برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
تفاوت کاهش وزن مردان با زنان

تفاوت کاهش وزن مردان با زنان

اغلب اتفاق می‌افتد از زوج‌ها بشنویم که با در  یک دوره رژیم غذایی قراردارند، می‌گویند که چگونه علیرغم داشتن یک رژیم غذایی یکسان و همچنین حجم فعالیت بدنی، متوجه شده‌اند که توانایی کاهش چربی در مردان بیشتر است. دلیل این امر فقط به این دلیل نیست که مردان به اندازه کافی خوش‌شانس هستند که این اتفاق بیفتد. در واقع، شواهد علمی برای اثبات آن وجود دارد. در ادامه به تفاوت کاهش وزن مردان با زنان میپردازیم و با ما همراه باشید.

تفاوت کاهش وزن مردان با زنان

تفاوت کاهش وزن مردان با زنان

تفاوت بین مردان و زنان در مورد تمرین و کاهش وزن چیست؟ آیا هر دو جنس نیاز‌های یکسان و پتانسیل یکسانی دارند یا چیزی وجود دارد که آن‌ها را متمایز می‌کند؟ کاهش وزن برای زنان دشوارتر است؟ آیا زنانی که سخت تمرین می‌کنند در نهایت حجیم و شبیه مردان خواهند شد؟ بیایید سعی کنیم کمی شفافیت انجام دهیم.

توده عضلانی بیشتر

این یک واقعیت فیزیولوژیکی است که مردان توده عضلانی بیشتری نسبت به زنان دارند. هرچه توده عضلانی بدون چربی یک فرد بیشتر باشد، در هنگام استراحت کالری بیشتری می‌سوزاند. این بدان معناست که مردان نسبت به زنان چربی سوزی مضاعف دارند زیرا در حین ورزش و در عین حال هنگام نشستن پشت کامپیوتر چربی می‌سوزانند.

تفاوت بین دو جنس در اندازه عضلات، سرعت و قدرت به تفاوت تستوسترون مربوط می‌شود. این فقط به این معنی است که مردان ماهیچه‌های بیشتری دارند، نه اینکه این تفاوت از نظر کیفی نیز باشد. در واقع، زنان به هر دو تمرین هوازی و تقویتی به یک اندازه خوب پاسخ می‌دهند، آن‌ها به طور طبیعی تمایلی به رشد عضلات بزرگ ندارند.

یکی از تفاوت‌های عمده بین دو جنس را می‌توان در حداکثر شدت و مدت زمان تمرین مشاهده کرد که در زنان ۱۰-۵ درصد کمتر از مردان است. این متناسب با این واقعیت است که زنان ۵ تا ۱۰ درصد هموگلوبین کمتری در گلبول‌های قرمز دارند، پروتئینی که اکسیژن را به ماهیچه‌ها می‌رساند.

تفاوت لاغری زنان با مردان

تفاوت کاهش وزن مردان با زنان از نظر چربی

همه ما در بدن خود رسوبات چربی داریم. این‌ها عملکرد‌های خاصی مانند محافظت از اندام‌های حیاتی بدن ما مانند روده را انجام می‌دهند. مردان چربی احشایی بیشتری نسبت به زنان دارند. این در اطراف بخش مرکزی آن‌ها یافت می‌شود. هنگامی که آن‌ها این چربی را از دست می‌دهند، میزان متابولیسم آن‌ها یا به عبارت دیگر، توانایی آن‌ها برای سوزاندن چربی و کالری افزایش می‌یابد.

برعکس مردان، زنان چربی زیر پوستی بیشتری دارند. در اطراف باسن، ران‌ها و اندام‌های عقبی یافت می‌شود. چربی زیر جلدی به بدن زنان در طول فرآیند بارداری کمک می‌کند زیرا به محافظت از کودک در حال رشد در دوران بارداری کمک می‌کند. متأسفانه، از دست دادن این نوع چربی هیچ تفاوتی با قابلیت‌های چربی سوزی ندارد، زیرا چربی زیر جلدی از نظر متابولیکی فعال نیست. به عبارت دیگر، فرآیند‌های مرتبط با متابولیسم در چربی زیر جلدی رخ نمی‌دهد.

متأسفانه به دلایل علمی، مردان در واقع سریع‌تر از زنان چربی از دست می‌دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که زنان باید به این واقعیت توجه کنند که نمی‌توانند به همان سرعتی که مردان می‌توانند چربی کم کنند، به این معنی که حتی تلاش نمی‌کنند. خانم‌ها فقط باید کمی بیشتر تلاش کنند تا خود را سبک کنند.

بهترین راه برای تحریک روند کاهش وزن کمک گرفتن از یک مربی شخصی با همکاری متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه است. انجام فعالیت‌های مبتنی بر مقاومت مانند وزنه‌برداری و پیلاتس به ساخت توده عضلانی بدون چربی که برای افزایش متابولیسم و شروع سوزاندن چربی و کالری در زمان استراحت نیاز دارید، کمک می‌کند.

برای تحریک بیشتر رشد عضلانی، پس از هر وعده غذایی یک رژیم غذایی با پروتئین بالا داشته باشید. مکمل‌های شگفت‌انگیزی در بازار وجود دارد  مانند پروتئین وی یا آب پنیر که به شما امکان می‌دهد تمام پروتئین مورد نیاز خود را در یک شیک پروتئین دریافت کنید.

عضله‌سازی بدون چربی شما را حجیم نمی‌کند

این شوخی برخی از زنان را بار‌ها شنیده‌ایم که اگر وزنه بزنم، حجیم می‌شوم و این مورد را نمی‌خواهم. تنها چیزی که می‌خواهم بدنی خوش حالت است! 

برخی از بدنسازان خانم وجود دارند که تعریف عضلانی بسیار مشابهی با مردان دارند. آنها مکمل‌های خاصی را مصرف می‌کنند. آنها همچنین ساعات زیادی را در ورزشگاه صرف می‌کنند تا به هیکل دلخواه خود برسند.

اتخاذ یک برنامه تمرینی با وزنه متوسط به حجم دهی فرد کمک نمی‌کند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بدن مردان و زنان اساساً متفاوت طراحی شده است. بدن مردانه طوری طراحی شده است که عضلات حجیم داشته باشد در حالی که بدن زنان چنین نیست.

نتیجه‌گیری درمورد تفاوت کاهش وزن مردان با زنان از نظر چربی

از نقطه نظر بیولوژیکی، زن و مرد متفاوت هستند، ما این را می‌دانیم. این نه تنها یک مسأله ساختاری است، بلکه به توزیع و کمیت چربی بدن نیز مربوط می‌شود.

مردان سریعتر از زنان چربی از دست می‌دهند. با این حال راه‌هایی وجود دارد که زنان می‌توانند سایز خود را از دست بدهند. آنها فقط باید به گونه‌ای با آن برخورد کنند که با ویژگی فیزیولوژیکی آن‌ها سازگار باشد. همانطور که گفتیم، خبر خوب این است که زنان می‌توانند با اتخاذ تعدادی از اصول کاهش وزن، چربی خود را کاهش دهند.

همه این‌ها به این معنی است که حتی کاهش وزن نیز باید اهداف و روش‌های متفاوتی را براساس جنسیت برای خود تعیین کند. فرضی که حتی در یک مورد هم درست است. علاوه بر تفاوت‌های جنسیتی، در واقع، ما باید ویژگی‌های هر فرد را نیز در نظر بگیریم که ممکن است به متابولیسم و ساختار فیزیکی مربوط باشد.

نکات اثبات شده در کاهش وزن آقایان چیست؟!

تغذیه سالم را نباید فراموش کنید.
آب می‌تواند میل به گرسنگی را کاهش دهد.
ورزش‌هایی را انتخاب کنید که در کمترین زمان، بیشترین چربی را می‌سوزانند.
خوب خوابیدن به کاهش وزن کمک می‌کند.

ورزش هایی که به چربی سوزی کمک می‌کنند؟

چربی‌سوزی با ورزش در مردان شامل دوچرخه ثابت، ایروبیک استپ، دستگاه اسکی، اسکی و قایقرانی است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط