برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی چیست؟

مسیر ساختن اندامی زیبا آسان نیست و شامل بیش از یک تمرین است. برای دستیابی به بهترین نتیجه، کل سبک زندگی شما باید با هدف مورد نظر شما هماهنگ باشد. اول از همه، به غذا مربوط می‌شود. به محض اینکه تصمیم به استفاده از مکمل‌های ورزشی بگیرید، با نام پروتئین وی آشنا خواهید شد. پروتئین وی که به اصطلاح به آن پروتئین آب پنیر نیز گفته می‌شود، یکی از مفیدترین پروتئین‌ها مکمل برای بدنسازی و کاهش وزن اصولی است و در این بخش به طور کامل توضیح داده شده است. 

پروتئین وی

پروتئین آب پنیر چیست؟

مانند سایر مکمل‌ها، این داروی محبوب منشأ طبیعی دارد. نام دیگر پروتئین وی، پروتئین آب پنیر است و همانطور که از نامش پیداست پودر آب پنیر به دست می‌آید. این به نوبه خود یک محصول جانبی در تولید پنیر است. مدتی پیش، سازندگان ارزش آن را نمی‌دانستند، اما اکنون این موضوع به خوبی درک شده است. قسمت آبکی شیر که آب پنیر است حاوی آمینو اسید‌های قابل هضم، لاکتوز، طیف کاملی از ویتأمین‌های گروه B، کلسیم و سایر مواد مفید است. در واقع، تمام بهترین مواد لبنی را جذب می‌کند. ترکیب پروتئین نزدیک به پروتئین موجود در شیر انسان است.

پروتئین حاوی مواد زیر است:

  • شکر شیر
  • مواد معدنی متعدد
  • لاکتالبومین (به طور مستقیم پروتئین آب پنیر)

چرا پروتئین آب پنیر اینقدر محبوب است؟

مصرف پروتئین وی برای به دست آوردن توده عضلانی مؤثر است، زیرا آمینواسید‌های لازم برای ساخت عضلات از جمله اسید‌های ضروری را به بدن می‌رساند. بدون استفاده از تغذیه ورزشی به هنجار پروتئین احترام بگذارید.

علاوه بر این، پروتئین وی:

ترشح هورمون‌هایی را افزایش می‌دهد که تأثیر مفیدی بر رشد بافت عضلانی دارند. به دلیل محتوای بالای لوسین، سطح قند خون را کاهش می‌دهد و به سرعت بخشیدن به ترمیم پوست و استخوان کمک می‌کند. بالاترین میزان جذب را دارد، زیرا این نوع پروتئین سریعتر توسط سلول‌ها پردازش می‌شود.

متابولیسم را افزایش می‌دهد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند. البته شایان ذکر است که برخلاف کازئین، این پروتئین تنها برای مدت کوتاهی احساس گرسنگی را برطرف می‌کند. ایمنی را افزایش می‌دهد و به مبارزه با بیماری‌های مختلف کمک می‌کند.

بنابراین، می‌توان از مکمل برای کاهش وزن استفاده کرد، در حالی که درصد چربی را کاهش می‌دهد و توده عضلانی را حفظ می‌کند، اما باید یک رژیم کمبود کالری را دنبال کنید. پروتئین آب پنیر به خودی خود طعم خاصی دارد، بنابراین تولید‌کنندگان معمولاً آن را با طعم‌های مختلف قطع می‌کنند. محبوب‌ترین آن‌ها توت فرنگی، شکلات و وانیل هستند.

درک این نکته مهم است که همه مداحی‌ها در درجه اول به پروتئین خالص اشاره دارند که جدا کردن آن بسیار دشوار است. در واقع، مخلوط‌ها می‌توانند به درجات مختلف و خواص دیگر فواید داشته باشند. همه چیز به مکمل خاص بستگی دارد.

اما آنها همچنین دارای معایبی هستند:

 هر نوع پروتئین با سرعت متفاوتی جذب می شود، این باید هنگام مصرف محصول در نظر گرفته شود. اگر پروتئین حاوی لاکتوز یا قند باشد، دایره افرادی که برای آنها مجاز است محدود می شود. اما در بیشتر موارد، مضرات آن فقط با شکل پروتئین مرتبط است. آنها هیدرولیز را لمس نمی کنند.

در صورت عدم تحمل به یک ماده خاص یا در صورت نقض قوانین تجویز، ممکن است واکنش های نامطلوب بدن رخ دهد. معمولا این نقض در دستگاه گوارش؛ نفخ یا اسهال؛ حالت تهوع، استفراغ (کمتر) دیده می‌شود.

پروتئین آب پنیر

کدام پروتئین وی را انتخاب کنید

بدیهی است که نوع افزودنی نشان داده شده روی شیشه هنوز اثر توصیف شده در بالا را تضمین نمی‌کند. هنگام انتخاب، باید نه تنها به سازنده، بلکه به درجه پردازش پروتئین نیز توجه کنید. محصول پروتئین نهایی بسته به درجه خالص سازی دارای 3 نوع است:

کنسسانتره؛ علاوه بر خود پروتئین، حاوی مقدار کمی چربی و کلسترول است. طعم شیری بیشتری نسبت به سایر اشکال دارد، اما به دلیل درصد بالای لاکتوز موجود، به خوبی توسط همه قابل تحمل نیست.

ایزوله؛ مواد فعال در ترکیب بیش از 90٪ است، حاوی لاکتوز کمتری است و در خشک کردن موثرتر است. اغلب با اسیدهای آمینه ضروری و ویتامین ها تکمیل می شود.

 هیدرولیز؛ این بالاترین درجه تصفیه ممکن است. طعم تلخ دارد، به خوبی جذب می شود، واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند. آنقدر سریع جذب می شود که باعث جهش شدید انسولین در خون می شود. بنابراین برای کاهش وزن مناسب نیست.

پروتئین وی برای لاغری

نحوه استفاده صحیح پروتئین وی

پروتئین وی معمولاً به صورت شیک با آب، شیر یا آبمیوه رقیق می‌شود. به دلیل جذب سریع، اغلب پس از تمرین، در عرض نیم ساعت مصرف می‌شود. این احساس گرسنگی را کم می‌کند و به سرعت تغذیه عضلات را بازیابی می‌کند. بعد از تمرین بهترین زمان برای مصرف پروتئین وی است. علاوه بر این، می‌توانید تا دو ساعت  قبل از تمرین از این پروتئین استفاده کنید.  در روند کاهش وزن، مناسب است که یکی از وعده‌های غذایی را با شیک پروتئین جایگزین کنید. مصرف مخلوط بین وعده‌های غذایی نیز مفید است.  برای متوقف کردن روند تجزیه عضلات در طول خواب، یک وعده پروتئین باید اولین چیزی باشد که در صبح مصرف می‌کنید. بعد از حدود ۴۰ دقیقه، باید یک صبحانه متعادل را دنبال کنید. اگر ورزش نمی‌کنید مصرف صبحانه کافی است.

به طور کلی پروتئین وی برای همه افراد بی‌ضرر و مناسب است، به استثنای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز. به دلیل تأثیر منفی غلظت زیاد پروتئین بر کلیه‌ها، افراد مبتلا به بیماری‌های این اندام‌ها نیز باید مراقب باشند. در صورت استفاده نادرست، ممکن است ناراحتی گوارشی ایجاد شود. احساسات ناخوشایند می‌تواند توسط افزودنی‌های طعم دهنده ایجاد شود، این دلیل دیگری برای مطالعه دقیق ترکیب مخلوط است.

شما می‌توانید پروتئین آب پنیر را در هر فروشگاه تغذیه ورزشی خریداری کنید. با تدوین صحیح یک برنامه غذایی و تمرینی می‌توانید به نتایج شگفت‌انگیزی دست یابید. 

مصرف زیاد پروتئین وی می‌تواند مشکلات زیر را ایجاد کند!

شکم درد
نفخ معده
بی اشتهایی
حالت تهوع
سردرد
خستگی

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط