برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

13 عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو + قویترین گیاه لاغری

تحقیقات ثابت کرده مصرف عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو می‌تواند مفید باشد. حقیقت این است که بسیاری از عرق های گیاهی متابولیسم بدن را بالا می برند، باعث چربی سوزی در بدن شده و احساس سیری را تقویت می کنند. بنابراین اینکه یک کابینت مخصوص عرق های گیاهی متنوع در خانه خود داشته باشید یکی از راه های ساده برای لاغری شکم و پهلو خواهد بود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا چند نمونه عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

کاهش وزن با عرق گیاهی

آرزوی افراد بسیاری از بین رفتن چربی های اطراف شکم و پهلو است؛ این می تواند به خاطر خوب ایستادن لباس یا هر چیز دیگری باشد. اما چربی شکم خطرات جدی تری برای سلامتی مانند دیابت، چاقی و بیماری های قلبی ایجاد می کند. بنابراین با هر هدفی که از لاغری شکم و پهلو داشته باشید، این کار برای تناسب اندام سلامتی بدن شما ضروری است. انجام تمرینات ورزشی و پیروی از یک رژیم غذایی سالم یک راه موثر و خوب برای کنترل چربی شکم است. راه‌ حل‌های خاص دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید در خانه از آنها برای کاهش چربی شکم و پهلو و داشتن زندگی سالم تر استفاده کنید.

اینفوگرافیک توضیحات معرفی 10 عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو با قویترین عرق گیاهی

چه چیزی باعث بروز چربی شکم و پهلو میشود؟

در ادامه برخی مواردی که می توانند باعث تجمع چربی در شکم و پهلوی شما شوند را عنوان می کنیم:

  • کم تحرکی و ورزش نکردن
  • مصرف بیش از حد الکل
  • خوردن بیش از آنچه بدن شما لازم دارد
  • کم کاری تیروئید (غده تیروئید کم کار)
  • مصرف داروهای ضد افسردگی، ضد روان پریشی یا قرص های ضد بارداری
  • بارداری
  • یائسگی
  • خوب نخوابیدن
  • ترک کردن سیگار

چربی شکم و پهلو چه عواضی دارد؟

چربی شکم و پهلو علائمی دارد؛ مانند تجمع بیش از حد چربی در شکم و افزایش دور کمر نسبت به قبل. افزایش چربی شکم و پهلو باعث بروز چاقی در افراد می شود. چاقی می تواند خطر ابتلا به بیماری های دیگر مانند دیابت، بیماری های قلبی، سکته، فشار خون بالا، بیماری کیسه صفرا، سکته مغزی، آرتروز، بیماری کلیوی، بیماری کبد چرب، سرطان و مشکلات دوره بارداری را افزایش دهد. بنابراین پیشنهاد می شود تا دیر نشده به فکر از بین بردن چربی های شکم و پهلوی خود باشید.

کدام عرق گیاهی برای لاغری خوبه؟

آنچه در برنامه غذایی خود مصرف می کنید نقش اساسی در کاهش یا اضافه وزن شما دارد. اگر بتوانید برخی عرق های گیاهی را به طور روزانه در رژیم غذایی خود قرار دهید، می توانید انتظار داشته باشید که روند کاهش وزن و چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو بهتر پیش برود. تحقیقات نشان داده اند که برخی عرق های گیاهی از بروز احساس گرسنگی کاذب جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن می شوند. یکی از آن ‌ها شنبلیله است. مطالعات نشان داده اند که شنبلیله به کنترل اشتها کمک کرده و باعث مصرف کمتر مواد غذایی می شود. پژوهش ها نشان داده اند که مصرف روزانه 8 گرم عرق شنبلیله باعث افزایش احساس سیری می شود. همچنین مطالعه دیگری ثابت کرده که مصرف روزانه شنبلیله چربی را تا 17 درصد کاهش می دهد.

آیا عرق گیاهی برای لاغری سریع مفیده؟

همه به دنبال آن راهکار جادویی کاهش وزن سریع هستند. حتی اگر چنین راهی وجود نداشته باشد، چندین عرق گیاهی وجود دارد که می تواند به بهبود متابولیسم و کاهش وزن کمک کند. این گیاهان با بالا بردن متابولیسم بدن و کاهش احساس گرسنگی، مصرف کالری را به طور طبیعی کاهش می دهند. مانند هر دارو یا راه حل دیگر، فرمول های مصرف عرق گیاهی باید به درستی انجام شوند تا کاهش وزن شما به حداکثر رسیده و در عین حال عوارض جانبی ناخواسته را به حداقل برسد. اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که زمانی عرق های گیاهی تاثیر می گذارند که همراه با رژیم غذایی و تمرینات ورزشی استفاده شوند. چند نمونه از عرق های گیاهی برای لاغری قسمت های مختلف بدن را گردآوری کرده ایم و در ادامه این مقاله در اختیار شما می گذاریم.

عرق گیاهی برای لاغری کل بدن

مصرف سرکه سیب تاثیر فوق العاده ای بر از بین رفتن چربی های کل بدن به طور یکنواخت دارد. برای اینکه بیشترین فایده را از مصرف سرکه سیب برای لاغری ببرید، لازم است که یک قاشق چایی خوری قبل از غذا بخورید. این کار اشتهای شما را کم کرده و به طور طبیعی باعث کاهش وزن در شما می شود. از طرف دیگر یکی از خواص سرکه سیب برای لاغری به بهبود دستگاه گوارش مربوط می شود. خوردن سرکه سیب با آب از غلظت آن کم کرده و سبب سوختن مری یا از بین رفتن مینای دندان نمی شود. بهتر است برای استفاده سرکه سیب از یک پزشک متخصص تغذیه مشورت بگیرید؛ در این صورت دستور العمل دقیق تری برای مصرف آن خواهید داشت. به طور کلی معمولا به افراد چاق توصیه می شود که روزانه یک یا دو قاشق سرکه سیب همراه آب بنوشند؛ این کار در کنار رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی تاثیر چشمگیری بر روند کاهش وزن شما خواهد گذاشت.

عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

برای لاغری شکم و پهلو یکی از بهترین گزینه ها عرق زیره است. شما می توانید به جای دم کردن زیره از عرق گیاهی آن استفاده کنید. اضافه کردن عرق گیاهی زیره به رژیم غذایی فواید زیادی دارد؛ از جمله این فواید می توان به پاکسازی بدن از چربی و بالا بردن متابولیسم بدن اشاره کرد. نحوه مصرف عرق زیره به این شکل است که باید یک واحد عرق زیره را با کمی آب مخلوط کرده و نوش جان کنید. مصرف روزانه این عرق گیاهی در روند لاغری شکم و پهلوی افراد تاثیر فوق العاده ای می گذارد. توجه داشته باشید که قبل از تصمیم گیری برای مصرف عرق گیاهی زیره، حتما با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید.

عرق گیاهی برای لاغری ران و باسن

با توجه به اینکه نزدیک عید نوروز هستیم و افراد زیادی به دنبال روش های لاغری کوتاه مدت می گردند، یکی از پرسش های متداول افراد این است که برای لاغری ران و باسن چه عرق گیاهی مناسب است؟ یکی از مواردی که در چنین شرایطی به کمک شما می آید، عرق کاسنی است. عرق کاسنی مواد مغذی زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به کلسیم، فسفر، پتاسیم، فولات، منیزیم، ویتامین ها و… اشاره کرد. طبع عرق گیاهی کاسنی سرد و تر است و بهتر است افرادی که مزاج گرمی دارند آن را مصرف کنند. عرق کاسنی علاوه بر فوایدی که برای سلامت کلی بدن دارد، می تواند به عنوان یک مکمل کنار رژیم غذایی و تمرینات ورزشی شما قرار بگیرد. بعد از یک الی دو ماه مصرف عرق کاسنی متوجه تاثیرات آن بر سرعت روند لاغری ران و باسن خود خواهید شد.

عرق گیاهی برای لاغری صورت

افراد زیادی به دنبال لاغر کردن صورت خود هستند؛ خوشبختانه برای این کار گزینه های زیادی پیش روی شما است. لاغری صورت با تمامی عرق های گیاهی ذکر شده در این مقاله قابل دستیابی است. شما می توانید بسته به طبع و مزه مورد علاقه خود از بین ده دمنوشی که در ادامه این مقاله معرفی می شوند یکی را انتخاب کرده و برای لاغری صورت خود مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف عرقیات گیاهی

زمان های مختلفی از شبانه روز برای مصرف عرقیات لاغری آورده شده است. برخی افراد می گویند که بهتر است عرقیات لاغری بعد از ظهر تا شب مصرف شوند. برخی دیگر می گویند در ابتدای روز یا آخر شب این عرقیات را بنوشید. به نظر می رسد که می توانید هر زمانی که دلخواه شما است به مصرف این عرقیات اقدام کنید؛ تنها چیزی که مهم است و نباید در انجام آن سهل انگاری کنید منظم مصرف کردن عرقیجات لاغری است. بنابراین توجه داشته باشید که بعد از مشورت با پزشک متخصص تغذیه، عرق های لاغری را به طور روزانه در کنار رژیم غذایی سالم خود استفاده کنید. همچنین تلاش کنید تا فعالیت بدنی خود را بالا ببرید؛ در این صورت مصرف عرق های لاغری روند کاهش وزن را سرعت بخشیده و شما را شگفت زده می کند.

طریقه مصرف عرق لاغری

هر عرق لاغری روش مصرف خاص خود را دارد؛ ممکن است لازم باشد یک عرق را سه بار در روز و دیگری را تنها یک بار در روز بنوشید. ممکن است لازم باشد عرق گیاهی را با آب یا عسل ترکیب کنید؛ یا اینکه ساعت خاصی در شبانه روز آن را میل کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا در کنار معرفی هر یک از عرق های لاغری موثر بر کاهش وزن، نحوه مصرف آن را نیز بیان کنیم.

13 عرق گیاهی برای لاغری

حالا که متوجه شدید عرقیات گیاهی می توانند تاثیراتی مثبت بر کاهش وزن داشته باشند، حتما دوست دارید با مهم ترین عرق های گیاهی لاغری آشنا شوید. در ادامه این مقاله 13 عرق گیاهی برای لاغری به شما معرفی خواهیم کرد.؛ اما توجه داشته باشید که بهتر است که هر یک از این عرق ها متناسب با طبع مزاجی فرد و با مشورت پزشک مصرف شوند. در این صورت احتمال بروز عوارض جانبی کاهش می یابد. دقت داشته باشید که هیچ یک از این عرقیات به تنهایی باعث لاغری شما نشده و فقط در کنار رژیم غذایی کم کالری و سبک زندگی پر تحرک می توانند به شما در رسیدن به وزن دلخواه کمک کنند.

1. عرق گیاهی آویشن برای لاغری

یکی از فواید آویشن، لاغری و کاهش وزن است. عرق آویشن یک عرق گیاهی است که از برگ های این گیاه تهیه می شود. از زمان های قدیم از عرق آویشن برای درمان بسیاری از مشکلات جسمی مانند سرماخوردگی و علائم مشابه آنفولانزا، مشکلات گوارشی و بی خوابی استفاده می شود.

مطالعات اخیر نشان داده است که عرق آویشن فواید بیشتری نسبت به آنچه قبلاً شناخته شده بود برای سلامتی دارد. این مطالعات می‌گویند عرق آویشن می تواند به کاهش التهاب، بهبود هضم، تقویت ایمنی، کمک به کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول و قند خون و حتی کاهش خطر سرطان کمک کند.

گیاه آویشن سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی بوده و به عنوان یک منبع تغذیه کامل شناخته می شود. 1 قاشق چای خوری برگ تازه آویشن علاوه بر ارائه عطری بی نظیر، تا 160 میلی گرم ویتامین C دارد. علاوه بر این مقادیر بالای منگنز، منیزیم، روی پتاسیم کلسیم و آهن را نیز در خود جای داده است. عرق گیاهی آویشن می تواند با بهبود سطح ایمنی بدن و قرار دادن سلامت بدن در وضعیتی پایدار، روند کاهش وزن را پیش ببرد. علاوه بر این، گیاه آویشن خواص خوبی برای هضم غذا و کاهش وزن نیز دارد. شما می توانید بعد از مشورت با پزشک متخصص تغذیه از عرق آویشن برای لاغری خود استفاده کنید.

2. عرق گیاهی کاسنی برای لاغری

ریشه کاسنی از گیاهی با گل های آبی روشن به دست می آید که این گیاه یکی از هم خانواده های قاصدک است. ریشه کاسنی قرن ها در آشپزی کردن و درمان های طب سنتی استفاده شده است. ریشه این گیاه به خاطر طعم و رنگ مشابهی که با قهوه دارد به عنوان جایگزینی برای آن مصرف می شود. فیبر ریشه کاسنی فواید متعددی برای سلامتی دارد؛ شما می توانید از عرق کاسنی به عنوان مکملی در روند لاغری خود کمک بگیرید. برخی مطالعات نشان می دهد که عرق کاسنی می تواند اشتها را تنظیم کند و با کاهش کالری دریافتی منجر به کاهش وزن شود.

یک مطالعه 12 هفته ای روی 48 بزرگسال با اضافه وزن مشخص کرد که مصرف 21 گرم عرق کاسنی در روز، منجر به کاهش 1 کیلوگرم وزن بدن شد. این مطالعه همچنین نشان داد که عرق کاسنی سطح گرلین – هورمونی که احساس گرسنگی را تحریک می‌کند – را کاهش می دهد.

3. عرق گیاهی زیره برای لاغری

عرق زیره می تواند متابولیسم بدن شما را افزایش دهد، سطح کلسترول را پایین آورده و به کاهش قند خون شما نیز کمک کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف عرق گیاهی زیره به افرادی که در حال تلاش کردن برای پایین آوردن وزن خود هستند نیز کمک می کند. در حالی که تحقیقات زیادی نشان داده اند که عرق گیاهی زیره برای لاغری مفید است؛ با این حال نمی توان انتظار معجزه از آن داشت. در واقع محدودیت هایی برای میزان وزنی که می توانید با نوشیدن عرق گیاهی زیره به دست بیاورید وجود دارد. زیره نمی تواند تنها یک ناحیه از بدن مانند معده را هدف قرار دهد و چربی های آن ناحیه را از بین ببرد. با این حال یکی از خواص عرق گیاهی زیره کاهش التهاب است و می تواند به طور کلی اندام شما را لاغرتر از چیزی که هست نشان دهد. زیره نمی تواند چربی ها را به طور کلی پاک کند؛ اما می تواند رسوبات چربی که در بدن شما شکل گفته است را کمی بهبود ببخشد.

4. عرق گیاهی شوید برای لاغری

عرق گیاهی شوید می تواند به کاهش وزن کمک کند؛ چرا که سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان بوده و کالری کمی دارد. عرق گیاهی شوید برای کاهش سطح تری گلیسیرید در بدن همراه با کلسترول مضر تاثیر فوق العاده ای می گذارد.

شما می توانید عرق گیاهی شوید را در نوشیدنی صبحگاهی یا چای سبز خود ترکیب کنید و از مصرف آن لذت ببرید. اگر عرق گیاهی شوید ندارید، می توانید یک مشت برگ شوید را در نوشیدنی خود یا حتی در آب معمولی اضافه کنید و به مدت 5 تا 6 دقیقه روی حرارت متوسط بجوشانید، آب آن را صاف کنید و سپس بنوشید.

این نوشیدنی به هضم غذا کمک کرده و سطح متابولیسم شما را بالا می برد. اگر می خواهید متابولیسم بدن خود را تقویت کنید، حتما عرق گیاهی شوید را امتحان کنید. برای استفاده از خواص کاهش وزن این گیاه تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری برگ شوید تازه خرد شده را در آب داغ اضافه کنید، بگذارید حدود 5 دقیقه بجوشد و در طول روز جرعه جرعه بنوشید. این نوشیدنی خاصیت های فراوانی دارد، طراوت بخش است و روند کاهش وزن را سریع می کند.

5. عرق گیاهی رازیانه برای لاغری

راه های زیادی برای بهره مندی از خاصیت کاهش وزن رازیانه وجود دارد که یکی از آن ها مصرف عرق گیاهی رازیانه است. از جمله فواید عرق گیاهی رازیانه برای لاغری می توان به خاصیت دیورتیک آن اشاره کرد؛ به این معنی که احتباس آب در بدن را کاهش می دهد. مصرف عرق گیاهی رازیانه نفخ یا سوء هاضمه را بهبود می بخشد و باعث سلامت روده می شود.

همچنین عرق گیاهی رازیانه منبع کاملی از مواد معدنی مثل منگنز، سلنیوم، روی، مس یا سایر مواد معدنی کمیاب است. این مواد مقاومت به انسولین را بهبود بخشیده و اشتها را کاهش می دهند. به عنوان مثال مس به جذب آهن، توسعه بافت همبند بدن و مراقبت از سیستم ایمنی کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند که وجود مس کافی در بدن منجر به از بین رفتن چربی های بیشتری در بدن می شود.

6. عرق گیاهی کرفس برای لاغری

غذاهایی مانند کرفس کالری کمتری نسبت به سایر مواد خوراکی دارند؛ در نتیجه هضم آن برای بدن راحت تر است. تحقیقات نشان داده که کرفس می تواند به چربی سوزی و کاهش وزن بدن کمک کند. مصرف منظم کرفس می تواند سرعت کالری سوزی بدن را هم به طور موقت و هم در دراز مدت افزایش دهد. نوشیدن آب کرفس هر روز صبح می تواند یک راه خوب برای تضمین سلامتی شما باشد. این کار به عنوان یکی از روش های جدید چربی سوزی شناخته می شود.

7. عرق گیاهی دارچین برای لاغری

اگر به دنبال راهی کاملا طبیعی برای کاهش چربی های سرسخت بدن خود هستید، وقت آن رسیده که این عرق گیاهی دارچین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. دارچین نه تنها فواید زیادی برای سلامتی دارد، بلکه به شما در رسیدن به وزن دلخواهتان نیز کمک می کند.

عرق گیاهی دارچین خواص دارویی زیادی دارد که مبارزه با چربی های سرسخت بدن در صدر فهرست این خواص قرار می گیرد. اگر نگران شکم برآمده خود هستید، پیشنهاد می کنیم یک فنجان عرق گیاهی دارچین را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. این عرق گیاهی به متابولیسم، تنظیم سطح قند خون و بهبود عملکرد انسولین کمک می کند.

همه این خواص در نهایت منجر به کاهش وزن فرد خواهد شد. البته نکته مهم این است که دارچین فقط در کنار ورزش منظم و یک رژیم غذایی متعادل می تواند به کاهش وزن کمک کند. اگر به دنبال کاهش وزن خود هستید بهتر است با رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی شروع کنید.

8. عرق گیاهی نعنا برای لاغری

عرق گیاهی نعنا نقش اساسی در کاهش وزن طبیعی بدن دارد. برگ‌های نعناع باعث هضم غذا و افزایش متابولیسم می‌شوند تا به کاهش وزن کمک کنند. عرق گیاهی نعنا یک نوشیدنی بدون کالری با طراوت عالی برای کاهش وزن است. عرق گیاهی نعنا خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی دارد که می تواند به رفع مشکل سوء هاضمه کمک کند. عرق گیاهی نعنا همچنین برای کنترل سطح قند خون مفید است. این عرق گیاهی سرشار از خواص ضد التهابی بوده و می تواند برای افرادی که مبتلا به آسم هستند نجات بخش باشد. شما می توانید در کنار یک رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی منظم از مصرف این عرق گیاهی برای رسیدن به هدف کاهش وزن خود کمک بگیرید.

9. عرق گیاهی زنیان برای لاغری

یکی از مهم ترین خواص عرق گیاهی زنیان، فوایدی است که برای لاغری دارد. گیاه زنیان مقادیر بالایی فیبر دارد و این ویژگی سوخت و ساز بدن را بالا می برد. مقادیر بالای فیبر موجود در این گیاه می تواند حجم معده را پر کرده و باعث کاهش اشتهای غذایی در شما شود.

دانه زنینان خاصیت ملین بودن داشته و حرکات روده را تسهیل می کند؛ بنابراین از طریق هضم بهتر می تواند منجر به کاهش وزن شود. برای مصرف عرق گیاهی زنیان به طور روزانه بهتر است با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید تا دستور العمل مناسب خودتان را تجویز کند؛ این کار از بروز عوارض جانبی احتمالی جلوگیری خواهد کرد. توجه داشته باشید که مصرف زنیان به تنهایی نمی تواند باعث لاغری شود، بلکه این راهکار تنها کنار رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی تاثیرگذار است.

10. عرق چهل گیاه برای لاغری

عرق چهل گیاه یکی از داروهای پرکاربرد است که از بروز انواع بیماری پیشگیری می کند. ادعا می شود که یکی از خواص مصرف عرق چهل گیاه کاهش وزن است. البته تحقیقات این موضوع را به کلی رد می کنند. با این حال به نظر می رسد گیاهان موجود در عرق چهل گیاه با طبع گرم و خشکی که دارند، آب و رطوبت بدن را کم کرده و باعث از بین رفتن چاقی ناشی از طبع سرد شوند.

گیاهان موجود در عرق چهل گیاه شامل آویشن، اسطوخودوس، اسفرزه، افسنتین، ریشه بابا آدم، بادرنجبویه، بارهنگ و گل بنفشه هستند. بهتر است قبل از تصمیم گیری برای مصرف این گیاه با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید تا مصرف آن برای شما عوارض جانبی نداشته باشد.

11. عرق چهار گیاه برای لاغری

عرق چهار گیاه در پاکسازی کبد تاثیر فوق العاده ای دارد؛ بنابراین برای کسانی که به خاطر کبد چرب چاق هستند نتایج کاهش وزن چشمگیری خواهد داشت. همچنین دیگر فایده مصرف عرق چهار گیاه، تاثیرگذاری آن بر سلامت دستگاه گوارش است. چهار عرق یا عرق چهار گیاه خاصیت ملین بودن دارد و می تواند با بهبود حرکات روده، بر کاهش وزن تاثیر بگذارد. با این وجود به نظر نمی رسد که مصرف این عرق گیاهی به تنهایی نتایج قابل توجهی برای کاهش وزن داشته باشد؛ بنابراین باید این عرق را در کنار یک رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی منظم مصرف کنید.

بهتر است قبل از تصمیم گیری برای مصرف این عرق به عنوان داروی لاغری، با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. عرق چهار گیاه بسیار قوی است و مصرف آن به کودکان زیر 7 سال اصلا توصیه نمی شود. افرادی که آلرژی یا حساسیت غذایی دارند نباید از عرق چهار گیاه استفاده کنند؛ چرا که ممکن است منجر به تشدید حساسیت در این افراد شود. زنان باردار و مادران شیرده بهتر است از مصرف این عرق خودداری کنند.

12. عرق پنج گیاه برای لاغری

عرق پنج گیاه خواص متعددی برای سلامتی بدن و کاهش وزن دارد؛ از جمله تاثیرات این عرق در کاهش وزن می توان به کاهش چربی دور شکم و پهلو، تمیزکننده کیسه صفرا، کاهش چربی کلی بدن و فشار خون، کاهش اشتها و بهبود کبد چرب اشاره کرد. این عرق به خاطر غلظت بالا، رنگی کدر دارد.

همچنین هیچ ماده افزودنی به آن اضافه نشده و می توانید با خیال آسوده آن را مصرف کنید. این عرق گیاهی غلظت زیادی دارد؛ بنابراین بهتر است هر قاشق از آن را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و بعد نوش جان کنید. برای حفظ ارزش غذایی و خاصیت کاهش وزن این عرق گیاهی، بهتر است آن را در قسمت خشک، خنک و دور از نور خورشید خانه خود نگهداری کنید.

13. عرق 12 گیاه برای لاغری

از جمله موارد مصرف این عرق گیاهی که باعث محبوبیت آن شده، خاصیت آن در کاهش وزن و از بین بردن چربی های ناحیه شکم و پهلو است. همچنین این عرق گیاهی می تواند از افزایش وزن دوباره در افرادی که سابقه چاقی دارند جلوگیری کند. بنابراین می توانید در دوره تثبیت وزنی خود از مصرف این عرق گیاهی استفاده کنید.

بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید؛ اما به طور کلی گفته می شود روزانه سه بار مصرف این عرق گیاهی مانعی ندارد. طرز مصرف این گیاه به این صورت است که هر بار یک قاشق از عرق را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و نیم ساعت بعد از غذا میل کنید.

عوارض مصرف عرق لاغری برای بدن و سلامتی

مصرف عرق های لاغری در عین حال که خواصی برای سلامتی و کاهش وزن دارند، ممکن است در برخی موارد عوارضی هم داشته باشند. خانم های باردار باید از مصرف هر گونه عرق گیاهی در طول بارداری خود خودداری کنند؛ چرا که ممکن است برخی عرق های گیاهی به شروع قاعدگی کمک کنند. دقت داشته باشید که در مصرف عرق های گیاهی زیاده روی نکنید؛ یکی از عوارض زیاده روی در مصرف عرق های گیاهی کاهش میزان اسپرم در مردان است.

بهتر است هر خوراکی یا نوشیدنی را به اندازه خود مصرف کنید؛ در چنین حالتی می توانید از رسیدن آسیب به بدن خود جلوگیری کنید. همچنین قبل از اینکه تصمیم بگیرید هر یک از عرق های گیاهی ذکر شده را به روتین غذایی خود وارد کنید، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. در این صورت می توانید احتمال بروز خاطرات مصرف عرق های گیاهی را به حداقل برسانید.

عرقیات لاغر کننده سریع کدام موارد هستند؟

در ایام نزدیک به عید نوروز افراد زیادی به دنبال راهی برای تناسب اندام سریع هستند. برای رسیدن به هدف خود می توانید در کنار رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی منظم از عرقیات گیاهی مناسب برای لاغری نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که مهم ترین اصول برای لاعر شدن، مستمر بودن رژِیم غذایی، تمرینات ورزشی و مصرف عرقیات لاغری هستند. برای اینکه خیلی سریع نتایج تمرینات ورزشی و رژِیم غذایی خود را ببینید، باید دستور العمل هایی که در ادامه گفته می شود را اجرا کنید.

1- یک قاشق سرکه سیب را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و قبل از غذا میل کنید؛ این کار به هضم سریع تر غذا کمک می کند.

2- بین عرق کاسنی، عرق رازیانه و عرق نعنا یکی را انتخاب کنید و هر روز مطابق چیزی که پزشک متخصص تغذیه به شما تجویز می کند، مصرف نمایید. در این صورت تاثیر مصرف عرقیات لاغری در کنار تمرینات ورزشی و رژیم مداوم را به خوبی متوجه خواهید شد.

قویترین گیاه لاغری چیه؟

از منظر طب سنتی گیاهانی که طبع گرمی دارند، با از بین بردن رطوبت کلی بدن، باعث لاغر به نظر رسیدن فرد می شوند. خوراکی های گرم می تواند اشتها را کاهش داده و حجم معده را کوچک کند. اگر در ابتدای صبح خوراکی هایی با طبع گرم بخورید، خواهید دید که دیرتر گرسنه می شوید و انرژی بهتری برای کارهای روزمره دارید.

اما سوال این است که از بین انواع خوراکی موجود، قوی ترین گیاه لاغری چیه؟ به نظر می رسد عرق گیاهی آویشن، عرق گیاهی شوید و عرق گیاهی کرفس گزینه هایی بسیار قوی برای لاغری باشند. عرقیات آویشن، شوید و کرفس فواید اثبات شده زیادی در زمینه کاهش وزن دارد. بنابراین شما می توانید این موارد را در کنار رژیم غذایی و ورزش منظم خود به طور روزانه مصرف کنید.

جمع بندی؛ عرق گیاهی برای کاهش وزن بخوریم؟

در این مقاله 13 مورد از عرق های لاغری شکم و پهلو را برای شما عنوان کردیم. توجه داشته باشید مصرف هر یک از این عرق های گیاهی بدون داشتن یک رژیم غذایی سالم و کم کالری و تمرینات منظم ورزشی، فایده ای ندارد. بنابراین قبل از هر چیز فعالیت بدنی خود را بالا ببرید و یک رژیم غذایی سالم برای خود انتخاب کنید. همچنین مهم است که قبل از اینکه عرق های گیاهی را مصرف کنید با یک پزشک متخصص تغذیه یا طب سنتی مشورت کنید؛ آن ها می توانند در به حداقل رساندن عوارض جانبی احتمالی به شما کمک کنند. امیدواریم که از این مقاله استفاده کرده باشید. در صورتی که تجربه مصرف هر یک از عرق های گیاهی ذکر شده را دارید، در قسمت نظرات تجربه و پیشنهاد خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره عرقیات گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

کدام گیاهان به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

زغال اخته، فلفل هندی، زنجبیل، پونه کوهی، جینسینگ، زردچوبه، فلفل سیاه

قویترین گیاه لاغری چیه؟

اصولا گیاه های معرفی شده صرفا برای سلامتی شما مفید هستند و تاثیر گذاری مستقیمی در چربی سوزی ندارند.

عوارض عرقیات گیاهی

مصرف هر چیزی حتی “ادویه دارچین” هم به صورت بی رویه می تواند برای شما عوارض داشته باشد!

بهترین عرق گیاهی برای لاغری

بسته به شرایط بدنی و همینطور بررسی وضعیت سلامتی خودتان باید از عرقیات مناسب استفاده کنید. پس نمی توانیم یک عرق را به عنوان بهترین عرق گیاهی برای لاغری به همه معرفی کنیم.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
سودا اقبالی

از بچگی اضافه وزن دارم و اشتهایم زیاد است و لاغری برایم یک آروز شده است

20 فروردین 1402 پاسخ
خدیجه زارع

چاقی شکم وپهلو وسینه

15 تیر 1402 پاسخ
خانم استادزاده

سلام من تا حالا نه رژیم گرفتم نه اقدام به ورزش روزانه نکردم ولی الان میخوام با ی برنامه صحیح وزن کم کنم ک هر کی ی چیزی میگه واقعا موندم چیکار کنم

30 مرداد 1402 پاسخ
بنفشه

میخوام شکم و پهلو هام اب بشن

24 مهر 1402 پاسخ
بنفشه

برای لاغری

24 مهر 1402 پاسخ
زینب

سلام من خانمی هستم 23سال سن دارم وزنم 87وقدم 160میخواستم بدونم باعرقیجات گیاهی وزن کم میکنم

3 آبان 1402 پاسخ
مریم شفیع زاده

سلام من فقط شکم وپهلودارم میخواهم کوچک شود مخصوصا شکم

4 بهمن 1402 پاسخ
مطالب مرتبط