برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
انجیر خشک برای لاغری

انجیر خشک برای لاغری

کاهش وزن با خوردن تغذیه سالم و گنجاندن غذاهای کم چرب و کم کالری در رژیم غذایی معمولی شما صورت می‌گیرد. یکی از این غذاها، انجیر خشک است که به کاهش وزن کمک می‌کند و مصرف آن به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل کنترل شده می‌تواند بر کاهش چربی در ناحیه شکم تاثیرگذار باشد.

علاوه بر این، انجیر دارای بسیاری از مواد مغذی است که در حفظ سلامت بدن شما نقش دارد. انجیر را می‌توان به صورت تازه یا خشک میل کرد. هر دو نوع انجیر برای حفظ فشار خون مفید هستند. علاوه بر این، انجیر برای تضمین یک سیستم گوارشی خوب و بهبود سلامت استخوان‌ها مفید است. فواید انجیر بسیار است. ما در این مقاله به بررسی انجیر خشک برای لاغری پرداخته‌ایم.

انجیر حاوی مقدار زیادی فیبر رژیمی است که می‌تواند به راحتی معده شما را پر کند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و به شما کمک می‌کند تا کل کالری دریافتی خود را در روز کنترل کنید. علاوه بر این، فیبرها همچنین حرکات روده را تحریک می‌کنند و در نتیجه سیستم گوارش را تقویت می‌کنند.

انجیر خشک برای لاغری

انجیر خشک برای کاهش وزن

زمانی که قصد کاهش وزن دارید، می‌توانید بین وعده‌های غذایی خود انجیر تازه یا خشک میل کنید تا گرسنگی خود را کاهش دهید. انجیر سرشار از فیبر و پروتئین است و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و از خوردن غذای ناسالم جلوگیری می‌کند. اگر انجیر خشک می‌خورید، ابتدا آن را یک شب در آب خیس کنید. خیساندن انجیر، هضم آنها و جذب تمام مواد مغذی را برای بدن شما آسان‌تر می‌کند. از آنجایی که آنها کالری کمی دارند، حتی لازم نیست نگران تعداد کالری روزانه خود باشید.

انجیر سرشار از آهن و پتاسیم است و همچنین می‌تواند به تقویت استقامت شما کمک کند. برای همه کسانی که همیشه احساس ضعف و خستگی می‌کنند، خوردن انجیر با یک لیوان شیر در صبح می‌تواند به افزایش استقامت در طول روز کمک کند و به آنها انرژی بدهد.

چرا انجیر خشک برای لاغری مفید است؟

ما در این بخش به بررسی دلایلی که انجیر خشک برای لاغری مفید است می‌پردازیم. این دلایل عبارتند از:

انجیر خشک به هضم کمک مي‌کند

جدا از فیبر غذایی که به هضم صحیح کمک می‌کند، یک آنزیم گوارشی به نام فیسین است که همراه با سایر آنزیم‌های ترشح شده از دستگاه گوارش شما برای هضم سریع غذا به طور موثر عمل می‌کند. سیستم گوارشی سالم، کلید کاهش وزن و همچنین کاهش چربی شکم است. این یکی از فواید انجیر است که نباید از آن غافل شوید.

انجیر به سوزاندن کالری کمک می‌کند

گفته می‌شود وجود اسیدهای چرب امگا 3 در انجیر خشک باعث می‌شود، کالری بیشتری در ماهیچه‌ها در طول تمرین بسوزانید. این محتوای اسید چرب سالم، نقشی حیاتی در کاهش وزن شما دارد. در واقع، اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ سلامت قلب و عروق شمابسیار مفید هستند.

جایگزین شکر است

اگر دندان شیرینی دارید، می‌دانید که اجتناب کامل از شکر هنگام رژیم گرفتن چقدر سخت است. در حالی که عسل خام، انگور، شکر خرما و شکر نارگیل جایگزین‌های سالمی هستند، انجیر نیز جزو این جایگزین‌ها محسوب می‌شود. انجیر خشک از نظر طعم شیرین است و از این رو، آنها می‌توانند به راحتی میل شما را به چیزی شیرین کنترل کنند. علاوه بر این، نسبتاً کالری کمتری را نسبت به سایر گزینه‌های شیرین به بدن شما اضافه می‌کند. علاوه بر این، انجیر خشک به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید و در نتیجه شما را از خوردن شیرینی‌های دیگر دور نگه می‌دارد.

کم کالری است

انجیر خشک کم کالری است. بنابراین هر زمان که به دنبال میان وعده هستید، مقداری انجیر خشک را به جای سایر غذاهای رژیمی انتخاب کنید. بهترین بخش در مورد انجیرها این است که می‌توان از آنها به عنوان شیرین کننده مصنوعی استفاده کرد. بنابراین به راحتی می‌توانید شکر را با انجیر در کیک و پودینگ خود جایگزین کنید.

بیشتر مطالعه کنید: بهترین زمان خوردن میوه برای لاغری چه زمانی است؟

انجیر خشک برای لاغری

آیا انجیر برای کاهش وزن مفید است؟

دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد، انجیر برای کاهش وزن مفید است؛ برخی از این دلایل عبارتند از:

هوس‌های شیرین را ارضا می‌کند

اگر رژیم لاغری دارید و همچنان هوس خوردن شیرینی می‌کنید، می توانید با خیال راحت از یک انجیر کاملا رسیده یا خشک شده استفاده کنید. انجیر خشک طعم شیرین لازم را برای کاهش هوس دسر شما فراهم می‌کند. مطالعات علمی نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم چرب و کم کالری یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش وزن است.

محتوای فیبر انجیر، شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد

از آنجایی که انجیر مملو از فیبر است، خوردن آن می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و میل به خوردن میان وعده بین وعده‌های غذایی را کاهش دهید. تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان داده است که افزایش مصرف فیبر غذایی با کاهش وزن بدن مرتبط است. این به دلیل افزایش احساس سیری و کاهش دریافت انرژی است.

سرشار از آنتی اکسیدان است

یک مطالعه نشان داد که انجیر تازه و خشک سرشار از مواد شیمیایی گیاهی است. فیتوکمیکال‌ها مانند اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها آنتی اکسیدان‌های قوی هستند. این مواد مغذی گیاهی می‌توانند به فرد کمک کنند تا سلامت خود را حفظ کند، همچنین مواد مغذی گیاهی می‌توانند بر کاهش وزن تاثیرگذار باشند. علاوه بر این، فیبر باعث کاهش سطح کلسترول و بهبود حرکات روده می‌شود، که همه این موارد منجر به یک زندگی سالم‌تر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید: نشاسته برای لاغری

آیا انجیر خشک باعث کاهش وزن می‌شود؟

انجیر سرشار از مواد مغذی است، اما کالری کمی دارد. همانطور که داده‌های تغذیه‌ای نشان می‌دهد، انجیر حاوی کالری بسیار کمی است، به همین علت در کاهش وزن نقش مهمی دارد.

چرا انجیر خشک برای لاغری مفید است؟

انجیر خشک به هضم غذا، سوزاندن کالری کمک می‌کند و جایگزین مناسبی برای مصرف شکر است. به همین علت گفته می‌شود انجیر برای لاغری مفید است.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط