برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
غذای رژیمی با قارچ

خوشمزه‌ترین غذای رژیمی با قارچ

همه ما می‌دانیم که پروتئین چقدر در رژیم غذایی اهمیت دارد. به همین جهت مصرف مواد غذایی مثل قارچ که با وجود پروتئین گیاهی بالا، کالری کمی دارند در رژیم غذایی بسیار مهم است. در این بخش برای شما چند دستور پخت غذای رژیمی با قارچ آماده کرده‌ایم تا بتوانید پروتئین گیاهی را در یک غذای خوشمزه دریافت کنید!

خواص قارچ در رژیم غذایی

قارچ‌ها که همراه غذا‌های سرخ شده هستند به دلیل کم کالری بودن در برنامه‌های تغذیه رژیمی گنجانده می‌شوند. می‌توانید غذا‌های گوشتی، سوپ، شیرینی و املت را با قارچ تهیه کنید که به راحتی طبخ می‌شوند.  خواص قازچ عبارتند از:

  •  سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است که بدن را تصفیه می‌کند.
  • برای تقویت سیستم ایمنی بدن، حذف سلول‌های سرطانی از بدن و محافظت از سلامت قلب و عروق توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای یک بار قارچ مصرف کنید.
  • حاوی مواد معدنی است که اتصال آهن به گلبول‌های قرمز را تسهیل می‌کند.
  • برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مناسب است.
غذای رژیمی با قارچ

قارچ چند کالری دارد؟

قارچ غذایی با ارزش ویتأمین بالا است. از رشد ماهیچه‌ها و استخوان‌ها حمایت می‌کند، به خصوص که حاوی ویتأمین D است. از آنجایی که جزء غذا‌های فیبردار است، می‌توان آن را با خیال راحت در طول فرآیند کاهش وزن مصرف کرد. برای کسانی که می‌خواهند در حد اعتدال مصرف کنند، پاسخ به این سؤال که قارچ چقدر کالری دارد به صورت زیر خواهد بود:

  • یک فنجان قارچ: ۸ کالری
  • یک وعده ۱۰۰ گرمی قارچ: ۱۵ کالری
  • یک کاسه ۳۰۰ گرمی قارچ: ۴۵ کالری
  • فقط ۱ قارچ حاوی ۱ کالری است.

ارزش غذایی قارچ

قارچ که محتوای غذایی آن بیش از ۷۰ درصد پروتئین است، جایگاه مهمی در رژیم غذایی دارد. به خصوص سوتی‌های تهیه شده با گوشت بوقلمون و مرغ برای جایگزینی پروتئین روزانه مورد نیاز در رژیم غذایی عالی هستند. اگر لازم باشد ارزش غذایی ۱۰۰ گرم قارچ پرورشی را بررسی کنیم:

  • کربوهیدرات: 0.56 گرم
  • چربی: 0.24 گرم
  • پروتئین: 2.74 گرم
  • فیبر: 2.03 گرم
  • کلسیم: 11 میلی گرم
  • ویتامین C: حاوی 4.9 میلی گرم

قارچ سرخ شده چند کالری دارد؟

قارچ‌ها وقتی به غذا‌های گوشتی و مرغ اضافه می‌شوند، تفت خوشمزه‌ای ایجاد می‌کنند. غذا‌های سرخ شده رضایت بخش و مغذی در بسیاری از خانه‌ها به زمان وعده‌های غذایی طعم می‌بخشد. می‌توانید قارچ را با هر سبزی که می‌خواهید تفت دهید و قارچ تفت داده شده را با سبزیجات تهیه کنید. بسته به ترجیح گوشت خود، می‌توانید قارچ سرخ شده را با گوشت مصرف کنید. میزان کالری هر سوت متفاوت خواهد بود. ارزش کالری که هنگام مصرف قارچ سرخ شده دریافت می‌کنید را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • نصف بشقاب قارچ سرخ شده: ۹۴ کالری
  • وعده متوسط ​​قارچ سرخ شده: ۱۸۸ کالری
  • یک قاشق غذاخوری قارچ سرخ شده حاوی ۶ کالری است.
غذای رژیمی با قارچ

چگونه قارچ بپزیم؟

اولین و شناخته شده‌ترین روش پخت، تفت دادن است. قارچ‌ها را همراه با غذایی که قرار است به آن‌ها اضافه شود خرد می‌کنند. بسته به اینکه زود بپزند یا دیر، داخل تابه ریخته و حداکثر تفت می‌دهند. قارچ‌ها در آخر اضافه می‌شوند زیرا محتوای آب بالایی دارند و خیلی سریع پخته می‌شوند. نکته‌ای که باید هنگام پخت به این روش دقت کنید این است که قارچ‌ها را زیاد تفت ندهید. قارچ‌هایی که زیاد تفت داده می‌شوند آب ارزشمند خود را از دست می‌دهند. به دلیل تازگی کمی ویتأمین‌ها و مواد معدنی موجود در آن می‌تواند به طور کامل به غذا منتقل شود.

استفاده از روش‌های پخت در فر و گریل با هم ضروری است. این دو روش پخت که فقط از نظر محیطی با هم تفاوت دارند، تأثیرات یکسانی روی قارچ دارند. در صورت پختن روی کباب یا فر، قارچ‌ها را نباید به قطعات خیلی کوچک برش دهید. به این ترتیب می‌توان آب قارچ را در داخل قارچ نگه داشت. قبل از شروع پختن قارچ، محل پخت آن‌ها باید کاملاً گرم شود. به این ترتیب از آزاد شدن آهسته قارچ جلوگیری می‌شود. به دلیل دمای ناگهانی بالا، بیرون قارچ بسته می‌شود و آب با ارزشی که دارای ارزش معدنی و ویتأمینی بسیار بالایی است در داخل قارچ باقی می‌ماند. هنگام تهیه غذا‌های قارچ رژیمی، به دلیل آب زیاد، پختن قارچ‌ها در دمای بالا به مدت طولانی توصیه نمی‌شود. پخت در صد و هشتاد درجه به مدت ده دقیقه برای یک غذای خوش طعم قارچ کافی است.

غذای رژیمی با قارچ

اگر قارچ‌های حاوی فیبر را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید، سیستم گوارش خود را تنظیم خواهید کرد. با یک سیستم گوارشی سالم، روند کاهش وزن شما آسان‌تر خواهد شد. می‌توانید آماده‌سازی را در آشپزخانه شروع کنید تا دستور العمل‌های قارچ را امتحان کنید که منبع پروتئینی و مناسب رژیم غذایی است که به شما ارائه کرده‌ایم. دستور العمل‌های رژیمی خوشمزه و رضایت بخش در این لیست برای شما امتحان شده است. حالا نوبت شماست که امتحان کنید!

طعم افسانه‌ای قارچ با ۳ ماده 

قارچ یکی از غذا‌های سالم هم در رژیم‌های غذایی و هم در سفره‌های خوشمزه مهمان است. خوشحال می‌شویم دستوری را که برای سرو خوشمزه قارچ تنها با ۳ ماده لازم دارید، به شما پیشنهاد کنیم. اگر به این فکر می‌کنید که چگونه یک قارچ را به این راحتی و خوشمزه درست کنید، توصیه می‌کنیم به دستور پخت ما نگاهی بیندازید.

سالاد قارچ با فلفل سوخاری

اگر می‌خواهید در منوی‌امشب خود چیزی متفاوت و خوشمزه درست کنید، سالاد قارچ با فلفل سوخاری دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستید. طرز تهیه این سالاد بسیار آسان است که اشتهای کسانی که آن را می‌بینند تحریک می‌کند. کسانی که این طعم را که ترکیبی از زیتون، فلفل کاپیا و قارچ است، امتحان کردند، آن را بسیار دوست داشتند. می‌توانید دستور غذا را امتحان کنید تا شاهد طعمی جدید با مواد کم باشید.

 سالاد قارچ با ماست

یکی از قوانین یک رژیم غذایی سالم و متعادل، مصرف غذا‌های سالم است. در این مرحله، مصرف قارچ هم برای سلامت قلب و هم برای سلامت گوارش شما نقش بسزایی دارد. سالاد قارچ که یکی از روش‌های خوشمزه مصرف قارچ است، شکم شما را پر می‌کند و زمان زیادی برای تهیه آن نمی‌گیرد. اگر هنوز منوی شام مشخص نیست، پیشنهاد دیگر سالاد قارچ است!

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط