برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
درمان یبوست در دوران رژیم

درمان یبوست در دوران رژیم

بسیاری از افراد در طول  رژیم دچار مشکلات یبوست می‌شوند، مانند تغذیه یکنواخت، رژیم‌های سخت، رژیم غذایی کم‌کالری. افرادی که یبوست در رژیم را تجربه می کنند روزها با درد و تورم شکم دست و پنجه نرم می کنند. اگر دمنوش‌های گیاهی که برای آرامش می‌نوشید کمکی نکند، ساعت‌های پر از استرس آغاز می‌شود. در این مقاله قصد داریم مفیدترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم تا افرادی که در رژیم غذایی دچار یبوست هستند احساس بهتری داشته باشند. اگر نمی‌خواهید در رژیم غذایی دچار یبوست شوید و اگر می‌خواهید رژیم را سالم و شاد ادامه دهید، مقاله ما را تا انتها بخوانید.

یبوست در رژیم

چه چیزی باعث یبوست در رژیم غذایی می‌شود؟

دلایل متعددی برای یبوست در طول رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن وجود دارد. اجازه دهید این دلایل را به صورت زیر توضیح دهیم:

  • نوشیدن مایعات بسیار کم در طول روز
  • حذف وعده‌های غذایی، گرسنگی بدن
  • بی‌حرکت ماندن
  • خوردن یک رژیم غذایی یکنواخت
  • خوردن نان مکرر
  • مصرف غذاهای بسته‌بندی‌شده
  • مصرف قند زیاد
  • مصرف الکل
  • نوشیدن نوشابه‌های گازدار
  • نخوردن میوه‌های پالپ دار
  • رفتن به یک رژیم کم‌کالری
  • اعمال رژیم‌های شوک
  • داشتن یک رژیم غذایی نامتعادل

چگونه با رژیم غذایی یبوست را درمان کنیم؟

درمان یبوست در طی رژیم غذایی سخت نیست به شرطی که موارد زیر را رعایت کنید:

  • مایعات زیاد بنوشید.
  • غذاهای حاوی فیبر بخورید.
  • میوه میل کنید.
  • ورزش کنید.
  • بشقاب متعادل داشته باشید.
  • از ادویه جات استفاده کنید.
  • غلات کامل میل کنید.
  • دم نوش گیاهی مناسب بخورید.
  • ساعات خواب خود را تنظیم کنید.
  • وعده‌های غذایی را حذف نکنید.

نوشیدن مایعات زیاد

باید بگوییم که کسانی که در این فکر هستند که چگونه با رژیم غذایی از شر یبوست خلاص شوند، حتماً باید مایعات فراوان بنوشند. مشخص است که روده‌ها در نتیجه مصرف ناکافی مایعات راکد می‌شوند. این باعث یبوست و ضخیم‌شدن مدفوع می‌شود. برای حرکت راحت روده در حین رژیم، باید به طور متوسط ​​3 لیتر آب آشامیدنی در طول روز مصرف کنید. همچنین می‌توانید با نوشیدن آب‌میوه طبیعی از مصرف مایعات حمایت کنید.

مصرف غذاهای فیبر

یکی از پاسخ به این سؤال که برای جلوگیری از یبوست در رژیم غذایی چه باید کرد، مصرف غذاهای حاوی فیبر است. نمونه‌هایی از غذاهای فیبری شامل کلم بروکلی، کدوسبز، خربزه، هندوانه، گل کلم، کیوی، آلو است. علاوه بر این، مصرف سبزیجات به رفع یبوست نیز کمک می‌کند.

یبوست در رژیم

 خوردن میوه

فیبر به آرامش روده‌ها در طول فرایند رژیم غذایی کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود چربی سوزی شروع شود. همراه‌کردن میوه‌های تفاله دار با تنقلات از یبوست جلوگیری می‌کند. با افزودن میوه‌هایی مانند شاه‌توت، هلو، گلابی و سیب به رژیم غذایی خود می‌توانید سیستم گوارشی راحت‌تری داشته باشید.

همچنین بخوانید: رژیم فیبر چیست و چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

اهمیت‌دادن به ورزش

ورزش منظم برای عملکرد فعال روده ضروری است. یکی از موقعیت‌هایی که باعث ایجاد یبوست می‌شود، عدم فعالیت در طول روز است. کسانی که نمی‌دانند چگونه با رژیم غذایی مشکل یبوست را حل کنند، باید در اسرع وقت اقدام کنند و ورزش کنند. بدن با ورزش بهتر شروع به کار می‌کند و تأثیر رژیم غذایی بهتر احساس می‌شود.

 انتخاب بشقاب‌های متعادل

برای جلوگیری از یبوست در طول رژیم، بشقاب‌های غذا نباید به طور یکنواخت آماده شوند. بهتر است بشقاب‌هایی با تعادل سبزیجات، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها تهیه شود. داشتن وعده‌های غذایی اصلی و میان‌وعده‌های رنگارنگ و متنوع به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.

بهره‌مندی از ادویه‌جات

برای جلوگیری از توقف متابولیسم، توصیه می‌شود به وعده‌های غذایی ادویه اضافه کنید. نه تنها وعده‌های غذایی، بلکه فرنی و ماست میوه‌ای را نیز می‌توان با ادویه‌ها طعم‌دار کرد. دارچین قند خون را تنظیم می‌کند و روده‌ها را آرام می‌کند. برای جلوگیری از یبوست می‌توانید آن را انتخاب کنید. سماق، فلفل چیلی، نعناع و آویشن روده‌ها را احیا می کنند. توصیه می‌شود آن را به وعده‌های غذایی اضافه کنید.

همچنین بخوانید: افزایش متابولیسم بدن

انتخاب غذاهای غلات کامل

مصرف مکرر آرد سفید روده‌ها را خسته می‌کند. به همین دلیل هنگام خرید غذاهای حاوی آرد باید از غلات کامل‌بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. برای جلوگیری از مشکلات یبوست برای روزها می‌توانید به وعده‌های غذایی خود نان‌های سبوس‌دار اضافه کنید. برای پاستا نیز می‌توانید پاستا سبوس‌دار بخرید. هنگامی که انتخاب‌ها به این روش انجام می‌شود، روده‌ها احیا می‌شوند و مشکلات یبوست ایجاد نمی‌شود.

 نوشیدن دم‌نوش‌های گیاهی

دم‌نوش‌های گیاهی بهترین دوست روده‌ها هستند. دم‌نوش‌های گیاهی که از مصرف مایعات حمایت می کنند به تمیزکردن روده و نرم‌شدن مدفوع کمک می کنند. با نوشیدن چای سبز، چای بادیان، چای رازیانه، چای ساقه گیلاس، چای زردآلو و دم‌نوش‌های فرم دهنده می‌توانید در مدت کوتاهی از شر یبوست خلاص شوید. با نوشیدن منظم چای گیاهی می‌توانید یبوست را از زندگی خود حذف کنید.

همچنین بخوانید: بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

 زود بیدارشدن

تأثیر زود بیدارشدن روی روده بسیار جالب است. هر چه زودتر از خواب بیدار شوید، روده شما فعال‌تر خواهد بود. با خوردن یک صبحانه خوب در اولین ساعات روز می‌توانید از یبوست جلوگیری کنید. اگر اخیراً روده‌هایتان کند بوده است، می‌توانید از فردا صبح زود بیدار شوید.

عدم حذف وعده‌های غذایی

این یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است که کسانی که در حین رژیم‌گرفتن دچار یبوست می‌شوند، وعده‌های غذایی خود را حذف می کنند. اگر وعده‌های غذایی خود را حذف کنید، روده‌های شما حرکات خود را کند می‌کند و باعث یبوست می‌شود. نخوردن تنقلات و خوردن تنقلات حتی اگر خیلی کم باشد یبوست را برطرف می‌کند.

درمان یبوست هنگام رژیم غذایی

آیا یبوست در رژیم غذایی از کاهش وزن جلوگیری می‌کند؟

خیر، کاهش وزن برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند رؤیا نیست، اما این روند بسیار کند پیش می‌رود. اگر کمتر از 3 بار در هفته به توالت می روید، باید بدن خود را احیا کنید. شما باید یک راه حل گیاهی یا پزشکی برای یبوست پیدا کنید و در اسرع وقت متابولیسم خود را تسریع کنید. یبوست اثرات رژیم غذایی را کاهش می دهد و کیفیت زندگی شما را کاهش می دهد و روزهای پر استرسی را برای شما به ارمغان می آورد.

سریع‌ترین درمان یبوست چیست؟


بهترین راهکار استفاده از غذاهای فیبردار است. مصرف غذا‌های غنی از فیبر مانند حبوبات، چغندر، تره فرنگی، کنگر فرنگی، اسفناج، کلم، زغال اخته، کرفس، دانه کتان به حرکت روده‌ها کمک می‌کند. لوبیا، نخود و عدس نیز از جمله گروه‌های غذایی فیبری هستند که برای یبوست مفید هستند.

چه چیزی باعث یبوست طولانی مدت می‌شود؟

یبوست مزمن، قطر مدفوع که برای مدت طولانی در روده باقی می‌ماند، افزایش می‌یابد. علاوه بر این، ماهیچه‌های اطراف مقعد در حین اجابت مزاج دائماً منقبض می‌مانند و نمی‌توانند به اندازه کافی شل شوند، که ممکن است باعث ایجاد ترک در اطراف مقعد (شقاق مقعدی) در حین دفع مدفوع شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط