برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
لاغری بعد از زایمان

لاغری بعد از زایمان امکان پذیر است؟

یکی از رایج‌ترین نگرانی‌ها در بین خانم‌ها افزایش وزن در دوران بارداری است. افزایش چند کیلویی اضافی اجتناب ناپذیر است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود در دوران بارداری بین ۱۰-۱۶ کیلو وزن اضافه کنیم. اما سؤالی که بیش از همه نگران‌کننده است این است که آیا لاغری بعد از زایمان بسیار سخت است؟ چگونه باید بعد از زایمان وزن کم کنیم؟ در اینجا می‌توانید پاسخ سؤالات خود در مورد کاهش وزن بعد از زایمان را بیابید.

لاغری بعد از زایمان

بلافاصله در زایمان چند کیلو کم می‌کنید؟

یک چیز واضح است. هنگامی که زایمان انجام می‌شود، معمولاً بین ۵ تا ۷ کیلو وزن کم می‌شود، زیرا مقدار زیادی مربوط به وزن نوزاد است، بخشی دیگر مربوط به مایع آمنیوتیک و جفت است. علاوه بر این، جدا از وزن رحم، تمام مایعات باقی مانده عمدتاً در پا‌ها و دست‌ها متمرکز می‌شوند. به همین دلیل تورم این قسمت به تدریج از بین می‌رود. در بقیه بدن با گذشت زمان به تدریج کاهش می‌یابد.

چند نکته مهم برای لاغری بعد از زایمان

نکاتی که باید برای لاغری بعد از زایمان به آن توجه کنید:

۱.به تدریج به عادت‌های خود بازگردید

هر بدنی متفاوت است و اگر بعد از زایمان به سختی وزن کم می‌کنیم، نباید احساس بدی داشته باشیم. سرعت در هر صورت بسیار متغیر است، اما به طور کلی بین ماه‌های اول و دوم می‌توان قبل از بارداری دوباره وزن را به دست آورد، تا زمانی که فعالیت بدنی را از سر بگیریم و با رعایت یک رژیم غذایی متعادل و متوسط غذا بخوریم. بدون شک، این ۲ جزء بهترین متحدان شما برای تسریع روند بازیابی خواهند بود. در غیر این صورت، بازگشت به وزن دشوارتر خواهد بود.

۲.  برای لاغری بعد از زایمان حرکت کنید و ورزش کنید

چند نفر از شما برای از دست دادن ماهیچه‌های ناحیه شکم ناامید شده‌اید؟ طبیعی است. ماه هاست که شکم نادیده گرفته شده است و اکنون عضلات تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. یکی از مواردی که باید در نظر گرفت این است که عضلات قبل از بارداری چگونه بودند، زیرا این نیز تأثیر می‌گذارد. جلوگیری از افزایش وزن اضافی نیز برای جلوگیری از افتادگی بیش از حد عضلات پس از زایمان ضروری است.

حتی اگر بعد از زایمان وزن کم کنید، برای بسیاری از زنان عادی است که شکم نرم‌تر و متورم داشته باشند. به همین دلیل، اگر می‌خواهید تون عضلانی را به دست‌آورید، توصیه می‌شود برای بازیابی فرم مطلوب، تمرینات شکمی انجام دهید.

۳. دوران نفاس زمان استراحت است

نفاس دوره ۴۰ روزه‌ای است که هر زنی پس از زایمان به بهبودی نیاز دارد. در این دوره بهتر است استراحت کنید، در کنار کودک خود باشید و به مادر بودن عادت کنید. به دلیل بخیه زدن، اپیزیوتومی یا افسردگی پس از زایمان ممکن است زمان سختی برای شما باشد.

در این مرحله و البته در دوران شیردهی، انجام رژیم‌های غذایی بسیار سخت برای بازگشت به وزن اولیه توصیه نمی‌شود. یک برنامه ورزشی شدید نیز باید کنار گذاشته شود.

زایمان و مراقبت از نوزاد در حال حاضر یک تلاش فیزیکی بزرگ برای مادر است، به همین دلیل است که بازیابی قدرت با یک رژیم غذایی سالم و متعادل مهم است. وقتی شروع به بازیابی این عادات کنید، وزن همیشگی خود را افزایش خواهید داد. رژیم را فقط در صورت اضافه وزن یا سایر مشکلات سلامتی باید در نظر گرفت، اما همیشه پس از پایان مرحله شیردهی.

۴. کاهش وزن تدریجی

همانطور که مشاهده کردید، کاهش وزن پس از زایمان و به دست آوردن مجدد اندام بلافاصله اتفاق نمی‌افتد. بسیاری از عوامل خارجی می‌توانند تأثیر بگذارند و به تدریج اتفاق می‌افتد.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگرچه وزن قبل از بارداری دوباره به دست آمده است، اما ممکن است اندازه‌گیری‌ها تغییر کرده باشد. بدن ممکن است تحت فشار روی عضلات یا تغییراتی در مفاصل قرار گرفته باشد.

در هر صورت، هیچ مدرکی دال بر بسیاری از افسانه‌ها وجود ندارد، مانند اینکه ماساژ باعث بهبودی و رفع شلی شکم می‌شود. در نهایت، بهترین چیزی که برای بدن شما خواهد بود، حفظ یک رژیم غذایی متعادل و ورزش است.

برنامه کاهش وزن واقعی را تنها ۲ تا ۳ ماه پس از زایمان شروع کنید.

این زمانی است که تمام توان خود را به دست آورده‌اید و سیکل قاعدگی شما به حالت عادی باز می‌گردد. از این لحظه می‌توانید یک رژیم کاهش وزن سالم، تنظیم شده و کنترل شده را شروع کنید و ورزش بدنی سالمی را انجام دهید. کاهش وزن سریع را هدف قرار ندهید. حدود نیم کیلو در هفته میانگین مناسبی برای کاهش وزن ثابت و سالم در طول زمان است. به این ترتیب ۱۲ تا ۲۱ هفته طول می‌کشد تا وزن اضافی خود را کاهش دهید (۶ تا ۸ ماه پس از زایمان تا دوباره تناسب اندام شوید). البته روی تغذیه خوب تمرکز کنید تا انرژیتان تمام نشود.

لاغری بعد از زایمان و رژیم شیردهی

نیازی به رژیم غذایی شدید ندارید. رژیم غذایی شدید پس از زایمان از برخی جهات ممکن است خوب نباشد به خصوص در دوران شیردهی وزن اضافه بدن باید به طور طبیعی از بین برود. پس از زایمان و سه روز اول چهار تا شش کیلو کم می‌شود و با کم کردن وزن نوزاد، جفت، مایع آمنیوتیک و مایعات انباشته شده از اوایل بارداری تا تولد، بدن به تدریج وزن کم می‌کند. رحم نیز پس از ۹ ماه رشد تغییر می‌کند و در عرض هشت تا ده هفته پس از زایمان دوباره اندازه خود را به دست می‌آورد. علاوه بر این، پس از بازگشت به خانه پس از زایمان، تغییرات هورمونی به کاهش وزن کمک می‌کند و فعالیت روزانه، به ویژه در مورد شیردهی طبیعی، به طور قابل توجهی در مصرف کالری شرکت می‌کند.

شیردهی، کمکی ارزشمند به لاغری پس از زایمان

شیردهی برای مادر و نوزاد مفید است. در میان فواید، این واقعیت نیز وجود دارد که یک کمک‌کننده برای کاهش وزن است. در حالی که درست است که در دوران شیردهی کاهش وزن به دست آمده در دوران بارداری آسان‌تر است، با این وجود توصیه می‌شود در آن زیاده روی نکنید زیرا شیردهی به انرژی زیادی نیاز دارد. به ویژه، بررسی کافی بودن رژیم غذایی مهم است: مصرف ناکافی مایعات، پروتئین‌ها، ویتأمین‌ها و چربی‌ها می‌تواند بر تولید بهینه شیر تأثیر بگذارد. همچنین مهم است که رژیم غذایی با ۵۰۰ کالری اضافی در روز برای حمایت بهتر از شیردهی متعادل باشد.

علت بزرگ ماندن شکم بعد از سزارین چیست؟

مهمترین علت بزرگ شدن و بزرگ ماندن شکم بعد از زایمان به تغذیه نادرست در دوران بارداری است. این موضوع حتی اگر بعد از زایمان نیز ادامه داشته باشد اضافه وزن و تجمع چربی بیشتری را به ویژه در ناحیه شکم در پی خواهد داشت.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط