برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
چای رویبوس

چای رویبوس و خواص بی‌نظیر آن

امروزه چای نوشیدنی است که در هر زمان و به هر شکلی مصرف می‌شود. چای که نه تنها به صورت گرم بلکه سرد مصرف می‌شود، عطر گیاهی را که از آن تهیه می‌شود به خود گرفته و به بدن انرژی می‌دهد. چای که نقش مهمی در محافظت از دستگاه گوارش دارد، بسیار محبوب است و تقریبا به صورت روزانه میل می‌شو.  در این مقاله می‌خواهیم در مورد چای رویبوس و خواص منحصر به فرد آن به شما بگوییم تا این چای خوش طعم را در لیست انواع چای روزانه خود بگنجانید.

لاغری با چای رویبوس

چای رویبوس چیست؟

چای رویبوس از گیاه رویبوس که در سرزمین‌های آفریقا می‌روید به دست می‌آید. این گیاه که زمانی به عنوان دارو مصرف می‌شد، در نتیجه تحقیقات مختلف تبدیل به نوشیدنی مصرفی روزانه شده است. بارزترین ویژگی این چای این است که کافئین ندارد. وقتی می‌خواهید یک نوشیدنی بدون کافئین بنوشید، می‌توانید چای رویبوس مصرف کنید.

چای رویبوس عطر و بوی بی‌نظیری دارد. این بسیار متفاوت از چای سیاه است که اغلب مصرف می‌شود. برای تهیه این دمنوش گیاه رویبوس را وقتی سبز شد جمع‌آوری می کنند و پس از مدتی فراوری قرمز می‌شود. یک نکته بارز در مورد این چای این است که  حاوی تانن نیست. ماده تانن ماده‌ای است که جذب آهن را کاهش می‌دهد و در این چای وجود ندارد.

10 خواص باور نکردنی چای رویبوس

چای رویبوس از آفریقا سرچشمه می‌گیرد و به آن چای قرمز نیز می‌گویند. حاوی ویتامین‌های A، B1، B2، B5، C، E و K و همچنین مس، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر و سدیم است.  اگرچه تصور می‌شود که به دلیل رایحه مطبوع آن ترجیح داده می‌شود، اما یک چای بسیار مفید برای سلامتی است. چای که در درمان اگزما، درماتیت و آکنه ترجیح داده می‌شود، با ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن برای بدن انسان نیز بسیار مفید است.

 1. از تشکیل سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند

از جمله فواید چای رویبوس توانایی آن در دور نگه‌داشتن سلول‌های سرطانی از بدن است. چای رویبوس حاوی آسپالاتین است که بدن شما را در برابر سرطان مقاوم می‌کند. برای انجام اقدامات احتیاطی در برابر سرطان احتمالی می‌توانید از چای رویبوس استفاده کنید.

همچنین بخوانید: بهترین غذاهای ضد سرطان

2. سلامت پوست با چای رویبوس

چای رویبوس از تشکیل سلول‌های جدید پشتیبانی می‌کند. به‌سرعت سلول‌های پوست را ترمیم می‌کند و بافت‌های آسیب‌دیده را بازسازی می‌کند. مصرف چای رویبوس در مواردی مانند زخم و سوزش توصیه می‌شود. می‌توانید با لایه‌برداری از آن با چای سرد رویبوس، پوست خود را تجدید کنید. 

3. پیشگیری از کبد چرب

چای رویبوس از سیستم گوارش محافظت می‌کند و از عملکرد سالم کبد پشتیبانی می‌کند. با پیشگیری از کبد چرب در برابر بیماری‌های احتمالی محافظت می‌کند. برای کمک به هضم راحت‌تر غذا می‌توانید چای رویبوس بنوشید.

4. محبوبت دیابتی‌ها

بیماران دیابتی می‌توانند پس از مشورت با پزشک از چای رویبوس استفاده کنند. بیان شده است که این چای قند خون را متعادل می‌کند. چای رویبوس که کافئین و قند ندارد از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند. اگر دیابت دارید، توصیه می‌کنیم مقاله کسانی که دیابت دارند چه بخورند را از دست ندهید.

 5. از دستگاه گوارش محافظت می‌کند

چای رویبوس برای عملکرد بهینه دستگاه گوارش توصیه می‌شود. این چای روده‌ها را تمیز می‌کند و آنزیم‌های معده را تنظیم می‌کند. مشکلاتی مانند نفخ بعد از غذا و سوءهاضمه به لطف چای رویبوس از بین می‌رود. اگر مشکل نفخ شکم دارید، مقاله با نفخ شکم چه کنیم را مطالعه کنید.

 6. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

چای رویبوس سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و دوری از بیماری می‌توانید چای رویبوس بنوشید. اگر به سیستم ایمنی بدن خود اهمیت می‌دهید، مقاله

تقویت سیستم ایمنی بدن + معرفی روش های طلایی را مطالعه فرمایید.

7. تسکین‌دهنده قوی درد

چای رویبوس که گردش خون را متعادل می‌کند سردرد را تسکین می‌دهد. در روزهایی که سردرد دارید، می‌توانید به جای مصرف مسکن از چای رویبوس استفاده کنید. ممکن است به چای رویبوس برای عضله، استخوان، مفاصل، سردرد و دندان‌درد فکر کنید.

8. اثر آرام بخش دارد

چای رویبوس سلول‌های عصبی را تحریک می‌کند؛ بنابراین باعث آرامش افراد می‌شود. چای رویبوس یک دمنوش گیاهی ضدافسردگی است که به آرامش بدن و شل‌شدن عضلات کمک می‌کند . وقتی عصبی هستید، می‌توانید با تهیه یک فنجان چای رویبوس برای خود آرام شوید. 

9. کاهش ورم بدن

چای رویبوس حاوی مقدار زیادی مواد آنتی‌اکسیدانی است. این چای که باعث تکرر ادرار می‌شود، دفع آب اضافی انباشته شده در بدن را تسهیل می‌کند. می‌توانید با مصرف چای رویبوس در طول فرایند لاغری از شر مشکل ادم خلاص شوید.

 10. از ماهیچه‌ها و استخوان‌ها محافظت می‌کند

چای رویبوس حاوی پتاسیم و روی است که ماهیچه‌ها و استخوان‌ها را تقویت می‌کند. از بدن در برابر پوکی استخوان محافظت می‌کند و درد عضلانی را تسکین می‌دهد. نوشیدن چای رویبوس به طور منظم برای محافظت از استخوان‌ها در برابر سقوط و ضربه توصیه می‌شود.

چای رویبوس

چه زمانی چای رویبوس بنوشیم؟

هر بار که چای رویبوس را مصرف می‌کنید باید تازه نوشیده شود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از برهم‌خوردن تعادل اسیدهای معده، آن را با معده سیر بنوشید.

  • می‌توانید آن را در روزهای قاعدگی مصرف کنید. ممکن است احساس راحتی بیشتری داشته باشید زیرا درد را تسکین می‌دهد.
  • با نوشیدن چای رویبوس قبل از خواب می‌توانید راحت‌تر به خواب بروید.
  • چند دقیقه بعد از دم‌کشیدن چای رویبوس می‌توانید آن را میل کنید.
  • اگر برای عمل جراحی آماده می‌شوید و دارو مصرف می‌کنید، ننوشیدن چای رویبوس برای سلامتی شما مؤثرتر است.
  • با نوشیدن این چای بعد از غذا می‌توانید هضم غذا را آسان‌تر کنید.
  • مصرف آن در حد اعتدال برای سلامتی شما مفید خواهد بود.

آیا چای رویبوس باعث کاهش وزن می‌شود؟

چای رویبوس چایی است که به روند لاغری کمک می‌کند. این چای به تنهایی یک چای کاهش وزن نیست. با مصرف غذاها و نوشیدنی‌های سالم برای رفع نیازهای مایعات، کاهش وزن آسان‌تر می‌شود. چای رویبوس که مشکل ادم را حل می‌کند، اثر کاهش وزن دارد زیرا چربی سوزی را تسریع می‌کند. اگر مقدار متوسطی از چای رویبوس را به برنامه غذایی خود اضافه کنید، می‌توانید راحت‌تر وزن کم کنید. می‌توانید با افزودن چای رویبوس به رژیم غذایی عاری از تقلب، یک‌قدم به وزن ایده‌آل خود نزدیک شوید.

مضرات و عوارض چای رویبوس

تا به امروز، مشاهده نشده است که کسانی که چای رویبوس می‌نوشند، بیماری جدی را تجربه کرده باشند. اگر برای مدت طولانی دارو مصرف می‌کنید، می‌توانید قبل از مصرف چای رویبوس با پزشک خود مشورت کنید. در مواردی که زیاده‌روی می‌کنید، چای رویبوس از جذب آهن جلوگیری می‌کند. در نتیجه این وضعیت ممکن است دچار کمبود آهن شوید. یک عارضه جانبی احتمالی ممکن است حالت تهوع باشد.

چگونه چای رویبوس درست کنیم؟

حالا وقت آن است که طرز تهیه این چای خوشمزه را یاد بگیرید. در زیر مواد اولیه و دستور پخت اولیه این چای آورده شده است که می‌توانید آن را بسیار کاربردی تهیه کنید. مواد لازم برای چای رویبوس:

  • 1 لیوان آب
  • 1 قاشق چایخوری گیاه رویبوس خشک شده
  • طعم‌هایی مانند یک تکه لیمو، پرتقال، عسل یا چوب دارچین (اگر می‌خواهید آن را طعم‌دار کنید)

با جوشاندن آب شروع کنید. سپس در یک لیوان آب جوش بریزید و 1 قاشق چایخوری چای رویبوس خشک شده را داخل آن بریزید و دهان لیوان را با بشقاب کوچک یا کدو حلوایی بپوشانید. حدود 3-4 دقیقه بگذارید تا به همین صورت دم بکشد. سپس چای را صاف کرده، دانه های آن را جدا کرده و با لذت مصرف کنید.

اگر طعم چای را ناکافی می‌دانید یا آن را دوست ندارید، می‌توانید پس از دم‌کشیدن و صاف‌کردن چای، چوب دارچین، ورقه‌های لیمو یا پرتقال را به آن اضافه کنید و بعد از اینکه صبر کردید تا چای کمی خنک شود، می‌توانید عسل اضافه کنید. به آن و با مخلوط‌کردن مصرف کنید. چه شفابخش.

آیا می‌توان چای رویبوس را در دوران بارداری نوشید؟

دم‌نوش‌های گیاهی برای جلوگیری از شل‌شدن عضلات در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. شما فقط باید از چای‌های مورد تأیید پزشک خود استفاده کنید. توصیه می‌شود زنان بارداری که می‌خواهند چای رویبوس بنوشند از پزشک خود تأییدیه بگیرند. از آنجایی که هر بارداری ویژگی‌های متفاوتی را نشان می‌دهد، اطلاعات روشنی در مورد نوشیدن این چای در دوران بارداری وجود ندارد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط