برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
اهمیت صبحانه

اهمیت صبحانه

ما اغلب به دلایلی مانند عجله به سر کار رفتن یا رفتن به مدرسه در صبح، دیر بیدار شدن از خواب یا احساس گرسنگی نکردن هنگام بیدار شدن از صبحانه صرف نظر می‌کنیم. نخوردن صبحانه می‌تواند منجر به انجام کارهای ناکارآمد در صبح زود، کاهش حافظه و کاهش عملکرد مغز شود. زیرا کودکان دو برابر بزرگسالان گلوکز مصرف می‌کنند. همچنین، از آنجایی که آنها در طول خواب به گلوکز بیشتری نیاز دارند، هنگام صبح که از خواب بیدار می‌شوند، سطح گلوکز کمتری دارند. بنابراین، صبحانه‌های سالمی که به طور مداوم سطح گلوکز را افزایش می‌دهند، برای عملکرد شناختی کودکان بسیار مفید است. ما در این مقاله به بررسی اهمیت صبحانه پرداخته‌ایم. با ما همراه بمانید.

بررسی اخیر تحقیقات در مورد تأثیر روزه و صبحانه بر شناخت کودکان و نوجوانان تأیید کرد که خوردن صبحانه تأثیرات مثبت فوری (در عرض 4 ساعت) بر عملکردهای شناختی مانند توجه و حافظه دارد. بدن ما که به طور متوسط ​​10-12 ساعت بعد از شام یا میان وعده شب گرسنه است، هنگام شروع روز مانند وسیله نقلیه‌ای می‌شود که سوخت آن تمام شده است. به همین دلیل باید 1 ساعت بعد از بیدار شدن صبحانه بخوریم و با دادن سوخت، بدنمان را به کار بیاندازیم. علاوه بر این، مطالعات علمی نشان می دهد که صبحانه برای یک زندگی سالم و همچنین افزایش کیفیت زندگی ما بسیار مهم است.

اهمیت صبحانه

اهمیت صبحانه برای بدن چیست؟

در این قسمت به بررسی اهمیت صبحانه برای بدن پرداخته‌ایم. فواید و اهمیت صبحانه برای بدن، عبارت است از:

کاهش وزن!

کاهش وزن را با صبحانه شروع کنید! صبحانه قند خون را تثبیت می‌کند. کارشناسان می‌گویند افرادی که روز خود را با یک صبحانه سالم شروع می‌کنند، در طول روز احساس سیری می‌کنند و غذای کمتری مصرف می‌کنند. اما نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که آنچه در صبحانه خورده می‌شود بیشتر پروتئین است. متأسفانه یک صبحانه حاوی غذاهای ناسالم نقش مثبتی در کاهش وزن شما نخواهد داشت. از سوی دیگر، مشخص شده است که کسانی که صبحانه نمی‌خورند می‌توانند خیلی سریع‌تر وزن اضافه کنند. بنابراین صبحانه برای کنترل وزن ضروری است.

ذهن باز می شود

مشخص است که وقتی روز را با صبحانه شروع می‌کنید، پرانرژی هستید. به خصوص کودکان در سن مدرسه تمرکز ذهنی بالاتری دارند و بهتر می‌توانند تمرکز کنند. با این حال، متابولیسم آنها نیز بهتر عمل می‌کند. مشخص شده است که کودکانی که به طور منظم صبحانه می‌خورند در درک و حل مسئله موفق‌تر هستند. اولین وعده غذایی ناکافی و نامنظم در روز می‌تواند باعث بی‌انگیزگی، عدم توجه، مشکل در درک و حتی تاخیر رشدی در کودکان شود.

تقویت حافظه

آیا می‌دانستید که به لطف یک صبحانه سالم در صبح می‌توانید از احساس خواب آلودگی و همچنین حواس پرتی که یکی از بزرگترین موانع موفقیت است، جلوگیری کنید؟ با صرف وقت برای صبحانه، می‌توانید حافظه خود را تقویت کنید و بهتر روی کار و مهارت خود تمرکز کنید. به این ترتیب، می‌توانید برنامه‌های صبحگاهی خود را با موفقیت و کارآمدی بیشتر آغاز کنید.

تاثیرات صبحانه بر بدن

بدن انسان حتی در هنگام خواب نیز به کار خود ادامه می‌دهد. با این حال، متابولیسم شما کمی کند می‌شود. اگر می‌خواهید صبح که از خواب بیدار می‌شوید انرژی خود را بازیابید، حتما باید صبحانه بخورید. در غیر این صورت ممکن است در تمام طول روز با مشکلاتی مانند خستگی، حواس پرتی و سردرد مواجه شوید. صبحانه به ویژه برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، بسیار مهم است. یک صبحانه سالم صبح که از خواب بیدار می‌شوید، متابولیسم شما را سرعت می‌بخشد. اگر صبحانه را حذف کنید، آنچه در وعده غذایی بعدی می‌خورید برای شما مفید نخواهد بود.

صبحانه که به ویژه برای کودکان بسیار مهم است، دریافت منظم چربی، کربوهیدرات، پروتئین و ویتامین‌ها را برای کودکانی که در مراحل رشد هستند، فراهم می‌کند. وقتی صبحانه خورده نشود، کاهش یادگیری و هماهنگی عضلات در کودکان مشاهده می‌شود. به طور خلاصه، صبحانه برای انرژی مورد نیاز بدن برای شروع روز و کار ضروری است.

اهمیت صبحانه

چگونه یک صبحانه سالم بخوریم؟

صبحانه را نباید با منابع کربوهیدرات ساده مانند نان شیرینی و بیسکویت سرو کرد. چاودار، گندم کامل، غلات کامل … نان، جو یا سایر منابع کربوهیدرات با کیفیت باید مصرف شود. تخم مرغ باید مصرف شود. تخم مرغ بهترین منبع پروتئینی است و احساس سیری را برای مدت طولانی حفظ می‌کند. در پیشگیری از بحران گرسنگی ما نقش دارد. اگر نمی‌توانید تخم مرغ را برای صبحانه مصرف کنید، از منابع پروتئینی دیگر مانند شیر و پنیر استفاده کنید.

مصرف مواد مفید

حتما باید سبزیجات مصرف کنید؛ می‌توانید سبزیجات مورد علاقه خود مانند خیار، گوجه فرنگی، جعفری، روکولا، فلفل، شوید را انتخاب کنید که به صورت تازه در فصل مصرف شود. از سرخ کردن و شیرینی‌های زیاد روغنی باید خودداری کرد. تا حد امکان از مصرف فرآورده‌های گوشتی فرآوری شده مانند سالامی، سوسیس و کالباس اجتناب شود. چربی‌های خوب مانند زیتون، فندق خام، پسته و بادام باید به جای چربی جامد اشباع شده مصرف شود، هم تعادل انرژی ما را در طول روز تامین می‌کند و هم به تعادل کلسترول کمک می‌کند. صبحانه یکسان نباید هر روز مصرف شود، هر غذا فواید متفاوتی برای بدن ما دارد، زمانی که غذاهای مختلف را مصرف می‌کنیم، حداکثر سود را برای بدن خود به ارمغان می‌آوریم، همچنین مصرف مداوم همان غذاها می‌تواند باعث کند شدن متابولیسم بدن پس از یک وعده غذایی شود.

چرا صبحانه مهم است؟

صبحانه به عنوان وعده اول روز، برای شارژ کردن بدن با انرژی و تامین نیازهای غذایی مورد نیاز بدن بسیار مهم است.

 چه غذاهایی باید در صبحانه مصرف شود؟

غذاهایی که حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد مغذی مختلف هستند، برای صبحانه مناسب هستند. به عنوان مثال: صبحانه شامل میوه، ماست، نان سبوس‌دار، تخم مرغ، سبزیجات، و غیره می‌تواند گزینه‌های خوبی باشد.

صبحانه چه تاثیری بر روی سلامتی دارد؟

مصرف صبحانه منظم می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند دیابت و چاقی و کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی کمک کند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط