برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید

لاغری با ای ام اس (EMS) و فواید آن برای سلامتی!

در طی سالیان اخیر علاقه و درخواست برای روش‌های لاغری سریع و نوآورانه افزایش داشته است. یکی از این روش‌ها استفاده از دستگاه ای ام اس (EMS) جهت تحریک الکتریکی عضلات است. استفاده از این دستگاه در کنار سبک زندگی سالم می‌تواند سبب حفظ توده عضلانی مناسب و تناسب اندام شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا با لاغری با ای ام اس (EMS) و فواید آن برای سلامتی آشنا شوید.

لاغری با ای ام اس (EMS) و فواید آن برای سلامتی

ای ام اس چیست؟

EMS مخفف Electrical Muscle Stimulation بوده که به معنای تحریک الکتریکی عضلات بدن است. در این روش به وسیله پوشیدن لباسی مخصوص، ماهیچه و عضلات از طریق جریان‌های الکتریکی با فرکانس‌ متوسط و ضعیف منقبض و فعال می‌شوند. درگیر کردن تارچه‌های عضلانی به طور عمیق روند لاغری را سرعت می‌بخشد.

در این روش تمرینی لازم است لباس مخصوصی که شامل الکترودهای کوچک است و به بدن متصل می‌شوند را بپوشید و تمرینات ورزشی مربوطه را انجام دهید. این لباس به گونه‌ای طراحی شده‌است که سبک باشد و در نتیجه تمرین را لذت‌بخش نماید. مربی تمرینی شما برای این کار آموزش دیده‌است تا بتواند در حین ورزش، پالس‌های الکتریکی را برای شما تنظیم کند. در نتیجه عضلات بدن بیشتر از زمانی که تنها مغز دستور انقباض می‌دهد، درگیر می‌شوند.

نحوه استفاده از EMS

برای آگاهی از لاغری با ای ام اس (EMS) و فواید آن برای سلامتی لازم است نکات مرتبط با استفاده از آن را بدانید. در ادامه برخی از آن‌ها آورده شده‌است.

موقعیت الکترودها بر روی بدن

محل قرارگیری الکترودهای دستگاه ای ام اس با توجه به عضله موردنظر شما جهت لاغری انتخاب می‌شود. برای مثال اگر هدف شما دستیابی به شکمی تخت است، پدهای الکترود باید بر عضلات ناحیه شکمی و اطراف آن قرار گیرند. در نتیجه تنها ماهیچه‌هایی از فواید EMS برخوردار می‌شوند که تحت جریان الکتریکی قرار گیرند.

تنظیم فرکانس پالس الکتریکی

در حال حاضر تحقیقی مبنی بر بهترین فرکانس جریان الکتریکی وجود ندارد، اما محققان استفاده از بازه فرکانس 80 تا 100 هرتز به مدت 350 تا 400 ثانیه را جهت شکل‌گیری ساختار بدنی مناسب پیشنهاد می‌دهند. این تنظیمات توسط مربی براساس سلامت عمومی بدن شما تغییر می‌کند.

بازه‌های زمانی استفاده از دستگاه

باید توجه داشت که اتکا به ای ام اس به تنهایی پیشنهاد نمی‌شود و لازم است دیگر فاکتورهای سبک زندگی سالم نیز رعایت شود. اما بررسی‌ها استفاده 10 تا 45 دقیقه از این دستگاه برای 2 تا 3 جلسه در هفته را جهت تناسب اندام مؤثر می‌دانند. باید توجه داشته باشید که عضلات برای ریکاوری نیاز به استراحت دارند و در صورت انقباض بیش از حد ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد.

تناسب اندام به کمک ای ام اس (EMS)

مزایای لاغری با EMS

استفاده از ای ام اس فواید زیادی را در بهبود سلامت و شرایط بدن به دنبال دارد. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها سرعت بخشیدن به پروسه تناسب اندام و صرفه‌جویی در زمان است. از آنجایی که در این روش عضلات بدن بیش از پیش درگیر می‌شوند، تعداد و زمان جلسات ورزشی کاهش می‌یابند و تارچه‌های عضلاتی فعال خواهند شد. از دیگر مزایای لاغری با EMS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تقویت عضله‌سازی
  • افزایش گردش خون در بدن
  • بهبود حالت و فرم بدن
  • ارتقاء متابولیسم عضله درگیر شده

تسریع پروسه لاغری با دیگر استراتژی‌ها

همان‌طور که گفته شد استفاده از روش ای ام اس روند لاغری و تناسب اندام را بهبود می‌بخشد؛ اما باید توجه کنید که جهت دستیابی به هدف دلخواه لازم است موارد دیگری را نیز رعایت نمایید. برای مثال رژیم غذایی مناسبی که سرشار از مواد پروتئینی باشد انتخاب نمایید. همچنین به طور منظم و پیوسته به فعالیت‌های ورزشی بپردازید. در عین حال باید به داشتن خوابی باکیفیت توجه کنید.

چه زمانی نباید از ای ام اس استفاده کنید؟

اگرچه انجام فعالیت‌های ورزشی با لباس EMS به طور کلی ایمن است و محدودیتی برای استفاده ندارد، بهتر است در مواردی خاص از آن استفاده نشود. در صورتی که مطمئن به استفاده از این روش نیستید، با پزشک متخصص مشورت نمایید.

  • پوست بیش از حد آسیب دیده (زخم یا دیگر مشکلات پوستی)
  • اجتناب از استفاده از دستگاه در مناطق حساس بدن (مانند اندام تناسلی)
  • افراد مبتلا به سرطان، مشکلات قلبی عروقی و دیابت
  • اجتناب از استفاده از آن در اندام حیاتی مانند گردن، سر و سینه
  • در صورتی استفاده از ایمپلنت‌های الکتریکی
  • آسیب به کمر و دیگر مشکلات حرکتی
  • در حین بارداری
  • در صورت ابتلا به صرع (مگر اینکه پزشک به شما اجازه دهد)

معایب لاغری با EMS

لاغری به کمک ای ام اس ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. به دلیل افزایش انقباضات ماهیچه‌ای، گرفتگی و درد بیشتری را در عضلات خود احساس خواهید کرد. همچنین محققین احتمال بروز “رابدومیولیز” را در برخی افراد گزارش داده‌اند. رابدومیولیز به معنی تخریب عضلات اسکلتی است. در این عارضه محتویات عضلانی به جریان خونی راه پیدا کرده و در موارد شدید باعث مشکلات کلیوی خواهد شد. البته باید توجه داشت که احتمال بروز این اتفاق بسیار کم بوده و با انجام تمرینات تحت نظر متخصص می‌توان از آن پیشگیری کرد.

کلام آخر

ای ام اس یکی از تکنیک‌های جدید و محبوب برای لاغری و تناسب اندام است. در این روش افراد با پوشیدن لباسی مخصوص میزان انقباضات عضلانی خود را افزایش می‌دهند و در نتیجه پروسه تناسب اندام را تسریع می‌کنند. باید توجه داشته باشید که تنها با استفاده از این دستگاه نباید انتظار دستیابی به هدف را داشته باشید. این روش به عنوان تقویت کننده‌ی روند لاغری بوده و لازم است سبک زندگی سالمی را دنبال نمایید.

آیا استفاده از EMS محدودیت سنی دارد؟

از آنجایی که میزان انقباضات عضلانی در این روش دستخوش تغییر می‌شود بهتر است افراد بالای 18 سال و بدون مشکل زمینه‌ای از این تکنیک استفاده نمایند تا از عوارض احتمالی پیشگیری شود.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی maryam

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط