برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم مرغ چیست؟

رژیم مرغ : آیا این رژیم، رژیم کاملی است؟!

رژیم مرغ به عنوان روشی برای از دست دادن مقادیر زیادی از چربی بدن در مدت زمان کوتاه تبلیغ می‌شود. تمرکز آن بر خوردن فقط مرغ در تمام وعده‌های غذایی است تا کمبود کالری و کاهش وزن را افزایش دهد. رژیم غذایی مرغ پس از اینکه مت دیمون برای بازی در فیلم “شجاعت زیر آتش” بازیگر سال ۱۹۹۶ فقط سینه مرغ خورد و حدود ۲۷ کیلو از دست داد محبوب شد و این به گفته خودش واقعاً چالش برانگیز بود.

این رژیم با توجه به ویژگی‌هایی که دارد در دسته رژیم‌های تک غذایی قرار می‌گیرد. این زمانی است که شما هر روز خود را به یک نوع غذا برای همه وعده‌های غذایی محدود می‌کنید. رژیم مرغ معمولاً به مدت ۱ تا ۲ هفته دنبال می‌شود.

نسخه‌های رژیم غذایی مرغ

می‌توانید نسخه‌های سخت و افراطی را پیدا کنید که فقط سینه مرغ را پیشنهاد می‌کنند ( چرب و کالری کمتری نسبت به سایر برش‌ها دارد). نسخه‌های رژیم غذایی کمی متعادل‌تر مرغ، این پرنده منبع اصلی پروتئین است، اما می‌توانید از غذا‌های دیگری مانند سبزیجات و برخی میوه‌ها استفاده کنید. علاوه بر سینه، تکه‌های دیگر مرغ مانند ساق پا، ران و بال را نیز می‌توان مصرف کرد.

روش‌های آشپزی

افرادی که رژیم مرغ دارند از چندین روش پخت برای وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنند:

کباب کردن: این یکی از رایج‌ترین روش‌های پخت است، زیرا به چربی اضافه کمتری نیاز دارد.

پخت یا تفت دادن: این روش‌های رایج دیگر زمانی که به گریل دسترسی ندارید کافی هستند.

بریان کردن: این کار شبیه کباب کردن است، اما معمولاً آن را در فر اجاق معمولی یا توستر انجام می‌دهید.

خورشت‌کردن: مرغ را به آرامی سرخ کنید و سپس درب آن را به مدت طولانی در مایع غوطه ور کنید و در دمای پایین‌تری بپزید.

سرخ شده: مرغ را در روغن پخت و پز داغ در تابه یا سرخ کن فرو می‌برند. این یک پوشش بیرونی ترد ایجاد می‌کند اما مقدار کمی چربی اضافه می‌کند.

آبپز: گوشت مرغ را در آب جوش بیاندازید و آن را بپزید تا دمای داخلی به ۱۶۵ درجه فارنهایت (۷۴ درجه سانتیگراد) برسد. این لاغرترین روش است، زیرا نیازی به چربی اضافه ندارد. با این حال، برخی ممکن است بافت را فاقد آن بدانند.

مدت زمان رژیم مرغ چقدر است؟

هیچ دستورالعمل خاصی در مورد مدت زمان پیروی از رژیم مرغ وجود ندارد، اگرچه اکثر افراد برای کاهش وزن سریع آن را به مدت ۱ تا ۲ هفته ادامه می‌دهند.

نسخه‌های رژیم غذایی مرغ

رژیم مرغ چقدر مؤثر و سالم است؟

مرغ غذایی است که عمدتاً از پروتئین تشکیل شده و کالری کمی دارد. پیروی از رژیم غذایی مرغ باعث کمبود کالری می‌شود که منجر به کاهش وزن می‌شود. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که پروتئین‌ها باعث سیری می‌شوند و به کاهش اشتها کمک می‌کنند. نتایج رژیم مرغ پایدار نخواهد بود، پس از از سرگیری رژیم غذایی معمول، وزن از دست رفته قابل بازیابی است.

پیروی از یک رژیم غذایی، رژیم غذایی شدید مرغ گزینه سالمی نیست. در حالی که مرغ منبع خوبی از پروتئین است، حاوی کربوهیدرات و فیبر مورد نیاز بدن شما نیست و می‌توانید آن را در میوه‌ها و سبزیجات، آجیل، دانه‌ها و همچنین غلات کامل پیدا کنید.

چرا باید از رژیم مرغ و سایر رژیم‌های تک غذایی پرهیز کنید؟

رژیم‌های مونو یا تک غذایی مانند رژیم مرغ می‌توانند چندین اثر منفی بر سلامت داشته باشند. اولاً، تکیه بر تنها یک غذا برای تمام انرژی مورد نیاز شما می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود. مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتأمین B۶، فسفر، نیاسین و سلنیوم است، اما فاقد چندین ماده مغذی مهم مانند ویتأمین C و فولات است. از آنجایی که کمبود مواد مغذی می‌تواند به سرعت ایجاد شود، ماندن در رژیم غذایی مرغ حتی برای مدت کوتاهی می‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهد.

پیروی از یک رژیم تک غذایی نیز می‌تواند منجر به عادات غذایی ناسالم شود. قطع کامل گروه‌های غذایی می‌تواند منجر به اثرات روانی پایدار مانند اضطراب یا احساس گناه در هنگام بازگشت به عادات غذایی عادی شود. این نشانه اختلال در غذا خوردن است.

برای اکثر مردم، رژیم مرغ نیز بسیار محدود‌کننده و ناپایدار است. خوردن یک غذای یکسان برای همه وعده‌های غذایی در هر روز می‌تواند یکنواخت شود و منجر به خستگی رژیم شود و پیروی از آن را بسیار دشوار کند. این می‌تواند باعث شود افراد برای کاهش وزن دست از خوردن بکشند و به نوبه خود منجر به پرخوری و افزایش وزن شود. این نوع رژیم که اغلب به آن “رژیم غذایی یویو” می‌گویند، ناسالم است و می‌تواند شما را در معرض خطر تعدادی از مشکلات سلامتی قرار دهد.

خطر ابتلا به بیماری بیشتر است!

به گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، افراد مبتلا به سوءتغذیه در معرض افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های مختلف باکتریایی، ویروسی و سایر عفونت‌ها هستند. مقادیر کافی از مواد معدنی و ویتأمین‌های تأمین شده توسط یک رژیم غذایی سالم به اطمینان از تعداد کافی سلول‌های ایمنی و آنتی‌بادی‌ها کمک می‌کند، زیرا بدن به عفونت پاسخ می‌دهد.

آیا لاغری با مرغ امکان پذیر است؟

سینه مرغ سرشار از پروتئین است و چربی بسیار کمی دارد. البته لاغری با مرغ به همین سادگی نیست. برای اینکه به مرور کاهش وزن خود را ببینید باید گوشت مرغ را به جای غذاهای پرکالری بخورید و مقدار کالری‌های دریافتی را کاهش دهید.

معایب استفاده از رژیم مرغ چیست؟

در این رژیم غلات و نان وجود ندارد که عدم مصرف این دسته از مواد غذایی می‌تواند منجر به افت مواد مغذی و ویتامینه شود.
حالات عصبی، سردرد، بوی بد دهان و سرگیجه.
عدم تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی.
عدم توجه به نیاز پروتئین برای هر فرد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط