برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم آب

رژیم آب چیست و چگونه باید رژیم آب بگیریم؟

رژیم آب متابولیسم را فعال می‌کند، هیدراتاسیون مناسب را تضمین می‌کند، مواد زائد را از بین می‌برد و تنها در یک ماه یک سایز را کم می‌کند.

رژیم آب بر اساس مصرف هشت لیوان آب در روز است که برای فعال‌کردن متابولیسم و بیدار کردن آن ضروری است. این رژیم که به مدت ۳۰ روز رعایت می‌شود.

خالق رژیم آبی که در این جا به معرفی آن پرداخته‌ایم، پروفسور نیکولا سورنتینو، متخصص علوم غذایی است و همچنین چندین کتاب در این زمینه نوشته است. این رژیم در سراسر دنیا شناخته شده است و از آن استفاده می‌شود. بیایید تا با جزئیات آن آشنا شویم.

رژیم آب درمانی برای لاغری

نحوه عملکرد رژیم آب برای کاهش وزن

استفاده از آب به این دلیل است که به نحوی معده را مشغول نگه دارد. در واقع به‌این‌ترتیب هرگز احساس پوچی و میل به پرخوری نمی‌کنید. نوشیدن مقدار زیادی از آن میزان مناسب هیدراتاسیون بدن را تضمین می‌کند و باعث افزایش ادرار می‌شود. علاوه بر این، ازآنجایی‌که این نوشیدنی شیرین نیست، بدون کالری است و بنابراین دوست رژیم غذایی و همه کسانی است که می‌خواهند تناسب‌اندام خود را حفظ کنند. برای موفقیت این رژیم باید حدود دو لیتر آب در روز بنوشید، در مجموع حدود هشت لیوان:

  • ۲ لیوان صبح، ترجیحاً به‌محض بیدارشدن
  • ۲ لیوان قبل از ناهار • ۲ لیوان قبل از شام
  • ۲ لیوان در طول روز (یکی با هر میان وعده).

برای این رژیم یک هرم نوشیدنی نیز در نظر گرفته شده است.

بدیهی است که آب در سطح اول قرار می‌گیرد. دوم چای، دم‌کرده، چای گیاهی، جو و قهوه بدون کافئین را پیدا می‌کنیم. سومین شیر شیرین نشده با منشأ حیوانی یا گیاهی؛ در چهارم آب‌میوه‌های غیر 100٪ و آبجو غیرالکلی وجود دارد. در پنجم، قهوه اسپرسو؛ در ششم نوشیدنی‌های ورزشی فقط در صورت فعالیت بدنی شدید نوشیده شود. در سطح هفتم و آخر، نوشابه‌ها، نوشابه‌های گازدار (شیرین شده یا غیر شیرین)، نوشیدنی‌های انرژی‌زا وجود دارد که فقط گهگاهی باید نوشیده شوند.

 شما باید ترتیب هرم را رعایت کنید. یعنی می‌توانید چای، عرقیات، دم‌نوش‌های گیاهی، جو و قهوه بدون کافئین بنوشید، اما کمتر از آب.

البته رژیم به  این معنی نیست که شما باید فقط با آب زندگی کنید!  بلکه غذا‌های غنی از آب (مانند میوه و سبزیجات) باید با هم ترکیب شوند.

غذا‌های رژیم آب (قانون هشت لیوان)

به مدت ۳۰ روز باید قند‌ها را محدود کرد و غذا‌های کم کالری مانند میوه و سبزیجات را ترجیح داد. حبوبات خوب هستند، اما می‌توانید از ماکارونی، نان و پیتزا نیز لذت ببرید (بهتر است اگر کامل و با چاشنی‌های ساده باشد). یک روز معمولی به این شکل است:

  • صبحانه. ۲ لیوان آب، چای (قهوه یا چای گیاهی)، ۱ ماست کم‌چرب ( یا یک لیوان شیر)، ۳ نان سبوس‌دار (یا معادل غلات).
  • میان وعده صبح. ۱ لیوان آب، میوه یا آجیل.
  • ناهار. ۲ لیوان آب، یک سالاد با تن ماهی و یک ساندویچ.
  • میان وعده بعدازظهر. ۱ لیوان آب، ماست کم‌چرب یا میوه خشک.
  • شام _ ۲ لیوان آب، یک بشقاب پاستا و یک قسمت سبزیجات.

تغذیه حدود ۸ لیوان آب مطمئناً باید کنترل شود. غذایی که باید بخورید شامل موارد زیر است:

کربوهیدرات (هرگز از مصرف آن‌ها اجتناب نکنید)، مانند ۱ ساندویچ ۵۰ گرمی برای ناهار.

حبوبات و پروتئین‌های بدون چربی، مانند ۱۰۰ گرم ماهی‌تن طبیعی؛

سبزیجات خام و در فصل بهتر است.

میوه به‌عنوان میان وعده یا میان وعده، یا میوه خشک؛

تقریباً بدون نمک، تقریباً بدون شکر

نکاتی که در رژیم آب باید رعایت کنید!

موارد پیشنهادی شام و نهار اختیاری است و هرکسی می‌تواند باتوجه‌به ذائقه خود انواع مختلفی را وارد کند.

باید از غذا‌های سرخ شده پرهیز کنیم و روی بخارپز یا آب پز تمرکز کنیم.

سرخ‌کردنی یکی از بدترین دشمنان هر نوع رژیم لاغری محسوب می‌شود و شما را فوراً چاق می‌کند.

مصرف میوه و سبزیجات توصیه می‌شود زیرا برای سوخت و ساز بدن ضروری است.

در مورد قهوه، نوشیدن حداکثر دو فنجان در روز امکان‌پذیر است.

درعین‌حال، یک دم‌نوش یا چای گیاهی مطمئناً برای تعادل داخلی صحیح مناسب‌تر است.

گوشت قرمز را باید حداکثر یک یا دو بار در هفته مصرف کرد. بهتر است بیشتر گوشت سفید بخورید که می‌تواند برای بدن مفیدتر باشد.

خوردن ماکارونی، برنج و نان امکان‌پذیر است، اما بدون زیاده‌روی، نسخه‌های سبوس‌دار توصیه می‌شود زیرا سالم‌تر به‌حساب می‌آیند.

بااین‌حال، توصیه می‌شود هر نوع چاشنی را به حداقل برسانید و روی غذا‌های سالم و کافی تمرکز کنید.

در نهایت باید مراقب نمک باشیم که غذا را دلپذیرتر می‌کند اما می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند.

این‌ها فقط چند نکته برای رعایت رژیم غذایی است که بتواند رضایت سریع و مداوم را تضمین کند.

رژیم آب برای لاغری

آیا نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند؟

در این صورت پاسخ می‌تواند بر اساس برخی ملاحظات مثبت شود. بیایید آن‌ها را با جزئیات ببینیم.

در افرادی که آب کمی می‌نوشند و بسیار زیاد هستند، ممکن است نیاز به آب با نیاز به غذا اشتباه گرفته شود. بیهوده به نظر می‌رسد اما حقیقتی وجود دارد، زیرا غذا‌ها حاوی درصد معینی آب هستند (نزدیک به ۸۰-۹۰٪ در بیشتر سبزیجات و میوه‌های تازه).

نوشیدن آب سرد، در تئوری، می‌تواند به شما کمک کند چند کالری بیشتر از دست بدهید، اما این یک عمل بسیار خطرناک است و توصیه نمی‌شود. بهترین حالت مصرف آب زمانی است که دمای اتاق را دارد. نوشیدن یک یا دو لیوان آب قبل از غذا به تحریک حس سیری کمک می‌کند و میزان غذای مصرفی را کاهش می‌دهد.

فواید آب برای رژیم غذایی و بدن

نوشیدن آب برای کاهش وزن منطقی نیست، اما استفاده از آب به‌عنوان متحد در رژیم لاغری امکان‌پذیر است.

نوشیدن مقدار مناسب آب در طول روز باعث دفع سموم از بدن می‌شود. سموم عموماً در بافت چربی تجمع می‌یابند، بنابراین نوشیدن آب کم می‌تواند باعث افزایش بیش از حد سموم در گردش خون شود و می‌تواند اثر چاق‌کننده‌ای داشته باشد و همچنین بدیهی است که خطری برای سلامتی دارد.

یک لیوان آب در دمای اتاق در صبح به‌محض بیدارشدن از خواب نیز عملکرد مناسب روده را تقویت می‌کند و همچنین به ما کمک می‌کند در طول روز احساس سبکی داشته باشیم.

آب به‌عنوان یک غذای کاهش وزن در نظر گرفته نمی‌شود، اما نوشیدن یک یا دو لیوان آب یا به‌جای آن خوردن غذا‌های غنی از آب قبل از ناهار یا شام به کاهش گرسنگی کمک می‌کند.

این به این دلیل است که وقتی غذا‌های غنی از آب می‌نوشیم یا می‌خوریم، حجم معده ما افزایش می‌یابد، یعنی بلافاصله احساس سیری و سیری می‌کنیم.

در نهایت، نوشیدن آب برای کاهش وزن بسیار مفید است حتی اگر به‌جای الکل و نوشیدنی‌های گازدار یا شیرین از آب استفاده کنیم.

البته، بدیهی است که این بدان معنا نیست که آب باعث کاهش وزن شما می‌شود و ما مجبوریم هر روز مقادیر زیادی از آن بنوشیم، بلکه صرفاً به این معناست که نوشیدن مقدار مناسب آب در طول روز فواید زیادی دارد، از جمله کمک به کاهش حس گرسنگی دور از وعده‌های غذایی، اجتناب از تنقلات پیش‌بینی نشده.

به‌صورت استاندارد باید چه مقدار آب در روز بنوشیم؟

بنابراین به این سؤال مهم می‌رسیم: چه مقدار آب (نه برای کاهش وزن) در روز بنوشیم؟

به‌طورکلی، دستورالعمل‌ها نوشیدن حداقل یک و نیم تا دو لیتر آب در روز را توصیه می‌کنند. بدیهی است که این نکات اساس هستند، اما مصرف روزانه آب بسته به سبک زندگی هر یک از ما، همچنین بر اساس میزان ورزش، نوع کار، میزان عرق کردن و فصلی که در آن قرار داریم، می‌تواند افزایش یابد..

حتی در هنگام تب و یا در صورت استفراغ و اسهال، اما حتی اگر در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر باشیم، باید بیش از حد معمول بنوشیم.

حتی در دوران بارداری و شیردهی نیز مقادیر توصیه شده آب افزایش می‌یابد و در دوران بارداری از حداقل یک و نیم لیتر به حداقل دو لیتر در روز می‌رسد و در دوران شیردهی به سه لیتر در روز می‌رسد.

چگونه در طول روز آب بیشتری بنوشیم؟

متأسفانه، دریافت آب کافی در روز برای ما همیشه آسان نیست، اما خوشبختانه راه‌های زیادی برای نوشیدن آب بیشتر در طول روز وجود دارد. آب‌های طعم‌دار، آب گازدار، کاربرد‌ها، همیشه دردست‌داشتن بطری، خوردن غذا‌های غنی از آب، هر روش معتبر است و یافتن روشی که به بهترین وجه برای ما و سبک زندگی ما مطابقت دارد بسیار کم است.

نه‌تنها این، بلکه می‌توانیم به دم‌نوش‌های گیاهی، به‌ویژه دم‌نوش‌ها نیز تکیه کنیم که در یک رژیم غذایی سالم به ما کمک می‌کنند احساس سبکی داشته باشیم و حس گرسنگی را بشکنیم و در رژیم غذایی به ما کمک کنند.

بااین‌حال، توصیه کلی این است که از مصرف آب سرد یا نوشیدنی‌ها به‌خصوص در وعده‌های غذایی خودداری کنید، زیرا می‌توانند باعث ناراحتی شوند، بنابراین بهتر است حتی در تابستان آب را با دمای اتاق انتخاب کنید.

چه مدت باید در رژیم آب باشید؟

آب فقط از حذف سموم و چربی های محلول پشتیبانی می کند. اتفاقاً رژیم آب برای چند روز توصیه می شود . مبتدیان باید با حدود سه روز شروع کنند. افراد پیشرفته و حرفه ای می توانند تا یک هفته سرمایه گذاری کنند.

بهترین زمان مصرف آب برای لاغری چه موقع است؟

نیم ساعت قبل از نشستن سر میز، چه برای ناهار و چه برای شام، برای کاهش وزن باید 500 میلی لیتر آب بنوشید ، معادل دو و نیم لیوان. این یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن است.

حداکثر وزنی که با رژیم آب می‌توانیم کم کنیم چقدر است؟

این یک ترفند، راه حلی است که وعده می دهد قدرت سم زدایی و تخلیه آب را به حداکثر می رساند تا حتی 1 کیلوگرم در روز از دست بدهید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط