برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
افتادگی شکم

افتادگی شکم : چگونه از شر آن خلاص شویم؟

افتادگی شکم یک اتفاق رایج در کاهش وزن سریع است. اگر فردی که در حال کاهش وزن است و فقط ۲-۳ کیلوگرم وزن در ماه کم کند، به احتمال زیاد پوست بدن دستخوش تغییرات اساسی نخواهد شد. فقط چربی زیر جلدی و مایع اضافی از بدن از بین می‌رود. به عبارت دیگر، پس از چنین کاهش وزنی، پوست افتادگی نخواهد داشت.

اگر فردی می‌خواهد تا به سرعت وزن بدن خود را بین ۱۰، ۱۵، ۲۰ کیلو و… کاهش دهد، باید به فکر عواقب آن از جمله افتادگی شکم نیز باشد. در این مورد، باید از قبل به این فکر کنید که چگونه پوستی را که پس از کاهش وزن افتاده است، مرتب کنید.

واقعیت این است که پوست در هنگام کاهش وزن تمایل دارد تا با چربی سوزی زیر آن هماهنگی داشته باشد و به طور طبیعی خود را سفت کند. اما در صورت کاهش وزن سریع این فرصت به پوست داده نمی‌شود.

راه‌ها و روش‌های زیادی برای سفت کردن پوست شکم پس از کاهش وزن وجود دارد. اولین مورد ورزش بدنی است. کمی بیشتر باید به طور خاص به مناطق مشکل دار هدایت شود. تقریباً در تمام مراکز تناسب اندام، باشگاه‌های بدنسازی مجموعه‌ای از کلاس‌های توسعه‌یافته به‌طور خاص برای کسانی که مشکل افتادگی شکم یا شل شدن اندام‌ها دارند، دارند.

در این بخش راه‌های رهایی از وضیعت افتادگی شکم را برای شما توصیح خوهیم داد، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

درمان افتادگی شکم

چرا کارشناسان کاهش بیش از ۳-۴ کیلوگرم در ماه را توصیه نمی‌کنند؟

فیزیولوژی بدن انسان به گونه‌ای طراحی شده است که بدن می‌تواند از شر توده چربی اضافی در محدوده ۱۳۰-۱۵۰ گرم در روز خلاص شود. در یک هفته، کاهش وزن ۱ کیلوگرم و در یک ماه حدود ۴ کیلوگرم خواهد بود. حتی اگر کاهش وزن ۳ کیلوگرم در ماه باشد، این در حال حاضر یک نتیجه خوب در نظر گرفته می‌شود.

اگر توانستید در یک ماه بیش از ۴ کیلوگرم وزن کم کنید، از جمله موارد دیگر، کاهش وزن به دلیل کاهش توده عضلانی رخ داده است. توجه به این نکته ضروری است که با کاهش وزن سریع در بدن، تعداد رادیکال‌های آزاد افزایش می‌یابد که بر تغذیه پوست تأثیر منفی می‌گذارد، تورور پوست و خاصیت ارتجاعی آن را کاهش می‌دهد. یک راه اثبات شده برای جلوگیری از مشکلات جدی سلامتی این است که به تدریج و کم‌کم وزن خود را کاهش دهید، که نباید این کاهش وزن بیشتر از ۲-۵٪ در ماه از وزن کل بدن شود.

تغذیه مناسب نقش مهمی در افتادگی شکم دارد!

شاید بهترین راه برای سفت کردن پوست پس از کاهش وزن در خانه، رعایت رژیم غذایی و رژیم غذایی مناسب باشد. هدف بسیاری از رژیم‌های غذایی سریع، کاهش شدید کالری مصرفی در روز است، اما نه ایجاد عادات غذایی مناسب. این منجر به:

  • افتادگی پوست
  • سردرد
  • سرگیجه
  • از دست دادن قدرت و عواقب دیگر

اگر غذا‌های سالم و مغذی بخورید می‌توانید از آن‌ها اجتناب کنید. آن‌ها برای سلامتی و زیبایی فوق‌العاده مفید هستند. آنتی اکسیدان‌ها به کاهش آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی منفی به پوست کمک می‌کنند. غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان عبارتند از زغال اخته، توت فرنگی و بسیاری از سبزیجات. همچنین می‌توانید با روغن‌های گیاهی که حاوی آنتی اکسیدان هستند ماساژ دهید.

آب بنوشید تا از افتادگی شکم جلوگیری کنید!

نوشیدن مقدار مناسب آب در هر روز می‌تواند باعث شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. از این گذشته، اغلب کم آبی مانند احساس گرسنگی است و ما به اشتباه زمانی که فقط به یک لیوان آب نیاز داریم دست به غذا می‌زنیم. یک بطری در دسترس داشته باشید که حاوی مقدار مورد نظر آب برای هر روز باشد. این یک راه عالی برای هیدراته ماندن و تقویت شکم پس از زایمان است.

فواید نوشیدن آب

نکات مهم برای رفع افتادگی شکم

نکات تغذیه‌ای برای جلوگیری از افتادگی شکم شامل موارد زیر است:

۱. مرکبات:

روغن لیمو یا پرتقال همراه با روغن اسطوخودوس یا کرچک به جلوگیری از کشیدگی و افتادگی پوست کمک می‌کند.

۲. دوش آب گرم:

اگر پوستتان را دوست دارید، دوش آب گرم را کنار بگذارید و دوش کنتراست داشته باشید. بخار و گرما رطوبت پوست را از بین می‌برد و آن را خشک می‌کند. پوست خشک کمتر مستعد سازگاری و سفت شدن است.

۳. آلوئه ورا:

آلوئه ورا جزء چند منظوره بسیاری از دارو‌ها عملکرد‌های مفید زیادی برای پوست دارد. استفاده روزانه از آب آلوئه یا ژل‌های مبتنی بر آن، پوست را مرطوب کرده و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند.

۴. عسل:

ماسک عسل برای وضعیت عمومی پوست بسیار مفید است. عسل گرم را روی پوست بمالید، با فویل بپوشانید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. استفاده منظم از این روکش به پوست شما کمک می‌کند تا حالت ارتجاعی، زیبا و شاداب داشته باشد.

۵. کرم مرطوب‌کننده:

همانطور که گفتیم پوست خشک به راحتی شل می‌شود. یک مرطوب‌کننده خوب نه تنها از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند، بلکه اپیدرم را با مواد مفید تغذیه می‌کند. این به سفت شدن پوست بعد از کاهش وزن کمک می‌کند.

۶. مواد لایه بردار :

مواد ساینده اسکراب‌های بدن به خوبی سلول‌های مرده اپیدرم را لایه‌برداری می‌کند. هرچه لایه بالایی اپیدرم بهتر تجدید شود، موانع محافظ پوست بهتر عمل می‌کنند. بهترین اسکراب‌ها از نمک دریا و حفره‌های توت تهیه می‌شوند.

۷. ماساژ دادن:

یک ماساژ خوب و حرفه‌ای می‌تواند به میزان قابل توجهی بافت را ترمیم کند. هر کدام را که انتخاب کنید، به یک متخصص ماهر و بهترین تجهیزات نیاز دارید. ماساژ تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند، پوست به وضوح سفت می‌شود، سفت و الاستیک می‌شود.

۸. تمرینات بدنی:

تمرین‌هایی که به‌درستی برای خانه یا باشگاه انتخاب شده‌اند، زمانی که به طور منظم انجام شوند، عالی عمل می‌کنند. قانون اصلی این است که زیاده روی نکنید.

ماساژ برای افتادگی شکم

  یک رویکرد پیچیده بهترین کاری که می‌توانید در خانه برای سفت کردن پوست خود پس از کاهش وزن انجام دهید، آماده‌سازی کامل آن است. ترکیب کمپلکس‌های ویتأمین، اسکراب‌ها، روکش‌ها، ماساژ و تمرینات به طور منظم به سفت شدن پوست پس از کاهش وزن سریع و مؤثر کمک می‌کند.

روش‌های خانگی سفت کردن پوست پس از کاهش وزن در صورتی که این روش‌ها به صورت مرحله‌ای، منظم و طولانی مدت انجام شود، می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد. مراقبت منظم از پوست شما نتیجه خوبی خواهد داشت، اما در دراز مدت.

خواص عسل برای افتادگی شکم

ورزش هوازی برای رفع افتادگی شکم

کاردیو را فراموش نکنید. یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت قلب و سوزاندن چند کالری اضافی، انجام تمرینات هوازی است. و اگرچه هر مادر تازه وارد حتی یک ثانیه اضافی ندارد، برای مثال می‌توانید روزانه سه ست ۴ دقیقه‌ای تاباتا داشته باشید. راه رفتن با فرزندتان در هوای تازه یکی دیگر از گزینه‌های دلپذیر و سالم برای کاردیو است.

شرکتی برای پیاده روی پیدا کنید. مواقعی وجود دارد که انگیزه‌ای وجود ندارد و تمرین به یک روال بدون لذت تبدیل می‌شود. در این مورد، داشتن شریکی که بتوانید به او اعتماد کنید، کلیدی است. این می‌تواند یک دوست تمرینی، یک شریک پیاده روی یا فقط یک دوست باشد که به شما پیام می‌دهد که زمان حرکت فرا رسیده است.

توانایی پوست انسان برای پاسخ به تغییرات فیزیولوژیکی که در بدن رخ می‌دهد – کشش یا انقباض به موقع به اندازه دلخواه، به شدت به ژنتیک وابسته است. اگر والدین و پدربزرگ و مادربزرگ شما با نوسانات جزئی وزن دچار ترک‌های پوستی شوند، در بیشتر موارد، شما این ویژگی را به ارث خواهید برد. همین وضعیت در مورد پوست بعد از کاهش وزن نیز وجود دارد.

چربی‌های جمع شده در شکم به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

 چربی‌های جمع شده در شکم، از یک نوع نیستند و به دو دسته احشایی و زیر پوستی تقسیم می‌شوند.
احشایی: این چربی اطراف اعضای بدن را احاطه می‌کند.
زیر پوستی: این نوع چربی در زیر پوست قرار می‌گیرد.

چه ورزشی برای افتادگی شکم بعد از زایمان مناسب است؟

دراز و نشست
تیلت لگن
حرکات کششی
پلانک
پیاده‌روی
پل لگنی
کبرا
و غیره.

برای جلوگیری از افتادگی پوست شکم چه کارهایی انجام دهیم؟

آب بنوشید.
پیاده‌روی کنید.
رژیم غذایی مناسب وزن خود را رعایت کنید. (حذف شکر و شیرینی‌جات/ مصرف بالای پروتئین/ کاهش مصرف کربوهیدرات/ مصرف غذاهای دارای فیبر/ برای رفع حذف تمامی محصولات دارای الکل)

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط