برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
سبزیجاتی برای لاغری

سبزیجاتی برای لاغری

وقتی صحبت از غذاهای سالم برای کاهش وزن می‌شود، سبزیجات یکی از مهم‌ترین خوراکی‌ها هستند. آنها کالری و چربی کمی دارند، اما سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیتوکمیکال‌ها و فیبر هستند. این بدان معنی است که می‌توان مقادیر زیادی سبزیجات را بدون دریافت کالری زیاد مصرف کرد. اما کدام سبزیجاتی برای لاغری مناسب هستند؟ همراه ما باشید تا بهترین سبزیجاتی که به کاهش وزن کمک می‌کنند را معرفی کنیم.

سبزیجاتی برای لاغری

سبزیجاتی برای لاغری و کاهش وزن

فکر می‌کنید مشکل وزن دارید؟ اگر می‌خواهید وزن کم کنید، سبزیجات هم مصرف کنید چراکه کاهش وزن راحت‌تر می‌شود. در حین رژیم، سبزیجاتی مصرف کنید که مقاومت بدن را قوی نگه می‌دارند و به کاهش وزن کمک می‌کنند. سبزیجات سالم و حامی کاهش وزن، عبارتند از:

بیشتر مطالعه کنید: رژیم میوه و سبزیجات

گل کلم شما را سیر نگه می‌دارد

گل کلم یکی از سبزیجات بسیار محبوب است که در هر ۱۰۰ گرم تقریباً ۹۰ گرم آب دارد. این نوع سبزی که میزان اشباع بسیار بالایی دارد، سرشار از ویتأمین C است که به تولید کلاژن کمک می‌کند و در عین حال پوست را سفت می‌کند. برای افرادی که مشکل گاز و حساسیت روده دارند، طبخ آن با ادویه‌هایی مانند زیره، گشنیز، بادیان، زنجبیل مفید است. برای کسانی که می‌خواهند آن را به صورت خام مصرف کنند، می‌توان مصرف گل کلم با چای رازیانه را توصیه کرد.

بروکلی معده را آرام می‌کند

اگرچه کلم بروکلی سبزی مورد علاقه اکثر افراد نیست، اما فواید آن بی‌شمار است. در یک مطالعه مشخص شد که سولفورافان موجود در کلم بروکلی از عفونت هلیکوباکتر پیلوری که عامل اصلی ایجاد زخم است، جلوگیری می‌کند. حمایت از سلامت معده و هضم از این طریق، روند کاهش وزن را نیز تسهیل می‌کند.

اسفناج برای کاهش ورم

از آنجایی که اسفناج یک سبزی سرشار از پتاسیم است، به دفع آب اضافی از بدن به خصوص در دوره‌هایی که دچار ورم در بدن شده‌اید، کمک می‌کند. می‌توان آن را به صورت خام در سالاد یا به صورت آبپز استفاده کرد.

همچنین مطالعه کنید: اسفناج برای لاغری

کدو سبز رژیمی

۱۰۰ گرم کدو سبز که یک سبزی با ارزش انرژی بسیار پایین است، تنها ۲۰ کالری دارد. از آنجایی که میزان آب آن بسیار بالا است، باعث سیر شدن زودتر می‌شود. کدوسبز را می‌توان در سالاد و سوپ به صورت خام رنده شده در طول دوره رژیم مصرف کرد. همچنین به صورت خام در ماست کم چرب و یا گریل شده نیز طعم بسیار خوبی دارد.

تربچه انرژی می‌دهد

تربچه قرمز حاوی مقادیر بالایی پتاسیم است و مقاومت بدن و توانایی عضلات را افزایش می‌دهد. خواص تربچه کمک می‌کند تا احساس انرژی بیشتری کنید. تربچه که دارای فیبر بسیار بالایی است از عملکرد منظم روده‌ها پشتیبانی می‌کند. استفاده از آن اغلب در سالاد مفید است و همچنین به صورت خام در کنار سبزی خوردن نیز مصرف می‌‌شود.

سالاد خود را با چغندر تزئین کنید

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که سبزیجات قرمز رنگ اکنون از بیماری‌های قلبی و سرطان محافظت می‌کنند. چغندر با کمک به حذف مواد سمی از بدن با آنتوسیانین‌های خود، از بازسازی کبد نیز پشتیبانی می‌کند. ارزش کالری آن بسیار کم است و با خاصیت سیری خود یک تزیین سالم برای سالاد شما در دوره‌های رژیم غذایی خواهد بود.

مارچوبه ایمنی شما را تقویت می‌کند

مارچوبه که در کاهش وزن به شما کمک می‌کند، سبزی با ارزش انرژی کم اما فیبر بالایی است. در حالی که سرشار از منیزیم و پتاسیم است به سلامت عضلات و قلب کمک می‌کند، ویتأمین A موجود در آن بدن را از سموم پاکسازی کرده و ایمنی را تقویت می‌کند. مارچوبه که خاصیت دفع آب از بدن دارد، مصرف آن بسیار مفید است، مخصوصاً زمانی که خانم‌ها مشکل ادم دارند. اگر برنامه غذایی خود را روی کاهش وزن گذاشته‌اید، می‌توانید مارچوبه را با روغن زیتون یا با سالاد خود مصرف کنید.

تره فرنگی برای طراوت پوست در رژیم

تره فرنگی که یک سبزی با نسبت فیبر و ویتأمین C بسیار بالا است، به عملکرد منظم روده‌ها کمک می‌کند، در حالی که با ویتأمین C، به پوست کمک می‌کند تا خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند و از مشکل افتادگی پوست در هنگام لاغری جلوگیری می‌کند.

کدام سبزیجات برای کاهش وزن مناسب هستند

غذا‌های حاوی فیبر رژیمی

آیا رژیم غذایی شما برای کاهش وزن به کمی فیبر بیشتری نیاز دارد؟ فیبر باید مانند سایر مواد مغذی در رژیم غذایی وجود داشته باشد، زیرا برای هضم اهمیت دارد. همچنین فیبر‌های غذایی موجود در غذا‌ها دارای چگالی انرژی پایینی هستند.

دانه چیا

دانه چیا سرشار از فیبر (۳۲ گرم در هر۱۰۰ گرم) است، آب را جذب می‌کند و حجم آن‌ها را افزایش می‌دهد. بعلاوه، دانه چیا حاوی حدود ۲۳ گرم پروتئین است.

پودر پوسته اسفرزه (پسیلیوم)

پوسته پسیلیوم از ۸۱ درصد فیبر غذایی تشکیل شده و در مایعات به شدت متورم می‌شود. به دلیل ظرفیت تورم بالا، پوسته‌های پسیلیوم (آسیاب شده) کمک‌ ایده‌آلی برای پخت‌وپز کم کربوهیدرات هستند. آن‌ها به حفظ رطوبت در نان یا شیرینی‌ها کمک می‌کنند، بنابراین آن‌ها بدون گلوتن مرطوب هستند و خرد نمی‌شوند. از این منبع فیبر می‌توان به راحتی برای غلیظ شدن اسموتی‌ها، فرنی‌ها، سس‌ها و سوپ‌ها نیز استفاده کرد.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر اساس یک صبحانه سالم است که انرژی و سیری را فراهم می‌کند. سرشار از کربوهیدرات‌های خوب، فیبر و پروتئین هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند با بسیاری از غذا‌های کاهش وزن دیگر مانند انواع توت‌ها و ماست طبیعی ترکیب شوند.

نان سبوس دار

محصولات سبوس دار حاوی مواد مغذی با ارزشی به دلیل حفظ لایه‌های بیرونی دانه هستند. آن‌ها حاوی فیبر رژیمی، ترکیبات گیاهی ثانویه، مواد معدنی و ویتأمین‌ها نسبت به محصولات آرد سفید هستند.

آیا به دنبال نان مناسب با پروتئین و فیبر زیاد هستید؟ می‌توانید نان پروتئینی خود را سریع و آسان از ترکیب آرد کتان و گندم سیاه و دانه‌های انتخاب شده، درست کنید.

ریواس

یکی از سبزیجات با کمترین کالری، ریواس با ۱۲ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم است. از نظر گیاه‌شناسی، ریواس یک سبزی محسوب می‌شود اما در آشپزی به دلیل طعم میوه‌ای که دارد به عنوان یک میوه از آن استفاده می‌شود. سبزی بهاره همچنین حاوی مواد مغذی ارزشمندی مانند ویتأمین C و کلسیم است. اگر میخوا‌هید خورشت ریوارس درست کنید، به این نکته توجه کنید که روغن غذای شما نباید زیاد باشد و بهتر است این غذا به صورت رژیمی آماده و صرف شود.

کلم بروکسل

کلم بروکسل دارای ارزش غذایی عالی است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. در هر ۱۰۰ گرم از کلم بروکسل، ۴ گرم پروتئین و ۴.۳ گرم فیبر، ۳.۵ گرم کربوهیدرات و تنها با ۰.۵ گرم چربی وجود دارد. این یعنی فقط ۴۳ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم کلم بروکسل وجود دارد. همچنین، این کلم حاوی مقدار زیادی ویتأمین C است.

 قارچ شامپینیون

قارچ‌ها ۹۰ درصد آب هستند. آن‌ها همچنین سرشار از پروتئین هستند و با ۲۵ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم، کالری کمی دارند. بنابراین قارچ یکی از بهترین غذا‌ها برای کاهش وزن است.

رازیانه

رازیانه را همه دوست ندارند، اما باید بیشتر روی میز باشد. این سبزی با داشتن ۲۳ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم، برای کاهش وزن و صرفه‌جویی در کالری نیز عالی است. همچنین سرشار از کلسیم، آهن، ویتأمین‌های B، C و E است و باعث هضم بیشتر غذا‌های چرب می‌شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط