برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

دمنوش لاغری یک ماهه خانگی با چربی سوزی شکم و پهلو

بعید میدانم بحث کاهش وزن در جمعی پیش بیاید اما پیشنهاد مصرف کردن دمنوش لاغری مطرح نشود! نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا همیشه راهکار هایی که با کمترین هزینه و انرژی به ما کمک کنند به نتیجه باب میل خودمون برسیم، فارق از اینکه نتیجه بخش باشند یا نه علاقمندان زیادی پیدا می کنند. دمنوش های لاغری با چربی سوزی یک ماهه یا چند ماهه هم دقیقا از این دست راهکار های سریع هستند.

اما اینکه این محصولات آیا می توانند کمکی به وزن کم کردن ما بکنند یا خیر و یا اینکه اصلا کارکرد آن ها خلالی در سلامت ما ایجاد می کند یا نه! مسائلی هستند که قبل از اینکه سراغ مصرف کردن شان بروید باید بدانید تا خدای نکرده بعد از صرف کلی هزینه و زمان در نهایت با یک نتیجه نه چندان مطلوب احساس شکست و سرخوردگی نکنید.

در این مطلب قراره به صورت مفصل به دمنوش لاغری یک ماهه بپردازیم و بررسی کنیم تحت چه شرایطی دمنوش های لاغری به تناسب اندام ما کمک می کنند و همینطور بهترین دمنوش های موجود برای وزن کم کردن کدام هستند و در نهایت به سوالات پر تکرار شما پاسخ بدهیم. البته توصیه میکنیم حتما ویدیو ابتدا مطلب رو ببینید چرا که اطلاعات کامل تری از انواع دمنوش لاغری را در آن ویدیو برایتان شرح دادیم.

فهرست مطالب

آیا دمنوش لاغری میتونه به کاهش وزن کمک کنه؟

پاسخ این سوال که آیا دمنوش کمکی به کاهش وزن ما می کند یا خیر، نیازمند توضیحات مفصلی است که در ادامه مطلب به آن میپردازیم. اما به طور کلی پاسخ این سوال هم بله است و هم خیر؛

اگر از آن دسته افرادی هستید که دنبال یک راه ساده و بی دردسر برای لاغر شدن هستید و بیشتر برای اینکه کاری نکنید و وزن کم کنید، علاقمند به مصرف دمنوش های لاغری هستید؛ متاسفانه خبر خوبی برای شما نداریم و باید بگوییم که دمنوش های استاندارد که به سلامت شما آسیبی نمی زنند چنین کاهش وزنی را نمی توانند رغم بزنند!

اما بالعکس اگر از آن دسته افراد هستید که در حال کاهش وزن از طریق رژیم و ورزش می باشید و حالا دنبال یک سری راهکار جانبی برای افزایش چربی سوزی و بهبود فعالیت بدن تان هستید، باید بگوییم که دمنوش ها می توانند کمک قابل توجهی به روند چربی سوزی شما بکنند و آن را تا حدودی تسریع کنند.

به عبارتی شما با مصرف دمنوش های استاندارد که در ادامه معرفی میکنیم در کنار رژیم غذایی خودتان، می توانید چربی سوزی رژیم را نهایتا تا 6 درصد افزایش بدهید. چرا که این دمنوش ها می توانند به عملکرد بهتر بدن تان کمک کنند و زمانی که بدن شما عملکرد بهتری داشته باشد قاعدتا چربی سوزی شما افزایش پیدا می کند.

اینفوگرافیک توضیحات بهترین دمنوش لاغری یک ماهه با چربی سوزی شکم و پهلو

کدام دمنوش برای لاغری خوبه؟

اصولا وقتی بحث دمنوش مطرح میشود عموما در ذهن شما تبلیغات های متعدد دمنوش هایی با این مضمون که 10 کیلو در یک ماه وزن کم کنید یا بدون دردسر و فقط با خوردن دمنوش وزن کم کنید، شکل میگیرد که ما به آن ها عموما دمنوش های لاغری شرکتی میگوییم. اما نوع دیگری از دمنوش ها هم وجود دارد که مادر بزرگ ها در خانه درست می کنند و به زور سعی می کنند به خورد ما بدهند که اتفاقا فکر میکنیم آنچنان تاثیر گذاری قابل توجهی هم ندارند. ما به این دسته از دمنوش ها، دمنوش لاغری خانگی میگوییم. در ادامه به صورت کامل تر به بررسی هر کدام از انواع دمنوش میپردازیم.

دمنوش لاغری خانگی

دمنوش های لاغری مثل چای زنجبیل، چای دارچین، گل گاو زبان و امثالهم را به عنوان دمنوش های لاغری خانگی میشناسیم. شاید روزانه بنا به علاقمندی شخصی برخی از آن ها را استفاده هم بکنیم. برای مثال بسیاری از دوستان من در فصل زمستان ترجیح میدهند چای دارچین میل کنند تا کمی دمای سرد زمستان برای آن ها قابل تحمل تر شود.

دمنوش لاغری خانگی اصولا آسیبی به بدن شما و سلامتی تان نمی زد مگر در استفاده کردن از آن زیاده روی کنید و بیش تر از حد توصیه شده آن ها را مصرف کنید. (برای مثال نوشیدن یکی-دو فنجان چای سبز روزانه می تواند برای کاهش وزن مفید باشد اما اگر 10 لیوان چای سبز مصرف کنید قطعا دچار مشکل فشار می شوید.) از طرفی همیشه در گوشه و کنار خانه های مان می توانیم مواد مورد نیاز برای آماده کردن این سبک دمنوش ها را پیدا کنیم که اتفاقا بر خلاف تصوری که داریم به کاهش وزن هم کمک شایانی می کنند.

دمنوش های خانگی به صورت کلی چون به فعالیت بهتر ارگان های بدن کمک می کنند و سلامتی ما را تا حدودی بهبود می بخشند به صورت غیر مستقیم در چربی سوزی ما نقش آفرینی می کنند و در کنار یک رژیم غذایی اصولی می توانند تا 5% چربی سوزی بیشتری برای ما ایجاد کنند. پس مصرف کردن آن ها به شرط هدفمند بودن و برنامه داشتن برای کاهش وزن مفید و تاثیر گذار است.

دمنوش لاغری شرکتی

اما متاسفانه نوع دیگر دمنوش ها، یعنی دمنوش های شرکتی با تبلیغات های آنچنانی که رویای کاهش وزن بدون دردسر و فوری را برای ما ایجاد می کنند هم وجود دارند که به آن ها دمنوش های لاغری شرکتی میگوییم. اصولا روی این دمنوش ها برچسب گیاهی هم میزنند و حتی ممکن است با استاندارد های سلامت و مجوز های لازم هم به بازار عرضه بشوند؛ اما واقعیت اینکه مصرف این نوع دمنوش ها کمکی به کاهش وزن اصولی و ماندگار شما نمی کند.

شاید خودتان یا اطرافیانتان تجربه کاهش وزن با دمنوش های لاغری شرکتی را داشته باشید! اما احتمالا این را هم تجربه کرده اید که مدتی پس از توقف مصرف آن ها، وزن تان برگشته سر خانه اول و تمام زحماتی که کشیدید و هزینه هایی که کردید از بین رفته! دلیل این اتفاق اینکه اصولا این سبک دمنوش های شرکتی چربی سوزی برای شما انجام نمی دهند و صرفا کاری می کنند با تخلیه شدن آب بدن تان عدد وزن شما روی ترازو مدتی کاهش پیدا کند و حس کنید وزن کم کرده اید اما بلافاصله پس از توقف مصرف آن ها بدن تان شروع به بازسازی آب از دست رفته می کند و خیلی زود وزن شما به حالت قبلی باز میگردد.

فراموش نکنید که تنها حالت کاهش وزن ماندگار و اصولی اینکه در بدن شما چربی سوزی اتفاق بیوفته و همینطور دلایل و ریشه هایی که باعث افزایش وزن شما شده هم در وجودتان شناسایی بشود و از بین برود. در غیر این صورت هر چقدر هم که با استفاده از ترفند ها و راهکار های فرعی بخواهید خودتان را دور بزنید و غیر اصولی وزن کم کنید، خیلی زود وزن شما بالا می رود.

پس به صورت کلی ما نه تنها در اندام برتر مصرف هیچ دمنوش شرکتی را برای کاهش وزن توصیه نمیکنیم بلکه آن را نفعی می کنیم چرا که بعضا مصرف آن ها آسیب های شدید کلیوی، گوارشی و دیابتی برای شما ایجاد می کند.

آیا دمنوش لاغری گیاهی و خانگی بی خطر هستند؟

تحقیقات نشان داده که دمنوش های لاغری موجب آسیب در بدن شما نخواهند شد. اما این مهم است که در هیچ چیزی افراط نکنید. دمنوش های خانگی قابل توصیه هستند؛ اما بهتر است دمنوش های شرکتی مثل دمنوش نیوشا را اکیدا مصرف نکنید. دمنوش های خانگی وضعیت بدن شما را در حالت پایداری نگه می دارند و با حفاظت از سلامتی، روند کاهش وزن سریع تر می شود. با این حال این روش بدون کمک گرفتن از ورزش مداوم و سبک غذایی مناسب، کمک زیادی به شما نخواهند کرد. در اینجا چند نوشیدنی را معرفی می کنیم که برخی از بهترین نوشیدنی های خانگی برای کاهش وزن و داشتن سلامتی در رژیم غذایی شما هستند.

دمنوش لاغری با چربی سوزی موضعی

احتمالا شما هم دوست دارید تا راه آب کردن چربی های موضعی بدن را بدانید. خوشبختانه یک سری از دمنوش ها برای آب کردن چربی های موضعی و همچنین کاهش وزن کمک بسیاری می کنند. برخی دمنوش های لاغری مثل دمنوش بابونه مستقیما روی کاهش وزن از طریق چربی سوزی نقش دارند. علاوه بر این برخی مواد خوراکی سبب بالا رفتن متابولیسم شده یا عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می دهد. از این رو بر چربی سوزی موضعی تاثیر گذاشته و بدن را آماده کاهش وزن و لاغری می کنند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا برخی از این دمنوش ها را معرفی کنیم.

دمنوش لاغری شکم و پهلو

داشتن چربی در ناحیه شکم و پهلو این روزها به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است. سبک زندگی بی تحرک و مصرف غذاهای آماده و بیرونی باعث می شوند که مردم در ناحیه شکم و پهلوی خود چربی زیادی داشته باشید. برای لاغر کردن شکم و پهلو بهتر است تا از دمنوش لاغری دارچین کمک بگیرید. شما می توانید این دمنوش را با ترکیب آب جوش، چوب دارچین و کمی پودر دارچین درست کنید و با مصرف آن از چربی های شکم و پهلوی خود خلاص شوید.

دمنوش لاغری بالاتنه

یک دمنوش مناسب برای لاغر شدن بالاتنه ریبوس است. آنتی اکسیدان موجود در این دمنوش بیشتر از سایر نوشیدنی های کاهش وزن بوده و به نظر می رسد این نوشیدنی باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود. برخی افراد ترجیح می دهند بعد از غذا چای بنوشند؛ اگر هدف شما کاهش چربی های بالاتنه است بهتر است که از دمنوش لاغری ریبوس کمک بگیرید. این دمنوش از جذب آهن در بدن جلوگیری نمی کند اما تا 22 درصد از ایجاد چربی در بدن جلوگیری می کند.

بهترین دمنوش لاغری پایین تنه

شاید شما هم تعریف دمنوش گل محمدی را زیاد شنیده باشید. دقت داشته باشید که باید رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی به برنامه روزانه خود اضافه کنید. شما با استفاده از دمنوش گل محمدی می توانید به طور غیر مستقیم از فواید آن در زمینه کاهش چربی پایین تنه کمک بگیرید. این دمنوش موادی دارد که تاثیر دفع سدیم از بدن دارند و می توان گفت از خاصیت سم زدایی برخوردار هستند. علاوه بر این ها گل محمدی به دهیدراته شدن بدن کمک کرده و مانع از دست رفتن آب مورد نیاز بدن می شود.

بهترین دمنوش های لاغری چربی سوز

اگر به دنبال لیست کاملی از دمنوش های لاغری چربی سوز می گردید بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در ادامه به طور خاص می بینید که برای لاغر کردن هر یک از قسمت های بدن چه دمنوشی مناسب تر است.

بهترین دمنوش لاغری قبل از خواب

هل یکی از میوه هایی است که شبیه زنجبیل بوده و انواع متفاوتی دارد. از جمله انواع هل می توان به هل سبز، هل سفید و هل سیاه اشاره کرد. هل فیبر بسیار زیادی دارد که در نتیجه این ویژگی احساس گرسنگی را کاهش می دهد. علاوه بر این، هل می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و اثرات خوبی بر سلامت کلی بدن شما بگذارد. ملاتونین یکی از عناصر مهم است که هل دارای آن بوده؛ این ماده هم بر خواب خوب و هم برای چربی سوزی است. بنابراین شما می توانید از این دمنوش قبل از خواب استفاده کنید تا از خواص آرام بخشی و کاهش وزن آن لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که دمنوش های لاغری تنها کمک کننده هستند و نمی توانند به تنهایی باعث کاهش وزن شما شوند.

بهترین دمنوش لاغری بعد از غذا

همان طور که گفتیم عده ای از مردم ترجیح می دهند بعد از غذای خود دمنوش بخورند. اگر هدف شما از خوردن دمنوش کاهش وزن و چربی سوزی باشد، دمنوش لاغری قاصدک و نعنا یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود. این دمنوش باعث بهبود کارکرد کبد شده و می تواند به عنوان سم زدایی بدن تاثیر داشته باشد. خاصیت سم زدایی آن باعث می شود که متابولیسم بدن بالا برود و در نتیجه می تواند باعث کاهش وزن شود. این دمنوش خاصیت تنظیم اشتها داشته و شما می توانید از آن برای حفاظت از سلامت کلی بدن به خصوص کبد استفاده کنید.

بهترین دمنوش لاغری در دوران شیردهی

فراموش نکنید که نوشیدن دمنوش لاغری تنها زمانی اثر دارد که در کنار یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی کافی باشد. بنابراین مصرف دمنوش لاغری بدون ورزش و داشتن رژیم مناسب فایده زیادی ندارد. خانم های زیادی در دوره شیردهی به فکر کم کردن وزن خود هستند؛ چرا که در طول بارداری وزن ایشان از حالت نرمال خارج شده است. برای مادرانی که قصد کاهش وزن دارند مصرف دمنوش های خانگی بی خطر بوده و خوشبختانه به سلامت کلی بدن شما کمک می کند. دمنوش ها می توانند نفخ معده و درد شکم فرزند شما را کاهش دهند. مریم گلی یکی از گیاهانی است که در کنار خاصیت ضد نفخ و درمان کننده درد شکم، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای پاکسازی بدن فواید زیادی دارد. این دمنوش همچنین کلسترول منفی خون را کاهش داده و پزشکان مصرف آن به طور روزانه را پیشنهاد می کنند.

بهترین دمنوش لاغری در دوران بارداری

برای دوران بارداری خود می توانید از دمنوش زرشک استفاده کنید؛ این میوه ای است که در مناطق معتدل آب و هوایی قار آسیا و اروپا کشت شده و گاهی اوقات در آمریکا هم پیدا می شود. دمنوش زرشک باعث افزایش چربی سوزی در بدن شده و می تواند به عنوان یک گزینه مناسب و بی خطر برای کاهش وزن در طول بارداری استفاده شود.

بهترین دمنوش لاغری بعد از ورزش

دمنوش رازیانه یکی از مواردی است که مصرف آن برای بعد از ورزش گزینه خوبی است. این دمنوش باعث می شود که سوخت و ساز بالا رفته و چربی سوزی افزایش پیدا کند. علاوه بر این، زیره یکی از موارد مشابه رازیانه است که باعث چربی سوزی شده و همچنین احساس گرسنگی را کاهش می دهد. رازیانه می تواند در کنار یک برنامه ورزشی مناسب دورانی به حفظ اندام خوب شما کمک کند.

بهترین دمنوش لاغری برای صبح ناشتا

دمنوش لاغری اسطوخودوس یکی از گزینه های مناسب پیش روی شما با هدف کاهش وزن و چربی سوزی است. این دمنوش خاصیت چربی سوزی بالایی داشته و کالری های دریافتی بدن شما را زودتر از حالت معمولی مصرف می کند. شما می توانید در کنار داشتن یک برنامه ورزش و سبک غذایی سالم، از این دمنوش برای افزایش بازده روند لاغری خود استفاده کنید.

بهترین دمنوش لاغری برای کودکان

به نظر نمی رسد که دمنوش های لاغری خانگی ضرری برای سلامت کودکان داشته باشد. یکی از گزینه های مناسب که برای لاغری کودکان مصرف می شود مصرف زردچوبه است. زردچوبه باعث خواهد شد تا چربی سوزی بدن بیشتر شود. شما می توانید با خوراندن این دمنوش به کودکان سیستم ایمنی بدن آن ها را تقویت دهید و از بروز بیماری ها در بدن ایشان جلوگیری کنید.

دمنوش لاغری طب سنتی و اسلامی

افراد زیادی هستند که از طب سنتی برای لاغری و چربی سوزی استفاده می کنند. روش های طب سنتی برای درمان بیماری های متفاوت یا کمک کردن به بهبود سلامتی کمک زیادی می کنند. یکی از زمینه هایی که طب سنتی به افراد در آن کمک می کند، موضوع کاهش وزن است. خوشبختانه روش های سبک غذایی سالم و کم کالری طب سنتی به همراه دمنوش های خانگی می توانند تاثیر فوق العاده ای در کاهش وزن افراد داشته باشند.

الف) بهترین دمنوش لاغری برای بلغمی ها

به لیمو یک گیاه است که در طب سنتی طرفداران زیادی دارد؛ محبوبیت این گیاه به خاطر فواید بی شماری است که برای سلامت کلی بدن و کاهش وزن دارد. از دیر باز دمنوش به لیمو با خاصیت ضد التهاب بودن خود و درمان بسیاری دیگر از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. اگر این دمنوش را بدون شکر آماده کنید بسیار موثرتر بوده و برای کاهش وزن شما نیز تاثیرات موفق آمیزی می گذارد.

ب) بهترین دمنوش لاغری برای طبع سرد

یکی از ادویه های پر کاربرد ایرانی زیره است؛ این ادویه در بسیاری از غذاهای روزمره ایرانی نیز استفاده شده و علاوه بر اینکه مزه خیلی خوبی برای غذا ایجاد می کند، می تواند برای کسانی که طبع سردی دارند نیز فواید بی شماری داشته باشد. پیشنهاد ما این است که اگر قصد کاهش وزن دارید حتما این ادویه را در غذاهای روزمره خود اضافه کنید. از طرف دیگر مصرف روزانه این ادویه به عنوان دمنوش گیاهی لاغری نیز قابل استفاده است.

د) بهترین دمنوش خانگی برای مزاج گرم و خشک

چای سفید یکی از نوشیدنی های بسیار خوب است که در قسمت های مختلف جهان استفاده می شود. این چای یکی از انواع چای بوده و طعم و بوی خاصی برای خود دارد. این چای از همان گیاه چای سبز و چای سیاه رشد می کند و برگ های سبز گیاه، چای سفید را تولید می کنند.اگر به فکر کاهش وزن خود هستید و به دنبال بهترین دمنوش لاغری برای مزاج گرم و خشک می گردید می توانید این چای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بهترین دمنوش های لاغری در خانه

در کنار داشتن سبک زندگی سالم برخی از نوشیدنی ها در کاهش وزن موثر هستند. نوشیدنی‌هایی مانند چای سبز، قهوه سبز و نوشیدنی‌های با پروتئین بالا باعث افزایش متابولیسم، افزایش سیری و کاهش گرسنگی می‌شوند که همگی می توانند باعث کاهش وزن شوند. باید بدانید که استفاده از دمنوش تنها باعث لاغری نشده و باید در کنار سبک زندگی سالم (ورزش کردن و مصرف خوراکی های مناسب) استفاده شوند.

1. دمنوش لاغری با قهوه سبز

قهوه سبز توسط مردم در سراسر جهان برای افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو استفاده می شود. این به خاطر آن است که قهوه سبز کافئین دارد؛ ماده ای که به عنوان یک محرک در بدن عمل کرده و ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد. قهوه سبز می تواند انرژی دریافتی را کاهش داده و متابولیسم را افزایش دهد. این می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

یک مطالعه بر روی 33 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد که کسانی که قهوه سبز حاوی 6 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود می نوشند، مصرف کالری کمتری نسبت به کسانی که کافئین کمتری مصرف می کنند یا اصلاً کافئین نمی نوشند دارند.

همچنین در چندین مطالعه دیگر نشان داده شده است که مصرف کافئین باعث افزایش متابولیسم و افزایش چربی سوزی می شود. همچنین افرادی که قهوه سبز می‌نوشند در طول زمان کاهش وزن خود را آسان‌تر می‌کنند. مطالعه ای روی بیش از 2600 نفر نشان داد که افرادی که کافئین مصرف می کنند در کاهش وزن موفق تر از افرادی که کافئین مصرف نمی کنند هستند.

2. دمنوش لاغری با چای سبز

چای سبز اغلب به سلامتی کمک کرده و فواید بسیاری دارد. نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان های مفید و سایر مواد مغذی قدرتمند بوده، بلکه یکی از موثرترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است. پژوهش ها ثابت کرده اند که نوشیدن چای سبز باعث کاهش وزن و کاهش چربی بدن می شود.

یک پژوهش نشان داد افرادی که برای 12 هفته چای سبز با غلظت بالا می نوشند به طور متوسط 0.44 تا 7.7 پوند (0.2 تا 3.5 کیلوگرم) بیشتر از افرادی که چای سبز نمی نوشند، وزن کم کردند. ماچا نوعی چای سبز است که حاوی مقدار بیشتری کاتچین نسبت به چای سبز بوده و اگر هدف مصرف شما کاهش وزن است این گزینه مناسب تر خواهد بود.

همچنین یک مطالعه نشان داد زنانی که 3 گرم ماچا در روز مصرف می‌کنند، در مقایسه با زنانی که ماچا مصرف نمی‌کنند، چربی سوزی بیشتری در طول ورزش تجربه می‌کنند. به علاوه چای سبز حاوی کافئین است که می تواند با افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد در حین ورزش به کاهش وزن کمک کند. همچنین افرادی که چای سبز می نوشند، فشار خون پایین تری دارند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، برخی سرطان ها و دیابت در آن ها کمتر است.

چای سبز نقش مهمی در افزایش متابولیسم شما دارد. در نتیجه، بدن شما در تبدیل غذا و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید به انرژی کارآمد می‌شود.

چای سبز دو ماده اصلی دارد: کاتچین، نوعی آنتی اکسیدان و کافئین.
هر دوی این مولفه ها میزان انرژی مصرفی بدن را افزایش می دهند. همچنین، کاتچین مسئول شکستن مولکول های چربی است. بررسی 14 مطالعه وجود دارد که از قدرت چای سبز حمایت می کند. شرکت کنندگانی که به مدت 12 هفته هر روز این نوشیدنی را مصرف کردند حدود 0.2 تا 3.5 کیلوگرم وزن کم کردند.

با توجه به خواص ادرار آور طبیعی این نوشیدنی کاهش وزن، به مقابله با احتباس مایعات کمک می کند. وقتی هر روز آن را بنوشید، میزان چربی بدن را کاهش می دهد.

باید مطمئن شوید که حداقل دو تا سه فنجان چای سبز در روز مصرف می کنید. به خاطر داشته باشید که این مقدار به سرعت متابولیسم طبیعی بدن شما بستگی دارد. به بدن شما مقدار کافی کافئین و کاتچین برای کاهش وزن می دهد. اگرچه انواع زیادی در بازار موجود است، اما باید از نمونه معمولی استفاده کنید.

روش مناسبی برای تهیه نوشیدنی های کاهش وزن وجود دارد. اگر آب را برای مدت طولانی بجوشانید، می تواند کاتچین ها را از بین ببرد و این نوشیدنی را بی اثر می کند. باید آب را به دمای جوش برسانید، قبل از اینکه اجازه دهید 10 دقیقه بماند. فقط پس از آن باید آن را روی برگ های چای سبز بریزید. قبل از صاف کردن برگ های این نوشیدنی های کاهش وزن، بگذارید یک دقیقه دم بکشد.

3. دمنوش لاغری چای سیاه

مانند چای سبز، چای سیاه حاوی ترکیباتی است که می تواند باعث لاغری شود. چای سیاه نوعی چای است که نسبت به سایر انواع چای بیشتر اکسیداسیون (قرار گرفتن در معرض هوا) شده و در نتیجه طعم قوی‌تر و رنگ تیره‌تری دارد.

مطالعه ای بر روی 111 نفر نشان داد که کسانی که روزانه 3 فنجان چای سیاه به مدت سه ماه می نوشند وزن بیشتری از دست دادند. این گروه در مقایسه با گروهی که این کار را نکردند کاهش بیشتری در چربی دور کمر داشتند.

مطالعه دیگری روی 2734 زن نشان داد که چربی بدن و چربی شکم آنهایی که مصرف بیشتری از غذاها و نوشیدنی های غنی از فلاونوئید مانند چای سیاه داشتند نسبت به زنانی که فلاونوئیدهای رژیمی کمتری مصرف می کردند، کمتر بود.

4. آب

افزایش مصرف آب یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت کلی بدن است. نوشیدن آب بیشتر با سیر نگه داشتن شما در بین وعده های غذایی و افزایش تعداد کالری هایی که می سوزانید، برای دور کمر شما مفید باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف آب قبل از غذا می‌تواند احتمال موفقیت شما در کاهش کالری و کاهش وزن را بالا ببرد.

مطالعه ای بر روی 48 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد که گروهی که رژیم غذایی کم کالری را دنبال می کردند و 500 میلی لیتر آب قبل از غذا می نوشیدند، 44 درصد بیشتر از کسانی که قبل از غذا آب ننوشیدند، طی 12 هفته وزن کم کردند. در نتیجه به نظر می رسد نوشیدن آب بیشتر می تواند به سوزاندن کالری و کاهش مصرف غذا در وعده های غذایی کمک کند؛ این اتفاق منجر به کاهش وزن در بدن خواهد شد.

5. نوشیدنی های چربی سوز حاوی سرکه

سرکه سیب حاوی اسید استیک است، ترکیبی که ممکن است با کاهش سطح انسولین، بهبود متابولیسم، سرکوب اشتها و سوزاندن چربی منجر به کاهش وزن شود. تحقیقات انجام شده روی حیوانات نشان داده است که اسید استیک می تواند از افزایش وزن جلوگیری کرده و تجمع چربی در شکم و کبد را کاهش دهد. اگرچه تحقیقات محدود است، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سرکه در کاهش وزن انسان موثر است.

مطالعه ای بر روی 144 بزرگسال چاق نشان داد که نوشیدن روزانه 2 قاشق غذاخوری سرکه در روز منجر به کاهش قابل توجه وزن بدن، دور کمر و چربی شکم خواهد شد. سرکه سیب تخلیه معده را کند می کند؛ در نتیجه برای مدت طولانی تری سیر خواهید ماند. البته باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی هایی مانند سرکه سیب می‌تواند باعث فرسایش دندان‌ها شود؛ به همین خاطر باید به مقدار مصرف سرکه سیب خالص بخورید بعد از مصرف حتما دهانتان را بشورید.

وقتی سرکه سیب مصرف می کنید، ماده اصلی آن اسید استیک است. با افزایش متابولیسم بدن، چربی بدن را هدف قرار می دهد. همچنین، این نوشیدنی برای تثبیت سطح قند خون معروف است. در نتیجه کنترل بیشتری بر هوس های خود خواهید داشت و به همین دلیل کالری کمتری مصرف می کنید.

بسیار آسان است که سرکه سیب را به عنوان یکی از نوشیدنی های کاهش وزن در رژیم غذایی خود بگنجانید. قبل از خوردن صبحانه، مطمئن شوید که یک قاشق غذاخوری از این نوشیدنی میل کنید. اسیدیته بالای این نوشیدنی می تواند به مینای دندان آسیب برساند و گلوی شما را تحریک کند. همچنین مطمئن شوید که بیشتر از دو قاشق غذاخوری مصرف نکنید. بهترین زمان برای مصرف نوشیدنی های کاهش وزن سرکه سیب قبل از صرف غذا است. این به جلوگیری از مصرف بیش از حد غذا کمک می کند که برای سلامتی شما مفید است.

یک مطالعه منتشر شده در Bioscience, Biotechnology, and Biochemistry نشان داد که چرا نوشیدنی های کاهش وزن سرکه سیب مفید هستند. تحقیقات از 144 بزرگسال چاق خواسته شد که هر روز یک تا دو قاشق غذاخوری از این نوشیدنی را به مدت 12 هفته مصرف کنند.

در پایان مطالعه، شرکت کنندگانی که یک قاشق غذاخوری مصرف کردند 1.1 کیلوگرم وزن کم کردند و کسانی که دو قاشق غذاخوری از این نوشیدنی کاهش وزن مصرف کردند، 1.81 کیلوگرم کاهش وزن داشتند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله Functional Foods منتشر شده است، محققان تأثیر این نوشیدنی را بر روی 39 بزرگسال مطالعه کردند. شرکت کنندگان باید همراه ناهار و صبحانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب میل می کردند.
آنها همچنین مجبور بودند از رژیم غذایی با کمبود 250 کالری پیروی کنند. در 12 هفته شرکت کنندگان تقریبا 4 کیلوگرم از دست دادند.

6. دمنوش لاغری چای زنجبیل

زنجبیل معمولاً به عنوان ادویه ای برای طعم دادن به غذاها و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان تعدادی از بیماری ها مانند حالت تهوع و سرماخوردگی استفاده می شود. مطالعات انسانی و حیوانی نیز نشان داده است که این ریشه خوش طعم اثر مفیدی بر کاهش وزن دارد.

یک مطالعه نشان داد که موش‌هایی که به مدت چهار هفته از یک رژیم غذایی پرچرب همراه با 5 درصد پودر زنجبیل تغذیه کردند، در مقایسه با موش‌های دارای رژیم غذایی پرچرب بدون زنجبیل، کاهش قابل‌توجهی در وزن بدن و بهبود در سطح کلسترول HDL داشتند. همچنین مطالعه ای روی انسان ها نشان داد که چای زنجبیل به کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری نیز کمک می کند.

یک مطالعه روی 10 مرد دارای اضافه وزن نشان داد زمانی که آنها 2 گرم پودر زنجبیل حل شده در آب گرم را همراه با صبحانه می نوشند، در مقایسه با روزهایی که چای زنجبیل مصرف نمی شد، احساس سیری بیشتر و کاهش گرسنگی داشتند.

7. نوشیدنی های چربی سوز پر پروتئین

نوشیدنی‌هایی که پروتئین بالایی دارند می‌توانند گرسنگی را مهار کنند، اشتها را کاهش دهند و سیری را تقویت کنند، که همگی برای کاهش وزن بسیار مفید است. پودرهای پروتئینی بی‌شماری در بازار وجود دارد که تهیه یک میان‌وعده یا غذای سریع و سالم را آسان می‌کند. پروتئین سطح هورمون های کاهش گرسنگی را افزایش می دهد.

مطالعه ای بر روی 90 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد که افرادی که روزانه 56 گرم پروتئین آب پنیر به مدت 23 هفته مصرف می کردند، 2.3 کیلوگرم چربی بیشتری نسبت به گروه کنترلی که پروتئین آب پنیر مصرف نمی کردند اما همان تعداد کالری مصرف می کردند، از دست دادند.

پودر های پروتئین آب پنیر، نخود و شاهدانه تنها چند خوراکی هستند که می توانند پروتئین کافی به شیک ها و اسموتی ها اضافه کنند؛ این می تواند به کاهش وزن آن ها کمک کند.

8. دمنوش لاغری با آب سبزیجات

اگرچه نوشیدن آب میوه باعث افزایش وزن می شود، نوشیدن آب سبزیجات اثر معکوس دارد. مصرف سبزیجات کامل تا حد امکان بهترین انتخاب برای سلامتی است؛ چرا که فیبر آن طی فرایند آب گیری از بین می رود. با این حال، مصرف آب سبزیجات کم کالری می تواند مصرف سبزیجات شما را افزایش دهد و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

علاوه بر این، این نوشیدنی ها حاوی مواد مغذی مفیدی مانند آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات قدرتمند هستند که می توانند برای سلامتی شما مفید باشند.

9. دمنوش لاغری خاکشیر

یکی از مهم ترین خواص خاکشیر تاثیر آن در لاغری است؛ مصرف این خوراکی در مدت زمان زیاد باعث کاهش وزن و لاغری می شود. برای کاهش وزن و رسیدن وزن ایده آل خود می توانید هر روز یک قاشق غذاخوری خاکشیر را با آب گرم مخلوط کرده و بنوشید. مصرف این ترکیب در صبح ناشتا فواید بسیار زیادی دارد.

10. دمنوش لاغری با لیمو ترش

لیمو ترش مثل سایر روش های خانگی می تواند در کنار ورزش و سبک غذایی سالم فواید بسیار زیادی بر لاغری داشته باشد. شما می توانید یک قاشق لیمو ترش تازه را بعد از وعده های غذایی خود مصرف کنید تا سوخت و ساز بدن بالا رفته و سبب چربی سوزی شود. علاوه بر این لیمو ترش فواید بسیاری بر سلامت کلی بدن نیز دارد.

11. دمنوش لاغری با طبع گرم

دمنوش های زیادی با طبع گرم وجود دارد که همگی برای پایدار نگه داشتن سلامت کلی بدن و به مرور زمان کاهش وزن کمک می کنند. به نظر می رسد دمنوش های گرم گیاهی می توانند اشتها را کاهش داده و با نگه داشتن بدن در وضعیتی پایدار، در کنار ورزش و سبک غذایی سالم تاثیر فوق العاده ای بر کاهش وزن و چربی سوزی دارد.

12. دمنوش لاغری با عسل

شما می توانید دمنوش های لاغری خود را با عسل مخلوط کنید؛ عسل طبع گرمی دارد و علاوه بر فواید بسیاری که بر سلامتی کلی بدن دارد، می تواند حجم معده را کوچک کرده و احساس گرسنگی را به تعویق بیندازد. شما می توانید همه دمنوش های ذکر شده را با عسل مخلوط کرده و میل کنید تا به مرور شاهد کاهش وزن خود باشید.

13. دمنوش لاغری رزماری

رزماری یکی از گیاهان معروفی است که از زمان های بسیار دور برای رسیدن به اهداف سلامتی استفاده می شود. یکی از خاصیت های این ماده کاهش وزن است که از طریق بالا بردن متابولیسم بدن به این مقصود می رسد.

14. دمنوش لاغری چای ماچا

این دمنوش برای لاغری شهرت بسیار زیادی دارد و تحقیقات نشان داده است که این ماده فواید بسیار زیادی در چربی سوزی افراد مختلف داشته است. شما می توانید این دمنوش را روزانه مصرف کنید؛ تاثیر این چای از چای سیاه بر لاغری بیشتر است. مطالعات نشان داده است که چای ماچا ده برابر چای سیاه بر روند کاهش وزن تاثیر می گذارد.

15. دمنوش لاغری با دارچین

یکی از دمنوش های قوی که تاثیر بسیار زیادی روی لاغری و چربی سوزی دارد، دمنوش ادویه یا چوب دارچین است. دارچین خواص بسیار زیادی دارد که می تواند بر بالا بردن متابولیسم بدن و کاهش وزن نیز کمک کننده باشد. شما می توانید برای تاثیر بیشتر این ماده را با برگ بو مخلوط کنید؛ در این صورت (در کنار ورزش و رژیم غذایی سالم) می توانید نتایج خیلی خوبی در کاهش وزن خود دریافت کنید.

16. دمنوش لاغری با جنسینگ

جینسنگ به خاطر طعم و بوی خوبی که دارد در غذاهای زیادی استفاده می شود؛ همچنین شما می توانید از آن برای رسیدن به مقاصد کاهش وزن و چربی سوزی کمک بگیرید. جینسنگ با طبع گرمی که دارد احساس گرسنگی را کم کرده و باعث بالا رفتن متابولیسم بدن نیز می شود. استفاده روزانه از این گیاه به طور دمنوش یا خوراکی بلا مانع است؛ اما توجه کنید که مصرف این دمنوش بدون داشتن برنامه ورزشی و رژیم غذایی مناسب فایده ای نخواهد داشت.

طرز تهیه دمنوش های لاغری

نحوه آماده سازی و ترکیب دمنوش های لاغری بسیار ساده است و به نوعی نیاز به راهنمایی در آن نیست. شما بسته به طبع و سلیقه خودتان میتوانید این دمنوش ها را آماده کنید، کمی شیرین کننده در آن استفاده کنید و یا برای طعم بهتر آن ها را با سایر موارد موجود ترکیب کنید. بعضی از این دمنوش ها را بلافاصله می توانید مصرف کنید و بعضی دیگر را باید بگذارید مدتی تا جا بیوفتد و بعد مصرف کنید. در هر صورت با کمی تحقیق در خصوص هر ترکیبی که قصد آماده سازی آن را دارید، می توانید طرز تهیه دمنوش لاغری مورد نظرتان را پیدا کنید. با توجه به تعداد بالای این ترکیبات در این مطلب نمیگنجد که همه آن را توضیح بدهیم.

دمنوش لاغری یک ماهه موثره؟

نوشیدنی های خانگی مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد که می تواند به کاهش وزن سریعتر کمک کند مانند آب لیمو زنجبیل، گریپ فروت با خیار و غیره. دستور آماده سازی هر یک از آن ها برای شما آماده است.

مدت زمان تاثیر گذاری دمنوش لاغری

کاهش وزن در 3 روز یا یک ماه امکان پذیر نیست. اگر کاهش وزن این چنینی فوری را مشاهده کردید، بدانید که یک جای کار میلنگد و چربی سوزی اصولی اتفاق نیوفتاده است. برای مثال در چنین شرایطی ممکن است آب بدن شما دفع شده باشد و کمی وزن از دست داده باشید اما چربی در بدن تان نسوخته پس خیلی زود بدن شما آب از دست رفته را تامین می کند و وزن شما به سرعت بر میگردد.

پیمودن اصولی راه کاهش وزن برای رسیدن به تناسب اندام ماندگار و با کیفیت اهمیت بالایی دارد. اینکه یک بار به صورت اصولی و استاندارد وزن کم کنیم تا دیگر دچار بازگشت وزن نشویم و از اندام جدید خودمان سالیان سال استفاده کنید، بسیار ارزشمندتر از کاهش وزن های فشرده و غیر اصولی و موقت است.

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

مصرف هر دمنوش لاغری بسته به ترکیبات موجود در آن در زمان خاصی مناسب تر است. با این حال بد نیست تاکید کنیم که مصرف بی رویه هر خوراکی حتی دمنوش های لاغری بدون عوارض خانگی هم می تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند. از همین رو می بایست در مصرف آن ها محتاط باشید.

اما به طور کلی 30 دقیقه قبل از وعده های ناهار و شام زمان مناسبی برای مصرف کردن دمنوش های لاغر می باشد! چرا که در این زمان هم بدن آماده جذب بیشتر مواد مغذی است و هم استفاده کردن از این دمنوش ها باعث می شود بخشی از فضای معده شما پر شود پس در وعده اصلی خودتان کمتر میل به غذا خوردن خواهید داشت.

دمنوش لاغری برای کاهش وزن بخوریم یا نه؟

جایگزینی نوشیدنی های پرکالری مانند نوشابه و آب میوه با نوشیدنی های ذکر شده در بالا، یک راه هوشمندانه برای کاهش کالری است و به شما کمک می کند تا به اهداف خود در زمینه کاهش وزن برسید. چاق یک مشکل رایج در عصر حاضر است. این عمدتا به دلیل سبک زندگی رایج در میان مردم است. مصرف نوشیدنی های کاهش وزن یکی از راه حل های متعدد برای این مشکل است که به شما کمک می کند علاوه بر افزایش سرعت چربی سوزی وضعیت کلی بدن تان را هم کنترل کنید.

برای مثال مصرف دمنوش های لاغری خانگی به شما کمک می کند تا سطح قند خون و کلسترول تان را کنترل کنید، وضعیت حجم و جذب بهتری داشته باشید، انرژی روزانه تان مضاعف شود و در کل عملکرد بدن تان بهبود پیدا کند؛ به همین ترتیب کاهش وزن شما هم بیشتر خواهد شد.

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره دمنوش لاغری یک ماهه

بهترین دمنوش لاغری یک ماهه برای کاهش وزن چیست؟

دمنوش های لاغری خانگی بهترین دمنوش لاغری برای مصرف روزانه و افزایش سرعت کاهش وزن می باشند.

دمنوش لاغری خانگی سریع داریم؟

خیر؛ دمنوش های لاغری خانگی به افزایش چربی سوزی دوره کاهش وزن شما کمک می کنند و خودشان باعث لاغری نمی شوند.

طرز تهیه دمنوش لاغری چگونه است؟

هر دمنوش لاغری بسته به ترکیباتی که دارد، طرز تهیه متفاوتی دارد.

دمنوش برای لاغری شکم و پهلو مفیده؟

بله؛ مصرف دمنوش های لاغری به طور کلی به چربی سوزی کل بدن کمک می کنند.

20 کیلو لاغری در یک ماه با دمنوش امکان پذیره؟

قطعا خیر

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
پروین مسعودی چله گاهی

دمنوش برای کاهش اشتها وچربی سوزی شکم و پهلو

11 فروردین 1402 پاسخ
مطالب مرتبط