برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
عرق کاسنی برای لاغری

عرق کاسنی برای لاغری و خواص فیبر ریشه کاسنی

ریشه کاسنی از گیاهی است که دارای گل‌های آبی روشن است و از خانواده قاصدک‌ها می‌باشد. از ریشه و قسمت‌های خشک شده و روی زمین آن برای تهیه دارو استفاده می‌شود. عرق کاسنی برای لاغری و یا کاهش اشتها، ناراحتی معده، یبوست، اختلالات کبد و کیسه صفرا، سرطان و ضربان قلب سریع استفاده می شود.

 مدت‌ها است که در آشپزی و طب سنتی و معمولاً برای تهیه جایگزین قهوه استفاده می‌شود، زیرا طعم و رنگ مشابهی دارد. گفته می‌شود فیبر این ریشه دارای فواید متعددی برای سلامتی است و اغلب برای استفاده به‌عنوان افزودنی یا مکمل غذایی استخراج می‌شود. همچنین می‌تواند عرق کاسنی برای لاغری مفید باشد.

عرق کاسنی برای لاغری

فواید فیبر ریشه کاسنی

در اینجا 5 فواید و کاربردهای نوظهور فیبر ریشه کاسنی آورده شده است.

غنی از فیبر پری‌بیوتیک اینولین

اینولین نوعی فیبر است که به نام فروکتان یا فروکتولیگوساکارید شناخته می‌شود، کربوهیدراتی که از زنجیره کوتاهی از مولکول‌های فروکتوز ساخته می‌شود که بدن شما آن را هضم نمی‌کند. به‌عنوان یک پری بیوتیک عمل می‌کند، به این معنی که باکتری‌های مفید روده شما را تغذیه می‌کند. این باکتری‌های مفید در کاهش التهاب، مبارزه با باکتری‌های مضر و بهبود جذب مواد معدنی نقش دارند. بنابراین، فیبر ریشه کاسنی می‌تواند به طرق مختلف سلامت روده را بهبود بخشد.

به حرکات روده کمک می‌کند

از آنجایی که اینولین موجود در فیبر کاسنی بدون هضم از بدن شما عبور می‌کند و باکتری‌های روده شما را تغذیه می‌کند، می‌تواند هضم سالم را تقویت کند. اینولین می‌تواند یبوست را تسکین دهد. به خاطر داشته باشید که بیشتر مطالعات بر روی مکمل‌های اینولین کاسنی متمرکز شده‌اند، بنابراین تحقیقات بیشتری در مورد فیبر آن به عنوان یک افزودنی نیاز است. به دلیل محتوای اینولین، فیبر ریشه کاسنی می‌تواند به رفع یبوست و افزایش دفعات مدفوع کمک کند.

کنترل قند خون را بهبود می‌بخشد

فیبر ریشه کاسنی می‌تواند کنترل قند خون را به ویژه در افراد مبتلا به دیابت تقویت کند. این امر به دلیل اینولین موجود در آن می‌باشد که باعث رشد باکتری‌های مفید درگیر در متابولیسم کربوهیدرات می‌شود که کربوهیدرات‌ها را به قند تجزیه می‌کند و حساسیت به انسولین، هورمونی که به جذب قند از خون است،کمک می‌کند.

موجب کاهش وزن می‌شود

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که فیبر ریشه کاسنی می‌تواند اشتها را تنظیم کند و کالری دریافتی را کاهش دهد و احتمالاً منجر به کاهش وزن شود.

به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید

 فیبر ریشه کاسنی را می‌توانید به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در واقع، ممکن است در حال حاضر بدون اینکه متوجه شوید آن را مصرف می‌کنید، زیرا گاهی اوقات به عنوان یک افزودنی در غذاهای بسته‌بندی شده استفاده می‌شود. علاوه بر این، اگر به دنبال کاهش مصرف کافئین خود هستید، می‌توانید از ریشه کاسنی بوداده و آسیاب شده به عنوان جایگزین قهوه استفاده کنید.

خواص عرق کاسنی

آیا عرق کاسنی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

کاهش وزن کار سختی است؛ نیاز به زمان، انگیزه و فداکاری دارد. هیچ مورد جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد، بنابراین قربانی ترفندهایی نشوید که وعده‌های پوچ می‌دهند. همانطور که گفته شد، بهبود ترکیب کلی بدن شما با کاهش وزن همراه است و بسته به کاربرد آن، ریشه کاسنی می‌تواند به آن کمک کند.

غنی از پری بیوتیک 

در حالی که پری بیوتیک‌های بدن، شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل نمی‌کنند، این فیبر مفید از سلامت و تندرستی حمایت می‌کند. و زمانی که احساس خوبی دارید، به احتمال زیاد انتخاب‌های هوشمندانه‌ای انجام می‌دهید و بنابراین وزن کم می‌کنید.

سرشار از فیبر محلول 

دو نوع فیبر غذایی وجود دارد: نامحلول و محلول. هر دو نقش مهمی در ارتقای سلامت دارند. فیبر نامحلول در آب حل نمی‌شود و در نتیجه توسط بدن هضم نمی‌شود. این بدان معنی است که با حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش دست نخورده باقی می‌ماند. از طرف دیگر، فیبر محلول در آب حل می‌شود و به یک ماده غلیظ و ژل مانند در روده تجزیه می‌شود. هنگامی که این فیبر ژلاتینی به روده بزرگ می‌رسد، باکتری‌های خوب روده شما را تغذیه می‌کند. این نوع فیبر در گیاه کاسنی یافت می‌شود.

علاوه بر این مورد، مطالعات مبتنی بر شواهد نشان می‌دهد که فیبر محلول هضم را کند می‌کند و نحوه و زمان جذب برخی مواد مغذی مانند کربوهیدرات‌ها در بدن را کنترل می‌کند. این می‌تواند به جلوگیری از ورود مقادیر زیادی گلوکز به جریان خون و تعدیل افزایش قند خون در نتیجه کمک کند. به طور خلاصه، کنترل قند خون موجب کنترل گرسنگی می‌شود. این به معنای کاهش اشتها و در نتیجه مصرف کالری کمتر است.

با یبوست مبارزه می‌کند

ریشه کاسنی به کاهش علائم یبوست کمک می‌کند. عرق کاسنی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C، ویتامین B6 و منگنز است که همگی در سلامت مغز نقش دارند. عملکرد شناختی سالم برای همه مهم است، اما به ویژه برای افراد مسن با مشکلات تمرکز و حافظه نیز حائز اهمیت است.

همچنین مطالعه کنید : بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری

از کبد محافظت می‌کند

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، برخی کارشناسان معتقدند کاسنی با محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد به سلامت کبد کمک می‌کند. یک بررسی در سال 2015 که در کتابخانه ملی پزشکی منتشر شد، نشان داد که درمان با کاسنی به طور قابل توجهی آسیب سلولی را مسدود می‌کند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد که هر دو از یک کبد سالم حمایت می‌کنند.

از شما در برابر سرطان حمایت می‌کند

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما چندین مطالعه علمی نشان داده‌اند که ریشه کاسنی به محافظت در برابر برخی سرطان‌ها، از جمله سرطان سینه و روده بزرگ، کمک می‌کند. با توجه به اینکه سرطان دومین عامل مرگ و میر است، پس از بیماری قلبی، این یافته‌های اولیه دلیلی برای خوش بینی است.

خواص عرق کاسنی

نکاتی درباره‌ی عرق کاسنی برای لاغری

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، این را بدانید که کاهش وزن یک شبه اتفاق نمی‌افتد. اما در حالی که هیچ “راه حل سریع” برای کاهش وزن وجود ندارد، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای شروع سفر خود انجام دهید. افزودن عرق کاسنی برای لاغری در رژیم غذایی خود یکی از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. با این حال، قبل از مصرف عرق کاسنی با مراقبان بهداشتی یا متخصص تغذیه مشورت کنید، به خصوص اگر یک بیماری زمینه‌ای دارید یا از داروهای تجویزی استفاده می‌کنید.

نحوه‌ی استفاده از گیاه کاسنی

  • برخی افراد خمیری از برگ کاسنی را مستقیماً روی پوست برای تورم و التهاب قرار می دهند.
  • در غذاها اغلب برگ کاسنی را مانند کرفس می خورند و ریشه و جوانه برگ را می‌پزند و میل می‌کنند. کاسنی همچنین به عنوان ادویه پخت و پز و برای طعم دادن به غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. مخلوط‌های قهوه اغلب شامل کاسنی آسیاب شده برای افزایش غنای قهوه است.

نحوه استفاده از عرق کاسنی

نوشیدن عرق کاسنی به صورت ناشتا صبح قبل از صرف صبحانه است. برای عملکرد بهتر گیاه کاسنی بر روی عملکرد بدن بهتر است آن را در دمای اتاق و با معده‌ خالی بنوشید.

همچنین مطالعه کنید : رژیم لاغری بدون گرسنگی

آیا عرق کاسنی منع مصرفی دارد؟

داروهای دیابت (داروهای ضد دیابت) با کاسنی تداخل دارند.
کاسنی سطح قندخون را کاهش می‌دهد. مصرف کاسنی همراه با داروهای دیابت می‌تواند باعث کاهش بیش از حد قندخون شود.

نحوه استفاده از گیاه کاسنی به چه صورت است :

برخی افراد خمیری از برگ کاسنی را مستقیماً روی پوست برای تورم و التهاب قرار می دهند. در غذاها اغلب برگ کاسنی را مانند کرفس می خورند و ریشه و جوانه برگ را می‌پزند و میل می‌کنند.

فواید فیبر ریشه کاسنی چیست ؟

غنی از فیبر پری‌بیوتیک اینولین است ، به حرکات روده کمک می‌کند ، کنترل قند خون را بهبود می‌بخشد و موجب کاهش وزن می‌شود .

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط