برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
خوردن عسل در بارداری

خوردن عسل در بارداری

آیا خوردن عسل بارداری مفید است؟ عسل در بارداری منع مصرف ندارد و فواید بی‌شماری هم برای مادر و هم برای جنین دارد. اما عسلی که مصرف می‌شود بهتر است پاستوریزه باشد و به‌اندازه مصرف شود. عسل فواید زیادی برای زنان باردار دارد که در ادامه به‌تمامی آنها اشاره خواهیم کرد.

خوردن عسل در بارداری

خوردن عسل در بارداری

خوردن عسل در بارداری عملکرد آنتی‌اکسیدانی دارد که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و آن را قادر به مقابله با بیماری‌های رایج فصلی کند. در واقع چندین مجله علمی نشان داده‌اند که با مصرف مقدار مناسب عسل در روز، از عفونت به‌خصوص در دوران بارداری پیشگیری می‌شود. علاوه بر این، مصرف عسل در دوران بارداری قبل از خواب می‌تواند مفید باشد؛ زیرا به شما کمک می‌کند به خواب بروید.  عسل در بارداری عملکرد ضد کم‌خونی دارد و باعث تولید گلبول‌های قرمز می‌شود.

اگر با علائم بارداری دست و پنجه نرم می‌کنید، عسل بخورید!

می‌توانید گاهی اوقات غذای خود را با عسل شیرین کنید. ما این دستورالعمل‌های ساده را توصیه می‌کنیم که می‌توانند در برابر علائم معمول بارداری کمک کنند:

سوزش سر دل:

می‌توانید سوزش سر دل را با یک فرنی موز خوشمزه کاهش دهید. برای این کار، حدود 250 میلی‌لیتر شیر را با پنج قاشق غذاخوری جو دوسر و یک قاشق چایخوری عسل روی حرارت متوسط ​​بجوشانید. مخلوط را با دارچین مزه‌دار کنید و چندتکه موز را داخل آن بریزید. عسل یک عامل ضدباکتری طبیعی است و در برابر اسید معده در مری کمک می‌کند.

یبوست:

یک موسلی پاییزی می‌تواند به رفع یبوست مزمن کمک کند. برای این کار، گردو یا بادام‌زمینی خرد شده را با دارچین در تابه‌ تفت دهید. سپس 3 قاشق غذاخوری غلات کامل، 1 قاشق غذاخوری بذر کتان، 1 فنجان ماست ساده و 1 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. در نهایت با 100 گرم آلو رسیده میل کنید.

حالت تهوع:

آیا از تهوع صبحگاهی رنج می‌برید؟ سپس یک چای بابونه زنجبیلی را امتحان کنید! برای این کار زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید و یک قاشق چایخوری از آن را در قابلمه‌ای با 200 میلی‌لیتر آب بریزید. بگذارید هر دو بجوشانند و مایع داغ را از طریق یک صافی چای در یک فنجان بریزید. سپس یک کیسه چای بابونه را در فنجان دم کنید. حالا 3 قاشق غذاخوری آب‌پرتقال و 1 قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید تا تندی زنجبیل متعادل شود. اگر علائم شدیدی دارید، توصیه می‌کنیم چای را قبل از صبحانه در رختخواب بنوشید. البته نباید یکباره زیاد عسل بخورید، اما مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

فواید خوردن عسل در بارداری

آیا خوردن عسل در بارداری محدودیت دارد؟

به‌خاطر داشته باشید که به طور کلی باید از شکر، شربت، شکر قهوه‌ای یا آب‌میوه‌های غلیظ صرفه‌جویی کنید. همین امر در مورد عسل نیز صدق می‌کند.  شما مجبور نیستید به طور کامل بدون شکر یا شیرینی دوران بارداری را بگذرانید. همچنین زنان باردار مجاز به مصرف حداکثر 40 گرم شکر هستند تا از خطراتی مانند دیابت بارداری در امان باشند. قند زیاد در غذا بر سطح قند خون فشار وارد می‌کند و احتمالاً می‌تواند منجر به دیابت بارداری شود، اما می‌تواند علت یبوست و سوزش سر دل نیز   باشد.

بنابراین، اگر شما یک عسل میل می‌کنید، باید مراقب مصرف قند باقیمانده خود باشید. برای تشخیص دیابت بارداری در مراحل اولیه، آزمایش قند یکی از معاینات استاندارد در دوران بارداری است. 

خوردن عسل در بارداری برای از بین بردن سرفه

سرفه در دوران بارداری مطمئناً یکی از آزاردهنده‌ترین بیماری‌هاست. یکی از نگرانی‌های مادران باردار این است که آیا سرفه در دوران بارداری به نوزاد آسیب می‌رساند؟

شما می‌توانید مطمئن باشید؛ زیرا کوچولو معمولاً هیچ خطری ندارد. مایع آمنیوتیک فشار انقباضات تنفسی مادر را کاهش می‌دهد.

هم در مورد سرفه مرطوب و هم در سرفه خشک در دوران بارداری، نوشیدن تا حد امکان مهم است، زیرا آب یک مایع طبیعی عالی است و بنابراین به دفع راحت بلغم کمک می‌کند.

یکی از پرکاربردترین داروهای طبیعی برای آرام‌کردن سرفه، شیر و عسل با خاصیت تسکین‌دهنده و نرم‌کنندگی است. برای درمان سرفه، عسل را می‌توان در شیر حل کرد یا مستقیماً با یک قاشق چایخوری مصرف کرد، شاید آن را با چند قطره لیمو مخلوط کرد که به عنوان ضدعفونی‌کننده حفره دهان عمل می‌کند. البته همیشه خوب است قبل از مشورت با پزشک خود دارو مصرف نکنید.

استفاده از عسل در ابتدا مطمئناً نمی‌تواند به ما صدمه بزند، همچنین به این دلیل که اگر زمانی که سرفه مداوم و طولانی‌مدت در طول روزها ادامه دارد، خیلی مؤثر نباشد، عسل همچنان برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است .

برونشیت در بارداری نیز ناخوشایند است، اما مهم‌تر از همه، اگر به‌خوبی درمان نشود، می‌تواند به یک عارضه خطرناک تبدیل شود؛ بنابراین، در صورت برونشیت، عسل می‌تواند به آرام‌کردن سرفه کمک کند، اما همچنان توصیه می‌شود با پزشک مشورت کنید.

عسل برای التیام زخم

عسل می‌تواند التیام زخم را تحریک کند و می‌تواند به‌عنوان‌مثال در اسکارهای سزارین زمانی که بهبود اولیه زخم کامل شده است استفاده شود. عسل احتمالاً اثر آنتی‌بیوتیکی دارد و بنابراین بیشتر و بیشتر در زمینه پزشکی استفاده می‌شود.

از عسل طبی حتی می‌توان برای درمان زخم‌های باز، سوختگی و حتی اسکارهای قدیمی‌تر استفاده کرد. این تضمین می‌کند که محیطی در ناحیه آسیب‌دیده پوست ایجاد می‌شود که در آن باکتری‌ها نمی‌توانند به‌سرعت تکثیر شوند. همچنین حاوی مواد فعالی است که می‌تواند به طور فعال با باکتری‌ها مبارزه کند. اگر درمان با عسل گزینه مناسبی برای شماست، از متخصص زنان یا مامای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مصرف عسل در بارداری

چرا عسل برای نوزادان خطرناک است؟

باکتری‌ها و میکروب‌های محیط مانند کلستریدیوم بوتولینوم، می‌توانند وارد عسل شوند و در فرایند تولید عسل غیر پاستوریزه، باقی بماند.

کلستریدیوم بوتولینوم:

خوردن عسل برای زنان باردار هیچ منعی ندارد؛ اما نباید به نوزادان و کودکان زیر دو سال داده شود. برای نوزادان، اسپورهای باکتری کلستریدیوم بوتولینوم برای ایجاد عواقب تهدیدکننده زندگی هستند.

اگر هاگ‌هایی زنبورها حمل می‌کنند وارد روده نوزاد شود، این عواقب کشنده دارد. دلیل این امر این واقعیت است که روده نوزادان و کودکان کوچک هنوز درحال‌رشد است. فلور روده که توسط باکتری‌های خوب مستعمره می‌شود و می‌تواند با میکروب‌ها مبارزه کند، به‌کندی رشد می‌کند.

بنابراین، هاگ کلستریدیوم بوتولینوم می‌تواند به‌صورت انفجاری در آنجا پخش شود و وارد جریان خون شود. به‌تدریج، فلج عضلانی رخ می‌دهد که معمولاً از روده شروع می‌شود؛ بنابراین یبوست سرسخت اولین علامت بیماری است.

نوزادان مبتلا ضعف عضلانی را نشان می‌دهند، به‌سختی می‌توانند سرخود را بالا نگه دارند و در تنفس مشکل دارند که می‌تواند با صداهای خس خس یا خوروپف بیان شود. رفلکس‌ها ضعیف هستند، به‌طوری‌که کودک در مکیدن و بلع مشکل دارد، بزاق بیشتر از دهان خارج می‌شود و مردمک‌ها به نور با تأخیر واکنش نشان می‌دهند. دکتر هشدار می‌دهد که کودکان مبتلا دراسرع‌وقت به درمان‌های پزشکی فشرده نیاز دارند.

آیا می‌توان در دوران بارداری عسل خورد؟

اگر بارداری سالم باشد، معمولاً خوردن عسل در حد اعتدال اشکالی ندارد.

در دوران بارداری چه مقدار عسل می‌توان خورد؟

عسل جزو غذاهای ممنوعه در دوران بارداری نیست و می‌توان آن را در حد اعتدال مصرف کرد. با این حال، همیشه باید اطمینان حاصل شود که کل مصرف شکر در محدوده تعادل نگه داشته شود.

چه زمانی مصرف عسل در بارداری ممنوع است؟

قند بیش از حد می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون شود و در بدترین حالت منجر به دیابت بارداری شود. مصرف بیش از حد قند نیز می‌تواند علت یبوست یا سوزش سر دل باشد. پس در صورتی که دیابت بارداری دارید باید حواستان به مصرف عسل باشد.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط