برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

لاغری با تخم کتان + بهترین زمان مصرف بذر کتان برای لاغری

تخم کتان یا بذر کتان یک مادع غذایی بسیار عالی است که حاوی مواد مغذی چون منگنز، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، کلسیم، فولات و اسید چرب امگا 3 می باشد. تخم کتان به دلیل خواص فوق العاده خود برای لاغری در بسیاری از کشورهای جهان برای کاهش وزن استفاده می شود. مصرف بذر کتان برای لاغری بسیار سودمند بوده و مصرف آن در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود.

همچنین تخم کتان خواص درمانی و دارویی زیادی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون اشاره کرد. در این مقاله از اندام برتر به معرفی و بررسی خواص و عوارض تخم کتان پرداخته و بهترین راه های لاغری با تخم کتان را به شما آموزش خواهیم داد. اگر قصد دارید تا از تخم کتان برای لاغری استفاده نمایید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

فهرست مطالب

تخم کتان چیست؟

تخم کتان در واقع بذر های درخت کتان می باشد که بیشتر در نیم کره شمالی یافت می شود. مصرف تخم کتان از زمان های بسیار دور برای افزایش سلامتی رایج بوده و در طب سنتی کشور های مختلف به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار می گرفت. تخم کتان حاوی مقدار زیادی فیبر بوده و مصرف آن می تواند برای لاغری و چربی سوزی مفید واقع شود.

یکی از مواد تشکیل دهنده تخم کتان، اسید چرب امگا 3 می باشد که این ماده غذایی را برای افرادی که رژیم های گیاه خواری داشته و یا با کمبود امگا 3 مواجه هستند، بسیار سودمند ساخته است. همچنین بذر کتان حاوی مواد معدنی و مغذی فراوانی می باشد و قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه می تواند بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نماید.

تخم کتان برای لاغری خوبه؟

تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن مفید بوده و مصرف آن باعث لاغر شدن می شود. فیبر موجود در تخم کتان، سرعت تخلیه مواد غذایی از معده را کاهش داده و با ایجاد احساس سیری طولانی تر از مصرف وعده های غذایی اضافی جلوگیری می کند. مصرف کردن تخم کتان می تواند مقدار مقاومت به انسولین را کاهش داده و از افزایش قند خون و ابتلا به دیابت نوع 2 و افزایش وزن جلوگیری نماید.

بنابراین مصرف تخم کتان برای لاغری کاملا مناسب بوده و در صورت استفاده روزانه از آن، در کنار بهره مندی از خواص تخم کتان می توانید کاهش وزن را تجربه نمایید. البته مصرف تخم کتان به تنهایی تاثیر زیادی بر روی کاهش وزن و لاغری ندارد. برای لاغری با تخم کتان باید از یک رژیم غذایی کم کالری و کم چربی پیروی نمایید. برای افزایش اثر گذاری تخم کتان روی لاغری کافیست تا کمی ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا در کنار تاثیر تخم کتان بر روی لاغری از چربی سوزی حاصل از ورزش کردن نیز بهره مند شوید.

دانه کتان برای لاغری شکم هم موثره؟

مصرف تخم کتان می تواند به لاغری شکم نیز کمک نماید. البته این ادعا غلط است که تخم کتان تنها باعث لاغری شکم می شود، بلکه با مصرف دانه کتان، چربی تمامی بخش های بدن کاهش پیدا می کند. اگر قصد لاغری سریع شکم خود را دارید، می توانید مصرف تخم کتان را با مواد غذایی افزایش دهنده متابولیسم همراه نمایید و یا از ورزش های لاغری شکم بهره ببرید.

افرادی که به دلیل نفخ زیاد، شکم های برآمده ای دارند، می توانند با از دانه کتان برای کاهش نفخ معده و روده خود استفاده کرده و شکم لاغر تری داشته باشند. دقت داشته باشید که زیاده روی در مصرف تخم کتان می تواند منجر به افزایش نفخ معده شود. بنابراین از زیاده روی در مصرف دانه کتان برای لاغری شکم خودداری کنید.

جدول ارزش غذایی و کالری تخم کتان

تخم کتان کالری بسیار پایینی دارد و در دسته مواد غذایی لاغر کننده قرار دارد. ریز مغذی های موجود در دانه کتان باعث افزایش محبوبیت این بذر در رژیم های لاغری شده است. هر 7 گرم تخم کتان معادل با 1 قاشق غذا خوری بوده و حاوی کالری و مواد زیر می باشد.

ارزش غذایی100 گرم تخم کتان
کالری37 کیلوکالری
چربی کل3 گرم
چربی اشباع0.3 گرم
اسید چرب امگا 31.6 گرم
کربوهیدرات کل2 گرم
فیبر1.9 گرم
پروتئین1.3 گرم
آهن2 درصد نیاز روزانه
منیزیم7 درصد نیاز روزانه
فسفر4 درصد نیاز روزانه
پتاسیم2 درصد نیاز روزانه
کلسیم2 درصد نیاز روزانه
روی3 درصد نیاز روزانه

خواص تخم کتان برای لاغری

یکی از اصلی ترین علل چاقی و افزایش وزن، متعادل نبودن رژیم غذایی و مصرف میان وعده های پر کالری می باشد. مواردی چون گرسنگی کاذب، افزایش مقاومت به انسولین و استرس باعث افزایش ریزه خواری و مصرف مواد غذایی شیرین شده و به طبع سبب افزایش وزن و چاقی می گردند. یکی از خواص تخم کتان، کاهش احساس گرسنگی و کاهش وعده های دریافتی شما می باشد.

فیبر موجود در دانه کتان باعث کاهش سرعت عبور غذا از معده شده و هضم بهتر غذا و جذب بیشتر مواد مغذی را ممکن می سازد. با کاهش سرعت تخلیه غذا از معده، احساس گرسنگی نیز کاهش پیدا کرده و برای مدت زمان طولانی تری احساس سیر بودن می کنید. در نتیجه وعده های دریافتی شما کاهش پیدا کرده و کالری مصرفی روزانه شما کمتر می شود.

فیبر تخم کتان، مقاومت سلول ها به انسولین را کاهش می دهد و میل به صرف وعده های شیرین را کم تر کرده و از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری می نماید.

یکی دیگر از خواص تخم کتان برای لاغری، بهبود هاضمه و تحرکات روده و همچنین کاهش سطح کلسترول خون می باشد.

سایر خواص تخم کتان برای سلامتی بدن

خواص درمانی و دارویی تخم کتان بسیار زیاد بوده و به همین علت، نام علمی درخت کتان در زبان لاتین به معنای مفید ترین است. مصرف متعادل تخم کتان باعث بهبود سلامتی و درمان مشکلات شایعی چون فشار خون، دیابت نوع 2 و کلسترول بالا می شود. از خواص تخم کتان برای سلامتی بدن می توان موارد زیر را نام برد.

خواص روغن کتان برای فشار خون

تخم کتان به دلیل دارا بودن فیبر از جذب چربی و کلسترول توسط بدن کاسته و مانع از تشکیل پلاک در خون می شود. بنابراین مصرف روغن کتان می تواند تا حد زیادی از ابتلا به فشار خون بالا جلوگیری نماید.

خواص تخم کتان برای کاهش کلسترول

مصرف تخم کتان برای بهبود کلسترول خون بسیار مفید بوده و فیبر درون تخم کتان سبب کاهش کلسترول بد خون می شود. همچنین اسید ALA موجود در امگا 3 سبب کاهش تجمع کلسترول در عروق قبلی می شود. بذر کتان حاوی مقدار زیادی اسید ALA می باشد و مصرف روزانه آن می تواند به بهبود سطح کلسترول خون کمک کرده و از گرفتگی عروق بر اثر تجمع کلسترول جلوگیری نماید. مصرف روزانه 4 قاشق غذاخوری بذر کتان در مدت 90 روز می تواند تا 20 درصد از کلسترول خون را کاهش دهد.

خواص تخم کتان برای کنترل قند خون

فیبر نا محلول تخم کتان باعث کاهش سرعت آزاد شدن قند در بدن شده و قند خون را کاهش می دهد. همچنین فیبر تخم کتان می تواند از مقاومت سلول ها در برابر انسولین کاسته و از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

خواص تخم کتان برای کمک به معده و بهبود IBS

فیبر نا محلول بذر کتان برای روده بسیار مناسب بوده و باعث تنظیم حرکت روده می شود. در واقع فیبر غیر محلول باعث افزایش آب در مدفوع شده و ضمن شست و شوی روده، تحرکات آن را تنظیم می کند.

پیشگیری از سرطان با بذر کتان

یکی از مواد تشکیل دهنده بذر کتان، لیگنان می باشد. مقادیری از لیگنان ها در برخی از گیاه های خوراکی وجود دارند ولی بذر کتان سرشار از لیگنان بوده و می تواند از سرطان پیشگیری نماید. لیگنان ها دارای خاصیت ضد اکسید شوندگی داشته و جزو ترکیبات خانواده فیتر استروژن ها می باشند. مصرف بذر کتان برای لاغری به لطف لیگنان از سرطان پستان، پوست، ریه، خون و روده بزرگ جلوگیری می نماید.

تخم کتان و بهبود کیفیت پوست و مو

آنتی اکسیدان ها نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت پوست و مو داشته و از آسیب دیدن پوست و مو بر اثر شرایط محیطی جلوگیری می کنند. بذر کتان علاوه بر آنتی اکسیدان ها حاوی لیگنان بوده که خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و در بهبود کیفیت پوست و مو بسیار موثر عمل می کند. همچنین ویتامین های B1 و B6 تخم کتان از پوست و مو در برابر خشکی محافظت کرده و به بهبود جوش ها و آکنه های پوستی کمک می کنند.

امگا 3 تخم کتان نیز برای بهبود کیفیت پوست و مو مفید بوده و از خشکی پوست و تجزیه سلول های چربی زیر پوست بر اثر تابش آفتاب و نور فرا بنفش جلوگیری می کند.

دیگر خواص بذر کتان برای سلامتی

  • کاهش التهابات پوستی
  • کاهش التهابات روده کوچک و معده
  • بهبود علائم یائسگی و گرگرفتگی
  • پیشگیری از آنفارکتوس
  • بهبود دستگاه گوارش و رفع یبوست
  • کمک به استحکام استخوان ها
  • کمک به بهبود لوپوس و کلیه
  • جلوگیری از افزایش پلاک خون

عوارض تخم کتان برای سلامتی

شما می توانید از تخم کتان برای لاغری بدون هیچ نگرانی استفاده نمایید، چراکه تخم کتان عمدتا برای افراد سالم بدون عارضه می باشد. البته لاغری با تخم کتان می تواند در بعضی از افراد مشکلاتی چون اسهال، یبوست، معده درد، انسداد روده و نفخ ایجاد نماید. دقت داشته باشید که این عوارض بین مصرف کنندگان تخم کتان شیوع بسیار کمی داشته و این عوارض بیشتر به دلیل زیاده روی در مصرف تخم کتان در افراد ظاهر می شود. همچنین مصرف تخم کتان برای طولانی مدت باعث کاهش انعقاد خون شده و سرعت لخته شدن خون در زمان خون ریزی را کاهش می دهد.

طرز تهیه دانه کتان برای کاهش وزن

افرادی که قصد لاغری با تخم کتان را دارند می توانند از آن به صورت خام، پخته شده و پودر شده استفاده نموده و یا از دم کرده تخم کتان برای لاغری استفاده نمایند. همچنین استفاده از روغن تخم کتان نیز یکی دیگر از روش های مصرف تخم کتان می باشد.

تخم کتان خام حاوی مقادیری از سیانید و کادمیم می باشد که مقادیر زیادی از این عناصر می تواند برای بدن آسیب زا باشد. البته مقدار سیانید و کادمیم تخم کتان خام بسیار اندک بوده و توسط بدن به راحتی دفع می شود. با این حال برای از بین بردن سیانید و کادمیم تخم کتان می توانید این بذر مغذی را به صورت پخته شده استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که پختن تخم کتان باعث از بین رفتن قسمتی از مواد معدنی آن می شود. بطور کل سیانید و کادمیم تخم کتان باعث ایجاد مسمومیت نشده و شما می توانید بدون هیچ نگرانی از تخم کتان خام برای لاغری استفاده کنید.

برای لاغری با بذر کتان می توانید مقداری از پودر کتان را روی وعده های غذایی خود ریخته و در کنار وعده های غذایی اصلی خود میل نمایید. همچنین می توان از روغن کتان به عنوان چاشنی سالاد استفاده نمود. اگر میانه شما با دمنوش مناسب است می توانید از دمنوش تخم کتان برای لاغری استفاده نمایید.

چگونه بذر کتان را دم کنیم؟

یکی از روش های مصرف بذر کتان برای لاغری، نوشیدن دم کرده تخم کتان می باشد. برای دم کردن سریع تخم کتان می توانید 1 قاشق چای خوری پودر کتان را در 1 فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا برای مدت 10 الی 15 دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش بذر کتان را صاف کرده و آن را میل نمایید. برای افزایش اثر بخشی دمنوش بذر کتان برای لاغری و بهبود طعم آن می توانید مقداری آب لیمو به آن اضافه نمایید.

طریقه مصرف تخم کتان برای لاغری

برای لاغری با تخم کتان کافیست تا مقدار مشخصی از تخم کتان را به صورت دلخواه مصرف نمایید. برای مثال می توانید برای لاغری با دانه کتان از دمنوش تخم کتان استفاده نموده و یا روغن تخم کتان را بر روی سالاد خود بریزید. آن چیزی که در زمان مصرف تخم کتان برای لاغری اهمیت بالایی دارد، مصرف آب به میزان کافی است.

تخم کتان به دلیل فیبر بالای خود می تواند آب بدن را کاهش دهد. اگر در زمان استفاده از بذر کتان از آب کافی استفاده نکنید، معده دچار مشکل شده و نفخ شما افزایش پیدا می کند.

میزان مصرف تخم کتان در روز

در مصرف تخم کتان محدودیت سنگینی وجود نداشته و طبق اعلام انجمن بهداشت ملی ایالات متحده، مصرف تخم کتان تا 60 گرم در روز برای افراد سالم بی خطر است. بطور کل توصیه می شود که مصرف تخم کتان را از مقادیر کم شروع کرده و در صورت عدم بروز مکشلات گوارشی، مقدار آن را تا 30 الی 40 گرم در روز افزایش دهید. مصرف بیش از 40 گرم تخم کتان در روز برای بلند مدت توصیه نمی شود. همچنین برای جلوگیری از مشکلات گوارشی از مصرف یکباره تخم کتان برای لاغری در یک وعده پرهیز کنید.

بهترین زمان مصرف تخم کتان برای کاهش وزن

بهترین زمان مصرف بذر کتان برای لاغری، صبح ها، پیش از نهار و پیش از شام می باشد. برای مصرف تخم کتان در صبح بهتر است تا از دمنوش تخم کتان استفاده کنید. مصرف تخم کتان خام و خشک در ابتدای روز می تواند نفخ معده شما را افزایش دهد.

تخم کتان را می توان به صورت پودر شده در کنار نهار و شام استفاده کرد و یا دمنوش تخم کتان، قبل و یا بعد از نهار و شام مصرف نمود. دقت نمایید که پس از مصرف تخم کتان، به اندازه کافی آب مصرف کنید.

تخم کتان بهتره یا پودر کتان؟

بین تخم کتان و پودر کتان تفاوت زیادی وجود ندارد. شما می توانید برای لاغری از دانه کتان و یا پودر کتان استفاده نمایید. بطور کل مصرف پودر کتان راحت تر از بذر کتان بوده و می توان از آن به راحتی در طبخ غذا و یا آماده کردن دمنوش استفاده کرد. با این حال اگر با جویدن تخم کتان مشکلی ندارید، می توانید از تخم کتان برای لاغری استفاده کنید.

روغن کتان چیست؟

روغن کتان از فشرده سازی و استخراج روغن بذر کتان به دست می آید. روغن کتان همانند بذر کتان سرشار از اسید چرب امگا 3، پروتئین و مواد مغذی می باشد. برای لاغری با دانه کتان می توانید از روغن کتان نیز استفاده نموده و از مزایای آن برای لاغری بهره مند شوید.

دقت داشته باشید که تمامی روغن های کتان موجود در بازار خوراکی نبوده و برخی از روغن ها کتان، تنها قابلیت مصرف موضعی دارند. بنابراین برای لاغری با روغن کتان باید روغن کتان خوراکی تهیه کنید.

برای لاغری با روغن کتان می توانید به اندازه 10 الی 15 قطره از روغن کتان را بر روی سالاد و یا غذای خود ریخته و مصرف نمایید. همچنین مصرف روغن کتان به صورت ناشتا می تواند باعث لاغری، کاهش وزن، تمیز کردن معده و روده شود. جهت کاهش وزن می توانید از روغن کتان 3 بار در روز استفاده نمایید.

مصرف تخم کتان برای چی خوبه؟

مصرف تخم کتان فواید بی شماری برای بدن و سلامتی داشته و می توان از آن به عنوان یک ماده غذایی بسیار عالی برای تناسب اندام یاد کرد. استفاده از 30 گرم تخم کتان می تواند فیبر مورد نیاز بدن را تامین کرده و بخشی از مواد معدنی و پروتئین مورد نیازتان را فراهم کند. همچنین تخم کتان منبعی بسیار عالی از اسید چرب امگا 3 است. افرادی که به رژیم های گیاه خواری دارند و دچار کمبود امگا 3 هستند، می توانند از تخم کتان برای تامین امگا 3 مورد نیاز خود بهره ببرند.

تخم کتان در بارداری

مصرف تخم کتان در بارداری توصیه نمی شود و افرادی که در حین بارداری تمایل به مصرف تخم کتان دارند، باید حتما با پزشک درباره مصرف تخم کتان و مقدار مجاز آن مشورت نمایند. مصرف زیاد تخم کتان در زمان بارداری به دلیل فیتو استروژن موجود در آن می تواند باعث زایمان زودرس و یا سقط جنین شود. با این حال مصرف تخم کتان در بارداری می تواند باعث استحکام استخوان های جنین، کاهش گرگرفتگی و تامین بخشی از مواد مغذی مورد نیاز مادران شود.

تخم کتان در بدنسازی

تخم کتان می تواند به عنوان ماده ای مغذی در رژیم غذایی بدنسازان گنجانده شود. مصرف تخم کتان در بدنسازی به تامین بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدنسازان کمک کرده و به دلیل دارا بودن پروتئین با کیفیت، قسمتی از پروتئین مورد نیاز بدن برای عضله سازی را فراهم می کند. هر 7 گرم تخم کتان حاوی 1.3 گرم پروتئین می باشد و اگر در روز به مقدار 40 گرم از بذر کتان استفاده نمایید، 7.5 گرم پروتئین دریافت خواهید کرد.

همچنین فیبر تخم کتان برای لاغری شکم و پهلو و کاهش چربی های بدن موثر عمل کرده و مصرف آن در بدنسازی می تواند به کاهش چربی و کات کردن عضلات کمک شایانی نماید.

بذر کتان در شیردهی

در ارتباط با مصرف تخم کتان در شیردهی نظر قاطعی وجود نداشته و برخی از محققین مصرف تخم کتان در شیردهی را مفید دانسته و برخی دیگر مدعی خلاف آن می باشند. بنابراین پیش از مصرف بذر کتان در شیردهی با پزشک خود مشورت نموده و مصرف تخم کتان را از مقادیر کم شروع نمایید.

استفاده از تخم کتان برای لاغری در زمان شیردهی بسیار مناسب بوده و باعث کاهش چربی های ذخیره شده بدن در زمان بارداری می شود. همچنین ویتامین های گروه B، کلسیم، منیزیم، آهن و اسید چرب امگا 3 موجود در بذر کتان در افزایش کیفیت شیر مادر تاثیرگذار هستند.

تخم کتان برای مو

تخم کتان می تواند به شکنندگی و خشکی موی سر کمک کرده و باعث بهبود کیفیت موی سر و افزایش رشد آن شود. مواد مغذی چون منیزیم، کلسیم، آهن، اسید چرب امگا 3 و ویتامین های گروه B برای رشد و ثبات کیفیت موی سر لازم بوده و کمبود این مواد می تواند باعث کم پشتی و کاهش کیفیت موی سر شوند.

برای بهره مندی از خواص بذر کتان برای مو می توانید از روغن کتان به صورت موضعی بر روی مو های خود استفاده نموده و یا بذر کتان را به صورت خوراکی مصرف کنید. ویتامین های گروه B و اسید چرب امگا 3 بذر کتان از خشکی و ریزش موی سر جلوگیری می کنند.

تخم کتان برای یبوست

کاهش آب در مدفوع و عملکرد ضعیف معده در هضم غذا باعث یبوست می شود. فیبر بذر کتان علاوه بر لاغری باعث افزیش آب مدفوع شده و مدفوع را نرم تر و حجیم تر می گرداند. همچنین مصرف بذر کتان برای درمان یبوست به بهبود هاضمه کمک نموده و از هضم سریع غذا و ایجاد یبوست جلوگیری می نماید.

برای درمان یبوست با تخم کتان بهتر است تا از روغن کتان استفاده کنید. مصرف روغن کتان از دانه و یا پودر کتان سریع تر عمل کرده و یبوست را رفع می کند. همچنین دقت داشته باشید که در صورت مصرف بذر کتان برای یبوست بایستی از مقدار کافی آب استفاده نمایید. در صورتی که مقدار زیادی از بذر کتان را بدون آب کافی مصرف کنید، یبوست شما تشدید خواهد شد.

تخم کتان برای سرفه

مصرف دمنوش تخم کتان برای کاهش سرفه و نرمی گلو مناسب می باشد. توجه داشته باشید که استفاده از بذر کتان به صورت خالی می تواند باعث مسدود شدن گلو شود. بنابراین برای بهبود سرفه با بذر کتان از دمنوش تخم کتان استفاده نموده و یا بذر کتان را به همراه مایعات مصرف کنید.

آیا تخم کتان باعث چاقی میشه؟

تخم کتان برای چاقی موثر نبوده و استفاده از آن باعث چاقی شما نخواهد شد. کالری تخم کتان بسیار پایین بوده و بخش زیادی از کربوهیدرات تخم کتان مربوط به فیبر آن می باشد. فیبر برخلاف سایر کربوهیدرات ها توسط بدن هضم نشده و به انرژی تبدیل نمی شود. همچنین با مصرف تخم کتان، احساس گرسنگی کاهش پیدا کرده و به طبع، مصرف مواد غذایی و کالری دریافتی نیز کاهش پیدا می کند. بنابراین اگر تصمیم به چاق شدن دارید، مصرف تخم کتان برای شما مناسب نمی باشد.

تخم کتان برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که مبتلا به بیمتری های خاص بوده و یا دارو مصرف می کنند، باید پیش از ستفاده از تخم کتان برای لاغری با پزشک خود مشورت کرده و در صورت گرفتن تاییده از پزشک خود، شروع به لاغری با تخم کتان نمایند. همچنین خانم های بادرار و شیرده پیش از مصرف تخم کتان باید این مورد را پزشک خود در میان گذاشته و در صورت تایید پزشک خود، در مصرف تخم کتان دقت ویژه ای داشته باشند.

مصرف تخم کتان برای گروه های زیر توصیه نمی شود.

  • افراد مبتلا به اختلالات هورمونی: آن هایی که با اختلالات هورمونی روبرو هستند، نباید از تخم کتان استفاده کنند.
  • افراد مشکوک به انسداد روده: مصرف تخم کتان برای افرادی که دچار انسداد روده بوده و یا مشکوک به انسداد روده هستند، مناسب نمی باشد.
  • قبل و بعد از جراحی: تخم کتان به دلیل خاصیت ضد پلاک خود، انعقاد خون را دشوار کرده و برای افرادی که تازه جراحی نموده اند و یا قصد جراحی را دارند، به هیچ عنوان مناسب نمی باشد.
  • مصرف داروهای فشار خون: مصرف تخم کتان با داروهای ضد انعقادی و فشار خون باعث رقیق شدن بیش از اندازه خون می گردد.

آیا جوییدن دانه کتان برای لاغری خوبه؟

جویدن دانه کتان یکی از روش های مصرف بذر کتان می باشد اما این روش مصرف تخم کتان برای لاغری توصیه نمی شود. بهتر است تا تخم کتان را به همراه غذا، سالاد و یا به صورت دمنوش میل نمایید. جوییدن تخم کتان می تواند باعث گرفتگی گلو شده و برای شما مشکل ساز شود.

در صورتی که برای لاغری با تخم کتان آن را می جوید، حتما پس از آن، مقدار کافی آب بنوشید.

جمع بندی؛ لاغری سریع با تخم کتان

تخم کتان یکی از مواد غذایی سرشار از اسید چرب امگا 3، فیبر، پروتئین و مواد مغذی و معدنی مختلف می باشد. افرادی که قصد لاغری دارند می توانند از تخم کتان در کنار غذا و نوشیدنی های خود استفاده نموده و از خواص آن برای لاغری بهره مند شوند. تخم کتان به دلیل وجود فیبر به لاغری کمک کرده و با کاهش سرعت هضم غذا و افزایش احساس سیری باعث لاغری شما می شود.

با اینکه تخم کتان برای لاغری بسیار موثر می باشد اما مصرف آن بدون اصلاح رژیم و ورزش نمی تواند تاثیر چندانی بر روی کاهش چربی های شما داشته باشد. برای لاغری سریع با تخم کتان، کافیست تا رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و از مواد غذایی کم کالری و مغذی استفاده نمایید و در کنار آن از مزایای تخم کتان برای لاغری بهره ببرید. همچنین برای لاغری سریع شکم با تخم کتان از تاثیر ورزش های هوازی و شکمی غافل نشوید.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره لاغری با تخم کتان

بهترین زمان مصرف بذر کتان برای لاغری

طی میان وعده های صبح و عصر بهترین زمان برای مصرف بذر کتان برای لاغری می باشد.

عوارض مصرف بذر کتان برای لاغری

استفاده بی رویه از بذر کتان می تواند منجر به یبوست و مشکلات گوارشی شود.

طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم

شما می توانید به روش های مختلف مثل دمنوش، پودر، ترکیب با سایر موارد و… از بذر کتان جهت تسریع لاغری استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش بذر کتان برای لاغری

انواع دمنوش های بذر کتان برای لاغری وجود دارند که با مراجعه به مقاله می توانید با آن ها آشنا شوید و استفاده کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط