برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

رژیم سم زدایی + نحوه اجرا برنامه سم زدایی برای لاغری

بدن انسان نیز همانند هر چیز دیگری در این دنیا برای تداوم فعالیت، نیاز به استراحت دارد. مصرف مواد غذایی گوناگون، ورود آلودگی ها به بدن، فلزات سنگین و عناصر نا مطلوب موجود در مواد غذایی و حتی آلودگی هوا سبب آلوده شده بدن و انباشت سموم در کبد، روده و سایر بخش های بدن می شود. این سموم می توانند باعث مشکلات زیادی برای سلامتی شده و فعالیت صحیح ارگان های مختلف را با مشکل روبرو سازند. رژیم سم زدایی یا دیتاکس، بهترین روش برای خارج کردن سموم از بدن و باز گرداندن بدن به حالت اصلی خود می باشد. اجرای برنامه سم زادیی برای لاغری نیز موثر بوده و علاوه بر بهبود متابولیسم بدن، به بهبود عملکرد و افزایش انرژی نیز کمک کرده و لاغری را قابل دستیابی می گرداند.

این مقاله از اندام برتر به بررسی رژیم سم زدایی، خواص رژیم سم زدایی، انواع رژیم های سم زدایی و تاثیر برنامه سم زدایی برای لاغری اختصاص دارد. اگر تا به حال از بدن خود سم زدایی نکرده اید و یا به دنبال روشی برای افزایش سرعت لاغری خود هستید، این فرصت را از دست نداده و با مطالعه این مقاله از اندام برتر، رژیم سم زدایی مناسب خودتان را پیدا کنید.

فهرست مطالب

رژیم سم زدایی چیست؟

رژیم سم زدایی یک رژیم معمولا کوتاه مدت برای استراحت دادن به معده و روده و همچنین سم زدایی از خون و کبد می باشد. معمولا در رژیم های سم زدایی از سبزیجات، برخی از میوه ها و سوپ به مدتی مشخص استفاده شده و از مصرف سایر مواد غذایی در دوره رژیم، خودداری می شود.

اجرای رژیم سم زدایی برای بدن بسیار پر فایده و تا حدی ضروری می باشد. جمع شدن سموم در بدن ناشی از مصرف دخانیات، آلودگی هوا، مواد غذایی آلوده و قند های تصفیه شده سبب جمع شدن سموم در عضو هایی چون کبد شده و روند کار این اعضا را با خلل مواجه می سازد. بنابراین احساس خستگی، بی رمقی و خواب آلودگی در شخش بیشتر شده و مقاومت سیستم ایمنی و دفاعی بدن کاهش می یابد. برای رفع این موارد و بهبود سلامتی، اجرا برنامه سم زدایی مناسب توصیه می شود.

اینفوگرافیک توضیحات رژیم سم زدایی چیه و چطور باید اون رو اجرا کنیم؟

لاغری با رژیم سم زدایی

یکی از مشکلات جمع شدن سموم در بدن، آلوده شدن خون، تضعیف شدن عملکرد معده و خستگی مفرط است که هر یک از این موارد می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شده و روند لاغری را با مشکل روبرو سازد. بنابراین رژیم سم زدایی از بدن برای لاغری بسیار موثر بوده و می تواند استپ وزنی را رفع کرده و به روند کاهش وزن شما سرعت بخشد.

یکی دیگر از خواص لاغری با رژیم سم زدایی، کاهش وزن به دلیل مصرف مواد غذایی کم کالری می باشد. در اغلب رژیم های سم زدایی، مصرف غذا های جامد در طول رژیم، ممنوع بوده و میزان کالری دریافتی در طول روز به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. کاهش در کالری دریافتی در کنار کاهش سموم بدن، باعث لاغری با رژیم سم زدایی خواهد شد.

انواع راه های سم زدایی

برای سم زدایی از بدن راه های مختلفی وجود دارد اما نمی توان این راه ها را جایگزین یک دیگر دانست. در واقع هر یک از راه های سم زدایی از بدن، تاثیر منحصر به خود را بر روی سموم بدن خواهد گذاشت. از راه های سم زدایی از بدن می توان به مصرف آب ولرم به صورت ناشتا، مصرف غذا های آبکی و روان کننده اخلاط، دمنوش های سم زدایی، میوه های سم زدا، روزه گیاه خواری و روزه کامل اشاره کرد.

دقت داشته باشید که تمامی رژیم های سم زدایی از بدن موثر نبوده و برخی از آن ها باعث آسیب دیدن شما می شود. همچنین هر فردی متناسب با شرایط سلامتی خود بایستی رژیم سم زدایی بگیرد و بسته به سلامتی و وضعیت کلی شما ممکن است برخی از رژیم های سم زدایی برای شما مناسب نباشد.

خواص رژیم سم زدایی

رژیم سم زدایی برای لاغری و بدن بسیار توصیه می شود و در طب سنتی ایران و بسیاری از کشور ها نیز تاکید ویژه ای بر روی رژیم سم زدایی برای حفظ سلامتی بدن شده است. برنامه سم سم زدایی به اعضا و ارگان های مختلف بدن در بازسازی و تنظیم مجدد کمک کرده و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. از خواص رژیم سم زدایی می توان موارد زیر را نام برد.

رژیم سم زدایی برای لاغری

یکی از خواص رژیم سم زدایی، لاغری و کاهش چربی های ذخیره شده در بدن می باشد. رژیم های سم زدایی به دلیل محدود کردن کالری دریافتی، بدن را لاغر تر کرده و باعث کاهش وزن شما می شوند. برنامه های سم زدایی با بهبود عملکرد بدن و تصفیه خون، گردش خون را بهبود بخشیده و سطح متابولیسم بدن را متعادل می کنند. همچنین این رژیم ها با بهبود هاضمه و افزایش قدرت معده، هضم غذا را سهل تر خواهند ساخت.

کاهش تنش و استرس با رژیم سم زدایی

یکی از دلایل اصلی استرس و تنش، کمبود هورمون هایی چون سروتونین و مواد معدنی چون منگنز در بدن می باشد. اغلب رژیم های لاغری با تنظیم مجدد بدن و بهبود کارایی غدد مختلف، ترشح هورمون ها را اصلاح کرده و جذب مواد مغذی و معدنی توسط بدن را بهبود می بخشند.

پیشگیری از بیماری ها و افزایش ایمنی بدن با برنامه سم زدایی

عامل ابتلا به بسیاری از بیماری ها، عملکرد نا مناسب اعضای بدن می باشد. جمع شدن سموم در بدن سبب می شود تا کبد شما بیمار شده و کلسترول، فشار و قند خون افزایش یابند. این موارد سبب می شود تا بدن در انجام وظایف اصلی خود تا حدی نا توان شود. در نتیجه بدن در جذب مواد معدنی و ویتامین ها دچار مشکل شده و سیستم ایمنی بدن دچار ضعف خواهد شد. رژیم های سم زدایی با پاک کردن سموم از بدن به بهبود سلامتی کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

رژیم سم زدایی برای پوست

رژیم های سم زدایی برای پوست بسیار مفید بوده و از سرعت پیری پوست را کاهش می دهند. با جمع شدن سموم در بدن، خون رسانی و اکسیژن رسانی به سلول های پوستی کاهش پیدا کرده و پوست دچار خشکی، افتادگی و پیری می شود. همچنین به دلیل ارتباط مستقیم جذب مواد معدنی و ویتامین ها با کاهش سموم بدن، رژیم سم زدایی به جذب بهتر آهن، کلسیم و ویتامین ها بهتر عمل کرده باعث انسجام بهتر و کیفیت بیشتر پوست می شوند.

رژیم سم زدایی برای یبوست

انباشته شدن سموم در بدن بر روی دستگاه گوارش و روده بزرگ اثر گذاشته و باعث نفخ، درد معده و یبوست می شوند. رژیم های سم زدایی فیبر دار برای درمان یبوست بسیار مفید بوده و باعث افزایش تجمع آب در مدفوع و حجیم شدن آن می گردد. حجیم شدن مدفوع نیز به کمک پاکسازی روده بزرگ آمده و مواد زائد جمع شده در روده را خارج می سازد.

عوارض رژیم سم زدایی

رژیم سم زدایی در صورت پیاده سازی درست، عوارض بسیار کمی برای افراد داشته که در مقابل فواید و خواص آن، بسیار نا چیز است. هر چند دقت داشته باشید که رژیم های سم زدایی برای افراد سالم تجویز می شود و افرادی که دچار بیماری و اختلالات خاصی هستند، باید زیر نظر پزشک خود از یک رژیم سم زدایی مناسب پیروی کنند. در شایع ترین عوارض رژیم سم زدایی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. کمبود پروتئین

در اغلب رژیم های سم زدایی، پروتئین زیادی وجود نداشته و بدن در طول رژیم به کمبود پروتئین دچار خواهد شد. بنابراین رژیم های سم زدایی بلند مدت بدون غذای جامد برای ورزشکاران توصیه نمی شود.

2. کمبود کالری

کالری نقش سوخت را برای بدن ایفا می کند و بدن برای انجام فعالیت های روزمره نیاز به سوخت دارد. از آنجایی که اغلب رژیم های سم زدایی مبتنی بر مایعات، کالری پایینی به بدن وارد می رسانند، بدن با کمبود کالری روبرو خواهد شد. در صورت کمبود کالری روزانه ممکن است به صورت دوره ای دچار خستگی و سر گیجه شوید. در صورت بروز این نشانه ها، بهتر است تا از رژیم های سم زدایی ساده تر استفاده کنید.

3. تکرار ادرار و اسهال

بسیاری از مواد غذایی استفاده از در رژیم های سم زدایی، دیورتیک بوده و مصرف آن ها باعث تکرر ادرار خواهد شد. همچنین رژیم های سم زدایی، ملین بوده و باعث ایجاد اسهال می شوند. این موارد ممکن است برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد اما در واقع، اسهال و تکرر ادرار تا حدودی نشان دهنده سیکل صحیح پاک سازی بدن از سموم می باشد.

انواع رژیم های سم زدایی

رژیم های سم زدایی همانند رژیم های لاغری، انواع مختلفی دارند که هر کس بسته به وضعیت و شرایط خود، بایستی رژیم سم زدایی مناسب خود را انتخاب کند. از رژیم های سم زدایی متداول و آسان می توان به رژیم سم زدایی با سیب، عسل، انگور، اسموتی، میوه و سوپ اشاره کرد. البته رژیم های سم زدایی به این موارد خلاصه نمی شوند اما این رژیم ها جزو بهترین و عمومی ترین رژیم های سم زدایی می باشند.

رژیم سم زدایی با سرکه سیب

رژیم سم زدایی با سرکه سیب یکی از ساده ترین رژیم های سم زدایی است که می توان از آن طی یک دوره 7 روزه، 30 روزه و حتی بدون محدودیت استفاده نمود. در رژیم سم زدایی با سرکه سیب، نیازی به حذف مواد غذایی دیگر نمی باشد اما بهتر است که در طول مدت رژیم از مصرف غذا های فرآوری شده، پر چرب و فست فود ها خودداری کنید. سرکه سیب برای کاهش کلستورل بد خون بسیار مفید بوده و به ضمن تنظیم PH بدن و بهبود وضعیت پوست، باکتری های فعال مفید روده را افزایش می دهد. لاغری با رژیم سم زدایی سرکه سیب امکان پذیر بوده و می توان از این رژیم برای لاغری و سم زدایی بهره برد.

در رژیم سم زدایی با سرکه سیب بایستی 3 مرتبه در روز از ترکیب 1 قاشق غذا خوری سرکه سیب و 220 گرم آب استفاده نمایید.

رژیم سم زدایی با عسل

رژیم سم زدایی با عسل، یک رژیم فاقد غذای جامد می باشد که می تواند سموم بدن را به شکل مناسبی دفع کرده و به معده و روده شما استراحت بدهد. رژیم سم زدایی با عسل سبب تامین بخشی از مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن شده و شما را با کمبود مواد معدنی روبرو نخواهد کرد. دقت داشته باشید که رژیم سم زدایی با عسل، یک رژیم 3 روزه بوده و ادامه دادن این رژیم برای روز های بیشتر به هیج عنوان توصیه نمی شود.

برای بهره مندی از این برنامه سم زدایی کافیست تا به جای وعده های غذایی خود از آب و عسل و یا چای و عسل استفاده کنید. هر زمانی در روز که احساس گرسنگی کردید، مقداری عسل را با آ ب ولرم و یا چای ترکیب کرده و میل کنید. برای افزایش انرژی می توانید مقداری دارچین به عسل خود اضافه کنید. مصرف روزانه 8 الی 10 لیوان آب در طول این رژیم برای کمک به سم زدایی توصیه می شود. همچنین در طول هر روز نباید بیش از 200 گرم عسل مصرف کنید.

همانطور که بیان شد، این رژیم سم زدایی یک رژیم 3 روزه بوده و باید پس از گذشت 3 روز، آن را به اتمام رساند. اگر صرف مصرف آب و عسل برای شما دشوار است، می توانید در یکی از وعده های غذایی خود از یک غذای معمولی استفاده کنید.

رژیم سم زدایی با انگور

یکی از رژیم های سم زدایی توصیه شده برای پاکسازی بدن، رژیم سم زدایی با انگور است. دوره ها و نحوه اجرای رژیم سم زدایی با انگور متفاوت بوده و دستور العمل های مختلفی برای اجرای این رژیم وجود دارد. با این حال، متداول ترین رژیم سم زدایی با انگور، برنامه سم زدایی 7 الی 10 روزه انگور می باشد.

در این برنامه سم زدایی لازم است تا در ابتدای روز، 1 لیوان آب انگور نوشیده و کمی بعد، انگور مصرف شود و بین وعده های مصرفی انگور باید 2 الی 3 ساعت فاصله باشد. توصیه می شود که در روز، حداقل 500 گرم انگور مصرف شود. این برنامه را برای مدت 7 الی 10 روز ادامه دهید تا بدن شما از سموم پاک شود. برای تاثیر گذاری بهتر رژیم سم زدایی با انگور می توانید قبل از شروع رژیم برای مدت 3 روز، روزه گرفته و تنها آب مصرف کند.

رژیم سم زدایی با اسموتی

اسموتی ها برای تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن بسیار مفید بوده و می توان از آن ها بدون نگرانی برای ورزش و پاکسازی بدن از سموم استفاده کرد. البته تمامی استموتی ها برای سم زدایی از بدن مناسب نیستند. بهترین اسموتی های سم زدایی از بدن، اسموتی کلم پیچ، انگور، هندوانه و گریپ فروت و اسموتی اسفناج و سیب است. رژیم سم زدایی با اسموتی می تواند در کنار پاکسازی بدن، کاهش وزن و چربی سوزی را نیز افزایش دهد. در نتیجه می خواهید رژیم سم زدایی برای لاغری شما نیز مفید واقع شود، رژیم سم زدایی با اسموتی را امتحان کنید.

1. اسموتی سم زدایی کلم پیچ، انگور، هندوانه و گریپ فروت

کلم پیچ حاوی فیبر فراوان بوده و علاوه بر سم زدایی از بدن به کاهش وزن، کاهش کلسترول خون و پیشگیری از سرطان نیز کمک می کند. انگور نیز به خودی خود جزو میوه های سم زدا است و مصرف آن برای پاکسازی معده و روده توصیه می شود. هندوانه و گریپ فروت موجود در این اسموتی میوه ای نیز به دلیل آنتی اکسیدان فراوان خود برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید می باشد.

برای تهیه این اسموتی برای سم زدایی به 1 عدد گریپ فروت، 1 فنجان هندوانه، 1 فنجان انگور و 2 فنجان کلم پیچ به همراه چند برگ نعناع نیاز است. این مواد را به خوبی بشویید و کلم پیچ و هندوانه و انگور را در مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید. پس از مخلوط شدن این مواد، آن را در یک لیوان ریخته و آب گریپ فروت را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

2. اسموتی سم زدایی اسفناج و سیب

اسموتی سم زدایی اسفناج و سیب یکی دیگر از اسموتی های موثر برای پاکسازی بدن و به خصوص روده ها می باشد که مصرف آن ها برای لاغری نیز مفید بوده و می تواند به کاهش وزن کمک نماید.

برای تهیه اسموتی سم زدایی اسفناج و سیب، 1 عدد سیب را خرد کرده و 1 فنجان اسفناج را همراه آن درون مخلوط کن بریزید. آب نصف لیمو ترش را بر روی این مواد اضافه کنید و سپس چند پالس بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. در آخر نیز می توانید مقدار کمی نمک و فلفل سیاه به اسموتی خود اضافه نمایید.

رژیم سم زدایی با میوه

میوه ها دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند و برای سم زدایی از بدن، بسیار مناسب می باشند. مصرف چند واحد میوه در روز می تواند ضمن افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها، سلامتی را بهبود بخشیده و باعث کاهش سموم بدن و افزایش کیفیت پوست و مو شود. از میوه های سودمند برای سم زدایی بدن می توان به سیب، انگور، لیمو ترش و توت فرنگی اشاره کرد.

مصرف این میوه ها به عنوان میان وعده و در صبحانه می تواند نقش بسزایی در کاهش سموم و پاکسازی بدن داشته باشد.

رژیم سم زدایی با سوپ

مصرف سوپ ها برای رقیق کردن اخلاط بدن و معده و همچنین درمان یبوست مفید می باشند. سوپ های مختلف می توانند بدن را سم زدایی کرده و سموم جمع شده در بدن را دفع نمایند. همچنین یکی از فواید رژیم سم زدایی با سوپ، تقویت معده و قدرت هاضمه می باشد. همه سوپ ها برای سم زدایی مفید هستند اما در این بین، سوپ سبزیجات و سوپ چغندر بیشترین تاثیر را برای سم زدایی دارند.

در رژیم سم زدایی با سوپ می توانید برای مدت 5 الی 7 روز صرفا از سوپ در وعده های غذایی خود استفاده نمایید و یا تا نتیچه گیری، یکی از وعده های خود را به سوپ اختصاص دهید.

رژیم سم زدایی چند روزه است؟

هر کدام از رژیم های سم زدایی، طول دوره منحصر به خود را دارند. معمولا رژیم های سم زدایی که بر مصرف یک ماده غذایی بنا شده اند، طول دوره 3 الی 7 روزه دارند. رژیم های سم زدایی معمولا طول دوره 7 روزه، 21 روزه و 40 روزه دارند. طولانی بودن طول دوره یک رژیم سم زدایی به معنای بهتر بودن آن نیست، بلکه این افزایش طول دوره به دلیل سبک تر بودن رژیم می باشد.

رژیم سم زدایی 7 روزه

در رژیم سم زدایی 7 روزه می توانید از رژیم سم زدایی با انگور استفاده کنید. بهتر است تا در رژیم سم زدایی 7 روزه از مصرف غذا های پخته شده خودداری نمایید. در شروع روز می توان از اسموتی های سم زدایی و یا ترکیب آب ولرم با آب لیمو ترش و عسل استفاده کرد. همچنین مصرف سبزیجات آب پز در وعده نهار و شام برای رژیم سم زدایی 7 روزه توصیه می شود.

رژیم سم زدایی 21 روزه

برای رژیم سم زدایی 21 روزه می توان از سوپ به عنوان دو وعده اصلی نهار و شام استفاده کرد. سوپ سبزیجات، سوپ چغندر و عدسی برای رژیم 21 روزه می توانند باعث کاهش سموم بدن شوند. در طول این رژیم بهتر است تا از مصرف غذا های کاملا جامد مانند برنج خودداری کرده و برای این مدت از گوشت قرمز استفاده نکنید. مصرف میوه و آب کافی در طول این رژیم فراموش نشود.

رژیم پاکسازی بدن 40 روزه

رژیم سم زدایی و پاکسازی بدن 40 روزه می تواند شامل مصرف اسموتی و آب ولرم در صبح، میوه و دانه چیا برای صبحانه و غذا های رقیقی چون سوپ شود. در طول رژیم سم زدایی 40 روزه می توان از وعده های غذایی جامد نیز استفاده کرد اما مصرف مواد غذایی حاوی نگهدارنده، مواد غذایی فرآوری شده و فست فود ها ممنوع است. دقت داشته باشید که در رژیم پاکسازی بدن 40 روزه، تا حد امکان از مصرف گوشت قرمز و مواد غذایی چون قارچ و ماکارونی پرهیز کنید.

بهترین رژیم برای سم زدایی بدن

بهترین رژیم برای سم زدایی بدن، رژیم سم زدایی با سرکه سیب می باشد. این رژیم به این دلیل مناسب است که اجرای آن سخت نبوده و شما را با کمبود مواد مغذی و معدنی مواجه نمی سازد. همچنین رژیم سم زدایی با سرکه سیب برای اغلب افراد مناسب بوده و عوارض شایع سایر رژیم های سم زدایی از بدن را ندارد. البته شما می توانید بسته به شرایط خود از رژیم سم زدایی با عسل، انگور، میوه ها، سوپ و اسموتی برای کاهش سموم و پاکسازی اعضای بدن خود بهره مند شوید.

سم زدایی در رژیم لاغری هم ممکنه؟

برخی از رژیم های لاغری نیز براس سم زدایی مفید بوده و باعث کاهش سموم بدن می شوند. یکی از اصل های اکثر رژیم های لاغری، مصرف مواد غذایی دارای فیبر بالا می باشد. مواد غذایی حاوی فیبر زیاد سبب کاهش سموم بدن به خصوص سموم جمع شده در روده بزرگ می شوند. بنابراین اگر رژیم لاغری شما حاوی مواد غذایی فیبر دار می باشد، می تواند به سم زدایی بدنتان کمک کند. همچنین مصرف میوه و سبزیجات و گیاهانی چون سیب، انگور، سیر، اسفناج، کرفس و زنجبیل نیز برای سم زدایی از بدن مفید بوده و در باعث لاغری نیز می شوند. بنابراین با جای دادن این میوه ها و سبزیجات در رژیم لاغری، می توانید به سم زدایی بدن خود نیز کمک کنید.

در رژیم سم زدایی کدام مواد از بین می روند؟

اظهار نظر در مورد موادی که طی رژیم های سم زدایی حذف می شوند، بسیار دشوار است، چرا که علی رغم پژوهش های فراوان، اطلاعات کمی در این مورد وجود دارد. با این حال می دانیم که بدن انسان همواره در معرض آلودگی و مسمومیت با موادی چون فلزات سنگین، آرسنیک، کادمیم، سرب و بسیاری از مواد سمی دیگر قرار دارد. هوایی که استشمام می کنید، دود سیگار، سبزیجات پرورش یافته با خاک و آب آلوده، سموم آفت کش، گوشت و بسیاری از موارد دیگر می توانند سبب مسمومیت انسان با عناصر نا مطلوب شوند. با اینکه این گونه از مسمومیت ها بسیار خفیف است، اما تجمع این سموم در بدن می تواند به مرور زمان مشکل ساز شود. حدف این سموم از زندگی انسان ممکن نیست، اما می توان با استفاده از رژیم های سم زدایی، این سموم را از بدن دفع کرد.

غذا های سم زدا

برای سم زدایی از بدن الزامی به پیروی از رژیم های سم زدایی نیست و می توان با استفاده مرتب از غذا های سم زدا نیز از جمع شدن سموم در بدن جلوگیری نمود. بطور کل مصرف آب به میزان کافی و انواع میوه و سبزی برای دفع سموم بدن بسیار مناسب می باشند. از غذا های سم زدا می توان موارد زیر را شمرد.

  • لیمو
  • انگور
  • سیب
  • چغندر
  • کرفس
  • اسفناج
  • کلم
  • سیر
  • زنجبیل
  • کنگر
  • شاهی

رژیم سم زدایی برای چه کسانی خطرناک است؟

رژیم سم زدایی برای عموم افراد بی خطر است. البته توجه داشته باشید که رژیم سم زدایی اصولی برای اغلب بزرگسالان بی خطر می باشد و در صورت دنبال کردن رژیم های سم زدایی غیر اصولی ممکن است خطرات زیادی سلامتی شما را تحدید کنند.

افرادی که به دیابت مبتلا هستند، باید از رژیم های سم زدایی سبک استفاده کنند و از رژیم هایی که بر روی مصرف یک ماده غذایی تمرکز دارند، دوری ورزند. همچنین افرادی که دچار فشار خون پایین، مشکلات معده و دستگاه گوارش، خانم های باردار و افراد دارای بیماری های خاص باید زیر نظر پزشک متخصص، رژیم سم زدایی مناسب خود را پیدا کرده و شروع به سم زدایی کنند.

جمع بندی؛ در نهایت بهترین راه سم زدایی بدن چیست؟

سم زدایی از بدن می تواند سلامتی شما را به سطوح بهتری رسانده و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. همچنین دفع شدن سموم بدن باعث کاهش احتمال بیماری، بهبود وضعیت کلی بدن و کاهش وزن خواهد شد. حال این سوال مطرح می شود که بهترین راه سم زدایی از بدن کدام راه است.

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که سطح سلامتی و وضعیت جسمی افراد در نوع رژیم سم زدایی مناسب آن ها تاثیر گذار است. اگر شخصی مبتلا به بیماری خاصی باشد، به احتمال زیاد باید از رژیم های سم زدایی سبک مانند مصرف اسموتی های سم زدا، میوه و سبزیجات استفاده کرده و از محدود کردن شدید مواد غذایی دریافتی روزانه خود، پرهیز کند.

بطور کل مصرف سبزیجات، سیر، کنگر، زنجبیل، سیب، انگور، اسفناج، آب کافی و غذا های رقیق، برای کاهش سموم بدن بسیار موثر بوده و با مصرف این مواد غذایی می توان از انباشته شدن سموم در بدن جلوگیری کرد.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره رژیم سم زدایی

در طول درمان سم زدایی چه اتفاقی می‌افتد؟

اندام‌های سم‌زدایی کبد، صفرا، کلیه‌ها، روده‌ها، پوست و سیستم لنفاوی باید به عنوان بخشی از رژیم سم‌زدایی تحریک شوند تا فعالیت بیشتری داشته باشند. بنابراین بدن باید سم زدایی شود، سوخت و ساز بدن افزایش یابد و فشار خون، کلسترول و قند خون کاهش یابد. به دلیل دریافت کالری کم در رژیم سم زدایی، می‌توانید به راحتی چند کیلو وزن کم کنید.

آیا با رژیم سم‌ زدایی وزن کم می‌کنیم؟

بسته به کالری دریافتی قبلی، کاهش وزن بین 250 تا 500 گرم در روز است و به خصوص در ابتدا 
به جای چربی بدن آب از دست می‌دهید.

در سم زدایی چه چیزی می‌توانید بخورید؟

شما می‌توانید این غذاها را در بین درمان سم زدایی مصرف کنید :
میوه‌ها
سبزیجات
حبوبات
روغن‌ها
چای گیاهی
اب
آرد گندم سیاه، املا، ارزن یا سویا

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط