برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم میوه و سبزیجات

رژیم میوه و سبزیجات هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

آیا از احساس تنبلی و افزایش وزن خسته شده‌اید؟ اگر چنین است، رژیم میوه و سبزیجات ممکن است توجه شما را به خود جلب کند. این رژیم می‌تواند کاهش وزن شما را به سرعت آغاز کند، سیستم گوارش شما را پاک کند و به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه از خوردن غذاهای سالم در درازمدت لذت ببرید. در عین حال، رژیم پاکسازی میوه و سبزیجات برای همه مناسب نیست. علاوه بر این، باید بدانید که چگونه این کار را به درستی انجام دهید تا بهترین نتایج ممکن را به دست آورید. ما در این مقاله به بررسی رژیم میوه و سبزیجات پرداخته‌ایم. با اندام برتر در این مقاله همراه باشید.

رژیم میوه و سبزیجات

رژیم میوه و سبزیجات چیست؟

میوه دارای محتوای قند بالایی است و خوردن بیش از حد آن در یک وعده می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود. بدون پروتئین و حتی اندکی چربی در رژیم غذایی، فرآیند لیپولیز که به بدن شما در ذوب چربی کمک می‌کند، تجزیه می‌شود و به جای کاهش وزن، آن را حفظ خواهید کرد. شما نمی‌توانید بدون خوردن غذا وزن کم کنید. به همین دلیل است که تقریباً هر برنامه غذایی مؤثر میوه و سبزیجات شامل نوعی پروتئین و در برخی موارد نشاسته اضافی است. مواد افزودنی به رژیم غذایی میوه سبزیجات شما احتمالاً شامل موارد زیر است:

  • پروتئین‌های لبنی (مانند پنیر، ماست و شیر)
  • پروتئین‌های گیاهی (مانند حبوبات، توفو، آجیل)
  • تخم مرغ و یا گوشت سفید بدون چربی مانند بوقلمون، ماهی و مرغ

برخی از رژیم‌ها همچنین نشاسته‌های سالمی مانند برنج قهوه‌ای، جو دوسر و نان سبوس دار را اضافه می‌کنند. شما اینها را در هر وعده غذایی یا حتی هر روز نمی‌خورید. اضافه کردن بخش‌های کوچکی از این غذاها در صورت نیاز می‌تواند ایده خوبی باشد.

چرا میوه و سبزیجات بخوریم؟

دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها بیان می‌کند که بزرگسالان باید روزانه تا دو فنجان میوه و سه فنجان سبزیجات بخورند. با این حال، از هر ده آمریکایی فقط یک نفر این شرایط را برآورده می‌کند. زیرا رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به پیشگیری از دیابت نوع 2، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، سکته مغزی، سنگ کلیه و حتی برخی از انواع سرطان کمک کند. علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات بسیار غنی از مواد مغذی مهمی هستند که برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارید. اصلی‌ترین آنها عبارتند از:

کربوهیدرات‌ها

میوه‌ها و سبزیجات انرژی مورد نیاز مغز، سیستم عصبی و سایر اندام‌های شما را برای عملکرد صحیح دارند.

فیبر

فیبر دستگاه گوارش شما را پاک می‌کند و از یبوست و سایر مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند. به شما کمک می‌کند بعد از غذا احساس سیری کنید تا بیش از آنچه باید غذا نخورید.

پتاسیم

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات سرشار از پتاسیم هستند، ماده مغذی که بدن برای حفظ عملکرد صحیح عضلات و اعصاب به آن نیاز دارد.

ویتامین A

این ویتامین سیستم ایمنی و بینایی شما را تقویت می‌کند. همچنین باعث رشد سلولی می‌شود.

ویتامین C

ویتامین C بیشتر برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما شناخته شده است، اما تاثیرات دیگری هم دارد، همچنین دندان‌ها و لثه‌های شما را سالم نگه می‌دارد و بافت بدن را ترمیم می‌کند.

فولات

فولات یک ویتامین B است. این ویتامین به ویژه برای زنان باردار مهم است زیرا خطر نقص مادرزادی را محدود می‌کند و به تشکیل DNA کمک می‌کند. فولات همچنین به بدن شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز سلول‌های جدید بسازد.

مزایای یک رژیم میوه و سبزیجات

شاید بزرگترین مزیت یک رژیم میوه و سبزیجات این باشد که این یک راه عالی برای شروع یک برنامه غذایی سالم طولانی مدت است. اگر می‌خواهید وزن کم کنید و آن را حفظ کنید، انرژی بیشتری برای فعالیت‌های روزانه داشته باشید و از خود در برابر بیماری‌های مزمن محافظت کنید، یک رژیم غذایی غنی میوه‌ها و سبزیجات ضروری است.

یک رژیم غذایی هفت روزه که عمدتاً بر روی این غذاها تمرکز دارد به شما کمک می‌کند تا روش‌های جدید و سالمی برای تهیه این غذاها بیاموزید. همچنین به شما این انگیزه را می‌دهد که میوه‌ها و سبزیجات جدیدی را امتحان کنید که ممکن است در گذشته در برنامه غذایی خود استفاده نکرده باشید. علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات دستگاه گوارش شما را از سموم مضر پاک می‌کند. ممکن است از استراحت‌های مکرر لذت نبرید، اما از داشتن شکمی صاف و بدنی سالم لذت خواهید برد.

رژیم میوه و سبزیجات

مضرات رژیم میوه و سبزیجات

شاید بزرگترین مشکل این رژیم این باشد که بر مصرف میوه و سبزیجات تاکید زیادی دارد. اگر به یک رژیم غذایی کوتاه مدت نیاز دارید عالی است اما اگر می‌خواهید یک برنامه غذایی سالم طولانی مدت داشته باشید ایده آل نیست. میوه‌ها و سبزیجات بسته به محل زندگی و فصلی که رژیم غذایی خود را شروع می‌کنید، ممکن است گران باشند. اگر بودجه محدودی دارید، ممکن است نتوانید تنوع مورد نظر خود را بدست آورید. این می‌تواند منجر به دلسردی در رژیم غذایی شود، زیرا شما محدود به تهیه وعده‌های غذایی و میان وعده‌های یکسان هستید.

تفاوت بین رژیم میوه و سبزیجات و رژیم غذایی منظم چیست؟

شباهت‌هایی بین رژیم غذایی معمولی و رژیم غذایی میوه و سبزیجات وجود دارد. هر دو برنامه رژیم غذایی، غذاهای ناسالم، نوشابه، نوشیدنی‌های الکلی و غذاهای فرآوری شده را ممنوع می‌کند. هر دو رژیم همچنین شما را به نوشیدن مقدار زیادی آب در روز تشویق می‌کنند. با این حال، تفاوت‌های مهمی نیز بین این دو برنامه غذایی وجود دارد. افرادی که از یک برنامه غذایی منظم پیروی می‌کنند اغلب شمارش کالری را در اولویت قرار می‌دهند. آنها همیشه به برچسب‌های مواد غذایی نگاه می‌کنند و محتوای چربی را تجزیه و تحلیل می‌کنند. آنها برای اطمینان از اینکه زیاد غذا نمی‌خورند، وعده‌های غذایی را اندازه می‌گیرند. آنها اغلب گرسنه هستند زیرا بسیار کمتر از قبل غذا می‌خورند.

با یک برنامه رژیم غذایی میوه و سبزیجات، می‌توانید با خیال راحت در وعده‌های زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید، زیرا میوه‌ها و سبزیجات اضافه وزن ندارند.شما به دلیل دریافت محتوای فیبر بالا، احساس گرسنگی نخواهید کرد و همچنین با خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات انرژی زیادی خواهید داشت. به عنوان یک مزیت افزوده، رژیم میوه و سبزیجات دارای ارزش غذایی است که تقریباً از هیچ رژیم دیگری دریافت نخواهید کرد.

رژیم میوه و سبزیجات برای چه کسانی مناسب است؟

این رژیم برای همه نیست اگر بیماری مزمنی دارید یا دارو مصرف می‌کنید، از قبل با پزشک خود در مورد برنامه‌های غذایی خود صحبت کنید. رژیم میوه و سبزیجات سه تا چهار روزه ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. از طرف دیگر، ممکن است لازم باشد راه دیگری برای اضافه کردن میوه و سبزیجات بیشتر به برنامه غذایی روزانه خود بیابید.

چرا میوه و سبزیجات بخوریم ؟

زیرا رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به پیشگیری از دیابت نوع 2، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، سکته مغزی، سنگ کلیه و حتی برخی از انواع سرطان کمک کند. علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات بسیار غنی از مواد مغذی مهمی هستند که برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارید. اصلی‌ترین آنها عبارتند از: کربوهیدرات‌ها، فیبر، پتاسیم، ویتامین A , C و فولات .

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط