برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم سیب زمینی

رژیم سیب زمینی : نحوه آماده سازی و عملکرد آن برای کاهش وزن

با رژیم سیب زمینی، می‌توانید در مدت زمان مشخصی وزن کم کنید. روزانه حدود 600 تا 1000 گرم سیب زمینی به مدت ده روز بخورید که کم‌چرب تهیه شده باشد. علاوه بر این، حداقل سه تخم‌مرغ و 100 گرم کوارک کم‌چرب در هر وعده غذایی وجود دارد. اما نگران نباشید اگر در این مرحله نمی‌خواهید برای صبحانه سیب زمینی بخورید، می‌توانید یک ترفند کوچک انجام دهید. می‌توانید یک تکه نان سبوس دار، مقداری کوارک کم چرب یا پنیر دلمه و خیار را صبحانه میل کنید. اگر خیلی چیزها را جدی نمی‌گیرید و ترجیح می‌دهید نسخه جدیدی از رژیم غذایی کلاسیک سیب زمینی را انتخاب کنید، می‌توانید در طول دوره کاهش وزن از رژیم غذایی‌های دیگر مانند رژیم تخم مرغ یا برنج نیز استفاده کنید.

فواید سیب زمینی برای کاهش وزن؟

سیب زمینی حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و بنابراین برای تعادل اسید و باز ما مهم است. سیب زمینی برای مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که متابولیسم چربی را افزایش می‌دهد. متابولیسم نیز از سیب زمینی سود می‌برد. افزایش متابولیسم به دلیل محتوای پروتئین بالا است که برای عضله سازی نیز مفید است. سیب زمینی از 80 درصد آب تشکیل شده است  شما به سختی می‌توانید از آن کالری کم‌تری دریافت کنید.

رژیم سیب زمینی چقدر برای استفاده روزمره مناسب است؟

بسیار زیاد! این واقعیت که شما می‌توانید وعده‌های غذایی خود را به خوبی آماده کنید، اجرای رژیم غذایی سیب زمینی را آسان می‌کند. اما آنچه مهم است این است که به زمان مقرر ده روزه پایبند باشید. در دراز مدت، رژیم غذایی سیب زمینی مناسب نیست. برای جلوگیری از تاثیر بد باید پس از مرحله رژیم غذایی سیب زمینی، رژیم غذایی غنی از پروتئین با مقدار زیادی میوه و سبزیجات و محصولات غلات کامل مصرف کنید. ورزش همچنین ایده خوبی برای حفظ آرامش در بدن شما در طولانی مدت است.

رژیم سیب زمینی چگونه عمل می‌کند؟

انواع مختلفی از رژیم غذایی سیب زمینی وجود دارد. بنابراین برنامه روزانه ثابتی وجود ندارد. وجه اشتراک آن‌ها این است که سیب زمینی غذای اصلی است. ترکیب سیب زمینی با کوارک یا تخم مرغ ارزش بیولوژیکی بالایی دارد. این بدان معنی است که بدن می‌تواند پروتئین موجود در آن را به خوبی جذب و استفاده کند. این به نوبه خود اشباع طولانی مدت را تضمین می‌کند. در عین حال، پتاسیم موجود در سیب زمینی آب بیشتری را از بدن دفع می‌کند.

خطرات رژیم سیب زمینی

رژیم سیب زمینی یکی از رژیم‌های مونو است. چنین رژیم‌هایی بر یک یا چند غذای مجاز تکیه می‌کنند که می‌تواند باعث کمبود مواد مغذی شود. این موضوع در مورد رژیم غذایی سیب زمینی نیز صدق می‌شود. خطرات رژیم سیب زمینی عبارت‌اند از:

  • تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی نامتعادل است، به ویژه آهن کمبود دارد.
  • مصرف چربی بسیار کم است و کالری دریافتی به شدت کاهش می‌یابد. این امر تخریب عضلات را تهدید می‌کند.
  • انتخاب یک طرفه غذا میل به غذا را نیز افزایش می‌دهد.
  • بعد از رژیم، خطر افزایش وزن نسبت به قبل وجود دارد.

بهترین روش آماده سازی سیب زمینی برای کاهش وزن

بهترین روش‌های تهیه سیب زمینی به عنوان غذای رژیمی، سیب زمینی پخته شده در فر، سیب زمینی ژاکتی و سیب زمینی آب پز است که دوباره خنک شده است. رویه‌های حاوی کوارک کم‌چرب یا کرم لژیر و همچنین سبزی‌های تازه باغبانی یا سبزیجات خام ریز خرد شده مانند خیار، کرفس یا هویج تنوع و ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری را فراهم می‌کنند.

روش دیگر برای تهیه سیب زمینی چند قطره روغن زیتون را روی قاچ‌های سیب زمینی از قبل پخته شده بریزید و سپس آن‌ها را در فر کبابی کنید تا قهوه‌ای یا طلایی شوند. گراتین سیب زمینی پخته شده با پنیر.

پوره سیب زمینی فقط در صورت مخلوط شدن با آب سبزیجات به جای کره و شیر و نمک کم یا بدون نمک در طول رژیم مجاز است. تعداد زیادی از انواع دستورالعمل‌ها و همچنین نکات عملی برای کاهش وزن با یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات حاوی کربوهیدرات توصیه‌های مناسبی را ارائه می‌دهند.

آیا رژیم سیب زمینی منطقی است؟

ورزش و رژیم غذایی متعادل به شما کمک می‌کند تا به وزن رویایی خود برسید. سیب زمینی سیر کننده است و حاوی تعدادی مواد مهم است. احساس سیری شدید باعث می‌شود بعد از غذا خوردن شیرینی نخورید. پیروی از رژیم غذایی سیب زمینی برای بیش از یک هفته توصیه نمی‌شود. ممکن است فریب اثر کم آبی سیب زمینی را بخورید.

سیب زمینی در درجه اول آب را تجزیه می‌کند نه چربی. با وجود تعداد زیادی غذاهایی که با سیب زمینی امکان پذیر است، حتی این رژیم غذایی نیز می‌تواند به مرور زمان یکنواخت شود.

سیب زمینی سرشار از ویتامین‌های C و B است و حاوی پتاسیم، آهن و منیزیم است. سیب زمینی همچنین متابولیسم کربوهیدرات‌ها را افزایش می‌دهد، مواد مغذی را می‌سوزاند و بدن را کم آب می‌کند. به لطف ترکیبات، فشار خون نیز در یک سطح ثابت نگه داشته می‌شود. کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در سیب زمینی شما را سیر می‌کنند و مانع از هوس خوردن می‌شود. سیب زمینی منبع ایده‌آلی از کلسیم است. به لطف کلسیم، ذخایر چربی روی شکم سریع‌تر تجزیه می‌شود.

رژیم سیب‌زمینی سه روزه چگونه است؟

روز اول

  • صبحانه: یک عدد سیب زمینی آبپز یا کباب شده بدون نمک به همراه یک کاسه ماست.
  • نهار: دو عدد سیب زمینی آبپز یا کباب شده بدون نمک به همراه یک پیمانه ماست.
  • شام: دو پیمانه ماست.

روز دوم

  • صبحانه: یک پیمانه ماست.
  • نهار: دو عدد سیب زمینی آبپز یا کباب شده بدون نمک به همراه یک پیمانه ماست.
  • شام: یک عدد سیب زمینی آبپز یا کباب شده بدون نمک به همراه یک پیمانه ماست.

روز سوم

  • صبحانه: یک عدد سیب زمینی آبپز یا کباب شده بدون نمک.
  • نهار: یک عدد سیب زمینی آبپز یا کباب شده بدون نمک به همراه یک پیمانه ماست.
  • شام: یک پیمانه ماست.

کلام آخر

رژیم سیب‌زمینی یک برنامه غذایی کوتاه مدت است. این یک رژیم غذایی 3-5 روزه است که برای بهبود کاهش وزن، هضم و سلامت طراحی شده است. با این رژیم نیازی نیست جز سیب زمینی چیزی بخورید که به لاغری آنطور که باید کمک کند. این رژیم غذایی در ابتدا توسط یک پزشک در سال 1849 ایجاد شد. برای افراد دارای اضافه وزن و سوء هاضمه ساخته شده است. سوءهاضمه ناتوانی در هضم غذا در شرایط عادی است. بعدها این نظریه توسط افرادی که می‌خواستند وزن کم کنند مورد استفاده قرار گرفت. سیب‌زمینی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و سایر مواد مغذی است. از بیماری‌هایی مانند سرطان جلوگیری می‌کند. این سبزی پر انرژی به راحتی هضم می‌شود و نسبت به موز حاوی پتاسیم بیشتری است.

آیا رژیم سیب‌زمینی مضر است؟

پاسخ به سؤالاتی مانند مضر یا مفید بودن رژیم سیب زمینی معمولاً به دفعات و سلامت رژیم شما بستگی دارد. اما به طور کلی مضرات روزه سیب زمینی عبارتند از: می‌تواند باعث ضعف شود. می‌تواند باعث سرگیجه شود. اگر برای مدت طولانی استفاده شود، می‌تواند بر بروز مشکلات مختلف سلامتی ناشی از سوء تغذیه تأثیر بگذارد.

خواص سیب زمینی چیست؟

سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات، فیبر و پروتئین است. همچنین حاوی ویتامین C، ویتامین B و پتاسیم است. با توجه به منوی یک طرفه، این رژیم نباید در مدت زمان طولانی‌تری انجام شود. چرا که منجر به فقر آهن و سایر ویتامین‌ها می‌شود.

آیا برنامه رژیم غذایی سیب زمینی واقعا برای کاهش وزن موثر است؟

گفته می‌شود سیب زمینی حاوی مواد مغذی است که بر التهاب، گرسنگی، انسولین و خواب تأثیر می‌گذارد. همچنین زمانی که با روش صحیح مصرف شود به کاهش وزن کمک می‌کند. رژیم سیب زمینی شما را در کمبود کالری قرار می‌دهد و باعث کاهش وزن می‌شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط