برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

رژیم لاغری بعد از ابدومینوپلاستی

 ابدومینوپلاستی جراحی است که در آن بافت چربی اضافی در قسمت‌های میانی و تحتانی شکم برداشته می‌شود. ابدومینوپلاستی برای افرادی که دچار افتادگی و شلی زیاد در ناحیه شکم هستند توصیه می‌شود. به طور معمول نتایج این جراحی دائمی است اگر مراقب تغذیه باشیم و ورزش کنیم. به همین علت برای تمام کسانی که ابدومینوپلاستی انجام داده‌اند این پرسش‌ها مطرح است که بعد از جراحی شکم چه نکاتی را باید از نظر تغذیه در نظر گرفت؟ رژیم لاغری بعد از ابدومینوپلاستی چگونه است؟ بیایید با هم بررسی کنیم.

رژیم لاغری بعد از ابدومینوپلاستی

تغذیه بلافاصله بعد از ابدومینوپلاستی

بلافاصله پس از جراحی شکم محدودیت خاصی وجود ندارد. با این حال، بهتر است رژیم غذایی خود را برای چند روز آینده سبک نگه دارید. در ابتدا با مایعات شفاف مانند آب شروع کنید، سپس به یک رژیم غذایی نرم متشکل از میوه‌ها و سبزیجات خام، غلات کامل، ماست، پنیرهای نرم، سوپ و پودینگ بروید.

 اگر هیچ یک از اینها  برای معده شما جذاب نیست که بتواند تغییرات یا داروهای ضد درد را در خود جای دهد، یک شیک پروتئینی را امتحان کنید.

 اگر بعد از عمل جراحی شکم رژیم غذایی خود را تعیین نکنید، ممکن است مشکل گاز معده و نفخ داشته باشید. برای اینکه این شکایات را به حداقل برسانید و راحتی زندگی خود را افزایش دهید، به طور متوسط به مدت ۲ هفته نباید از غذاهای گاز آور در رژیم غذایی خود استفاده کنید. درحالی‌که غذاهای تولیدکننده گاز را از زندگی خود حذف می‌کنید، باید توصیه‌های تغذیه‌ای متخصص تغذیه یا پزشک خود را نیز رعایت کنید. توصیه‌های مهم برای تغذیه بعد از جراحی شکم عبارت‌اند از:

  • از مصرف بیش از حد مواد غذایی بعد از عمل جراحی شکم خودداری کنید.

    بعد از جراحی شکم مراقب برنامه تغذیه خود باشید و وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید.

    به مقدار و نوع روغنی که مصرف می‌کنید توجه کنید.

    غذایی که مصرف می‌کنید را به‌آرامی و به طور کامل بخورید.

    مطمئن شوید که غذا و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید سالم هستند.

    بعد از عمل جراحی شکم در برنامه تغذیه خود ۲ تا 2/5 لیتر آب در طول روز مصرف کنید.

  •  

از آنجایی‌که جراحی شکم روشی است که به بیمار تسکین می‌دهد، توجه به تغذیه برای جلوگیری از به‌دست‌آوردن مجدد وزن ازدست‌رفته پس از عمل برای فرد مهم است. منطقی است که بعد از ابدومینوپلاستی از متخصص تغذیه کمک بخواهید.

برای حفظ فرم بعد از ابدومینوپلاستی چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

 جراحی کشش شکم برای کاهش وزن دائمی یا لاغری انجام نمی‌شود. به همین دلیل باید به تغذیه بعد از جراحی شکم توجه کنید و سعی کنید وزن خود را حفظ کنید. برای این کار باید از غذاهای سرخ‌کردنی و غذاهای شیرین دوری کنید و درست غذاخوردن را یاد بگیرید. بادقت در تغذیه می‌توانید ظاهری را که بعد از ابدومینوپلاستی خواهید داشت حفظ کنید.
 برای کاهش چربی‌های داخل شکمی باید مصرف الکل را کاهش دهید. از مرطوب‌کننده‌ها برای جلوگیری از ترک خوردن مجدد پوست خود استفاده کنید و به طور منظم ورزش کنید. برای دریافت توصیه‌های تغذیه‌ای و زندگی پس از عمل جراحی شکم باید با متخصص تغذیه خود مشورت کنید. به لطف تغذیه بعد از جراحی شکم می‌توانید به زندگی شادتر و سالم‌تری قدم بگذارید.
 بهبودی جراحی شکم یکی از طولانی‌ترین و گسترده‌ترین روش‌ها است و مهم نیست که در روزهای بعد از عمل چقدر احساس خوبی داشته باشید، باز هم به زمان کافی برای بهبودی نیاز دارید.
 خوشبختانه، راه‌هایی برای تسریع بهبودی وجود دارد تا زمانی که روی پاهای خود برگشتید و به حالت عادی بازگشتید، احساس راحتی کنید.
 یکی از این راه‌ها از طریق رژیم غذایی شماست. یک رژیم غذایی مناسب بعد از عمل نه‌تنها شما را قادر می‌سازد وزن خود را تحت کنترل داشته باشید، در نتیجه کیفیت نتایج جراحی شکم را حفظ کنید، بلکه به بهبودی شما نیز کمک می‌کند.

بهترین رژیم غذایی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

رژیم لاغری بعد از ابدومینوپلاستی

 به‌طورکلی با گذشت مدت زمان مشخصی از ابدومینوپلاستی و بازگشت به زندگی عادی نیازی نیست که مواد غذایی خاصی را حذف کنید؛ اما بهتر است مواد غذایی که در ادامه نام می‌بریم را بیشتر در رژیم غذایی خود جای دهید.

روی پروتئین تمرکز کنید

پروتئین برای روند بهبودی شما بسیار مهم است. شما باید مطمئن شوید که نه‌تنها مقدار توصیه شده روزانه را دریافت می‌کنید، بلکه در روزها و هفته‌های اول از این مقدار نیز فراتر می‌روید. پروتئین بافت‌ها، ماهیچه‌ها و پوست آسیب‌دیده در طول عمل جراحی شکم را می‌سازد و ترمیم می‌کند. غذاهای پر پروتئین شامل گوشت بدون چربی؛ مانند ماهی و مرغ، لوبیا، تخم‌مرغ، ماست و پنیر است. شما می‌خواهید مطمئن شوید که هر غذایی که می‌خورید به‌راحتی هضم می‌شود و بنابراین برای شکم شما راحت است.

ویتامین‌های خود را مصرف کنید

 مصرف ویتامین‌ها در طول ریکاوری شکم حیاتی است، زیرا با عفونت مبارزه می‌کنند و به کاهش التهاب و بازسازی سلول‌ها کمک می‌کنند. درحالی‌که ویتامین‌ها را می‌توان از طریق مکمل‌ها به دست آورد، هیچ راهی سالم‌تر از غذا برای دریافت ویتامین‌ها وجود ندارد. ویتامین‌های A و C موجود در لبنیات، تخم‌مرغ، سبزیجات برگ‌دار، مرکبات و گوجه‌فرنگی با عفونت مبارزه می‌کنند و سرعت بهبودی شما را افزایش می‌دهند. روی که در غذاهایی مانند گوشت، غلات و آجیل یافت می‌شود، به شما کمک می‌کند تا سلول‌های جدیدی را برای کمک به بهبودی تولید کنید. ویتامین‌هایی که در آووکادو و موز یافت می‌شوند به کبودی و تورم بعد از جراحی کمک می‌کنند.

مصرف آب فراموش نشود!

 کم‌آبی بدن یکی از خطرناک‌ترین اتفاقات در دوران ریکاوری شکم است. این کار نه‌تنها بهبودی شما را به تأخیر می‌اندازد، بلکه می‌تواند شما را در معرض خطر عوارض بعدی قرار دهد. شما باید حداقل دو لیتر آب در طول روز دریافت بنوشید.

رژیم لاغری بعد از ابدومینوپلاستی

لیست غذای ممنوعه بعد از ابدومینوپلاستی

برای مدتی تا بعد از جراحی ابدومینوپلاستی باید مراقبت تغذیه خود باشید تا عوارض قابل توجهی را تجربه نکنید. به همین جهت رعایت موارد زیر بسیار مهم است:

  • مصرف به اندازه غذاهایی که باعث نفخ می‌شوند.
  • مراقب غذاهای پر قند باشید.
  • الکل ممنوع

غذاهایی که باعث نفخ می شوند

نفخ و گاز دو موردی هستند که می‌توانند مانع بهبودی شما شوند و باعث ناراحتی شما شوند. غذا‌های پر نمک یا نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه یا آب گازدار باعث نفخ غیر ضروری می‌شوند. یبوست بعد از جراحی شایع است. مهم است که اطمینان حاصل کنید که غذا‌هایی که مصرف می کنید این شانس را کاهش می‌دهند. غذا‌های گاز‌آور که باید در رژیم غذایی بعد از جراحی شکم از آن‌ها اجتناب کنید:

  • حبوبات (لوبیا خشک، نخود، لوبیا چشم بلبلی، عدس و …)
  • سبزیجات و سبزیجات خام مانند گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، تره فرنگی، تربچه، پیاز، سیر، کلم، خیار
  • شیر (شما می توانید شیر بدون لاکتوز را انتخاب کنید یا به جای شیر کفیر بنوشید.)
  • شیرین کننده های مصنوعی
  • میوه‌هایی مانند خربزه، هندوانه، پرتقال، انگور

الکل

الکل چیزی است که در ابتدا باید از آن اجتناب کرد و در دراز مدت آن را کاهش داد. مصرف الکل خون شما را رقیق می‌کند و بهبودی را برای بدن سخت‌تر می‌کند. علاوه بر این، الکل می‌تواند با هر داروی مسکنی که استفاده می‌کنید واکنش منفی نشان دهد. اگر هنوز دارو در سیستم خود دارید، از هر مقدار الکل خودداری کنید زیرا نمی‌دانید بدنتان چگونه آن را مدیریت می‌کند.

چه زمانی  بعد از ابدومینوپلاستی می‌توان به تغذیه عادی بازگشت؟

هنگامی که احساس آمادگی کردید و علائم نداشتید، می‌توانید به یک رژیم غذایی عادی بازگردید. اگرچه چربی اضافی در طی ابدومینوپلاستی برداشته می‌شود، اما سلول‌های چربی باقیمانده می‌توانند بسته به آنچه در بدن خود می‌گذارید رشد کرده و محو شوند. بنابراین، حفظ یک رژیم غذایی سالم و مغذی برای حفظ نتایج بسیار مهم است. روی ایجاد عادات غذایی سالمی که می‌توانید در درازمدت به آن پایبند باشید، کار کنید، مانند کاهش غذا‌های فرآوری شده و مصرف غذای آماده، کنترل بخش‌ها و گنجاندن انواع غذا‌های تازه در وعده‌های غذایی روزانه. مانند قبل از رژیم غذایی، اطمینان حاصل کنید که ویتأمین C و امگا ۳ کافی دریافت می‌کنید و در عین حال از مصرف غذا‌های حاوی قند و سدیم پرهیز کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط