برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
خواص انار

خواص انار چیست؟ چرا انار مفید است؟

مواد تشکیل دهنده انار فشار خون را کاهش می‌دهد، برای مغز، کبد و روده مفید است. آنها سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند و همچنین می‌توانند درد را کاهش دهند. انار از دانه‌های کوچک و قرمز خونی زیادی تشکیل شده است که حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی گیاهی موثر است. این‌ مواد از قلب و رگ‌های خونی محافظت می‌کنند. مواد شیمیایی گیاهی پلی فنول‌ها و فلاونوئیدهای موجود در انار از رگ‌های قلب در برابر کلسترول LDL مضر محافظت می‌کنند. اسید الاژیک و پلی فنل پونیکالاژین موجود در انار بر علیه باکتری‌ها و ویروس‌ها عمل می‌کند. آفت‌ها و عفونت‌های گلو را می‌توان با دم کرده پوست میوه انار درمان کرد. ما در این مقاله به بررسی خواص انار پرداخته‌ایم. با اندام برتر همراه باشید. 

خواص انار

خواص انار چیست؟

انار فواید زیادی برای بدن دارد. در این قسمت می‌خواهیم به بررسی فواید انار بپردازیم.

انار به روده‌ها کمک می‌کند

اسید الاژیک موجود در انار توسط باکتری‌های روده به اورولیتین متابولیزه می‌شود. انار دارای اثر ضد التهابی است. همچنین می‌تواند سوراخ‌های دیواره روده را نیز ببندد و در نتیجه سد روده را تقویت کند. انار همچنین می‌تواند در درمان بیماری‌های التهابی روده در انسان، مانند کولیت اولسراتیو یا بیماری کرون مفید باشد.

برای مغز مفید است

مغز در برابر استرس اکسیداتیو آسیب پذیر است. آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد در ایجاد زوال عقل نقش دارد. یک مطالعه نشان داده است که پلی فنل پونیکالاگین موجود در آب انار می‌تواند از سلول‌های عصبی محافظت کند. پونیکالاگین نیز در روده به اورولیتین تبدیل می‌شود. این ماده در برابر مراحل اولیه زوال عقل نوید بخش است. پس از مصرف منظم انار یا آب انار، حافظه دیداری و همچنین حافظه اعداد تقویت می‌شود.

محافظت از کبد

آب انار اثر آنتی اکسیدانی دارد. یعنی مواد تشکیل دهنده آن از آسیب رادیکال‌های آزاد به بافت جلوگیری می‌کند. انار می‌تواند تأثیر مثبتی بر کبد داشته باشد. آب انار می‌تواند اکسیداسیون مضر در کبد را تا 60 درصد کاهش دهد و به بدن در ترمیم نواحی آسیب دیده کمک کند.

با دانه‌های انار درد و التهاب را تسکین دهید

یکی دیگر از خواص انار تسکسن درد تاست. دانه‌های انار حاوی مواد گیاهی ثانویه آنتوسیانین است. آنها می‌توانند التهاب را کاهش دهند و درد را مهار کنند. به همین دلیل است که آب انار از جمله برای دردهای روماتیسمی توصیه می‌شود. علاوه بر این، آنتوسیانین‌ها می‌توانند آنزیم‌های دخیل در فرآیندهای التهابی در بدن را مسدود کنند. به همین دلیل است که می‌توانند با ایجاد آرتروز مقابله کنند.

محافظت از پوست

یک اسید چرب امگا 5 کمیاب اما بسیار سالم در دانه‌های انار وجود دارد به نام  پونیسین. پونیسین می‌تواند تورم را کاهش دهد، تولید کلاژن بدن را افزایش دهد و التهاب را از جمله در پوست تسکین دهد. بنابراین روغن انار در صنعت آرایشی و بهداشتی بسیار محبوب است. مطالعه دانشمندان کالیفرنیایی نشان داده است که کنسانتره انار می‌تواند از سلول‌های پوست در برابر اشعه UV محافظت کند. همچنین مشاهداتی وجود دارد که روغن انار به بیماری‌های پوستی مانند اگزما کمک می‌کند.

نکته مهم در رابطه با دارو و مصرف انار

اگر به طور منظم دارو مصرف می‌کنید یا از بیماری مزمن رنج می‌برید، هرگز نباید آب انار را بدون نظر پزشک مصرف کنید. یک لیوان آب انار در روز می‌تواند سرعت تجزیه داروها در کبد را کاهش دهد.

انار درد مفاصل و آرتروز را تسکین می‌دهد

انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد. در بسیاری از موارد، فرآیندهای التهابی در مفاصل نقش دارند. بنابراین، ترکیبات ضد التهابی موجود در انار، مشکلات مربوط به آن را تسکین می‌دهد. همانطور که در مطالعات نشان داده شده است، عصاره انار قادر به مسدود کردن آنزیم‌هایی است که نشان داده شده است در ایجاد آرتروز نقش دارند.

انار خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

ثابت شده است که خوردن انار یا نوشیدن منظم آب انار باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود. کلسترول یکی از عوامل کلسیفیکاسیون شریان‌ها و در نتیجه یکی از محرک‌های حملات قلبی است. کسانی که سطح کلسترول خود را با استفاده از فواید انار پایین می‌آورند، به قلب خود لطف بزرگی می‌کنند.

انار با عفونت‌های باکتریایی و قارچی مبارزه می‌کند!

ترکیبات گیاهی موجود در انار می‌تواند به مبارزه با میکروارگانیسم‌های مضر کمک کند. انار مانند یک سلاح در برابر انواع مختلف باکتری عمل می‌کند و به جلوگیری از عفونت و التهاب در دهان کمک می‌کند.

انار حافظه را بهبود می‌بخشد!

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انار می‌تواند حافظه را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده است که بیمارانی که دو گرم عصاره انار دریافت کردند، پس از جراحی حافظه کمتری از دست داده‌اند.

کاهش وزن با انار

آنتی اکسیدان‌های انار، به ویژه پلی فنول‌ها و فلاونوئیدهای موجود در انار نیز دلیلی هستند که گفته می‌شود این میوه می‌تواند چربی‌ها را کاهش دهد. زیرا این مواد متابولیسم ما را افزایش می‌دهند.

عوارض جانبی انار چیست؟

نمی‌توان از عوارض جانبی انار صحبت کرد. چرا که امکان دارد در برخی از افراد حساسیت یا عدم تحمل به این میوه وجود داشته باشد. به طور کلی، انار بسیار قابل تحمل است و همچنین می‌توان آن را به مقدار زیاد مصرف کرد. مصرف انار فقط می‌تواند هضم را در افرادی که معده حساس دارند سخت کند.

انار چه موادی دارد؟

علاوه بر مواد معدنی پتاسیم، کلسیم، آهن و فسفر، مواد تشکیل دهنده انار شامل ویتامین‌های C و B و همچنین اسید فولیک نیز می‌شود. در هر 100 گرم از انار حدود 7 میلی گرم ویتامین C وجود دارد. پلی فنول‌ها از جمله رنگدانه‌های ثانویه گیاهی در انار هستند که دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند.

کلام آخر

مواد تشکیل دهنده انار فشار خون را کاهش می‌دهد، برای مغز، کبد و روده مفید است. آنها سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند و همچنین می‌توانند درد را کاهش دهند. اسید الاژیک موجود در انار توسط باکتری‌های روده به اورولیتین متابولیزه می‌شود. انار دارای اثر ضد التهابی است. نمی‌توان از عوارض جانبی انار صحبت کرد. چرا که امکان دارد در برخی از افراد حساسیت یا عدم تحمل به این میوه وجود داشته باشد. به طور کلی، انار بسیار قابل تحمل است و همچنین می‌توان آن را به مقدار زیاد مصرف کرد.

خواص انار چیست؟

انار خاصیت ضد التهابی و ضد درد دارد. بنابراین می‌تواند در درمان عفونت‌ها و التهاب‌ها کمک کند.

انار چه ویتامین‌هایی دارد؟

ویتامین‌های موجود در انار شامل ویتامین C و B و همچنین اسید فولیک می‌شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط