برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم ویت واچرز

هر آنچه که باید در مورد رژیم ویت واچرز

رژیم ویت واچرز یک برنامه غذایی است که در سراسر جهان شناخته شده است و امروزه جزو محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی است. در این نوع رژیم، تمام مقادیر غذایی به روش نقطه‌ای تعیین می‌شود. در این روش، هدف کاهش وزن سریع و موثر طبق سیستم امتیازی است. رژیم WW که مخفف کلمه weight watchers است، بسیاری از افراد هر ساله با این رژیم غذایی وزن کم می‌کنند. هر غذایی که در این رژیم مصرف می‌شود یک امتیاز دارد. طبق این رژیم، هدف کاهش وزن با ماندن در کمترین امتیاز است. این برنامه غذایی در بین بهترین رژیم‌های لاغری رتبه اول را دارد. رژیم WW جایگزین بسیار خوبی برای کسانی است که به جای رژیم‌های کلاسیک به دنبال یک رژیم غذایی متفاوت و مفرح هستند. در این مقاله از اندام برتر به بررسی کامل رژیم ویت واچرز پرداخته‌ایم. با ما همراه بمانید.

رژیم ویت واچرز

چگونه رژیم ویت واچرز را اعمال کنیم؟

رژیم WW یا ویت واچرز نسبت به سایر برنامه‌های رژیم غذایی، یک نوع رژیم ساده‌تر است. در برنامه رژیم غذایی Weight Watchers باید بر روی غذاهای سالم و کم امتیاز تمرکز کنید. با یک برنامه غذایی که 25 تا 30 امتیاز در نمودار روزانه دارد می‌توان به طور متوسط ​​4-6 کیلو در ماه کم کرد. در رژیم WW، هر غذایی یک امتیاز دارد. هیچ غذای ممنوعه‌ای در این نوع رژیم غذایی وجود ندارد. هدف رژیم WW تلاش برای پایین نگه داشتن امتیاز کل غذاهایی است که مصرف می‌کنیم. هر چه امتیاز غذایی مصرف شده در طول روز کمتر باشد، کاهش وزن بیشتر می‌شود.

سیستم امتیازدهی هوشمند در سیستم رژیم غذایی WW بر اساس عواملی مانند کالری، چربی، پروتئین و محتوای قند به غذاها امتیاز می‌دهد. قبل از شروع رژیم، یک امتیاز روزانه مشخص بسته به اهداف سن، قد، جنسیت و وزن تعیین می‌شود. هدف کاهش وزن بدون تجاوز از این امتیاز در غذاهای مصرف شده در طول روز است. رژیم ویت واچرز مصرف غذاهای با امتیاز صفر را تشویق می‌کند. شما در این رژیم غذایی که غذاهای مورد علاقه شما را محدود نمی‌کند، با گرفتن امتیاز کم موفق هستید. با در نظر گرفتن سیستم امتیاز دهی می‌توانید در این رژیم هر چیزی را که می خواهید مصرف کنید.

میوه‌ها و سبزیجات به عنوان امتیاز صفر در این رژیم به حساب می‌آیند. این امکان وجود دارد که به تعداد دلخواه از غذاهای با امتیاز صفر مصرف کنید. غذاهای با ارزش کالری و محتوای چربی بالا امتیاز بیشتری دارند. می‌توانید تا حد امکان از غذاهایی که امتیاز بالایی دارند کمتر مصرف کنید و به غذاهای کم امتیاز روی بیاورید. اگر می‌خواهید رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید و به آرامی و موثر وزن کم کنید، می‌توانید با این رژیم لاغر شوید. یکی دیگر از گزینه‌های امتیازدهی در این نوع رژیم فیت پوینت است. این امتیاز همان امتیازی است که هنگام ورزش کسب می‌کنید.

غذاهای مجاز در رژیم ویت واچرز

غذاهایی که می‌توانید در رژیم غذایی ویت واچرز مصرف کنید، عبارتند از؛

  • سبزیجات برگ دار (مارچوبه، شاهی، کاهو)
  • میوه‌های تازه
  • چغندر (1/2 فنجان)
  • نان سبوس دار سبک (1 تکه)
  • شیر بدون چربی (1 فنجان)
  • نان سفید (1 تکه)
  • برنج سفید (1/2 فنجان)
  • شکر (1 مکعب 20 گرم)
  • نوشابه معمولی (1 بطری)
  • کیک یا بستنی (1 پیمانه)

هرچه امتیازات کمتری مصرف کنید، محاسبه کالری آسان‌تر است و خطر افزایش وزن کمتر می‌شود. می‌توانید با ترکیب و اضافه کردن نکات پیشنهادی وعده‌های غذایی، وعده‌های غذایی خود را سازماندهی کنید. محدودیت روزانه 34 امتیاز در چهار وعده غذایی توزیع می‌شود و به شما کمک می‌کند در هفته یک کیلو وزن کم کنید.

در مورد انواع رژیم‌های معروف دنیا بیش‌تر بخوانید!

رژیم ویت واچرز

مزایای رژیم ویت واچرز چیست؟

رژیم Weight Watchers اغلب برای کاهش وزن و زندگی سالم ترجیح داده می‌شود. این یک رژیم غذایی بسیار محبوب است زیرا محدودیتی ندارد. Weight Watchers فهرست قدرتمندی از غذاهای مغذی، کم چرب و مناسب برای منوی رژیم غذایی را ارائه می‌دهد. تعدادی گزینه بدون گلوتن در این لیست وجود دارد که می‌تواند به شما در رفع گرسنگی و ماندن در مسیر کاهش وزن کمک کند. این برنامه غذایی محدود کننده نیست و افراد در واقع می‌توانند به راحتی وزن خود را حفظ کنند زیرا عادات سالم‌تری را اتخاذ می‌کنند. کاهش وزن تا 1 کیلوگرم در هفته با این برنامه امکان پذیر است. فرد برای بهره مندی از برنامه نیازی به داشتن هیچ شرایطی ندارد. با این حال، کسانی که می‌خواهند با استفاده از Weight Watchers به ​​راحتی وزن کم کنند، فقط باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنند.

مضرات رژیم ویت واچرز

این رژیم تقریبا هیچ ایرادی ندارد. توصیه می‌شود کسانی که از رژیم غذایی پیروی می‌کنند، رژیم غذایی متعادل و سالمی داشته باشند، بدون اینکه هیچ گروه غذایی را در اولویت قرار دهند و یا از آن اجتناب کنند. زنان باردار و کودکان زیر 10 سال نباید از این رژیم پیروی کنند. غذا خوردن باید متعادل و متنوع باشد. غذایی که در یک وعده مصرف نمی‌شود را نمی‌توان به وعده غذایی بعدی منتقل کرد.

آیا رژیم Weight Watchers به ​​کاهش وزن کمک می‌کند؟

رژیم Weight Watchers فقط یک رژیم نیست، بلکه سیستمی است که به همه کمک می‌کند راه خود را برای کاهش وزن پیدا کنند و حرکتی است که افراد را با هدف مشترک کاهش وزن اضافی متحد می‌کند. توصیه می‌شود ورزش منظم را به رژیم غذایی اضافه کنید. بنابراین، افرادی که وزن کم می‌کنند به آرامی به سمت یک سبک زندگی فعال و یک رژیم غذایی سالم با پروتئین بدون چربی، میوه‌ها و سبزیجات و قند و چربی اشباع کمتر هدایت می‌شوند. با استفاده از این برنامه می‌توانید حداقل یک کیلو در هفته وزن کم کنید.

چه مدت زمانی باید رژیم ویت واچرز را دنبال کرد؟

مدت زمان معمولاً بستگی به اهداف شما دارد. برخی افراد این رژیم را به صورت دائمی انجام می‌دهند، در حالی که برخی دیگر آن را به عنوان یک راهبرد موقت برای کاهش وزن یا بهبود سلامتی انتخاب می‌کنند.

چه کسی می‌تواند از رژیم ویت واچرز استفاده کتد؟

برای پیروی از رژیم غذایی WW بسیار مهم است که سالم باشید. با ایجاد یک برنامه غذایی مناسب و سالم برای خود می‌توانید به راحتی وزن کم کنید. بیماران دیابتی هم به دلایل سلامتی و هم به دلایل کاهش وزن می‌توانند این رژیم را با خیال راحت دنبال کنند.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط