برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
پودر گین‌آپ برای افزایش وزن

پودر گین‌آپ برای افزایش وزن: هرآنچه باید بدانید!

مکمل غذایی گین‌آپ (Gainup) توجه بسیاری از ورزشکاران و دیگر افراد با هدف افزایش وزن را به خود جلب کرده است. این مکمل حاوی مواد مغذی موردنیاز جهت کنترل وزن، بهبود متابولیسم و گوارش بدن است. از آنجایی که تقاضا برای ترکیبات طبیعی و غیرشیمیایی روز به روز بیشتر می‌شود؛ پودر گین‌آپ می‌تواند گزینه مناسبی برای این هدف باشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا با آشنایی کامل از مزایا و معایب این مکمل غذایی، انتخابی مطمئن برای تناسب اندام خود داشته باشید.

پودر گین‌آپ

راهکارهای افزایش وزن

داشتن تناسب اندام همیشه دغدغه بسیاری از افراد بوده است. در این راستا، لاغری بیش از حد همانند اضافه وزن می‌تواند مشکل‌ساز باشد. جهت بهبود این امر راه‌حل‌های متنوعی در پیش گرفته می‌شود که برخی از آن‌ها را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

  • مصرف مواد پروتئینی
  • انجام ورزش‌های قدرتی برای افزایش توده عضلانی
  • تغییر سبک زندگی جهت بهبود متابولیسم بدن
  • مصرف چربی‌های سالم
  • استفاده از مکمل‌های غذایی

راهکارهای ذکرشده هرکدام می‌توانند برای افزایش وزن مؤثر باشند که در این بین استفاده از مکمل‌های غذایی توجه بسیاری از افراد به خصوص ورزشکاران را به خود جلب کرده است. یکی از مکمل‌های مورد استفاده، پودر گین‌آپ است. مصرف این ماده در کنار ورزش‌های قدرتی می‌تواند نقش مؤثری در روند افزایش وزن افراد داشته باشد.

پودر گین‌آپ چیست؟

پودر گین‌آپ یک مکمل غذایی برای افزایش توده عضلانی و وزن بدن است. این مکمل شامل ترکیبات طبیعی بوده و حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، پروتئین استخراجی شیر (پروتئین وی)، چربی، فیبر، انواع ویتامین و مخلوط آنزیم‌های گوارشی است. استفاده از این مکمل در کنار ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی متعادل سبب چاقی و رسیدن به اندام ایده‌آل شما می‌شود.  

پودر گین‌آپ برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از این مکمل همانند سایر مکمل‌های غذایی برای همه افرادی که قصد افزایش وزن و بهبود شاخص توده بدنی خود را دارند بلامانع است. البته ورزشکاران رشته‌های قدرتی و بدنسازان بیشتر از پودر گین‌آپ استفاده می‌کنند. همچنین این مکمل می‌تواند برای افرادی که به دلایل مختلف اشتهای کافی جهت مصرف گوشت و مرغ را نداشته و پروتئین کافی به بدن خود نمی‌رسانند نیز گزینه مناسبی باشد.

اهمیت ورزش همراه با پودر گین‌آپ

این مکمل فقط مخصوص ورزشکاران نبوده و افرادی که نیاز به مصرف و تأمین پروتئین مورد نیاز بدن خود دارند نیز می‌توانند از پودر گین‌آپ استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که انجام حرکات ورزشی به خصوص بدنسازی و دیگر ورزش‌های مقاومتی، با مصرف پروتئین ورودی به عضله‌سازی و افزایش حجم بدن کمک زیادی خواهد کرد. در نتیجه بهتر است برای به دست آوردن نتیجه بهتر و سریع‌تر، از انجام ورزش به طور منظم غافل نشوید.

اهمیت ورزش همراه با استفاده از مکمل گین‌آپ

بهترین زمان مصرف

ورزشکاران می‌توانند مکمل گین‌آپ را حدوداً 2 الی 3 ساعت قبل از تمرین، تا نیم ساعت پس از تمرین و تا یک ساعت پس از یکی از وعده‌های غذایی خود مصرف نمایند. افراد غیرورزشکار نیز می‌توانند تا یک ساعت پس از هر وعده غذایی از این مکمل استفاده نمایند. در این زمان‌ها، نرخ جذب مواد موردنیاز بدن در بیشترین میزان خود می‌باشد.

آیا پس از قطع مصرف، وزن به حالت اولیه خود برمی‌گردد؟

پس از رسیدن به وزن ایده‌آل خود به کمک پودر گین‌آپ لازم است تا مصرف آن را به یکباره قطع نکنید، بلکه با کاهش تدریجی میزان آن به متعادل کردن شرایط بدنی خود کمک نمایید. به علاوه باید توجه داشت که قطع مصرف این مکمل مانند هر مکمل دیگری می‌تواند سبب بازگشت وزن اولیه شود. در نتیجه لازم است تا با انجام ورزش منظم و همچنین رژیم غذایی حاوی مقدار مناسبی از مواد پروتئینی و کربوهیدرات، سبب پایداری وزن خود شوید.

عوارض پودر گین‌آپ

مصرف بیش از حد پودر گین‌آپ می‌تواند باعث گرفتگی عضلات و دیگر عوارض جانبی شود که در ادامه لیستی از آن‌ها را مشاهده می‌نمایید.

مشکلات کبدی و کلیوی

استفاده زیاد از ترکیبات پروتئینی سبب می‌شود تا کبد و کلیه عملکرد مناسبی برای هضم آن نداشته باشند. در نتیجه ممکن است آسیب به کبد و تشکیل سنگ کلیه را در پی داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، میزان مناسبی از پودر گین‌آپ را همراه با آب کافی و ترکیبات پرفیبر مصرف نمایید.

خطرات تنفسی

استفاده مداوم از این مکمل می‌تواند سبب مشکلات تنفسی شود. اگر در حال حاضر درگیر این موضوع هستید، با یک پزشک متخصص جهت مصرف پودر گین‌آپ مشورت نمایید.

مشکلات گوارشی

از آنجایی که معده بسیاری از افراد با مصرف میزان زیادی از پروتئین سازگار نیست، ممکن است با شروع استفاده از گین‌آپ با مشکلات گوارشی، اسهال و یا استفراغ روبرو شوند. این عوارض در افرادی که به قند شیر (لاکتوز) حساسیت دارند بیشتر بروز می‌کند.

ریسک ابتلا به دیابت نوع دو

از آنجایی که در این مکمل از ترکیبات قندی استفاده شده است، در صورت استفاده زیاد و کنترل نشده آن می‌تواند سطح گلوکز خون را نامتعادل کند.

به طور کلی لازم است برای بررسی میزان دوز مصرفی و همچنین مدت زمان لازم استفاده از پودر گین‌آپ جهت رسیدن به وزن دلخواه با پزشک تغذیه در ارتباط باشید تا از خطرات احتمالی جلوگیری نمایید.

کلام آخر

مکمل غذایی گین‌آپ انتخابی مناسب برای افرادی است که قصد افزایش وزن دارند. این مکمل حاوی ترکیبات مورد نیاز جهت افزایش شاخص توده بدنی بوده که تأثیر زیادی در دستیابی به تناسب اندام دارد. مشورت با متخصص تغذیه جهت بررسی میزان و مدت زمان مصرف پودر گین‌آپ می‌تواند شما را در دستیابی به هدف دلخواهتان یاری نماید.

استفاده از پودر گین‌آپ در دوران بارداری و شیردهی بلامانع است؟

استفاده از این مکمل در زمان شیردهی و یا بارداری توصیه نمی‌شود و ممکن است مشکلاتی را برای نوزاد به وجود آورد.

آیا مصرف پودر گین‌آپ محدودیت سنی دارد؟

کودکان بالای 2 سال می‌توانند طبق نظر پزشک از گین‌آپ مخصوص کودکان استفاده نمایند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی maryam

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط