برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
بهترین خوراکی‌ها برای چربی سوزی شکم

بهترین خوراکی‌ها برای چربی سوزی شکم

چربی سوزی شکم کار راحتی نیست و نیاز به صبر و انگیز دارد اما برای آب کردن چربی‌های شکم، می‌توان غذا‌هایی را برای تسریع چربی‌سوزی در لیست‌های رژیم غذایی قرار داد و از طریق ورزش حمایت کرد و ناحیه شکم را صاف‌تر نشان داد. غذا‌هایی که به چربی سوزی شکم و پهلو کمک می‌کنند، شامل چای سبز، زغال اخته، سرکه سیب، روغن نارگیل، آووکادو و موز هستند. البته توجه داشته باشید که برای آب کردن چربی‌های شکم باید به تغذیه و ورزش منظم اهمیت ویژه‌ای داد.

در این بخش از اندام برتر به غذاهای چربی سوز شکم و پهلو و راهکارهای تسریع روند چربی سوزی اشاره خواهیم کرد. به کمک این موارد می‌توانید در کنار رژیم و ورزش زودتر نتیجه بگیرید.

چربی سوزی شکم

راه‌های سریع و طبیعی برای از بین بردن چربی شکم

برخی از غذا‌ها در کاهش چربی شکم مؤثر هستند. این غذا‌ها عبارت‌اند از: ماست، کفیر، کینوآ، چای سبز، زغال اخته، جو دوسر، دانه چیا، دانه‌های روغنی، کربوهیدرات‌ها و روغن زیتون.

ماست

ماست یک گزینه عالی برای کسانی است که می‌خواهند وزن کم کنند؛ زیرا حاوی مقدار زیادی پروتئین است. بدن به همان اندازه که برای سوزاندن پروتئین کار می‌کند، کالری می‌سوزاند. همچنین از دست دادن عضلات در هنگام چربی سوزی را به حداقل می‌رساند.

کینوا دوست چربی سوزی

کینوا یکی از غذا‌هایی است که در فرآیند دشوار آب شدن شکم به شما کمک می‌کند. یک فنجان از این غلات ۵ گرم فیبر و پروتئین بالایی دارد. کینوا سرشار از آهن، سلنیوم، روی و آنتی اکسیدان ویتأمین E است. می‌توانید آن را با سبزیجات، گوشت بدون چربی و آجیل مصرف کنید.

دارچین برای چربی سوزی شکم

این ادویه برای سرکوب اشتها و طعم دادن به چای یا دسر استفاده می‌شود. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که افزودن یک قاشق چای خوری دارچین به وعده‌های غذایی، متابولیسم قند خون را تا ۲۰ برابر افزایش می‌دهد.

خواص فلفل برای کاهش وزن

انواع فلفل‌های تند و شیرین برای کمک به کاهش وزن عالی هستند. این به دلیل میزان بالای ویتأمین C موجود در آن‌ها است. فلفل، ویتأمین C بیشتری نسبت به لیمو یا پرتقال دارد. فلفل همچنین یک آنتی اکسیدان است که متابولیسم را افزایش می‌دهد و به سرعت چربی سوزی کمک می‌کند.

چای سبز

مزایای سلامتی چای سبز به خوبی شناخته شده است. یکی از آن‌ها اثربخشی آن در کنترل افزایش وزن است. حتی در رژیم‌های پرچرب نوشیدن یک لیوان چای سبز در روز باعث کاهش جذب چربی غذا توسط بدن شما می‌شود و در عوض باعث سوزاندن چربی‌های ذخیره شده در بدن به خصوص در ناحیه شکم می‌شود.

گریپ فروت

این میوه حاوی مقدار کمی کربوهیدرات است و ۹۰ درصد آن آب است. به دلیل اثر ضعیف اسید سیتریک موجود در آن، از یک رژیم غذایی سالم حمایت می‌کند. توصیه می‌کنیم گریپ فروت را صبح‌ها ناشتا بخورید. همچنین برای کم خونی مفید است، به تنظیم سطح کلسترول کمک می‌کند و سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان می‌کند. می‌توانید گریپ فروت را به سالاد و آب میوه اضافه کنید.

چربی سوزی شکم با مصرف هندوانه

هندوانه تقریباً به طور کامل از آب تشکیل شده است که باعث می‌شود فضای بیشتری در معده و روده اشغال کند. بنابراین با ایجاد احساس سیری از خوردن غیر ضروری جلوگیری می‌کند. همچنین زمانی که هوس یک میان وعده می‌کنید، می‌توانید با خوردن هندوانه اشتهای خود را کاهش دهید. هندوانه هم بسیار مغذی و هم کم کالری است. در تابستان نه تنها بعد از غذا، بلکه بین وعده‌های غذایی نیز می‌توانید هندوانه بخورید.

سیب و گلابی

هر دوی این میوه‌ها خواص مشابهی دارند، حاوی مقدار زیادی آب و سرشار از پکتین هستند که برای سم زدایی بدن و کاهش سطح کلسترول بد(LDL) استفاده می‌شود. گلابی حاوی کلسیم، پتاسیم، آهن و مقدار کمی سدیم است. از طرف دیگر سیب یک ادرارآور مؤثر است و حاوی فیبر و همچنین اسید‌های آمینه مختلف است.

 انگور

انگور به صورت تازه یا خشک، میوه‌ای مفید برای خوردن در طول رژیم است. از مزایای اصلی آن می‌توان ویتأمین‌های گروه B و پتاسیم موجود در آن را برشمرد. پتاسیم به کنترل کلسترول کمک می‌کند. علاوه بر این، انگور به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند.

سبزیجات خام

سبزی‌های برگ دار، کرفس، هویج، تره فرنگی و گوجه فرنگی به رفع هوس شما کمک می‌کنند و همچنین مقدار زیادی آب برای کالری کمی فراهم می‌کنند. سعی کنید حداقل یک بار در روز یکی از این سبزیجات را به صورت خام مصرف کنید. خوردن خام باعث حفظ ویتأمین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌هایی می‌شود که در طول پخت و پز از بین ‌می‌روند.

عصاره دانه قهوه: سریع ترین راه چربی سوزی شکم و پهلو 

عصاره دانه‌های قهوه با تغییر متابولیسم آنچه می‌خورید به کاهش وزن کمک می‌کند. این به این دلیل است که عصاره دانه قهوه حاوی ماده‌ای است که از جذب کالری از چربی و کربوهیدرات توسط بدن جلوگیری می‌کند.

تخم مرغ

شما می‌توانید با خوردن تخم مرغ برای صبحانه به کاهش وزن خود کمک کنید. علاوه بر این، با ایجاد احساس سیری از خوردن میان وعده در بین وعده‌های غذایی جلوگیری می‌کند تا ناهار به شما انرژی می‌دهد.

جو دوسر و چربی سوزی شکم و پهلو

جو سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین و فیبر است و شاخص گلیسمی پایینی دارد. همچنین حاوی چربی‌های غیر اشباع، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر است. این‌ها مواد مغذی هستند که برای رشد عضلات به آن نیاز داریم.

موز

موز حاوی ۷۵-۱۳۰ کالری است. این میوه سرشار از پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ویتأمین‌ها است. همچنین میوه‌ای خوشمزه است که چربی‌های شکم را آب می‌کند.

همچنین بخوانید: چربی سوزی شکم و پهلو در خواب

چربی سوزی سریع شکم و پهلو با مصرف آووکادو

آووکادو میوه‌ای سالم است که چربی‌های شکم را آب می‌کند. حاوی اسید اولئیک است که احساس گرسنگی را از بین می‌برد و به تأخیر میاندازد. علاوه بر این، آووکادو حاوی فیبر‌هایی است که برای داشتن شکمی صاف ضروری است. اگر بیش از حد آن را مصرف نکنید، آووکادو احساس سیری می‌کند و در نتیجه به شما کمک می‌کند تا چربی‌های ناحیه شکم را آب کنید.

چربی سوزی شکم و پهلو

ادویه‌هایی که به سوزاندن چربی‌های شکم کمک می‌کنند

زیره، فلفل سیاه، زردچوبه، رازیانه، زنجبیل، بادرنجبویه، بابونه، ریحان، آویشن، رزماری، نعناع، ​​فلفل قرمز، سماق بهترین ادویه‌های چربی سوز هستند.

استفاده از ادویه‌های چربی سوز به جای نمک در سالاد، سوپ، سبزیجات یا غذا‌های گوشتی هم شما را از افزایش وزن محافظت می‌کند و هم از شر شکمتان خلاص می‌شود.

به عنوان مثال، با نوشیدن هر روز چای زنجبیل، می‌توانید متابولیسم چربی سوزی در بدن را تسریع کرده و شکم را آب کنید. این گیاهان به عنوان یک محلول گیاهی برای آب کردن چربی‌های شکم برای شما بسیار مفید خواهند بود.

در حال حاضر به لطف گیاهان چربی سوز مانند جعفری، شوید، شاهی، آروگولا، نعناع تازه، خرفه، چای سبز، آهک، چای سفید، هبیسکوس، میخک، از بین بردن چربی شکم بسیار آسان است. زیرا این گیاهان گاز، ادرار، سموم و آب اضافی بدن را از بین می‌برند، نفخ شکم را برطرف می‌کنند و چربی‌های اضافی شکم را می‌سوزانند.

نوشیدن چای سبز یا چای هیبیسکوس به جای چای سیاه یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن چربی شکم است. دمنوش‌های گیاهی انتخابی عالی برای آب کردن چربی‌های شکم خواهند بود.

بیشتر مطالعه کنید: لاغری با چای سبز

چرا چربی شکم دیر آب می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار در سوزاندن چربی شکم، رژیم و فعالیت است که اغلب ما از یکی از این موارد غافل می‌شویم. در صورتی که رژیم غذایی با ورزش همراه شود، می‌توان چربی شکم را آب کرد. گاهی اوقات نیز وجود بیماری زمینه‌ای مثل نفخ معده یا دیابت می‌تواند مانع چربی سوزی شود که برای تشخیص دقیق بهتر است از متخصص تغذیه کمک بگیرید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط