برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم سوپ کلم

رژیم سوپ کلم

رژیم سوپ کلم به یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی اخیر تبدیل شده است، به خصوص برای کسانی که می‌خواهند به‌سرعت در مدت زمان کوتاه، وزن کم کنند. رژیم غذایی سوپ کلم، رژیمی که شامل مقدار زیادی سوپ کلم دارویی در مرکز است و به دلیل کاهش وزن سریع بسیار محبوب است. در رژیم غذایی سوپ کلم که باعث چربی‌سوزی قوی و سریع می‌شود، به‌غیراز سوپ کلم، یک یا دو نوع غذا مانند شیر بدون چربی، سبزیجات و میوه‌ها وجود دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که در این رژیم غذایی که ادعا می‌شود کالری بیشتری نسبت به سوپ کلم که در حال حاضر بسیار کم‌کالری است، کالری می‌سوزاند، این است که نباید بیش از 1 هفته آن را ادامه داد. اگر می‌خواهید به کاهش وزن ادامه دهید، باید 15 روز استراحت کنید و دوباره شروع کنید. البته تأیید پزشک یا متخصص تغذیه در این زمینه ضروری است.

رژیم سوپ کلم

همه چیز درباره رژیم غذایی سوپ کلم

کلم یکی از مفیدترین سبزیجات فصل زمستان است که حاوی منیزیم، پتاسیم، سدیم، آهن، کلسیم، فسفر، گوگرد معدنی و ویتامین‌های H، E، C، اسیدفولیک، B6، B3، B2، B1 و A است. 100 گرم کلم حاوی 110 کالری است.

کلم که با داشتن فیبر بالا و کالری کم، غذای موردعلاقه رژیم‌های لاغری است، برای بیماری‌هایی مانند دیابت، روماتیسم و کم‌خونی مفید است. علاوه بر این، دارای اثرات مدر، تصفیه‌کننده خون، اثرات محافظتی در برابر سرطان معده، روده و روده بزرگ است و وقتی به عنوان سوپ رژیمی استفاده شود در کاهش وزن بسیار مؤثر است.

رژیم سوپ کلم که ادعا می‌شود در یک هفته تا 4.5 کیلوگرم وزن کم می‌کند، یک روش لاغری سریع است که در آن فقط سوپ کلم و شیر بدون چربی، میوه و سبزیجات در طول رژیم مصرف می‌شود.

در این رژیم که به مدت یک هفته اعمال می‌شود، هر روز سوپ کلم خانگی مصرف می‌شود. طبق برخی منابع، رژیم سوپ کلم سفید یک رژیم ناشتا محسوب می‌شود، در حالی که طبق نظر دیگر منابع، رژیم غذایی کم‌کالری توصیف می‌شود. گفته می‌شود محتویات سوپ کلم در حالی که توسط بدن متابولیزه می‌شود باعث چربی‌سوزی زیادی می‌شود.

این رژیم که توسط بیماران قلبی که نیاز به کاهش وزن فوری در بیمارستان دارند، اعمال می‌شود. رژیم سوپ کلم که دقیقاً مشخص نیست از کجا آمده است، یکی از رژیم‌های شوک کاهش وزن است که در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ محبوبیت پیدا کرد.

رژیم سوپ کلم 7 روزه

 اساس رژیم سوپ کلم، سوپ کلم خانگی است. 

هدف: ۳-۴ کیلو در ۱ هفته

کالری روزانه: ۸۰۰ کیلوکالری

در طول رژیم نباید نان، الکل و نوشابه مصرف شود. می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید سوپ بنوشید؛ اما بیش از هفت روز این رژیم را رعایت نکنید. این رژیم که توسط متخصصان تغذیه به عنوان یک برنامه رژیم لاغری عمومی ترجیح داده نمی‌شود و نباید تکرار شود.

مواد لازم سوپ کلم:

  • 3 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری کره
  • 1 عدد کلم سفید متوسط
  • 1 عدد پیاز متوسط
  • 1 عدد هویج سایز متوسط
  • 1 قاشق غذاخوری آرد
  • 1/2 قاشق چایخوری رب فلفل تند
  • 5 فنجان آب مرغ داغ
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • 1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • شوید 1/4 دسته (برای سرو)

دستور پخت سوپ کلم

ابتدا کلم را از وسط نصف کرده و قسمت سفت ریشه آن را جدا کنید. کاملاً در آب بشویید، سپس ریز خرد کنید. از طرفی پیاز را به صورت مکعبی خرد کنید، هویج را با قسمت درشت رنده، رنده کنید. روغن‌زیتون و کره را در یک قابلمه عمیق گرم کنید. سپس پیازها را اضافه کرده و تفت دهید. آرد و رب فلفل تند را اضافه کرده و روی حرارت ملایم تفت دهید. آب مرغ داغ را اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست شود. سپس هویج رنده شده و کلم سفید ریز خرد شده را اضافه کنید و بگذارید باحرارت ملایم بجوشد. وقتی جوش آمد نمک و فلفل را اضافه کنید. سوپی را که به مدت 30 دقیقه پخته‌اید از روی اجاق بردارید و پس از ده دقیقه استراحت سرو کنید.

رژیم لاغری سریع با سوپ کلم

روز اول: می‌توانید هر مقدار سوپ کلم بنوشید تا زمانی که احساس سیری کنید. با آن مقدار زیادی میوه بخورید، فقط از موز دوری کنید.

 روز دوم: می‌توانید سوپ کلم و سبزیجات نامحدود مصرف کنید. در اینجا چیزی است که باید به آن توجه کنید: نخود، ذرت و لوبیا را نباید بخورید. شما همچنین می‌توانید یک سیب‌زمینی آب پز را در عصر بخورید. در روز دوم هیچ میوه‌ای مصرف نکنید و نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید.

 روز سوم: می‌توانید سوپ کلم را نامحدود بنوشید و تا سیرشدن از سبزیجات استفاده کنید، به جز غذاهای نشاسته‌ای مانند ذرت و سیب‌زمینی. شما می‌توانید میوه‌های دیگری به جز موز بخورید و چای شیرین نشده بنوشید. باز هم حتماً آب بنوشید.

 روز چهارم: می‌توانید سوپ کلم نامحدود بنوشید، سه عدد موز بخورید و شیر بدون چربی بنوشید.

روز پنجم: می‌توانید تا 500 گرم گوشت سفید یا قرمز و گوجه‌فرنگی تازه بخورید. همچنین می‌توانید سوپ کلم را به صورت نامحدود بنوشید.

روز ششم: علاوه بر سوپ کلم نامحدود، می‌توانید گوشت قرمز بدون چربی و سبزیجات پخته شده به جز سیب‌زمینی بخورید.

روز هفتم: در روز آخر می‌توانید سوپ کلم نامحدود، برنج قهوه‌ای، سبزیجات کم‌کالری و آب‌میوه‌های طبیعی و بدون افزودنی مصرف کنید.

رژیم سوپ کلم 7 روزه

نکاتی که باید در رژیم غذایی سوپ کلم در نظر بگیرید، مضرات آن

مانند هر رژیم دیگری، هنگام تهیه سوپ کلم باید به نکاتی توجه کرد. رتبه‌بندی آن‌ها به صورت زیر امکان‌پذیر است:

همان‌طور که قبلاً چندین بار اشاره کردیم، رژیم سوپ کلم نباید بیش از ۱ هفته انجام شود. اگر می‌خواهید ادامه دهید، حتماً باید دو هفته استراحت کنید و سپس شروع کنید.

در طول این رژیم باید مقدار زیادی کلم مصرف کنید که می‌تواند باعث ایجاد گاز و نفخ در معده شود و در نتیجه باعث بروز برخی مشکلات معده شود.

از آنجایی که رژیم سوپ کلم بر یک ماده مغذی است، اگر آن را به طور مکرر انجام دهید، می‌تواند سرعت‌کاهش وزن و متابولیسم شما را کاهش دهد.

رژیم سوپ کلم می‌تواند در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن سریع شما شود، اما از آنجایی که رژیم غذایی بسیار محدودی است، می‌توانید در زمان ترک به همان سرعت وزن اضافه کنید.

از آنجایی که این رژیم یک رژیم غذایی بسیار کم‌کالری است، ۳۴ درصد از کاهش وزن را چربی و بقیه را آب و کاهش عضله تشکیل می‌دهد. کلیه‌های شما ممکن است نمک و آب بیشتری نسبت به حالت عادی از طریق ادرار دفع کنند؛ بنابراین، بسیار مهم است که حداکثر توجه را به مصرف آب در طول رژیم داشته باشید.

توجه کنید که:

با توجه به اینکه میزان کالری دریافتی در روز برای خانم‌ها ۱۲۰۰ کالری و برای آقایان ۱۵۰۰ کالری است و با توجه به اینکه رژیم سوپ کلم یک رژیم غذایی با حداکثر ۱۰۰۰ کالری است، یک بار دیگر یادآور می‌شویم که هرگز نباید از آن استفاده کرد. بدون مشورت با پزشک این رژیم غذایی که به عنوان یک رژیم کم‌کالری برای بیماران چاق توصیه می‌شود به دلیل ساختار فیبر فراوان می‌تواند باعث سرگیجه، ضعف و خستگی در افراد عادی و مشکلات معده مانند تجمع گاز و گرفتگی عضلات شود. همچنین به دلیل کربوهیدرات و کالری کم می‌تواند تغییرات عمده‌ای در تعادل قند خون ایجاد کند.

آیا رژیم سوپ کلم برای بیماران قلبی مفید است؟

این مسئله که رژیم سوپ کلم برای بیماران قلبی استفاده می‌شود را نباید به اشتباه به عنوان یک رژیم دائمی و مناسب برای بیماران قلبی تلقی کنیم. این رژیم به بیماران قلبی که اضافه وزن بالا دارند اما نیاز فوری به جراحی دارند، داده می‌شود تا برای جراحی و بهبود آماده شوند اما نباید بیش از تعداد روزی که پزشک مشخص کرده است، مصرف شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط