برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم گوشت خواری

رژیم گوشت خواری چیست؟

رژیم گوشت خواری  یک روش کاهش وزن برای کسانی است که نمی‌توانند بدون گوشت و ماهی بمانند و علاقه شدیدی به مصرف گوشت دارند. رژیم غذایی مبتنی بر محصولات پروتئینی کاهش وزن سریع (تا 6 کیلوگرم در 10 روز) و حفظ طولانی مدت نتایج رژیم را تضمین می‌کند. از آنجایی که هضم پروتئین حیوانی به زمان زیادی نیاز دارد، احساس گرسنگی دائمی وجود نخواهد داشت. در این بخش به توضیح رژیم گوشت خواری و باید و نبایدهای مرتبط با آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رژیم گوشت خواری

رژیم گوشت خواری چیست؟

رژیم گوشت خواری که به نام رژیم کارنیور نیز معروف است، رژیمی است که اساس آن مصرف گوشت زیاد و کاهش سایر مواد غذایی برای بدست آوردن تناسب اندام است. خوردن گوشت زیاد در رژیم غذایی به این معنی است که پروتئین‌های دریافتی واقعاً زیاد است، بنابراین بدیهی است که می‌توانید سیری بیشتری داشته باشید و احساس گرسنگی را برای ساعت‌ها از بین ببرید. گوشت، به عنوان یک قاعده، کالری کمی دارد، اما با وجود این، گرسنگی احساس نمی‌شود.

علاوه بر این، بدن پروتئین‌ها را بسیار آهسته‌تر پردازش می‌کند، بنابراین هضم به شما امکان می‌دهد کالری بیشتری بسوزانید؛ زیرا متابولیسم برای مدت طولانی‌تری فعال می‌ماند. همان‌طور که قبلاً مشخص شد، کالری واقعاً به حداقل می‌رسد، بنابراین وزن اضافی حذف شده و نتایج شروع به نشان‌ دادن می‌کند. حتی اگر در هر صورت، ترکیب ورزش سالم با رژیم غذایی می‌تواند به رسیدن به هدف در زمان بسیار کوتاه‌تری کمک کند.

زمانی که کالری دریافتی زیاد نباشد، بدن برای تغذیه خود از بافت‌هایی که از قبل موجود است، یعنی کیلوهای اضافی، استفاده می‌کند.

تمام آنچه نیاز است  تا درمورد رژیم گوشت خواری بدانید

هنگامی که رژیم لاغری شروع می‌شود، باید درک کرد که سایر مواد غذایی مانند نان، ماکارونی، شیرینی، لبنیات و الکل باید حذف شوند. اما از طرف دیگر این امکان وجود دارد که انواع سبزیجات موردنظرتان را انتخاب کنید به‌استثنای هویج و لوبیا.

در مورد گوشت، هیچ محدودیتی وجود ندارد، برعکس، انتخاب گسترده‌ای از مرغ، گوشت گاو، بوقلمون، گوساله و اسب وجود دارد. باید گفت که همه غذاها غیر از گوشت و سبزیجات ممنوع نیستند، بلکه می‌توان تخم‌مرغ و ماهی را نیز مصرف کرد. از طرف دیگر، سبزیجات حتی اگر به میل خود قابل‌مصرف باشند، بهتر است آنها را نپزید تا خطر ترشح سموم یا گاز که می‌تواند باعث ناراحتی معده شود، نشود.

در غیر این صورت، این رژیم غذایی مبتنی بر گوشت تنها می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در واقع، خوب است بفهمیم با شروع یک رژیم غذایی از این نوع، چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد:

متابولیسم یک تقویت بزرگ دریافت می‌کند که نه‌تنها می‌تواند چربی اضافی را از بین ببرد، بلکه می‌تواند تمام عضلات بدن را نیز تقویت کند.

خوب است بار دیگر توجه کنید که شروع رژیم با تجویز یک فرد متخصص مانند متخصص تغذیه بسیار مهم است. برای کسانی که از هر نوع مشکل سلامتی رنج می‌برند، توصیه می‌شود به چنین رژیم غذایی ساده‌ای نزدیک نشوند.

مزایا و معایب  رژیم غذایی گوشت‌ خواری یا رژیم کارنیور

نقش گوشت در تغذیه انسان اخیراً به طور فعال مورد بحث قرار گرفته است و بسیاری از مردم شروع به امتناع از خوردن آن کرده‌اند. با این حال، اکثریت قریب به‌اتفاق دانشمندان موافق هستند که گوشت باید در رژیم غذایی گنجانده شود. این ماده ساختمانی برای بافت‌ها و سلول‌های بدن، منبع اسیدهای آمینه، آهن، فسفر، ویتامین‌های A، E و D است.

 این رژیم نیز مانند تمام رژیم‌های غذایی که کربوهیدرات‌ها را حذف می‌کنند، کاهش وزن اولیه تا حد زیادی به دلیل از دست دادن مایعات است. بسیاری می‌گویند که احساس خوبی دارند، قند خون، کلسترول، تری گلیسیرید بهتری را ثبت می‌کنند که به کیفیت رژیم غذایی مربوط نمی‌شود، بلکه نتیجه کاهش وزن اولیه است.

رژیم گوشت برای لاغری

لیست غذاهای ممنوعه در رژیمی گوشت خواری

برخی از غذاها در رژیم گوشت خواری ممنوع هستند که عبارت‌اند از:

  • نان و شیرینی
  • سیب‌زمینی و حبوبات
  • شکر، نوشابه‌های گازدار، شیرینی‌ها
  • ماکارونی و غلات
  • گوشت دودی و غذاهای کنسرو شده
  • محصولات لبنی
  • میوه‌های سرشار از قند
  • الکل و فست فود

اساس رژیم غذایی گوشت

مواد غذایی زیر اساس رژیم گوشت برای لاغری هستند:

  • گوشت‌های رژیمی (گوشت گاو، گوشت سینه مرغ، گوشت گوساله، بوقلمون)
  • ماهی و غذای دریایی
  • سبزیجات
  • مرکبات
  • تخم‌مرغ
  • شیر کم‌چرب
  • روغن زیتون و بزرک
  • نوشیدن قهوه بدون قند، چای، آب بدون گاز توصیه می‌شود.

برای جلوگیری از مشکلات روده و کمبود برخی عناصر ماکرو و میکرو، ادامه رژیم گوشت برای کاهش وزن بیش از 10 روز ممنوع است.  رعایت رژیم غذایی برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیه، کبد و دستگاه گوارش، کودکان، سالمندان، زنان باردار و شیرده نیز ممنوع است.

قوانین رژیم گوشت برای کاهش وزن

رعایت این رژیم به طور کلی سخت نیست و فقط چند مورد مهم داریم که باید رعایت شود:

  • روزانه تا 500 گرم گوشت بخورید.
  • تغذیه 5-6 بار در روز، ترجیحاً در بخش‌های مساوی تقسیم شود.
  • گوشت به صورت خورش، کبابی، گریل، آب‌پز و بخارپز پخته شود.
  • حداکثر تا 4 ساعت قبل از خواب غذا بخورید.

کلام آخر

رژیم گوشت خواری بر مبنای مصرف زیاد گوشت در رژیم است و حذف برخی دیگر از مواد غذایی. به همین علت نوعی رژیم تک خوری به‌حساب می‌آید و برای همه افراد مناسب نیست. به‌عنوان‌مثال افرادی که از کلسترول بالا رنج می‌برند یا فشار خون بالا دارند، افرادی که جراحی صفرا داشته‌اند و یا به بیماری نقرس دچار هستند نباید از این رژِم پیروی کنند. به همین علت چنین رژیم‌ها باید زیر نظر متخصص تغذیه برای شما در نظر گرفته شود.

آیا رژیم گوشت خواری نوعی رژیم کتوژنتیک است؟

بله می‌توان چنین برداشت کرد که هردوی اینها یک رژیم هستند چرا که اساس رژیم کتوژنیک نیز گوشت خواری فراوان است. البته کمی تفاوت در شدت چربی وجود دارد که بر اساس نیاز فردی تنظیم می‌شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط