برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
دمنوش لاغری شکم

دمنوش لاغری شکم و چربی سوزی

برخی از نوشیدنی‌ها در کاهش وزن موثرتر از سایر نوشیدنی‌ها هستند. مخصوصا هنگامی که در کنار تغییرات سبک زندگی سالم استفاده می‌شود. نوشیدنی‌هایی مانند چای سبز، قهوه و نوشیدنی‌های پر پروتئین نشان داده شده است که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند، سیری را تقویت می‌کنند و گرسنگی را کاهش می‌دهند، که همگی می‌توانند باعث کاهش وزن شوند. ما در این مقاله به بررسی دمنوش لاغری شکم پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

دمنوش لاغری شکم

دمنوش برای لاغری شکم چه بخوریم ؟

اگر به فکر دمنوش لاغری برای شکم و پهلو هستید پیشنهاد می‌کنیم دمنوش‌هایی را که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم امتحان کنید. این دمنوش‌ها عبارتند از:

چای سبز

چای سبز اغلب با سلامتی همراه است و دلیل خوبی هم دارد. نه تنها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید و سایر مواد مغذی قدرتمند است، بلکه یکی از موثرترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن است. در چندین مطالعه نشان داده شده است که نوشیدن چای سبز باعث کاهش وزن و چربی بدن می‌ شود. بررسی 14 مطالعه نشان داد افرادی که به مدت 12 هفته چای سبز با غلظت بالا می‌نوشیدند به طور متوسط ​​0.44 تا 7.7 پوند (0.2 تا 3.5 کیلوگرم) بیشتر از افرادی که چای سبز نمی‌نوشیدند، وزن کم کردند.

لازم به ذکر است که این مزیت با آماده سازی چای سبز مرتبط است که حاوی مقادیر بالایی کاتچین، آنتی اکسیدان‌هایی است که چربی سوزی و متابولیسم را افزایش دهد. ماچا نوعی چای سبز است که حاوی مقدار بیشتری کاتچین نسبت به چای سبز برگ شل است که آن را به انتخاب خوبی برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. یک مطالعه نشان داد که زنانی که 3 گرم ماچا در روز مصرف می‌کنند، در مقایسه با زنانی که ماچا مصرف نمی‌کنند، چربی سوزی بیشتری در طول ورزش تجربه می‌کنند. علاوه بر این، چای سبز حاوی کافئین است که می‌تواند با افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد در حین ورزش به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، افرادی که چای سبز می‌نوشند، فشار خون پایین‌تری دارند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، برخی سرطان‌ها و دیابت کاهش می‌یابد.

قهوه

قهوه توسط مردم در سراسر جهان برای افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو استفاده می‌شود. این به این دلیل است که قهوه حاوی کافئین است، ماده‌ای که به عنوان یک محرک در بدن عمل می‌کند و می‌تواندبرای کاهش وزن مفید باشد. قهوه می‌تواند انرژی دریافتی را کاهش داده و متابولیسم را افزایش دهد، که به کاهش وزن کمک می‌کند. یک مطالعه بر روی 33 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد که کسانی که قهوه حاوی 6 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود می‌نوشند، کالری کلی کمتری نسبت به کسانی که کافئین کمتری مصرف می‌کنند یا اصلاً کافئین نمی‌نوشند، مصرف می‌کنند .همچنین در چندین مطالعه دیگر نشان داده شده است که مصرف کافئین باعث افزایش متابولیسم و ​​افزایش چربی سوزی می‌شود. همچنین افرادی که قهوه می‌نوشند کاهش وزن خود را آسان‌تر می‌کنند.

مطالعه‌ای روی بیش از 2600 نفر نشان داد که افرادی که در کاهش وزن در طول زمان موفق بودند، به طور قابل توجهی بیشتر از گروه کنترل نوشیدنی‌های کافئین دار مصرف می‌کردند. نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه با افزایش متابولیسم، کاهش دریافت کالری و تحریک چربی سوزی، کاهش وزن را تحریک می‌کنند.

چای سیاه

مانند چای سبز، چای سیاه حاوی ترکیباتی است که می‌تواند کاهش وزن را تحریک کند. چای سیاه نوعی چای است که نسبت به سایر انواع چای بیشتر تحت اکسیداسیون (قرار گرفتن در معرض هوا) قرار گرفته و در نتیجه طعم قوی‌تر و رنگ تیره‌تری دارد. چای سیاه سرشار از پلی فنول‌ها از جمله گروهی از ترکیبات پلی فنلی به نام فلاونوئیدها است. پلی فنول‌ها آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که به کاهش وزن بدن کمک می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که پلی فنول‌های موجود در چای سیاه با کاهش کالری دریافتی، تحریک تجزیه چربی و افزایش رشد باکتری‌های دوستدار روده باعث کاهش وزن می‌شود. مطالعه‌ای بر روی 111 نفر نشان داد کسانی که روزانه 3 فنجان چای سیاه به مدت سه ماه می‌نوشند وزن بیشتری از دست دادند و در مقایسه با گروه کنترل کاهش بیشتری در دور کمر داشتند.

مطالعه دیگری بر روی 2734 زن نشان داد که آن‌هایی که مصرف بیشتری از غذاها و نوشیدنی‌های غنی از فلاونوئید مانند چای سیاه داشتند، نسبت به زنانی که فلاونوئیدهای رژیمی کمتری مصرف می‌کردند، چربی بدن و چربی شکم آن‌ها به میزان قابل توجهی کمتر بود. چای سیاه حاوی پلی‌فنول‌ها، آنتی اکسیدان‌هایی است که نشان داده‌اند وزن بدن را کاهش می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چای سیاه می‌تواند به کاهش چربی بدن و کاهش وزن کمک کند.

چای زنجبیل

زنجبیل معمولاً به عنوان ادویه‌ای برای طعم دادن به غذاها و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان تعدادی از بیماری‌ها مانند حالت تهوع، سرماخوردگی و آرتریت استفاده می‌شود. مطالعات انسانی و حیوانی نیز نشان داده است که این ریشه خوش طعم اثر مفیدی بر کاهش وزن دارد. یک مطالعه نشان داد که موش‌هایی که به مدت چهار هفته از یک رژیم غذایی پرچرب همراه با 5 درصد پودر زنجبیل تغذیه کردند، کاهش قابل توجهی در وزن بدن و بهبود قابل توجهی در سطح کلسترول HDL در مقایسه با موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب بدون زنجبیل داشتند، داشتند. اگرچه در این مطالعه از پودر زنجبیل غلیظ استفاده شد، اما مطالعه‌ای روی انسان‌ها نشان داد که چای زنجبیل به کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری نیز کمک می‌کند.

یک مطالعه بر روی 10 مرد دارای اضافه وزن نشان داد که وقتی آن‌ها 2 گرم پودر زنجبیل حل شده در آب گرم را همراه با صبحانه می‌نوشند، در مقایسه با روزهایی که چای زنجبیل مصرف نمی‌شد، احساس سیری بیشتر و کاهش گرسنگی داشتند. به علاوه، این مطالعه نشان داد که چای زنجبیل کالری مورد نیاز برای هضم و جذب را تا 43 کالری افزایش می‌دهد. اگرچه این تعداد کالری زیاد نیست، اما این نشان می‌دهد که چای زنجبیل وقتی با خواص سیر کنندگی آن ترکیب شود می‌تواند راهی موثر برای کاهش وزن باشد.

دستور دمنوش لاغری خانگی

دستور دمنوش لاغری خانگی

در این قسمت دمنوش‌های لاغری خانگی را که می‌توانید به راحتی در خانه آن‌ها را درست کنید معرفی کرده‌ایم. این دمنوش‌ها عبارتند از:

دمنوش دارچین

دارچین نه تنها یک ادویه خوشمزه است، بلکه یک گیاه دارویی نیز محسوب می‌شود. این گیاه حاوی بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی است، می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند و حتی گفته می‌شود می‌تواند از سرطان جلوگیری کند. دارچین به دلیل ترکیبات خود می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. زیرا سطح قند خون را پایین می‌آورد و احساس سیری را طولانی می‌کند. برای درست کردن این دمنوش، 1 فنجان آب گرم، 1 چوب دارچین (دارچین سیلان) و 1 قاشق چایخوری عسل را با هم ترکیب کنید سپس بگذارید تا ۱۰ دقیقه دم بکشد.

دمنوش چای زنجبیل

چای زنجبیل به تنهایی بسیار خوشمزه است. اما اگر خودتان چای زنجبیل درست می‌کنید و به تنوع علاقه دارید، می‌توانید مقداری آب لیموترش تازه به چای خود نیز اضافه کنید. حتی ویتامین C بیشتری را فراهم می‌کند و سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند. گیاهان مختلف نیز می‌توانند طعم خاصی به چای زنجبیل خانگی شما ببخشند. مانند:

  • نعناع تند
  • آویشن
  • بادرنجبویه
  • گیاه کاری
  • رزماری

دمنوش ماچا

یک درمان طبیعی که در بسیاری از وبلاگ‌ها برای کاهش وزن توصیه می‌شود، چای ماچا است. کاهش وزن با چای ماچا مطلقاً یک رژیم معجزه آسا است. اینکه چرا کاهش وزن با ماچا می‌تواند آسان‌تر باشد. به دلیل چندین ماده موجود در چای سبز است. زیرا چای سبز، به ویژه نوع اصیل آن، چای ماچا، حاوی ترکیب خاصی از کافئین و کاتچین است.

آیا تنها با دمنوش می‌توان وزن کم کرد؟

دمنوش‌های طبیعی نقش مهمی در کاهش وزن دارند. اما برای داشتن نتایج بهتر بهتر است از این دمنوش‌ها در کنار یک رژیم غذایی مناسب و همچنیین یک برنامه ورزشی استفاده کنید.

چه دمنوش‌هایی برای لاغری شکم و پهلو مناسب هستند؟

معمولا دمنوش‌هایی با طبع گرم برای کاهش وزن مخصوصا لاغری شکم و پهلو مناسب هستند. از جمله این دمنوش‌ها می‌توان به دمنوش چای زنجبیل، دمنوش چای سبز، دمنوش قهوه، دمنوش چیا، دمنوش زنجبیل و… اشاره کرد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط