برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم گولو

کاهش وزن با رژیم گولو: فواید و عوارض!

رژیم گولو رویکردی جدید برای کاهش وزن و مدیریت سلامت عمومی بدن است. این رژیم به دلیل اصول خاص و نتایج درخشان توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. رژیم گولو با تأکید بر کنترل سطح هورمون انسولین در بدن، به بهبود متابولیسم و همچنین افزایش نرخ کاهش وزن کمک می‌کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با نحوه کارکرد این رژیم آشنا شوید.  

رژیم گولو

رژیم گولو چیست؟

رژیم غذایی گولو یک برنامه کاهش وزن بوده که توجه زیادی به میزان انسولین در بدن دارد. این امر سبب می‌شود کاهش وزن و به طور کلی سلامت فرد بهبود یابد. در این رژیم از انواع اصلاحات رژیمی، مکمل‌های دارویی و تغییرات در سبک زندگی جهت پایداری سطح قند خون استفاده می‌شود.

متخصصان بر این باور هستند که یکی از فاکتورهای اساسی در افزایش وزن، مقاومت به هورمون انسولین می‌باشد. در نتیجه در رژیم گولو تمام تمرکز بر مصرف مواد غذایی است که می‌توانند میزان قند خون را در سطح مشخصی ثابت نگه دارند.

غذاهای موجود در رژیم گولو

اگرچه مواد غذایی مورد تأیید در رژیم گولو می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد؛ اما لیستی از ترکیبات موجود در ادامه آورده شده است.

  • پروتئین بدون چربی: مرغ، بوقلمون، ماهی، تخم‌مرغ، پنیر سویا و گوشت گاو بدون چربی
  • غلات: دانه کینوآ، برنج قهوه‌ای، جو دوسر، بلغور و نان گندم
  • چربی‌های گیاهی: آووکادو، مغزها و روغن‌زیتون
  • میوه و سبزیجات: سبزی‌هایی با برگ تیره‌رنگ، سیب، پرتقال، توت‌ها، گریپ‌فروت، کیوی و گلابی
  • مواد لبنی: ماست یونانی، شیر بادام و شیر سویا
  • ادویه‌ها: سیر، زنجبیل، زردچوبه، دارچین، ریحان و گشنیز

توجه به این نکته ضروری است که اگرچه مصرف این مواد در رژیم گولو بی‌مانع است، مدیریت و ایجاد تعادل در استفاده از آن‌ها مهم‌ترین فاکتور است.

غذاهای ممنوع در رژیم گولو

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، مصرف مواد غذایی که تأثیر منفی بر سطح قند خون داشته باشند در این رژیم ممنوع است. از جمله این ترکیبات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کربوهیدرات تصفیه شده: نان سفید، برنج سفید، کیک و کوکی‌ها و دیگر ترکیبات مشتقی از آرد سفید
  • مواد غذایی فرآوری شده: فست‌فود، غذاهای یخ‌زده، نوشیدنی‌های حاوی شکر غیرطبیعی و ترکیبات حاوی مواد نگهدارنده و مصنوعی
  • مواد غذایی غنی از شکر: شکلات، تافی، بستنی و سس‌ها
  • چربی‌های ترانس: روغن سرخ‌کردنی و کره مارگارین
  • مواد خوراکی حاوی نمک زیاد: میان وعده‌های غیر رژیمی مانند انواع چیپس، سوسیس و کالباس
  • نوشیدنی‌های الکلی: استفاده از این ترکیبات باید به صورت مدیریت شده انجام شود.
بایدها و نبایدهای غذایی در رژیم گولو

مکمل‌های دارویی در رژیم گولو

در این رژیم بر استفاده از مکمل‌های خوراکی خاصی جهت افزایش عملکرد بدن تأکید می‌شود. ترکیبات پیشنهاد شده حاوی مواد معدنی شامل منیزیم، زینک و کرومیم و همچنین عصاره‌های گیاهی بوده که نقش مهمی در پایبندی  فیزیکی و روانی به رژیم خواهد داشت. این مکمل‎‌ها برای کنترل سطح هورمون‌ها، وسوسه‌های غذایی و همچنین مدیریت میزان قند خون کاربرد دارند. استفاده از این ترکیبات در تمام طول مدت رژیم ضروری است. به‌علاوه لازم است تا پس از به اتمام رسیدن رژیم، مصرف آن‌ها قطع شود. برای اطلاع از نوع و تعداد مکمل‌ غذایی باید با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

مدت زمان رژیم

از آنجایی که هدف از رژیم گولو تغییر رویکرد و همچنین سبک زندگی افراد است، انجام اصول این رژیم برای طولانی‌مدت می‌تواند تأثیر به سزایی در بهبود سلامت عمومی بدن داشته باشد. به طور کلی مدت زمان اجرای این رژیم بین 30 تا 90 روز است. البته این تصمیم به عوامل زیادی مانند شرایط عمومی بدن فرد، تاریخچه بیماری‌های او و نیازهای غذایی او بستگی دارد. در نتیجه لازم است تا جهت اطمینان و پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی، با یک متخصص تغذیه در ارتباط باشید.

فعالیت ورزشی همراه با رژیم

پیشنهاد می‌شود تا پس از مشورت با پزشک تغذیه، در صورت امکان از انجام فعالیت‌های ورزشی منظم همراه با رژیم گولو غافل نشوید. این امر کمک می‌کند تا سطح انرژی شما افزایش پیدا کرده و درنتیجه واکنش‌های متابولیک بدن به‌صورت بهتری انجام شوند.

مزایای رژیم گولو

با توجه به مطالب ذکر شده هدف اصلی در رژیم گولو کنترل سطح قند خون به عنوان عاملی مهم در افزایش وزن است. در این رژیم با پرهیز از مواد مضر مانند انواع فست‌فود و دیگر ترکیبات فرآوری شده، سعی بر متعادل کردن کالری دریافتی در طی شبانه‌روز خواهد بود.

معایب رژیم گولو

به طور کلی اجرای این رژیم نکات منفی خاصی در پی ندارد. مصرف برخی مواد غذایی در برنامه رژیم گولو ممنوع است که برای جبران آن‌ها ملزم به استفاده از مکمل مخصوص آن دارید. توجه به این نکته ضروری است که رژیم گولو یک رویکرد نسبتاً جدید بوده و هنوز تحقیقات کاملی جهت بررسی همه‌جانبه آن انجام نشده است.

رژیم گولو برای چه افرادی مناسب است؟

اجرای این رژیم برای اکثر افراد مناسب است. هر شخص با دنبال کردن برنامه غذایی و همچنین انجام ورزش‌های منظم توصیه شده در این رژیم می‌تواند به وزن ایده‌آل خود برسد. البته باید توجه داشت که برگشت به وضعیت قبلی و از بین بردن تعادل ایجاد شده در سطح انسولین بدن می‌تواند سبب افزایش دوباره وزن شود. همچنین هر فرد لازم است تا با توجه به سوابق پزشکی و وضعیت جسمی خود با پزشک متخصص مشورت نموده تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری نماید.  

کلام آخر

رژیم غذایی گولو با تأکید بر کاهش مقاومت به انسولین برای کاهش وزن باعث  افزایش سوخت و ساز می‌شود. در نتیجه وزن فرد به طور آسان‌تری کاهش پیدا می‌کند. با رعایت اصول این رژیم غذایی یعنی مصرف غذاهای سالم، انجام مداوم حرکات ورزشی و استفاده از مکمل‌های مربوطه می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید.

آیا مکمل تجویزی گولو با مواد دارویی خاصی تداخل دارد؟

اگرچه سازنده این مکمل اذعان می‌کند که قرص‌های مکمل این رژیم حاوی محرک‌های مضر نیست، اما هنوز تحقیقات جامعی برای این موضوع انجام نشده است. در نتیجه پیش از مصرف مکمل مربوطه جهت پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی آن، حتماً با پزشک خود صحبت نمایید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی maryam

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط