برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
اشتباهات رژیم لاغری

اشتباهات رژیم لاغری و تاثیر آن بر بدن

عدم داشتن برنامه برای کاهش وزن، بی‌حوصلگی، مشکلات و اشتباهات رژیم لاغری، موارد رایجی هستند که افراد را برای داشتن رژیم تغذیه دلسرد می‌کنند؛ بنابراین داشتن اهداف واقع‌بینانه و اجتناب از اشتباهات رژیم لاغری، شما را در مسیر و انگیزه رسیدن به اهدافتان نگه می‌دارد.

حقایقی دربارهٔ رژیم غذایی

یک رژیم غذایی سالم به محافظت در برابر سوءتغذیه در تمام اشکال آن و همچنین بیماری‌های غیرواگیر (NCDs) از جمله دیابت، بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان کمک می‌کند. رژیم غذایی ناسالم و عدم فعالیت بدنی منجر به خطرات جدی برای سلامتی می‌شود.

شیوه‌های غذایی سالم در اوایل زندگی شروع می‌شوند. تغذیه با شیر مادر باعث رشد سالم و بهبود رشد شناختی می‌شود و می‌تواند مزایای سلامتی طولانی‌ مدتی مانند کاهش خطر اضافه‌وزن یا چاقی و ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در سنین بالاتر داشته باشد.

انرژی دریافتی (کالری) باید با مصرف انرژی در تعادل باشد. برای جلوگیری از افزایش وزن ناسالم، چربی کل نباید از 30 درصد کل انرژی دریافتی تجاوز کند.

اشتباهات رژیم لاغری

اشتباهات رژیم لاغری و راهکارهای آن 

در این‌جا 10 اشتباهات رژیم لاغری که باید از آن‌ها اجتناب کنید آورده شده است:

تکیه بر رژیم‌های کراش

بعضی افراد به رژیم غذایی شدید روی می‌آورند. شاید برنامه آن‌ها چیزی جز گریپ‌فروت یا سوپ کلم در روز نباشد. کالری روزانه خود را به کمتر از 1000 کاهش می‌دهید. وقتی کالری کمی خورده می‌شود، متابولیسم تمرین داده می‌شود تا فرایند کند شود. هنگامی که رژیم به پایان می‌رسد، بدنی دارید که کالری را آهسته‌تر می‌سوزاند و معمولاً وزن خود را به دست می‌آورید.

 نخوردن صبحانه

حذف صبحانه راهی ساده برای کاهش کالری به نظر می‌رسد، اما می‌تواند در بقیه روز شما را گرسنه کند. این امر منجر به خوردن میان‌وعده‌های بدون برنامه در محل کار و خوردن یک وعده بزرگ در ناهار می‌شود که باعث افزایش شمار کالری خواهد شد. اما صبحانه‌های سرشار از پروتئین و فیبر می‌توانند گرسنگی را در طول روز مهار کنند. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد افرادی که هر روز صبح صبحانه می‌خورند احتمال بیشتری برای حفظ وزن سالم دارند.

خوردن میان‌وعده‌های بدون برنامه

شاید شما در هر وعده‌غذایی کالری شماری می‌کنید، اما کیسه چوب‌شور روی میز شما، تکه کیک کوچک در یک مهمانی، از نمونه‌های این موارد است که گاهی اوقات از آن غافل می‌شوید. تمام این خوراکی‌ها می‌تواند یک رژیم غذایی برنامه‌ریزی شده را خراب کند. اگر در مورد شمارش کالری‌ها جدی هستید، می‌توانید از تلفن هوشمند یا دفترچه یادداشت خود برای پیگیری هر لقمه استفاده کنید.

اصلاً تنقلات نخورید

درحالی‌که خوردن میان‌وعده بدون فکر می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود، خوردن میان‌وعده متفکرانه می‌تواند دقیقاً برعکس باشد. افرادی که چندین وعده‌غذایی و میان‌وعده‌های کوچک در روز می‌خورند، احتمال بیشتری برای کنترل گرسنگی و کاهش وزن دارند. تنقلات به حفظ متابولیسم شما کمک می‌کند، به‌خصوص اگر میان‌وعده‌ها غنی از پروتئین باشند. داشتن مقداری آجیل انتخاب خوب و پرپروتئین است و تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که آجیل می‌خورند لاغرتر از افرادی هستند که این کار را نمی‌کنند.

 تغذیه با چربی کم

محصولات کم‌چرب می‌توانند نقش مهمی در رژیم غذایی شما داشته باشند. فقط به یاد داشته باشید که کم‌چرب با کم‌کالری یکی نیست. اگر بشقاب خود را با کیک کم‌چرب پر کنید، در نهایت کالری بیشتری نسبت به زمانی که یک‌تکه کوچک‌تر کیک معمولی داشته باشید، مصرف می‌کنید. بهترین راه برای دانستن میزان چربی، شکر و کالری دریافتی، بررسی برچسب تغذیه است.

نکات رژیم لاغری

نوشیدن مایعات با کالری بالا

هنگام شمارش کالری‌ها، بسیاری از ما تمایل داریم به آنچه در نوشیدنی‌هایمان است نادیده بگیریم. این یک اشتباه بزرگ است. وقتی در نظر بگیرید که برخی از قهوه‌های فانتزی و نوشیدنی‌های الکلی بیش از 500 کالری دارند. حتی کالری موجود در آب‌میوه و نوشابه می‌تواند به‌سرعت افزایش یابد.

کم آبی بدن

این یکی از ساده‌ترین اشتباهات رژیمی است که باید برطرف شود؛ زیرا، آب برای سوزاندن کالری لازم و ضروری است. اگر به خود اجازه دهید بدنتان کم‌آب شود، متابولیسم شما کاهش می‌یابد و این به معنای کاهش وزن آهسته‌تر است؛ بنابراین سعی کنید به هر وعده‌غذایی و میان‌وعده یک لیوان آب اضافه کنید.

حذف لبنیات

شیر پرچرب، پنیر و بستنی برای بسیاری از افرادی که رژیم دارند تابو هستند، اما کنارگذاشتن غذاهای لبنی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که بدن با دریافت کلسیم کافی چربی بیشتری می‌سوزاند و در صورت کمبود کلسیم، چربی بیشتری تولید می‌کند. به نظر نمی‌رسد مکمل‌های کلسیم فواید یکسانی داشته باشند، بنابراین لبنیات چیزهای دیگری هم دارند. به گزینه‌های لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب پایبند باشید.

مصرف بیش از حد فست‌فود

همیشه می‌توانید سالاد یا سایر گزینه‌های سالم‌تر را سفارش دهید. اما هنگامی که آنجا هستید، آیا می‌توانید در برابر آن میلک‌شیک یا سایر خوراکی‌ها مقاومت کنید؟ و اگر یک‌بار به خودتان اجازه دهید که سفارش فست‌فود راحت باشد، می‌تواند به یک عادت تبدیل شود.

تعیین اهداف غیرواقعی

اینکه به خودتان بگویید در هفته اول 9 کیلوگرم وزن کم می‌کنید، هدفی غیرواقعی است. اگر می‌دانید که نمی‌توانید این کار را انجام دهید، هرگز رژیم غذایی خود را از ابتدا شروع نکنید. یک هدف واقع‌بینانه برای رژیم غذایی موفق، حیاتی است. اگر مطمئن نیستید که هدفتان چیست، با یک متخصص تغذیه صحبت کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط