برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
دمنوش کاهش چربی خون

بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون

سطح کلسترول بد می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلب، سکته مغزی و بیماری‌های عروق محیطی را افزایش دهد. شما همچنین می‌توانید فشار خون بالا را به دلیل سطح کلسترول بد تجربه کنید. رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی کم تحرک، چاقی، استعمال دخانیات، ورزش نکردن، دیابت و سن برخی از عوامل خطری هستند که می‌توانند در سطح پایین کلسترول نقش داشته باشند. راه حل‌های متعددی برای سطوح بالای کلسترول وجود دارد. بسیاری از این موارد شامل اصلاح سبک زندگی و افزودن سالم‌ترین غذا‌ها به رژیم غذایی شما است. نوشیدن مقداری دمنوش نیز می‌تواند به شما در کنترل کلسترول کمک کند. در اینجا چند چای وجود دارد که باید امتحان کنید.

بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون

بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون

مواد زیادی در خون وجود دارد. این مواد برای عملکرد عملکرد‌های بدن و بازسازی سلول‌ها حیاتی هستند. یکی از مواد مهم برای زندگی کلسترول یا همان چربی خون است. کلسترول که به طور طبیعی در خون یافت می‌شود و برای سلامت انسان مهم است. به عنوان کلسترول خوب و کلسترول بد بررسی می‌شود.

کلسترول که مرکز تولید آن در بدن کبد است، معمولاً در فرآورده‌های گوشتی و غذا‌های چرب یافت می‌شود. کلسترول که از طریق رژیم غذایی نیز تأمین می‌شود، باید در یک فرد سالم در حد‌ایده‌آل باشد. بالا و پایین، سلامتی را تهدید می‌کند.

درست مانند سایر غذا‌های سالم، دمنوش‌ها می‌توانند به شما در کاهش سطح کلسترول کمک کنند. انواع دمنوش سرشار از فواید سلامتی متعدد و همچنین خواصی است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. در این بخش چند مورد که هرکدام به تنهایی می‌توانند بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون را برای شما آورده‌ایم.

چای سبز

چای سبز برای سلامت کلی شما مفید است. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر فواید سلامتی است که آن را برای کلسترول مفید می‌کند. همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. مطالعات بیشتری برای درک فواید چای سبز برای کلسترول مورد نیاز است. چای سبز بسیار سالم است. می‌توانید دو فنجان چای سبز در روز مصرف کنید. همچنین از کاهش وزن، عملکرد بهتر مغز و کاهش خطر ابتلا به دیابت پشتیبانی می‌کند.

چای سیاه

چای دیگری که سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند کلسترول را بهبود بخشد، چای سیاه است. چای سیاه سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد. چای سیاه همچنین سطح قند خون شما را کنترل می‌کند، فشار خون را کنترل می‌کند و سلامت روده را بهبود می‌بخشد.

چای قاصدک

این گیاه که با نام‌های قاصدک یا قاصدک نیز شناخته می‌شود، علاوه بر کمک به تنظیم سطح کلسترول، طبق این مطالعه که توسط دانشگاه CHA (کره) انجام شده است، می‌تواند در درمان مشکلات کبدی متحد باشد. در صورت تمایل می‌توانید قبل از نوشیدن دم کرده آن را با عسل شیرین کنید.

بهترین دمنوش برای کاهش چربی خون

چای شنبلیله

بر اساس یک مطالعه علمی از دانشگاه Josai (ژاپن) اعتقاد بر این است که این درمان طبیعی به تنظیم سطح‌تری گلیسیرید کمک می‌کند. علاوه بر آن طی تحقیقاتی که توسط دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است، چای قاصدک می‌تواند به عنوان یک مسکن و ضد انعقاد در دوران قاعدگی نیز عمل کند. برای کنترل چربی خون می‌توانید از این دمنوش ۲ تا ۳ فنجان در روز مصرف کنید.

 دمنوش رزماری

رزماری این توانایی را دارد که عملکرد‌های کبد را دوباره فعال کند و تولید صفرا را بیشتر کند. از طریق صفرا است که بدن ما کلسترول اضافی را دفع می‌کند. به همین ترتیب به دفع‌تری گلیسیرید نیز کمک می‌کند.

رزماری همچنین یک گیاه تصفیه‌کننده واقعی است که می‌تواند در موارد مسمومیت کبد، هپاتیت ویروسی و استئاتوز کبدی نیز مفید باشد. همچنین خاصیت هضم کنندگی و قابض دارد، بنابراین مصرف آن در مواردی که غذای بد یا زیاده روی کرده‌ایم و یا در موارد اسهال مفید است.

هر یک از ما باید یک نهال رزماری در خانه داشته باشیم که در باغچه یا حتی در گلدان کاشته شده باشد. فقط کمی از برگ‌های سبز آن را برای دم کرده استفاده کنید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه در آب جوش خیس بخورد. دو فنجان رزماری در روز یک داروی طبیعی عالی برای کاهش کلسترول و‌تری گلیسیرید و همچنین یک کمک ارزشمند گوارشی است.

یک جایگزین حتی بهتر استفاده از عصاره جوانه رزماری است. عصاره جوانه محصولی است که از خیساندن گلیسیرین جوانه‌ها و شاخه‌های جوان به دست می‌آید و نمایانگر قسمتی از گیاه است که از نظر مواد مؤثره غنی‌تر است.

چند قطره معمولاً حدود بیست قطره (بسته به غلظت محصول) در کمی آب حل شده و باید روزی دو بار با معده خالی مصرف شود.

 دمنوش بیدمشک برای کاهش چربی خون

بیدمشک گیاهی مفید برای اهداف متعدد پزشکی است و در این میان اثر کاهش چربی قوی، کاهش جذب روده‌ای کلسترول و چربی‌ها نیز وجود دارد. همچنین دارای خواص کلرتیک است، یعنی به ترشح صفرا توسط کبد کمک می‌کند و باعث دفع کلسترول از طریق مدفوع می‌شود.

برای این منظور هم از برگ و هم از ریشه یا به صورت جوشانده و یا برای اثرگذاری مشخص‌تر استفاده می‌شود.

بیدمشک برای مصرف داخلی نیز برای کاهش سطح قند خون (عمل هیپوگلیسمی)، مفید برای دیابتی‌ها استفاده می‌شود. خاصیت تصفیه کنندگی و محافظت از کبد دارد و به همین دلیل در برابر اختلالات کبدی استفاده می‌شود. بیدمشک برای تبخال، آرتریت، کسانی که از راه بندان و سنگ کلیه رنج می‌برند نیز مؤثر است.

اما حتی بیدمشک برای همه مناسب نیست و مصرف آن را به افراد دارای گروه خونی O توصیه نمی‌شود، زیرا دارو‌های گیاهی به دست آمده از این گیاه برای آن‌ها مضر است.

اقدامات احتیاطی و موارد منع مصرف دمنوش‌ها

چای گیاهی را نمی‌توان در صورت حساسیت به یک یا چند ماده یا خانواده‌ای که به آن تعلق دارند مصرف کرد. به عنوان مثال استفاده از قاصدک در افراد مبتلا به گاستریت و رفلاکس معده ممنوع است. از طرفی دمنوش گیاهی در دوران بارداری و شیردهی نباید مصرف شود. قبل از مصرف همزمان با درمان‌های دارویی، همیشه از پزشک خود مشورت بگیرید.

چگونه می‌توانیم چربی خون خود را به سرعت کاهش دهیم؟

چربی های اشباع شده را کاهش دهید. چربی‌های اشباع شده که عمدتاً در گوشت قرمز و لبنیات پرچرب یافت می شوند، کلسترول کل شما را افزایش می دهند. 
چربی های ترانس را حذف کنید. 
غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 بخورید.
فیبر محلول را افزایش دهید.

چه نوشیدنی‌هایی باعث کاهش سریع کلسترول می‌شوند؟

علاوه بر دمنشو‌هایی که معرفی کردیم، نوشیدنی‌های زیر نیز به کاهش چربی خون کمک می‌کنند:
شیر سویا. سویا چربی اشباع کمی دارد.
نوشیدنی های جو دوسر
آب گوجه. 
اسموتی توت. 
نوشیدنی های حاوی استرول و استانول. 
نوشیدنی هایی که کاکائو دارند .

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط