برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

مصرف شیر خشک برای چاقی صورت + خواص

یکی از سؤالات رایج افراد این است که آیا مصرف شیر خشک برای چاقی صورت تأثیری دارد؟ این سؤال به خصوص بین افرادی که وارد سن میانسالی شده‌اند رایج بوده و این افراد به دنبال راهی برای حفظ جوانی پوست خود هستند. هر محصولی که باعث چاقی صورت شود، همزمان چین و چروک‌های صورت را نیز درمان می‌کند؛ همان طور که هر محصولی که چین و چروک‌های صورت را بهبود می‌بخشد به نوعی دارد صورت را حجیم می‌کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت همه جانبه فواید شیر را بررسی کرده و بعد از مقایسه آن با شیر خشک، چند ماسک شیر عالی به شما پیشنهاد کنیم. در این مقاله خواهید دانست که مصرف شیر برای چاقی صورت خوب فایده‌ای دارد یا نه، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

خواص شیر برای پوست

فواید شیر ناشناخته نیست؛ شیر مملو از مواد مغذی ضروری است که برای سلامت جسمی و روانی حیاتی هستند. سطح بالای کلسیم موجود در شیر آن را به یک ماده ضروری برای افراد در هر سنی تبدیل می‌کند چرا که باعث قوی شدن استخوان‌ها نیز خواهد شد. اما آیا میدانستید شیر می‌تواند برخی از مشکلات پوستی را نیز برطرف کند؟

شیر یکی از مفیدترین مواد برای پوست است. پژوهش‌ها ثابت کرده ‌اند که کاربرد موضعی آن باعث سلامت و درخشندگی پوست می‌شود. در زمان‌های قدیم، از خواص شیر برای حفظ جوانی و لطافت پوست استفاده می‌شد. امروزه بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و تغذیه پوست با شیر ترکیب می‌شوند.

برای بهره ‌مندی از مزایای شیر لازم نیست به محصولات زیبایی تکیه کنید، بلکه می‌توانید در خانه از شیر برای رسیدن به پوست رویا‌های خود استفاده کنید. اول از هر چیز بیایید نگاهی به تمام فواید شیر برای پوست بیندازیم و بدانیم که چرا باید آن را به بخشی ضروری از مراقبت روزانه پوست خود تبدیل کنیم.

شیر یک ماده عالی برای پوست است، به همین دلیل است که بسیاری از روتین‌های پوستی خانگی حاوی آن هستند. شیر می‌تواند تعدادی از مشکلات پوستی را برطرف کند؛ تنها مشکل این است که بسیاری از خانم‌ها نمی‌دانند چگونه آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنند. در این مقاله به این سؤال شما پاسخ خواهیم داد اما قبل از آن اجازه دهید روی فواید شیر مروری داشته باشیم.

شیر آکنه را درمان می کند

شیر حاوی اسید لاکتیک است که منافذ را عمیقاً پاکسازی کرده و باکتری‌های ایجاد ‌کننده آکنه را که در طول روز روی سطح پوست جمع می‌شوند، از بین می‌برد. استفاده از شیر برای پاکسازی پوست یا به عنوان ماسک صورت می‌تواند به درمان آکنه و همچنین کاهش التهاب ناشی از جوش‌ها کمک کند تا پوستی شفاف و صاف داشته باشید.

شیر پوست را مرطوب می کند

پوست خشک و پوسته پوسته می‌تواند صورت شما را کدر جلوه دهد و گاهی اوقات، مهم نیست که چقدر مرطوب ‌کننده استفاده می‌کنید، باز هم پوست شما خشک و کدر جلوه می‌کند. اگر شما هم این مسأله را با پوست خود دارید باید بگوییم که شیر می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. خاصیت مرطوب کنندگی قوی شیر پوست خشک را تغذیه کرده و پوستی نرم برای شما به ارمغان می‌آورد.

شیر لایه بردار ملایم پوست است

بتا هیدروکسی اسید یک ترکیب لایه بردار موجود در شیر است. این اسید ملایم و در عین حال قوی در صورت استفاده موضعی، پوست را لایه ‌برداری می‌کند. این کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوست به راحتی از بین رود تا پوست صاف و درخشان زیر آن آشکار شود. این کار رنگ ناهموار پوست را اصلاح می‌کند و لک‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

کرم لایه بردار صورت مورد علاقه شما به لطف اسید لاکتیک خود احتمالاً حاوی شیر است که باعث ترمیم پوست و ریزش سلول‌های مرده و خشک پوست می‌شود. دفعه بعد که در حمام هستید، یک لیف طبیعی را در یک فنجان کوچک شیر آغشته کنید و آن را با دقت روی صورت خود ماساژ دهید. سپس، با آب گرم بشویید.

شیر علائم پیری را کاهش می دهد

آیا می‌خواهید یک ماده طبیعی و مؤثر برای جلوگیری از خطوط ظریف و چین و چروک‌ها داشته باشید؟ یکی از فواید شیر این است که به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند و در نتیجه علائم پیری را به تأخیر میاندازد. وجود ویتامین D در شیر باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

شیر پوست را روشن و درخشان می کند

برنزه شدن ناخواسته و رنگ ناهموار پوست یکی از نگرانی‌های اصلی میان خانم‌ها است. این را می‌توان با کمک شیر برطرف کرد. اسید لاکتیک نه تنها سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، بلکه با از بین بردن بالاترین لایه پوست آسیب دیده، پوست را روشن و درخشان می‌کند. با استفاده منظم، رنگ پوست را یکدست می‌کند.

شیر به کند کردن پیری کمک می کند

شاید بپرسید چگونه؟ پروتئین‌هایی که به طور طبیعی در شیر یافت می‌شوند به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند تا چین و چروک‌های کمتری داشته باشیم و آن‌ها آهسته ‌تر عمیق شوند. شیر همچنین حاوی رتینول (یک آنتی اکسیدان) و ویتأمین D است که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید کمک کند.

شیر به پاکسازی صورت کمک می کند

برای داشتن یک پوست براق و بدون لکه نیازی به کرم‌های گران قیمت یا درمان‌های اختصاصی نیست. جدا از یک رژیم غذایی مناسب، تنها چیزی که نیاز دارد یک رژیم مراقبت از پوست قوی با برخی مواد طبیعی ساده است که به راحتی در خانه در دسترس هستند. شیر یکی از قدیمی‌ترین مواد طبیعی است که برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود. مکمل‌های شیر این روز‌ها به‌عنوان یک داروی مراقبت از پوست نیز استفاده می‌شود. شما می‌توانید از شیر خشک برای بازگرداندن درخشندگی از دست رفته پوست خود و مراقبت از آن در برابر بسیاری از مشکلات پوستی استفاده کنید.

شیر خشک چیست؟

اینفوگرافیک توضیحات مصرف شیر خشک برای چاقی و خواص آن

شیرخشک در اصل شیر معمولی است که فرآیند تبخیر را طی کرده است. هنگامی که شیر به ذرات ریز مواد جامد پودر تبدیل می‌شود، می‌توان به راحتی شیر را حفظ کرد. ماندگاری آن نسبت به شیر مایع بیشتر است و به دلیل رطوبت کم نیازی به نگهداری در یخچال ندارد. بنابراین از نظر اقتصادی به صرفه ‌تر بوده و همچنین حمل و نقل آن آسان‌ تر است.

شیر خشک یا شیر طبیعی، کدام بهتر است؟

در حالی که شیر سرشار از مواد مغذی ضروری برای سلامت، پوست و مو است، پودر شیر به سادگی دو برابر این مواد را به بدن شما هدیه می‌کند. در شیر خشک، محتوای آب به طور کامل تبخیر می‌شود تا فقط مواد جامد باقی بماند. این باعث افزایش غلظت مواد مغذی و در نتیجه افزایش ارزش غذایی می‌شود. بنابراین، شیرخشک قوی ‌تر و مؤثرتر از شیر مایع معمولی است. هنگامی که شیر خشک با آب رقیق می‌شود، به راحتی جایگزین شیر معمولی می‌شود. علاوه بر این، از آن در محصولات غذایی مانند شیرینی، محصولات پخته شده، شیر خشک نوزادان و غیره نیز استفاده می‌شود. شیر خشک حتی در دارو‌های مراقبت از پوست برای تقویت سلامت پوست به طور طبیعی استفاده می‌شود.

ارزش غذایی و کالری شیر خشک

همانطور که قبلاً ذکر شد، شیر خشک سرشار از مواد مغذی ضروری است که برای سلامتی و تندرستی ما عالی هستند. حاوی مواد مغذی اصلی مانند کربوهیدرات‌ها (به طور عمده لاکتوز)، پروتئین‌ها (همه ۲۱ اسید آمینه استاندارد) و چربی‌ها در مقادیر متوسط تا زیاد است. همچنین دارای ویتامین‌های محلول (B۶، D و غیره) و مواد معدنی (آهن، روی، پتاسیم، کلسیم و غیره) است. با این حال، شرایطی مانند رطوبت نسبی بالا و دمای بالای محیط می‌تواند ارزش غذایی شیر خشک را کاهش دهد. بنابراین، باید به روش صحیح نگهداری شود.

ارزش غذایی100 گرم شیر خشک
کالری496 کالری
کربوهیدرات38.42 گرم
پروتئین26.32 گرم
چربی26.71 گرم
آب2.47 گرم
فیبر
قند38.42 گرم
کلسترول97.00 میلی گرم

یک داستان جالب؛ نظرات درباره مصرف شیر خشک برای چاقی صورت

من از شیر خشک به طور آزمایشی روی پوستم استفاده کردم اما به دلیل فوایدش کاملاً به آن علاقه دارم. من ۲ ماه است که از شیر خشک روی صورتم استفاده می‌کنم و جالب این است که هیچوقت پوستم از این بهتر نبوده است.

این یک کشف نسبتاً خنده دار بود که به دلیل نیاز محض و منابع اندک موجود در خانه به دلیل قرنطینه کرونا، چند ماه پیش اتفاق افتاد. هیچکس تمایلی به خروج از خانه برای خرید چیز‌ها نداشت. خواربار و ملزومات را سفارش می‌دادیم و در خانه تحویل می‌گرفتیم، اما یک روز شیر فروش دیگر نمی‌توانست شیر مورد نیازمان را به ما برساند. این اتفاق به این معنی بود که باید کار‌های روتین صبحگاهی مراقبت از پوستم را انجام ندهم – همان روالی که شامل تمیز کردن صورتم با یک پد پنبه‌ای آغشته به شیر و ماساژ دادن شیر روی پوستم بود.

با این حال، درست زمانی که ‌امیدم را از دست داده بودم، پدرم که شیفته چای بود، در آشپزخانه مشغول درست کردن چای با استفاده از پودر شیر بود. من تصمیم گرفتم از آن برای صورتم استفاده کنم که بسیار مورد تشویق پدرم قرار گرفت.
به هر حال رفتم و یک قاشق چایخوری شیر خشک از او گرفتم و خوب با آب مخلوط کردم و بعد از شستن صورتم خمیر را روی پوستم قرار دادم تا خشک بشود و بعد با آب شستم. درست بعد از اولین شستشو، وقتی به خودم در آینه نگاه کردم، پوستم درخشان شد. از آن زمان به بعد، من به استفاده از پودر شیر روی صورتم هر روز در نوبت صبح ادامه دادم. دو ماه از آن می‌گذرد، و من پوستی شفاف ‌تر و روشن ‌تر از همیشه دارم.

اگر تعجب می‌کنید که چگونه این اتفاق افتاد، این یک پاسخ علمی در جواب شما است: «ترکیب شیر خشک به عنوان یک ماده در ماسک‌های خانگی صورت دارای فواید بیشماری است که می‌تواند به شما در دستیابی به پوستی درخشان کمک کند. شیر سرشار از اسید لاکتیک است که به طور طبیعی پوست را تمیز و روشن می‌کند. علاوه بر روشن شدن پوست، چیزی که شیر خشک را به ماده‌ای مناسب برای پوست تبدیل می‌کند، غلظت ویتأمین‌ها و مواد معدنی است. این ترکیبات به عنوان یک پاک‌کننده عالی برای پوست عمل می‌کند. همچنین می‌تواند پوست را از آلودگی‌های ناخواسته مانند جوش‌های سر سیاه و سر سفید خلاص کند.»

چرا از شیر خشک برای چاقی صورت استفاده کنیم؟

شیر خشک به لطف غلظت بالای مواد مغذی یک مورد عالی برای تقویت پوست و همینطور افزایش حجم صورت می باشد. با این حال نباید انتظار زیادی از عملکرد آن داشته باشید چرا که در هر صورت ترفند های خانگی بازدهی محدود و کمی دارند اما با این حال در صورت استمرار استفاده از شیر خشک برای چاقی صورت به مرور می توانید حجم گرفتن صورت خودتان را تجربه کنید. خواص شیر خشک کمک زیادی به سلامت پوست شما نیز می کنند.

1- شیر خشک برای چاقی صورت؛ غلظت بالای مواد مغذی

غلظت بالاتر ویتامین‌ها و مواد معدنی در شیر خشک جزء خواص عالی آن برای تقویت پوست است. از آنجایی که شیر خشک آب ندارد، مواد مغذی بیشتری با آن به پوست می‌رسد. شیر خشک به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی عمل می‌کند و سلول‌های پوست را به صورت عمقی پاک می‌کند و آلودگی‌ها، چربی و سایر ناخالصی‌ها را از بین می‌برد و در نتیجه آن را تمیز می‌کند.

2- شیر خشک برای چاقی صورت؛ منافذ پوست را باز می کند

با باز کردن منافذ، این ماده همچنین مشکلاتی مانند جوش‌های سر سیاه، سر سفید، جوش‌ها و غیره را درمان می‌کند. این به از بین بردن لکه‌ها، علائم و لک‌ها کمک می‌کند. استفاده منظم از پودر شیر سطح رطوبت طبیعی پوست را افزایش می‌دهد و در نتیجه آن را هیدراته، نرم و مرطوب نگه می‌دارد. همچنین پوست‌های خشک و حتی خارش را التیام می‌بخشد.

3- شیر خشک برای چاقی صورت؛ خاصیت لایه برداری بالا

خواص لایه ‌برداری این ماده با از بین بردن لایه سلول‌های مرده سطحی و ساخت لایه جدیدی از سلول‌های پوستی شاداب‌تر، به روشن شدن پوست کدر و بی‌روح کمک می‌کند.

4- شیر خشک برای چاقی صورت؛ سفید کننده عالی

پودر شیر به عنوان یک عامل سفید‌کننده طبیعی عمل می‌کند که رنگ پوست را روشن، بافت آن را صاف و در عین حال درخشندگی جوانی به آن می‌بخشد. اسید لاکتیک موجود در شیر خشک در سرعت بخشیدن به سرعت گردش سلولی در پوست ما مؤثر است. این کار تولید کلاژن را افزایش می دهد، پوست پیر را حجیم می‌کند و ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و غیره را کاهش می‌دهد. بنابراین شیر خشک برای چاقی صورت می‌تواند مؤثر باشد.

انواع ماسک شیر خشک برای چاقی صورت

فوایدی که شیر خشک برای پوست دارد آن را به یک ماده عالی برای ماسک‌های صورت تبدیل می‌کند. می‌توانید شیر خشک را با سایر مواد طبیعی مخلوط کنید تا چهره‌ای زیبا و درخشان داشته باشید. در ادامه برخی از بهترین دستور العمل‌ها برای ساختن ماسک با شیر خشک در اختیار شما قرار می‌گیرد:

1- ماسک پودر شیر، آبلیمو و گلاب برای چاقی صورت

این ماسک صورت به داشتن پوستی صاف، روشن و درخشان کمک می‌کند. فقط دو قاشق پودر شیر، یک قاشق چایخوری آب لیمو و مقداری گلاب بردارید. خوب مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. قبل از شستن حداقل ۲۰ دقیقه آن را روی پوست نگه دارید.

2- ماسک پودر شیر، زردچوبه، گوجه فرنگی و کشک برای چاقی صورت

اگر پوست شما کدر، خشک و برنزه شده است، این ماسک مناسب شما است. فقط یک گوجه فرنگی را خرد کنید تا رب درست شود. زردچوبه، کشک و پودر شیر را اضافه کنید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی آن بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید.

3- ماسک آرد گرم، پودر شیر و لیمو برای چاقی صورت

آرد گرمی رطوبت را تنظیم می‌کند و روغن اضافی را از پوست جدا می‌کند. پودر شیر دارای اسید لاکتیک است که پوست را تمیز می‌کند و بهترین درمان برای پوست‌های چرب است. از این رو آرد، شیر خشک و لیمو را در ظرفی مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. خمیر را روی صورت خود بمالید، بگذارید تا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.

4- ماسک شیر خشک و عسل برای چاقی صورت

این ساده‌ترین ماسکی است که می‌تواند بدون توجه به نوع پوست درخشندگی بی‌عیب و نقصی به آن بدهد. عسل و شیر خشک را به مقدار مساوی بردارید و خوب مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست آید. آن را روی تمام صورت خود بمالید و به آرامی با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. انجام روزانه یا حداقل سه بار در هفته این روتین برای شما پوستی با طراوت و مرطوب به ارمغان می‌آورد.

5- ماسک شیر خشک، آرد برنج و گلاب برای چاقی صورت

اگر پوستی لکه دار با لکه‌های تیره دارید، این ماسک صورت چیزی است که ارزش امتحان کردن را دارد. ۱ قاشق چایخوری آرد برنج را به ۲ قاشق چایخوری شیر خشک اضافه کنید و با ریختن مقداری گلاب در آن خمیری با غلظت نیمه غلیظ درست کنید. آن را به تمام صورت خود بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس با حرکت دایره‌ای به مدت چند دقیقه با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید و آن را بشویید. سه بار در هفته استفاده از این ماسک به شما نتیجه مطلوبی می‌دهد.

6- ماسک پودر شیر، کشک و گل یاس برای چاقی صورت

کشک به آبرسانی عمیق پوست و یکنواخت شدن آن کمک کرده و همچنین اسانس موجود در گل یاس آن را بدون لک می‌کند. هنگامی که آن‌ها با پودر شیر ترکیب می‌شوند، پوستی بی‌عیب و نقص را می‌سازند که توجه همه را به خود جلب می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ۴-۵ گل یاس را بردارید و آن‌ها را به خوبی له کنید. پودر شیر و کشک را به آن اضافه کنید تا یک خمیر درست شود. مخلوط را به طور کامل روی پوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت یا بیشتر آن را با آب ولرم بشویید.

عوارض مصرف شیر خشک برای چاقی صورت

استفاده از شیر خشک به طور کلی برای پوست بی‌خطر است. به عنوان یک ماده خوراکی، می‌توان آن را بدون نگرانی به صورت موضعی استفاده کرد. با این حال، قبل از قرار دادن آن در ماسک‌های معمولی صورت خود، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اگر پوست حساسی دارید، شیر خشک ممکن است با خاصیت لایه‌برداری فیزیکی، آن را حساس‌تر کند. برخی از رایج‌ترین علائمی که باید به دنبال آن باشید عبارتند از قرمزی، خشکی، خارش، تورم، احساس سوزش و…

انجام تست حساسیت قبل از قرار دادن شیر خشک روی تمام صورت برای پیشگیری از این علائم مفید خواهد بود. همچنین ممکن است به دلیل استفاده موضعی از شیر خشک، حساسیت به نور را تجربه کنید. انتخاب یک ضد آفتاب خوب با SPF بالا (۳۰ یا بیشتر) و پوشیدن لباس‌های محافظ و همچنین لوازم جانبی به شما کمک می‌کند از این موضوع دوری کنید. شیر خشک تجاری نیز ممکن است باعث ایجاد پلاک‌های آترواسکلروتیک شود، زیرا حاوی مقدار زیادی اکسی استرول (کلسترول اکسید شده) است.

سوالات متداول درباره مصرف شیر خشک برای چاقی صورت

کالری شیر خشک چقدر است؟

هر 100 گرم شیر خشک دارای 496 کالری است.

عوارض مصرف شیر خشک برای چاقی صورت چیست؟

در صورتی که پوست حساسی ندارید، شیر خشک عارضه ای برای شما ندارد.

زمان مصرف شیر خشک برای چاقی صورت

شما می بایست روزانه از ماسک های شیر خشک استفاده کنید.

نحوه مصرف شیر خشک برای چاقی صورت

برای افزایش حجم صورت باید از ماسک شیر خشک استفاده کنید

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
حمدانی

شیرخشک

19 فروردین 1402 پاسخ
امیر

سلام من 30 سالمه میخواستم بدونم شیر خشک نان یکسال به بالا برای مو خوبه؟ در روز چه میزان باید مصرف شود؟ ایا حتما باید با اب حل شود یا خالی هم میشه خورد؟ ایا باعث جوش میشود؟

21 خرداد 1402 پاسخ
مطالب مرتبط