برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
شیر زنجبیل

شیر زنجبیل | خواص فوق العاده برای سلامتی و لاغری

برخی نوشیدنی‌های بسیار موثر برای کسانی که می‌خواهند بدون تلاش و حتی در خواب وزن کم کنند، وجود دارد. شاید باورش سخت باشد؛ اما نوشیدنی همه کارها را خودش انجام می‌دهد و شما در طی خواب نیز چربی سوزی می‌کنید. زنجبیل چربی زیر پوست شما را می‌سوزاند و شیر باکتری‌های مفید بدن را از بین نمی‌برد. در این بخش همراه ما باشید تا ببینید چگونه با کمک شیر زنجبیل بهترین نتیجه را بگیرید و یک نوشیدنی چربی‌سوز آماده کنید.

شیر زنجبیل

فواید شیر زنجبیل

شیر زنجبیل فواید زیادی برای بدن دارد. به خصوص در زمستان بدن را گرم نگه می‌دارد. علاوه بر این، این نوشیدنی با کنترل‌کردن آن به افراد دارای صورت چرب کمک می‌کند.

از حالت تهوع و استفراغ محافظت می‌کند

تهوع صبحگاهی اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که بدن و مغز تعادل ندارند. شیر زنجبیل به بدن کمک می‌کند تا آرام‌تر و متعادل‌تر شود. شیر زنجبیل به استفراغی که در مراحل اولیه بارداری رخ می‌دهد کمک می‌کند.

خشکی گلو

خشکی گلو توسط باکتری‌های خاصی ایجاد می‌شود که به دستگاه تنفسی حمله می کنند. در برخی موارد، خشکی گلو در نتیجه سرماخوردگی، آنفولانزا و موارد دیگر است. مصرف شیر با زنجبیل گلوی شما را خیلی سریع آرام می‌کند.

محافظت از قلب

نوشیدن شیر زنجبیل از قلب شما محافظت می‌کند. این نوشیدنی سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد و از بیماری قلبی یا سکته ایسکمیک جلوگیری می‌کند.

کمک به تقویت سیستم ایمنی

شیر زنجبیل توانایی محافظتی سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد که هر روز توسط رادیکال‌های آزاد تهدید می‌شود. دومی از بیرون و داخل بدن را مورد حمله قرار می‌دهد و باعث تعدادی از بیماری‌های کشنده مانند سرطان، حمله قلبی یا آسیب کلیوی می‌شود. تمام غذاها و نوشیدنی‌های حاوی زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد می‌شوند.

دستگاه گوارش

شیر زنجبیل مفید است، هضم غذا را تسریع می‌کند و از یبوست محافظت می‌کند. این نوشیدنی همچنین می تواند برای حمایت از تلاش‌های کاهش وزن شما مصرف شود.

درمان سرماخوردگی

زنجبیل یکی از مواد غذایی با قوی‌ترین اثر پاک‌کنندگی بر روی مجاری تنفسی است. اگر از آنفولانزا یا سرماخوردگی رنج می‌برید، باید شیر زنجبیل را به طور منظم مصرف کنید. این نوشیدنی نه تنها گرما را برای بدن به ارمغان می‌آورد، بلکه مواد مغذی مناسبی را برای غلبه بر این علائم در اختیار شما قرار می‌دهد.

مفید برای استخوان

بدن کلسیم و پتاسیم را از شیر زنجبیل دریافت می‌کند که باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی است که التهاب استخوان و آرتریت را درمان می‌کند. شیر زنجبیل روند پوکی استخوان را که بین 30 تا 40 سالگی شروع می‌شود، کند می‌کند.

شیر زنجبیل

طرز تهیه شیر زنجبیل

تهیه این معجون خوشمزه بسیار راحت است و فقط کافی است مراحلی که در ادامه عنوان می‌کنیم را به‌سادگی دنبال کنید:

مواد مورد نیاز

  • شیر 2.3% 1 لیتر
  • ریشه زنجبیل 1 عدد

طرز تهیه:

  • بیایید شروع به تهیه نوشیدنی معجزه‌آسا کنیم. شیر را در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید.
  • شیر باید 10 دقیقه بجوشد. سپس آن را خاموش کنید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود.
  • در حالی که شیر در حال خنک‌شدن است، ریشه زنجبیل را بردارید و روی یک رنده درشت رنده کنید.
  • حتماً زنجبیل را با استفاده از رنده درشت رنده کنید، در غیر این صورت به جای نوشیدنی، یک خمیر خواهید داشت.
  • سپس زنجبیل را به شیری که به دمای اتاق خنک شده اضافه کنید، درب آن را ببندید و بگذارید 40 دقیقه بماند.
  • پس از گذشت زمان، نوشیدنی را صاف‌کرده و 30 دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید.
  • نوشیدنی آماده نوشیدن است.
  • شما باید آن را در شب، قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.

پودینگ شیر زنجبیل

پودینگ شیر زنجبیل از دلمه کردن شیر با آب زنجبیل به دست می‌آید. صاف و ابریشمی با طعم قوی زنجبیل است. با این دستور نیز می‌توانید پودینگ درست کنید:

  • زمان آماده‌کردن: 10 دقیقه
  • زمان پخت: 5 دقیقه
  • زمان کل: 15 دقیقه
  • بازده: 2 وعده

مواد تشکیل‌دهنده پودینگ شیر زنجبیل 200 میلی لیتر شیر:

  • 50 گرم زنجبیل کهنه
  • 20 گرم شکر

طرز تهیه

مرحله 1: زنجبیل را بشویید، پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. زنجبیل را با آسیاب برقی آسیاب کنید. آب آن را با فشار دادن زنجبیل از صافی خارج کنید. آب زنجبیل را کاملاً هم بزنید و به دو کاسه تقسیم کنید. برای 50 گرم زنجبیل کهنه، حدود 2 قاشق غذاخوری آب زنجبیل دریافت خواهید کرد. هرچه آسیاب ریزتر باشد، آب بیشتری می‌گیرید.

مرحله 2: شیر را در یک قابلمه گرم کنید. شیر را مدام هم بزنید. وقتی شیر شروع به جوشیدن کرد، شکر را در شیر حل کنید. به هم زدن ادامه دهید، شیر را از روی حرارت بردارید و در کمترین زمان ممکن به نصف تقسیم کنید. دماسنج آشپزخانه خود را داخل شیر قرار دهید. رسوب زنجبیل در ته کاسه می نشیند، بنابراین قبل از مرحله بعدی دوباره کاملا هم بزنید.

مرحله 3: وقتی دمای شیر به حدود 75-70 درجه سانتیگراد کاهش یافت، شیر را از حدود 10 سانتی متر بالا به سرعت در وسط آب زنجبیل بریزید. هم نزنید. کاسه را حرکت ندهید و تکان ندهید. چند دقیقه صبر کنید. سپس شیر دلمه می‌شود. گرم یا سرد سرو کنید. پودینگ پس از سرد شدن و سرد شدن سفت تر می‌شود.

شیر با زنجبیل

زنجبیل عوارض  نیز دارد!

با وجود همه چیزهای خوب، این سؤال باقی می‌ماند که آیا هنگام استفاده از زنجبیل به صورت خارجی یا داخلی، عوارض جانبی وجود دارد؟ پاسخ بله است. هنگام استفاده خارجی، اگر خمیر زنجبیل را مستقیماً روی پوست خود بمالید، نباید خمیر زنجبیل را زیاد غلیظ کنید. خمیر نباید برای مدت طولانی روی پوست بماند. مواد تند موجود در آن می تواند باعث تحریک شود.

اگر از زنجبیل به صورت داخلی استفاده می‌کنید، باید به این نکته توجه کنید که زنجبیل باعث تحریک تشکیل اسید معده می‌شود. این می تواند منجر به سوزش سر دل، آروغ‌زدن یا درد معده شود. اگر از سنگ کیسه صفرا رنج می‌برید، باید به‌خاطر داشته باشید که زنجبیل جریان صفرا را تحریک می‌کند. به طور کلی مصرف بیش از 50 گرم زنجبیل در روز توصیه نمی‌شود.

زنجبیل می تواند منجر به افزایش فشار خون شود

از آنجایی که زنجبیل یک رقیق‌کننده و ضدانعقاد خون محسوب می‌شود، مصرف آن قبل از جراحی توصیه نمی‌شود. به همین دلیل، زنجبیل را نباید با داروهای ضدانعقاد مصرف کرد. زنجبیل گردش خون و سیستم قلبی عروقی را تحریک می‌کند؛ بنابراین ممکن است پس از مصرف آن در کوتاه‌مدت کمی افزایش فشار خون ایجاد شود، اما معمولاً مدت زیادی طول نمی‌کشد.

بهترین زمان نوشیدن شیر زنجبیل

شیر زنجبیل می تواند در صبح و عصر تأثیر مثبتی بر بدن داشته باشد. اثرات گرم‌کننده زنجبیل و زردچوبه می تواند اثر آرامش بخش داشته باشد، به همین دلیل است که می‌توانید منتظر یک خواب عمیق باشید. با این حال، در صبح، شیر جایگزین یک فنجان قهوه برای برخی افراد می‌شود و می تواند شروعی پر جنب‌وجوش برای روز را تضمین کند. اگر قصد کاهش وزن با شیر دارید، بهتر است قبل از خوابیدن و بعد از آخرین وعده‌غذایی میل کنید.

همچنین بخوانید: لاغری شکم و پهلو با زنجبیل، سیر و لیمو

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط