکنید.

انتخاب یک رژیم غذایی غنی از فیبر نیز توصیه می‌شود زیرا باعث بهبود هضم می‌شود، اما باید مراقب بود که در مصرف آن زیاده روی نکنید تا نفخ شکم و اختلالات گوارشی در‌امان بمانید. ۳۰-۳۵ گرم فیبر غذایی در روز توصیه می‌شود که می‌توانید آن را در غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل‌ها پیدا کنید.

رژیم غذایی برای شکم شش تکه و باشگاه

یک نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ورزش باید در کنار رژیم غذایی قرار بگیرد تا موثر باشد. لاغر کردن شکم نیاز به صبر دارد و موثرترین چیزی که برای شما شکم شش تکه به ارمغان می‌آورد در قدم اول رژیم است.

در این مورد، توجه به رژیم غذایی و مصرف انرژی به جای تمرین اهمیت بیشتری دارد. زیرا این چیزی نیست که به شما اجازه دهد چربی شکم را از بین ببرید یا آن را بیشتر نمایان کنید. در اصل هیچ تمرینی وجود ندارد که باعث کاهش وزن شکم شما شود!

عضلات شکم ماهیچه‌هایی نیستند که به محرک‌های هیپرتروفیک که با تمرین دادن پاسخ می‌دهند بسیار پاسخ دهند و تمرین مکرر آن‌ها ضروری نیست. برای قابل مشاهده بودن آن‌ها کمبود کالری است که به تدریج درصد توده چربی را کاهش می‌دهد.

زمانی که بتوانید رژیم غذایی خود را کنترل کنید و چربی اضافه شکم را حذف کنید، می توانید با کمک ورزش خطوط عضلات شکمی خود را نمایان کنید.

بهترین راه این است که با کمک یک متخصص تغذیه یک برنامه غذایی مناسب برای کاهش وزن خود ایجاد کنید و در کنار آن ورزش را نیز ادامه دهید.

رژیم غذایی مناسب برای شکم چیست؟

رژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی اما پروتئین بالا ممکن است بهترین راه برای ساخت ماهیچه‌های شکمی قوی‌تر و سالم‌تر باشد. رژیم غذایی باید حاوی منابع بدون چربی پروتئین، گوشت بدون چربی، گردو، بادام، کینوا، دانه کتان، لوبیا، شیر کم چرب، پنیر، کره، سالمون و غیره باشد.

برای از بین بردن چربی شکم چه بخوریم؟

قارچ، هویج، لوبیا، کلم بروکلی و گل کلم، کدو حلوایی، فلفل قرمز و سبزیجات برگدار مانند کاهو و کلم وجود دارد. همه این‌ها غذا‌هایی هستند که به لطف داشتن فیبر بالا در عین کالری کم، به کاهش وزن و همچنین از بین بردن چربی‌های شکمی کمک می‌کنند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط