برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
افزایش وزن با شیرخشک

افزایش وزن با شیرخشک : هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

شیر مواد مغذی ضروری را برای ما فراهم می‌کند. آیا شیر خشک به افزایش وزن کمک می‌کند؟ بله! شاید تعجب کنید اما ارتباط مستقیمی بین نوشیدن شیر خشک و افزایش وزن بدن وجود دارد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد افرادی که لبنیات بیشتری می‌خورند نسبت به افرادی که لبنیات مصرف نمی‌کنند لاغرتر هستند، اما مطالعات دیگر هیچ ارتباطی را نشان نمی‌دهند. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که افزایش وزن با شیرخشک چگونه است. پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

افزایش وزن با شیرخشک

آیا شیر خشک به افزایش وزن کمک می‌کند؟

اگر در تلاش برای افزایش وزن هستید، احتمالا شنیده‌اید که نوشیدن شیر خشک یک راه موثر برای افزایش وزن است. درست یا غلط بودن این ادعاها به عوامل مختلفی بستگی دارد. اول از همه، مهم است که بفهمیم چرا برخی از افراد در وهله اول در افزایش وزن مشکل دارند. برخی از افراد در طول روز به اندازه کافی غذا نمی‌خورند تا بدن خود را با تعداد کافی کالری تامین کنند. برای این افراد، نوشیدن شیر خشک می‌تواند مقداری انرژی اضافی ایجاد کند که می‌تواند به آنها امکان افزایش وزن را بدهد.

از سوی دیگر، برخی افراد متابولیسم بالایی دارند که انرژی بیشتری را از همان مقدار غذا مصرف می‌کنند و در این صورت، نوشیدن شیر خشک به تنهایی به افزایش وزن آن‌ها کمک نمی‌کند. در ادامه مطلب به شما توضیح می‌دهیم که چه کارهایی می‌توانید برای افزایش وزن خود انجام دهید.

افزایش وزن با شیرخشک

وقتی وزن اضافه نمی‌کنید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که چه مقدار غذایی در روز می‌خورید. اگر فقط یک یا دو بار در روز غذا می‌خورید، سعی کنید یک یا دو میان وعده بین وعده‌های غذایی اضافه کنید تا کالری دریافتی خود را در طول روز افزایش دهید. همچنین، در هر وعده غذایی  مقداری پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید.

علاوه بر تغییر رژیم غذایی، باید روزانه ورزش کنید. با یک مربی تربیت بدنی در مورد اینکه چه نوع تمریناتی برای افرادی که سعی در افزایش وزن دارند (مثلاً تمرینات عضله سازی) بهتر است صحبت کنید. سپس، سعی کنید مقداری شیر خشک همراه با وعده‌های غذایی خود بنوشید، اگر احساس سیری در شما ایجاد نمی‌کند (در این مورد، شیر پر چرب می‌تواند مفید باشد زیرا کالری بیشتری نسبت به شیر بدون چربی دارد).

نکات دیگر شامل خوردن وعده‌های غذایی کوچک و مکرر و احتمالا مصرف ویتامین‌ها و یا مواد معدنی است که برای رشد و افزایش وزن مفید است. قبل از افزودن هر گونه مکملی با مشاور تغذیه و مربی ورزش خود صحبت کنید. برخی از افراد به دلیل شرایط پزشکی یا بیماری دچار کمبود وزن هستند و باید در مورد تلاش برای افزایش وزن از پزشک خود مشاوره حرفه‌ای دریافت کنند.

افزایش وزن با شیرخشک چگونه است؟

برای اضافه کردن یک کیلوگرم در هفته، باید کالری دریافتی خود را هر روز 500 کالری افزایش دهید اگر فعالیت متوسطی دارید، باید 800 کالری در روز مصرف کنید. اگر این مقدار غذا برای شما زیاد است یا نمی‌توانید در یک وعده بخورید، سعی کنید به جای یک وعده، آن را در چندین وعده غذایی در روز پخش کنید. برای مثال؛ علاوه بر سه وعده غذایی معمولی خود، یک شیک پروتئینی با شیر خشک بعد از تمرین صبحگاهی میل کنید و سپس یک کاسه بزرگ غلات با شیر خشک شب‌ها قبل از خواب میل کنید. شیک‌های پروتئینی حاوی آمینو اسیدهایی هستند که به ساخت عضلات کمک می‌کنند.

راه‌های دیگر استفاده از شیر خشک برای افزایش وزن عبارتند از:

  • پودر شیر خشک را به غذاهایی مانند سوپ، خورشت، پوره سیب زمینی اضافه کنید.
  • سعی کنید اسموتی ‌ایی را با شیر خشک و میوه درست کنید (می توانید از ماست نیز برای یک اسموتی غلیظ‌تر و خامه‌ای استفاده کنید).
  • شیر خشک را به قهوه اضافه کنید
  • شیرخشک را با مواد پخته مخلوط کنید.
  • هنگام پختن برنج یا سایر غلات به جای آب از شیر خشک یا شیر 2 درصد چربی استفاده کنید.
  • هنگام تهیه ماکارونی جای آب از شیر خشک استفاده کنید.
  • هات چاکلت را با شیر خشک درست کنید.
افزایش وزن با شیرخشک

چگونه با سوء تغذیه مقابله کنیم؟

با خوردن مقدار زیادی مواد غذایی غنی از مواد مغذی می‌توانیم از کاهش وزن بیشتر جلوگیری کنیم و در صورت نیاز از افزایش وزن جلوگیری کنیم. اگر اشتهای خود را از دست داده‌اید یا مطمئن نیستید که کدام غذاها را بخورید، اما نگران نباشید، سه راه اصلی برای رسیدن به این هدف وجود دارد:

  • غنی سازی مواد غذایی: افزودن مواد اضافی به غذایی که قبلا می‌خوردید
  • میان وعده‌ها: خوردن میان وعده‌های پر انرژی بین وعده‌های غذایی
  • نوشیدنی‌های مغذی: سرشار از مواد مغذی مهم

کلام آخر

اگر در تلاش برای افزایش وزن هستید، احتمالا شنیده‌اید که نوشیدن شیر خشک یک راه موثر برای افزایش وزن است. سعی کنید مقداری شیر خشک همراه با وعده‌های غذایی خود بنوشید. علاوه بر تغییر رژیم غذایی، باید روزانه ورزش کنید. با یک مربی تربیت بدنی در مورد اینکه چه نوع تمریناتی برای افرادی که سعی در افزایش وزن دارند (مثلاً تمرینات عضله سازی) بهتر است صحبت کنید. سپس، سعی کنید مقداری شیر خشک همراه با وعده‌های غذایی خود بنوشید.

آیا افزایش وزن با شیرخشک امکان پذیر است؟

بله. شیر خشک به دلیل کالری زیادی که دارد می‌تواند به افزایش وزن شما کمک کند. بهتر است از شیر خشک برای افزایش وزن بین وعده‌های غذایی استفاده کنید.

در روز چقدر شیر خشک برای افزایش وزن باید مصرف کنیم؟

بستگی به کالری مصرفی روزانه افراد، میزان مصرف شیر خشک برای افزایش وزن متفاوت است. بهتر است با یک مشاوره تغذیه در این باره مشورت کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط