برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
عوارض قهوه با معده خالی

عوارض قهوه با معده خالی

برای بسیاری از ما، قهوه بخشی جدایی ناپذیر از مراسم روزانه ماست و اغلب اولین چیزی است که صبح روی لبان خود می گذاریم. اما برخی تحقیقات نشان می‌ دهد که نوشیدن یک فنجان جاوا با معده خالی ایده جالبی نیست.

در اینجا جدیدترین موارد در مورد اینکه چگونه می‌تواند بر سلامت تأثیر بگذارد، به علاوه نکات هوشمندانه برای کاهش عوارض جانبی آورده شده است.

عوارض قهوه با معده خالی

قهوه ساده ترین نوشیدنی است. دانه‌های قهوه خشک، برشته و آسیاب شده را در آب داغ خیسانده و صاف می‌کنند و یک فنجان دم کرده تازه برای فرد باقی می‌گذارد. نحوه نوشیدن قهوه بر روی بدن فرد تأثیر می‌گذارد.

آیا قهوه سالم است؟

یک فنجان هشت اونس قهوه سیاه دم کرده حاوی کمتر از 5 کالری است. قهوه به طور طبیعی حاوی کافئین است، محرکی که بر سیستم عصبی، قلبی عروقی و گوارشی تأثیر می‌گذارد. یک فنجان قهوه به طور متوسط حدود 80 تا 100 میلی‌گرم در هر وعده 8 فنجان اونس است. کافئین ظرف 45 دقیقه پس از مصرف جذب می‌شود و در افراد سالم، 3 تا 4 ساعت طول می‌کشد تا کافئین خون به نصف کاهش یابد. قهوه همچنین حاوی پلی‌فنول‌ها است که آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که از سلول‌ها محافظت می‌کنند و به دفع بیماری‌ها کمک می‌کنند. علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید، چون قهوه از مقدار زیادی آب تشکیل شده است، به هیدراتاسیون کمک می‌کند.

فواید سلامتی قهوه کافئین‌دار و بدون کافئین به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته و با محافظت در برابر دیابت نوع 2، بیماری کبد و چندین بیماری التهابی مرتبط است. مقادیر زیاد کافئین می‌تواند مضر باشد و منجر به اختلال در خواب، سردرد، عصبی شدن، افزایش ضربان قلب و افزایش ادرار شود. تأثیرات براساس تحمل شخصی به طور قابل توجهی متفاوت است، اما تا 400 میلی‌گرم در روز برای بزرگسالان سالم بی‌خطر تلقی می‌شود.

آیا نوشیدن قهوه با معده خالی اشکالی ندارد؟

نوشیدن قهوه با معده خالی بهترین ایده نیست زیرا می‌تواند منجر به برخی از اثرات منفی زیر شود.

1. قند خون شما ممکن است افزایش یابد!

نوشیدن قهوه سیاه با معده خالی اول وقت صبح، کنترل قند خون افراد را مختل می‌کند. توانایی تنظیم سطح قند خون خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک مانند دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. افرادی که از قبل صبحانه می‌خورند، افزایش گلوکز خون را تجربه نمی‌کنند.

2. ممکن است باعث رفلاکس اسید شود!

قهوه خطر سوزش سر دل را افزایش می‌دهد، زیرا می‌تواند اسیدیته معده را تحریک کند.

قهوه به طور طبیعی اسیدی است و pH آن بین 4.85 تا 5.13 است. هر چیزی زیر 7 سال اسیدی در نظر گرفته می‌شود. به این ترتیب قهوه می‌تواند باعث رفلاکس اسید شود.

اگرچه آنزیم‌های گوارشی و شیره‌های معده بدون توجه به آنچه مصرف می‌کنید آزاد می‌شوند، اما غذا یا نوشیدنی‌ای که طبیعت اسیدی دارد – مانند قهوه – می‌تواند یک محرک معده باشد و منجر به افزایش اسیدیته در معده شود.

هنگامی که یک لقمه شیرینی یا لقمه آب می‌خورید، دریچه ای به نام اسفنکتر تحتانی مری باز می‌شود تا غذا یا نوشیدنی از مری به معده شما جاری شود. هنگامی که وارد معده می‌شود، دریچه دوباره بسته می‌شود.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چه زمانی است؟

دوستداران قهوه می‌توانند برای جلوگیری از این اثرات استراتژی داشته باشند. نوشیدن قهوه خود را مطابق با برنامه‌تان سفارشی کنید. نحوه نوشیدن قهوه باید بر اساس برنامه، سبک زندگی و حساسیت شما به قهوه تنظیم شود. در نهایت کسانی که قهوه می نوشند باید به بدن خود گوش دهند و مطابق با آن عمل کنند. ما باید اشتها، سرعت هضم و دسترسی به دستشویی را نیز در نظر بگیریم.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط