برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
افتادگی پوست صورت بعد از لاغری

افتادگی پوست صورت بعد از لاغری

افتادگی پوست صورت بعد از لاغری، یکی از مواردی است که ممکن است در اثر رعایت‌نکردن برخی موارد جزئی در رژیم غذایی و یا در اثر کاهش وزن سریع اتفاق بیفتد. بااین‌حال نگران نباشید. راه‌هایی وجود دارد تا به شما کمک کند تا آن را درمان کرده و از بیشتر شدن شلی پوست جلوگیری کنید.

افتادگی پوست صورت بعد از لاغری

برای مبارزه با شلی پوست چه بخوریم؟

اغلب متخصصان تغذیه بارها به این موضوع اشاره می‌کنند که کاهش وزن خیلی سریع فایده‌ای ندارد، بلکه می‌تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند. یکی از آنها شلی یا افتادگی پوست است؛ بنابراین، اگر در حال کاهش وزن هستید، از رژیم‌های لاغری که خیلی شدید هستند خودداری کنید و به یک متخصص تغذیه خوب تکیه کنید. در عوض، به یاد داشته باشید که این کار را به‌آرامی، به‌تدریج و با رعایت یک رژیم غذایی سالم و متنوع انجام دهید که بتواند تمام مواد مغذی موردنیاز بدن را تأمین کند.

ریکاوری با ماسک‌های طبیعی

با استفاده از ماسک‌های گیاهی طبیعی می‌توانید عوارض جانبی کاهش وزن را بدون مراجعه به خدمات متخصص زیبایی از بین ببرید. یکی از بهترین ماسک‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، ماست تخم‌مرغ و خیار است. مخلوطی از سفیده تخم‌مرغ، خیار رنده شده و روغن زیتون درست شده است به ازبین‌بردن خشکی و پژمرده شدن پوست کمک می‌کند. پروتئین یک اثر لیفتینگ ایجاد می‌کند، آب خیار پوست را کاملاً مرطوب می‌کند و روغن زیتون آن را با مواد مغذی و مفید را فراهم می‌کند.

ماسک شوید خرد شده و بلغور جو دوسر نیز تأثیر بسیار خوبی دارد. این ترکیب خطوط صورت را ترمیم می‌کند، پف و لکه‌های پیری را از بین می‌برد. همچنین برای سفت شدن پوست استفاده از خاک رس سفید، جوانه گندم و شیره انگور توصیه می‌شود. در صورت عدم وجود آلرژی، می‌توانید یک ماسک عسل درست کنید و این روش را با یک پوشش گرم ترکیب کنید تا اثربخشی آن افزایش یابد.

 ماسک‌های طبیعی را به مدت 20-30 دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید. توصیه می‌شود از ماسک خانگی، حداقل 2 بار در هفته به مدت چند ماه استفاده کنید. از مزایای ماسک خانگی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حاوی مواد نگهدارنده، رنگ‌ها و سایر افزودنی‌های شیمیایی نیستند، بنابراین به‌خوبی جذب پوست می‌شوند و برای انواع پوست مناسب هستند و عوارض جانبی ایجاد نمی‌کنند.

ماساژ صورت

با کمک ماساژ می‌توانید پوست صورت را سفت کنید و رنگ پوست را بهبود ببخشید. حرکات صاف و نوازش باعث افزایش جریان خون در ناحیه مشکل شده، تغذیه سلول‌های بافت همبند و افزایش تولید کلاژن می‌شود. برای ازبین‌بردن غبغب و ایجاد خطوط واضح صورت باید به ناحیه زیر فک توجه ویژه‌ای شود.

ماساژ کنتراست با استفاده از آب گرم و سرد به افزایش اثر کمک می‌کند. برای این کار به دو حوله نخی نیاز دارید. به طور متناوب حوله‌ها را در آب گرم و سرد فرو کنید، باید حرکات ملایمی انجام دهید. این روش باید شامل 5-8 تغییر دمای ماساژ باشد. این به بازیابی لحن ازدست‌رفته و خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند، خطوط صورت را پس از کاهش وزن بازیابی می‌کند.

تزریقات زیبایی

مزوتراپی یک گزینه جایگزین برای ترمیم مؤثر پوست در نظر گرفته می‌شود. بسته به شرایط و تعداد مشکلات پوستی و همچنین سن فرد، متخصص زیبایی مواد تزریق زیبایی را انتخاب می‌کند. تزریق ممکن است شامل محلول‌های ویتامین، هورمون‌ها، آنزیم‌ها، عصاره‌های گیاهی و اسید هیالورونیک باشد.

پلاستیک کانتور به بهبود خطوط صورت و خلاص شدن از شر چین‌وچروک‌های عمیق کمک می‌کند. برای انجام این کار، آماده‌سازی مبتنی بر اسید هیالورونیک به زیرپوست تزریق می‌شود. به‌ویژه روش مدلسازی حجمی مؤثر است که در آن مواد عمیق‌تر معرفی می‌شوند. چنین تزریق‌هایی می‌توانند نتایجی مشابه جراحی پلاستیک داشته باشند. آنها نه‌تنها لیفت صورت، بلکه ترمیم تسکین آن را نیز ارائه می‌دهند، به شما امکان می‌دهند شکل چانه و گونه‌ها را تنظیم کنید، از عدم تقارن خلاص شوید.

برای تزریق ضد پیری می‌توان از پلاسمای خون بیمار استفاده کرد. پلاسما فرایند بازسازی طبیعی پوست را آغاز می‌کند، به همین دلیل رنگ آن بهبود می‌یابد، چین‌وچروک‌های ظریف از بین می‌روند. این روش حتی برای دختران جوان پس از کاهش وزن نیز توصیه می‌شود. تزریق بوتاکس یا دیسپورت نتایج عالی ارائه می‌دهد. تزریق در نواحی مشکل به‌صورت نقطه‌ای انجام می‌شود. تحت‌تأثیر داروها، فلج عضلانی رخ می‌دهد، به همین دلیل حتی چین‌وچروک‌های عمیق بدون هیچ اثری برای یک دوره تا 1 سال ناپدید می‌شوند. با کمک بوتاکس نه‌تنها می‌توانید لیفت انجام دهید، بلکه می‌توانید اجزای صورت را اصلاح کنید، گوشه چشم‌ها را بلند کنید، شکل بینی و گونه‌ها را بهبود بخشید.

پروتئین مصرف کنید

رژیم غذایی شما باید مقدار مناسبی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، لیپیدها و ویتامین‌ها را تأمین کند. حذف کامل گروه‌های غذایی کاملاً ممنوع است؛ بنابراین فضایی برای میوه، سبزیجات، ماهی و گوشت‌های سفید مانند مرغ، مصرف ماست و پنیرهای کم‌چرب نیز مجاز است. برای پرهیز از شیرینی و غذاهای خیلی چرب.

همین نکات نه‌تنها برای جلوگیری از شل شدن پوست پس از کاهش وزن مفید است، بلکه اگر مشکل از قبل وجود داشته باشد، برای ازبین‌بردن آن نیز مفید است.

آب بنوشید

برای مبارزه با شلی پوست، اهمیت آبرسانی خوب را نباید دست‌کم گرفت. هیدراته نگه‌داشتن پوست، نوشیدن حداقل یک و نیم لیتر آب در روز، خاصیت ارتجاعی و رنگ آن را بهبود می‌بخشد.

رژیم غذایی همچنین باید شامل غذاهای غنی از الاستین و کلاژن، پروتئین‌های ضروری باشد تا به پوست اجازه دهد حالت ارتجاعی خود را بازیابی کند. این پروتئین‌ها در چه غذاهایی یافت می‌شوند؟ در حبوبات، میوه‌های تازه و خشک (مخصوصاً خربزه و آجیل)، شیر و مشتقات آن، سویا، ماهی آزاد، هویج و راکت.

دم‌کرده دارچین و عسل، برای مبارزه با افتادگی پوست صورت بعد از لاغری

دارچین با عسل یک داروی هیجان‌انگیز برای جلوگیری از اکسیداسیون استخوان و ماهیچه است. یک راه بسیار وسوسه‌انگیز برای شروع روز این است که یک چای دارچینی درست کنید و آن را با کمی عسل شیرین کنید. از عسل ارگانیک استفاده کنید که محصولی است که به آن شکر اضافه نکرده‌اند. این داروی سنتی را با معده خالی بنوشید. به شما کمک می‌کند تا پوست افتاده را سفت کنید.

اقدامات پیشگیرانه برای افتادگی پوست صورت بعد از لاغری

اقدامات پیشگیرانه برای افتادگی پوست صورت بعد از لاغری

برای حفظ سلامت و شادابی پوست در هنگام کاهش وزن، رعایت قوانین خاصی مهم است، همان‌طور که گفته شد، سعی کنید وزن خود را به‌آرامی و یکنواخت و بدون تغییرات ناگهانی کاهش دهید. در طول رژیم، نه‌تنها در مراقبت خارجی از پوشش، بلکه در یک رژیم غذایی متعادل از داخل نیز باید مراقبت شود. برای اینکه نتایج کاهش وزن بر وضعیت پوست تأثیری نداشته باشد، توصیه می‌شود توصیه‌های زیر را رعایت کنید:

  • از گرفتن حمام آب گرم خودداری کنید. بهتر است از دوش کنتراست یا حمام با آب گرم نزدیک به دمای بدن استفاده کنید. پس از آن از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • از لوازم آرایشی مخصوص برای جلوگیری از ترک‌های پوستی و شل شدن پوشش‌ها استفاده کنید. یک درمان خانگی ساخته شده از آبلیمو، اسطوخودوس و روغن کرچک عالی است.
  • روزانه ژیمناستیک و ماساژ برای صورت و بدن انجام دهید تا ماهیچه‌ها حالت خوبی داشته باشند.
  • ماهی، سبزیجات و میوه‌های چرب بخورید، تعادل آب بدن را حفظ کنید.
  • آب یک ابزار مؤثر برای ماساژ پوست، جلوگیری از افتادگی و ازبین‌رفتن خاصیت ارتجاعی آن محسوب می‌شود. شنا در استخر می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • از ساعت 12 ظهر تا 5 بعد از ظهر آفتاب نگیرید ویا قبل و بعد از آفتاب گرفتن با استفاده از محصولات مخصوص آفتاب بگیرید.
  • برای مراقبت از لوازم آرایشی طبیعی استفاده کنید که تعادل pH پوست را به هم نزند و اثر ملایمی داشته باشد.
  • برای حفظ وضعیت خوب پوست از مجتمع‌های ویتامین و مواد معدنی ویژه استفاده کنید.
  • با رعایت این قوانین می‌توانید حالت ارتجاعی و استحکام پوست را در هنگام کاهش وزن حفظ کنید. در نتیجه، با تمام تلاش‌های خود، چنین انعکاسی را در آینه دریافت خواهید کرد که مدت‌ها آرزویش را داشتید.
بهترین راه کاهش وزن چیست؟

بهتر است به مرور وزن کم کنید؛ کاهش وزن هر دو هفته ۲ تا ۳ کیلوگرم را توصیه می‌شود، البته این مقدار بسته به اضافه وزنی که دارید ممکن است متفاوت باشد.

لیست مواد غذایی غنی از کلاژن که از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند؟

ماهی
مرغ
سفیده تخم مرغ
میوه های خانواده مرکبات
توت
سبزیجات قرمز و زرد
سیر
چای سفید
سبزیجات
بادام هندی
گوجه فرنگیها
فلفل دلمه ای
لوبیا
آووکادوها
سویا
و غیره.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط