برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
خواص لوبیا سبز

خواص لوبیا سبز + اثرات آن در لاغری!

مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات به کاهش خطر بیماری و حفظ سلامت کمک می‌کند. لوبیا سبز فواید زیادی دارد. مانند سایر سبزیجات، لوبیا سبز منبع خوبی از فیبر، پتاسیم، فولات و منبع عالی پروتئین، آهن و روی است. ویژگی‌ها و فواید لوبیا سبز تازه همچنین حاوی کاتچین است که به عنوان موادی نیز شناخته می‌شود که سلامت قلب را بهبود می‌بخشد، به پیشگیری از سرطان و دیابت کمک می‌کند، همچنین حاوی ویتامین C است که که به مبارزه با عفونت کمک می‌کند و از سیستم ایمنی محافظت می‌کند.

لوبیا سبز نیز به لطف فیبر موجود در آن، مشکلات سیستم گوارشی مانند رفلاکس، هموروئید و یبوست را تسکین می‌دهد. لوبیا سبز حاوی مقادیر زیادی کلروفیل است. کلروفیل می‌تواند از اثرات سرطان زایی آمین‌های هتروسیکلیک که هنگام سرخ کردن گوشت در دمای بالا ایجاد می‌شود جلوگیری کند. ما در این مقاله از اندام برتر به بررسی لوبیا سبز پرداخته‌ایم. با ما همراه بمانید.

لوبیا سبز

لوبیا سبز چیست؟

لوبیا سبز که از خانواده حبوبات است شبیه به نخود است. گیاهی یک ساله با ساقه خزنده است. لوبیا خاک‌های رسی، شنی و مرطوب و آب و هوای گرم را دوست دارد. در مناطقی که دمای آن در زمستان کمتر از 3-4 درجه سانتیگراد است، نمی‌تواند به خوبی رشد کند. در پاییز کاشته می‌شود و میوه‌های آن در بهار و تابستان جمع آوری می‌شود.

مزایا و معایب لوبیا سبز

برای اینکه یک فرد رژیم غذایی متعادل و کافی داشته باشد، باید از هر غذا به اندازه کافی بخورد. لوبیا سبز به لطف 28 درصد فیبر رژیمی که دارد، به تنظیم میکرو فلور روده کمک می‌کند. آنچه ما فیبر غذایی می‌نامیم، بخش آلی غیر قابل هضم کربوهیدرات‌ها به نام سلولز، همی سلولز و پکتین است. فیبر غذایی برای محافظت از میکرو فلور روده ما بسیار مهم و ضروری است.

به طور کلی، میزان چربی حبوبات بسیار کم است، تقریباً 0.8-1.5٪. میزان چربی لوبیا بین 1-2 درصد متغیر است. بنابراین حبوبات اثر محافظتی و پیشگیرانه‌ای بر سلامت قلب و عروق دارند. فرآیند پخت نادرست و دفع آب  لوبیا هنگام آشپزی منجر به از دست رفتن ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌شود. (دلیل این امر این است که ویتامین‌های C و B در گروه ویتامین‌های محلول در آب قرار می‌گیرند.). اسید فولیک که از گروه ویتامین‌های B است، ویتامینی است که باید روزانه مصرف شود، در دوران بارداری بیش از حد مورد نیاز است و برای جلوگیری از آسیب سلول‌های عصبی ضروری است. لوبیا منبع بسیار خوبی برای تامین نیاز روزانه فولات است. مصرف لوبیا در یک وعده غذایی نیمی از نیاز روزانه فولات را تامین می‌کند.

چه ویتامین‌ها و مواد معدنی در لوبیا سبز وجود دارد؟

لوبیا سبز منبع غذایی غنی از ویتامین‌های A و C است. لوبیا همچنین حاوی اسید فولیک و پتاسیم است. به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک می‌کند. لوبیا سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی است. همچنین سرشار از کمپلکس‌های ویتامین B به خصوص ویتامین B1 و ویتامین B2 است.

لوبیا سبز را چگونه باید مصرف کرد؟

لوبیا سبز باید در فصل مصرف شود تا ارزش غذایی خود را از دست ندهد. زیرا ارزش غذایی سبزیجات منجمد کمتر از سبزیجات تازه است. مانند هر سبزی، قبل از مصرف لوبیا، حتماً باید آن را بشویید. لوبیاها را نباید به مدت طولانی در روغن تفت داد تا در حین پخت ارزش غذایی خود را از دست ندهند. لوبیاها را باید با چاقوی تمیز خرد کرد تا آلوده نشود. فصل برداشت لوبیا مصادف با آغاز ماه‌های تابستان است. حبوباتی که بسته به ویژگی‌های آب و هوایی منطقه‌ای که در آن کشت می‌شوند حداکثر تا پایان اردیبهشت کاشته می‌شوند، می‌توان در تمام فصل تابستان مصرف کرد. خرداد، تیر و مرداد ماه‌هایی هستند که تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین آلوبیاها مصرف می‌شود.

آیا لوبیا سبز مضر است؟

مانند بسیاری از غذاها، باید به مصرف لوبیا سبز نیز توجه کرد. مصرف زیاد لوبیا سبز مضر است. مصرف زیاد لوبیا سبز به دلیل اسید فیتیک موجود در آن ممکن است باعث کمبود مواد مغذی شود. اسید فیتیک قابلیت هضم پروتئین‌ها را کاهش می‌دهد. مصرف زیاد لوبیا سبز ممکن است باعث مشکلات سیستم گوارشی شود. ممکن است به دلیل مصرف زیاد باعث واکنش آلرژیک شود.

لوبیا سبز

خواص لوبیا سبز در لاغری

لوبیا سبز یکی از محصولات غذایی با ارزش غذایی بالا است و می‌تواند در رژیم‌های لاغری مفید باشد. در زیر برخی از خواص لوبیا سبز در لاغری آورده شده است:

غنی از فیبر

لوبیا سبز دارای مقدار زیادی فیبر است که میتواند در کنترل اشتها و افزایش سیری کمک کند. مصرف مقدار مناسبی از فیبر موجب ایجاد حس سیری طولانی مدت می‌شود و از خوردن بیش از حد غذا جلوگیری می‌کند.

در مورد فیبر خوراکی بیش‌تر بخوانید‍!

کالری کمی دارد

لوبیا سبز حاوی مقدار کمی کالری و چربی است و در عین حال غنی از پروتئین است. این به معنای این است که با مصرف لوبیا سبز، می‌توانید از مواد مغذی بدون افزایش وزن بدن خود بهره‌برداری کنید.

پر از پروتئین

لوبیا سبز حاوی مقدار زیادی پروتئین است. پروتئین‌ها برای ساخت بافت‌های بدن ضروری هستند و مصرف مقدار کافی پروتئین می‌تواند در سبک زندگی لاغری کمک کند. به علاوه، پروتئین‌ها می‌توانند اشتها را کنترل کنند و حس سیری را افزایش دهند.

کمک به متابولیسم

لوبیا سبز دارای مقدار زیادی ویتامین‌های گروه B است که در فعالیت‌های متابولیک بدن نقش دارند. این ویتامین‌ها می‌توانند در افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش سرعت متابولیسم کمک کنند.

به هر حال، برای رسیدن به لاغری سالم، لازم است که به رژیم غذایی خود را تنوع دهید. همچنین، توصیه می‌شود قبل از ایجاد تغییرات زیاد در رژیم غذایی خود، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

در مورد لوبیا برای لاغری بیش‌تر بخوانید!

آیا لوبیا سبز می‌تواند در رژیم‌های کاهش وزن مفید باشد؟

بله، لوبیا سبز در رژیم‌های کاهش وزن مفید است. این محصول دارای مقدار زیادی فیبر است که حس سیری را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند که کالری به میزان کمتری مصرف شود. همچنین، پروتئین موجود در لوبیا سبز می‌تواند در حفظ احساس سیری و کنترل اشتها مؤثر باشد.

آیا لوبیا سبز می‌تواند در کنترل قند خون مفید باشد؟

بله، لوبیا سبز می‌تواند در کنترل قند خون مفید باشد. فیبر موجود در لوبیا سبز کمک می‌کند جذب قند در بدن را کاهش داده و سطح قند خون را تنظیم کند. همچنین، این محصول دارای اندکی نشاسته است که باعث می‌شود جذب قند به صورت آهسته‌تر اتفاق بیفتد و سطح قند خون ثابت‌تر باشد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط