برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
ویتامین F چیست

ویتامین F چیست؟ چه کاربردی دارد؟

مانند بسیاری از ویتامین‌های دیگر، ویتامین F به تامین نیازهای بدن و پوست کمک می‌کند. ویتامین F بیشتر در مراقبت از پوست به شکل اسید لینولئیک یافت می‌شود. لیپیدهای موجود در آن از پوست محافظت کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. مخصوصاً در زمستان به مراقبت از صورت و دستان شما کمک می‌کند. کرم‌های حاوی ویتامین F نسبت به سایر کرم‌های ویتامینی بسیار ملایم‌تر است و بنابراین برای پوست‌های حساس نیز مناسب است.

ویتامین F

ویتامین F چیست؟

ویتامین F یک اصطلاح برای اسیدهای چرب ضروری است. یعنی اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه مانند امگا 3 و امگا 6. بدن نمی‌تواند این ویتامین را تولید کند، به همین دلیل است که اسیدهای چرب باید به شکل غذا و مراقبت از پوست تامین شوند.

ویتامین F از اسیدهای چرب امگا 6 که اسید لینولئیک نیز نامیده می‌شود و اسیدهای چرب امگا 3 یا اسید آلفا لینولئیک تشکیل شده است. این ویتامین پیچیده به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست. به زبان ساده، آنها بلوک‌های سازنده مهمی هستند که انسان برای زندگی به آنها نیاز دارد و باید از طریق غذا آن‌ها را تامین کند. ویتامین F در بدن، بخشی از غشای سلولی و ماده اساسی برای بافت جدید است و همچنین بر متابولیسم، فشار خون و سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارند.

اسیدهای چرب ضروری چیست؟

اسیدهای چرب اجزای تشکیل دهنده چربی‌ها و روغن‌ها هستند. بدن انسان برای زندگی به آن نیاز دارد و بدن نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند به همین دلیل ضروری نامیده می‌شوند. ما باید این اسیدهای چرب را از طریق غذا جذب کنیم. اسیدهای چرب اشباع، تک غیراشباع و چند غیراشباع وجود دارد. آنها از زنجیره‌ای از اتم‌های کربن تشکیل شده‌اند و از نظر ساختار شیمیایی متفاوت هستند.

ساختار اسیدهای چرب ضروری

زنجیره‌های اسیدهای چرب اشباع شده توسط پیوندهای ساده به یکدیگر متصل می ‌شوند.

اسیدهای چرب غیر اشباع دارای یک یا چند پیوند دوگانه هستند.

اسیدهای چرب ضروری از گروه اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه هستند. این‌ها شامل اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 هستند. این اسیدهای چرب اغلب به عنوان چربی‌های سالم شناخته می‌شوند.

وظایف و نحوه عملکرد دقیق ویتامین F

اسیدهای چرب ضروری، نقش مهمی در تشکیل سلول‌های پوست دارند. آن‌ها غشاهای سلولی را انعطاف پذیر نگه می‌دارند. علاوه بر این، آن‌ها برای تشکیل هورمون‌های مختلف مورد نیاز هستند. این امر بیش از هر چیز در مورد پروستاگلاندین‌ها، که به عنوان واسطه‌های التهابی باعث تحریک فرآیندهای التهابی می‌شوند، لکوترین‌ها، که لکوسیت‌ها را به زخم‌ها یا سایر مناطق آسیب دیده و کانون‌های بیماری جذب می‌کنند، و ترومبوکسان‌ها که برای آنها مهم هستند، صدق می‌کند. ویتامین اف به ندرت تأثیر قابل توجهی بر سطح کلسترول انسان دارد.

ویتامین F چگونه کار می‌کند و چگونه می‌تواند به پوست کمک کند؟

اگر کمبود ویتامین F در بدن وجود داشته باشد، پوست می‌تواند به سرعت شکننده، ترک خورده و پوسته پوسته شود. تعادل بین اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 به همان اندازه مهم است. اگر یکی بیشتر از دیگری باشد، بدن مواد پیام رسان بیشتری آزاد می‌کند که باعث التهاب می‌شود. در صورت مشکوک بودن به کمبود ویتامین F، می‌توانید به راحتی با مکمل‌های غذایی با این مشکل مقابله کنید.

همچنین کرم‌ها و پمادهای غنی شده با این چربی‌ها در درجه اول از پوست در برابر خشکی محافظت می‌کنند، زیرا از دست دادن مایع از طریق سطح پوست را کاهش می‌دهند. برخلاف سایر پمادهای ویتامینی با غلظت بالا که بسیاری از افراد نمی‌توانند آن را تحمل کنند، ویتامین F کمتر تهاجمی است و برای پوست‌های حساس مناسب است.

اگرچه گفته شده است که پوست‌های چرب و مستعد لک را نباید با محصولات مبتنی بر لیپید درمان کرد، اما ویتامین F در واقع خواص ضد التهابی دارد و به مبارزه با جوش‌ها و جلوگیری از جوش کمک می‌کند. در صورت آسیب‌های ناشی از نور خورشید به پوست، به کاهش لکه‌های رنگدانه کمک می‌کند و در صورت آسیب دیدگی، سد بیرونی پوست را بازسازی می‌کند.

کلام آخر

ویتامین F مواد مغذی مهمی را برای بدن تامین می‌کند. یک رژیم غذایی آگاهانه با اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 کافی، بدن را از درون تقویت می‌کند. با استفاده منظم این ویتامین، بهبودی وضعیت پوست را می‌توان به وضوح مشاهده کرد.  ویتامین اف از اسیدهای چرب ضروری (امگا 3 و امگا 6) تشکیل شده است. و برای نوسازی سلولی و متابولیسم ضروری است. معمولا در لوازم آرایشی به عنوان اسید لینولئیک استفاده می‌شود .آبرسانی، محافظت و بازسازی پوست را بر عهده دارد. لکه‌های رنگدانه و لک‌های جوش را کاهش می‌دهد. مناسب پوست‌های حساس است.

آیا ویتامین F مضر است؟

اسید لینولئیک عمدتاً در لوازم آرایشی استفاده می‌شود. از آنجایی که این ماده‌ای است که برای ارگانیسم انسان ضروری است، به ندرت خطر واکنش آلرژیک وجود دارد.

ویتامین F چیست؟

ویتامین F از دو اسید چرب تشکیل شده است، اسید لینولئیک، یک اسید چرب امگا 6 و اسید آلفا لینولنیک که یکی از اسیدهای چرب امگا 3 است. این چربی‌های سالم نه تنها موها و ناخن‌های ما را تقویت می‌کنند، پوست ما نیز از ترکیبات آنها سود می‌برد.

ویتامین F در کجا یافت می‌شود؟

اگر می‌خواهید از طریق رژیم غذایی خود ویتامین F، یعنی اسیدهای چرب امگا 3 به اندازه کافی دریافت کنید، باید ماهی سالمون، آنچوی، ماهی تن، ماهی خال مخالی یا شاه ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. روغن بزرک (56-71 درصد)، روغن گردو (13 درصد) و روغن کلزا (9 درصد) نیز منابع آلفا-لینولنیک اسید از طریق غذا هستند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط