برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری

طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری

سماق یک ادویه خوشمزه است و در آشپزی بسیار استفاده می‌شود. همچنین کاهش وزن را تسهیل می‌کند؛ زیرا متابولیسم را قادر می‌سازد تا فعال‌تر کار کند. در این بخش از اندام برتر به معرفی فواید سماق برای کاهش وزن و طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری می‌پردازیم.

طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری

فواید سماق برای کاهش وزن چیست؟

دمنوش سماق که طعم مطبوعی دارد از نظر فواید جزء دمنوش‌های برجسته است. سماق قند خون را در حد ایده‌آل نگه می‌دارد. به این ترتیب در طول رژیم، به طور ناگهانی دچار افت قند خون نمی‌شویم و کمتر هوس شیرینی می‌کنیم. این بدان معنی است که ما در محدودکردن مقدار شکری که مصرف می‌کنیم، مشکلی نخواهیم داشت. در نتیجه می‌توانیم در مدت‌زمان کوتاه‌تری به کاهش وزن برسیم.

همچنین مطالعه کنید: بهترین زمان مصرف دمنوش برای لاغری

سماق دوستدار قلب است

سماق به دلیل وجود اسید اولئیک علاوه بر کمک به کاهش وزن، عملکرد پیشگیرانه قابل توجهی را در برابر بیماری‌های قلبی مانند سکته و حمله قلبی انجام می‌دهد. از سوی دیگر، لینولئیک اسید یک چربی غیراشباع چندگانه است که اثرات کاهش کلسترول آشکاری دارد، یعنی به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند.

به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند

سماق همچنین به دلیل وجود تانن‌ها، آنتوسیانین‌ها و فلاونوئید‌ها یک اثر آنتی‌اکسیدانی مهم را انجام می‌دهد. نقش آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامتی در حال حاضر به طور گسترده نشان‌داده‌ شده است. در واقع، آن‌ها به مبارزه با تشکیل رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و از سلول‌ها در برابر آسیب استرس محافظت می‌کنند و مزایای آشکاری برای پوست ما دارند.

با عفونت‌ها مبارزه می‌کند

اما این همه چیز در مورد سماق نیست. برخی از مطالعات همچنین اثر ضدالتهابی و ضدمیکروبی آن را نشان می‌دهد. دمنوش سماق یک نوش‌داروی واقعی برای مبارزه با عفونت‌ها و تسکین اختلالات دستگاه تنفس است.

علاوه بر این، از برگ‌های گیاه سماق می‌توان به صورت موضعی برای کاهش درد عضلانی و آرتریت استفاده کرد؛ اما در درمان بثورات پوستی یا درماتیت استفاده نمی‌شود.

خواص سماق برای لاغری

طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری

با طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری می‌توان این دمنوش را به مقدار مشخص در طول روز مصرف کرد. هنگام تهیه دمنوش سماق باید به نکات زیر توجه کنید:

  • برای دمنوش سماق به ۱ قاشق‌ چای‌خوری سماق آسیاب شده نیاز دارید.
  • روی این سماق باید آب جوش بریزید.
  • باید بگذارید حدود ۵ دقیقه در آب جوش دم بکشد.
  • می‌توانید ۱ یا ۲ قطره روغن آویشن را داخل آن بریزید.

پس از آن می‌توانید دمنوش سماق خود را مصرف کنید. اما نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که تفاله‌ای که در ته فنجان چای نشسته است را مصرف نکنید. از آنجایی که سماق یک ادویه ترش است، نیازی به‌اضافه کردن لیموترش نیست.

چه مقدار دمنوش سماق برای لاغری باید مصرف شود؟

دمنوش سماق یکی از دم‌نوش‌هایی است که در دسته دمنوش‌های گیاهی طبیعی قرار می‌گیرد. به همین دلیل محدودیت‌های خاصی برای مصرف آن وجود دارد. شما نباید بیش از ۱ یا ۲ فنجان از این چای را در روز مصرف کنید. بهتر است برای مصرف سالم تر این دمنوش بعد از مدتی مصرف مداوم، یک هفته از آن استفاده نکنید. مصرف آن با معده خالی نیز از جمله مواردی است که می‌توانید در نظر بگیرید.

مضرات دمنوش سماق برای لاغری چیست؟

هنگام مصرف دمنوش‌های گیاهی و ادویه‌ای طبیعی، باید به دوز آن توجه کنید. در حالی که این نوع چای‌ها می‌توانند مفید باشند، اما در صورت مصرف بیش از حد نیز می‌توانند مضر باشند. دمنوش سماق نیز در صورت مصرف زیاد می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. افرادی که حساسیت به آلرژی دارند باید قبل از مصرف این چای از پزشک اطلاعاتی دریافت کنند.

پس از استفاده از این دمنوش ممکن است احساس خارش و پوسته‌پوسته شدن در پوست ایجاد شود. در عین حال، مصرف بیش از حد می‌تواند باعث کاهش وزن سریع شود. از آنجایی که منبع بسیار قوی آنتی‌اکسیدان است، استفاده از آن در بارداری‌های پرخطر توصیه نمی‌شود. همچنین افرادی که قرص‌های مسکن خاص مصرف می‌کنند باید از مصرف آن اجتناب کنند یا پیش از مصرف این دمنوش با پزشک خود مشورت کنند. در صورت بروز عوارض حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر مطالعه کنید: دمنوش لاغری برای مادران شیرده

آیا چای سماق باعث کاهش وزن می‌شود؟

سماق سوء هاضمه و بی اشتهایی را برطرف می‌کند. از آنجایی که برای سوء هاضمه مفید است، عملکرد منظم هضم را تضمین می کند. بنابراین در کاهش وزن تاثیر دارد.

چند فنجای دمنوش سماق برای لاغری در روز می‌توانیم مصرف کنیم؟

می توانید 2 فنجان دمنوش سماق را در طول روز، صبح و عصر بنوشید. مصرف بیش از حد می تواند باعث آسیب شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط