برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
برای دریافت مشاوره کاهش وزن تماس بگیرید
رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری شکم

رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری شکم: غذاهایی که باید اجتناب کنید!

رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری شکم نه تنها برای تقویت نتایج و موفقیت فرآیند حذف چربی، بلکه برای حفظ فرم جدید بدن که پس از آن به دست می‌آید نیز مهم است. هدف این مقاله از اندام برتر این است که اطلاعاتی در مورد غذاهایی که باید مصرف کنید و قبل و بعد از لیپوساکشن باید از چه غذاهایی اجتناب کنید به شما ارائه دهد.

رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری شکم

بیماران اغلب می‌پرسند که آیا رژیم غذایی خاصی بعد از لیپوساکشن وجود دارد یا خیر. به عنوان یک قاعده کلی، تغذیه مناسب و متعادل از بسیاری از افزایش وزن ناشی از عادات غذایی ناسالم جلوگیری می‌کند. برای دستیابی به نتایج خوب پس از لیپوساکشن، باید میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و در عین حال مصرف قند، کربوهیدرات‌های ساده و چربی‌های اشباع شده را کاهش دهید. خوردن چندین وعده غذایی کوچک در طول روز به شما کمک می‌کند تا سطح انرژی خود را حفظ کنید و از احساس کمبود بین وعده‌های غذایی جلوگیری کنید. مصرف مکرر مایعات نیز مهم است.

رژیم غذایی پس از لیپوساکشن

تغییرات سبک زندگی و عادات غذایی برای گرفتن بهترین نتیجه از جراحی لاغری شکم مهم هستند. هوشمندانه‌ترین راه‌حل این است که وعده‌های غذایی بیش‌تر را به وعده‌های کم ترجیح دهید. انجام این کار در رژیم غذایی پس از لیپوساکشن می‌تواند به افزایش سرعت متابولیسم شما کمک کند. برای جلوگیری از ظهور مجدد تجمع چربی، مصرف کالری کم و سوزاندن کالری اضافی و همچنین کنار گذاشتن انتخاب‌های غذایی ناسالم ضروری است. یک ساختار غذایی  خوب این است که به جای 2 یا 3 وعده غذایی، 5 تا 7 میان وعده و وعده‌های غذایی کم حجم در روز مصرف کنید، به خصوص زمانی که غذاهای مناسب را انتخاب می‌کنید.

در رژیم غذایی پس از لیپوساکشن، آب فراوان بنوشید

نوشیدن آب نه تنها فواید مستقیمی برای بدن شما دارد، مانند پوست شفاف‌تر و هضم موثرتر، بلکه می‌تواند به کنترل گرسنگی نیز کمک کند. کسانی که لیپوساکشن انجام می‌دهند باید آب فراوان بنوشند. نوشیدن آب کافی یک راه آسان برای حفظ نتایج لیپوساکشن و بهبود سلامت کلی شما است. تغذیه مناسب، همراه با سایر تغیرهای سبک زندگی مانند ورزش منظم و میزان خواب مناسب، می‌تواند تضمین کند که شکل بدن جدید خود را برای سال‌های آینده حفظ کنید.

غذاهایی که باید در رژیم غذایی پس از جراحی لاغری شکم اجتناب کنید

پس از جراحی لاغری شکم، تغذیه مناسب بسیار حیاتی است تا بهبود سریع‌تر صورت بگیرد و مشکلات پس از جراحی کم‌تر شود. در این رژیم غذایی، برخی از غذاها و مواد غذایی را باید به دلیل خطرات و یا تاثیرات منفی بر روند بهبود پس از جراحی اجتناب کنید. در ادامه مواد غذایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید را بررسی کرده‌ایم. این مواد غذایی عبارت‌اند از:

قند

شکر و غذاهای شیرین باعث افزایش وزن و آسیب به نتایج عمل لیپوساکشن شما می‌شود. به همین ترتیب هیچ فایده‌ای برای روند بهبودی بدن ندارد.

غذاهای شور

شما باید حداقل دو تا چهار ماه در رژیم غذایی پس از لیپوساکشن از مصرف غذاهای شور خودداری کنید. سدیم به عنوان عامل ایجاد التهاب در بدن شناخته شده است و بنابراین روند بهبودی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، می‌توانید از جایگزین‌های سدیم مانند گیاهان طبیعی و ادویه جات استفاده کنید.

الکل

نوشیدنی‌های الکلی ممکن است با داروهایی که بعد از لیپوساکشن مصرف می‌کنید تداخل منفی داشته باشد و باعث کم آبی بدن شود. پس از لیپوساکشن حداقل به مدت 10 تا 14 روز باید از مصرف الکل در رژیم غذایی خود اجتناب کنید. در عوض، شما باید مقادیر مناسبی از آب و آبمیوه‌های طبیعی مصرف کنید.

رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری شکم

بعد از جراحی لاغری شکم از چه مواد غذایی استفاده کنیم؟

غذاهای زیادی وجود دارد که باید بعد از عمل مصرف کنید که به شما در دستیابی و حفظ بهترین نتایج لیپوساکشن کمک می کند. این غذاها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مایعات (آب، آب میوه)
  • سبزیجات
  • میوه‌ها
  • ماهی برای اسیدهای چرب امگا 3
  • آجیل و حبوبات
  • پروتئین‌های طبیعی و بدون چربی

نمونه لیست رژیم غذایی بعد از لیپوساکشن

لیست رژیم غذایی پس از لیپوساکشن که رژیم لیپوساکشن نیز نامیده می‌شود، باید به صورت جداگانه توسط متخصص تغذیه برنامه ریزی شود. این لیست‌های رژیم غذایی معمولا به صورت هفتگی به روز می‌شوند و محتوای آنها متعادل است. نمونه رژیم غذایی پس از لیپوساکشن که در زیر ارائه شده است فقط برای ارائه یک ایده تقریبی ارائه شده است. رعایت مداوم این رژیم بدون توصیه متخصص تغذیه ممکن است خطرناک باشد.

صبحانه

  • پنیر (باید پنیرهای بدون نمک و کم چرب ترجیح داده شود)
  • تخم مرغ (آبپز)
  • گوجه و خیار (بدون روغن، بدون نمک)
  • چاودار یا نان گندم کامل.

نهار

  • سوپ (بدون خامه، بدون آبگوشت)
  • گوشت، مرغ، ماهی (بدون افزودن چربی اضافی)
  • وعده غذایی سبزیجات (بدون گوشت، بدون آب)
  • سالاد (بدون روغن، نمک، سرکه)
  • چاودار یا نان گندم کامل.

میان وعده

  • میوه
  • ماست یا شیر (ممکن است بدون لاکتوز باشد)

شام

  • سوپ (بدون خامه، بدون آبگوشت)
  • وعده غذایی سبزیجات (بدون گوشت، بدون آب)
  • سالاد (بدون روغن، نمک، سرکه)
  • چاودار یا نان گندم کامل

به چیزی که مصرف می کنید نمک اضافه نکنید. از ترشی‌ها، کنسروها و محصولات ترشی دوری کنید. از چربی های حیوانی مانند کره در وعده‌های غذایی استفاده نکنید. محصولات بسته بندی شده و غذاهایی که مواد تشکیل دهنده آنها را نمی‌دانید مصرف نکنید. حداقل 3-3.5 لیتر آب در روز مصرف کنید.

آیا باید از مصرف شکر و غذاهای پرچرب خودداری کرد؟

بله، معمولاً توصیه می‌شود که از شکرهای اضافه و غذاهای پرچربی خودداری کنید. به جای آن، از منابع پروتئینی سالم، چربی‌های نیمه‌ جامد، میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید.

نتایج دوره:

مصاحبه با تعدادی از قهرمانان کاهش وزن ما رو ببینید و با تجربه اونا کاهش وزن سریعتری رو تجربه کنید.

نویسنده تیم تحقیقاتی اندام برتر

گروه تخصصی کاهش وزن اندام برتر، ارائه دهنده متد اختصاصی کاهش وزن ریشه ای است که به همه علاقمندان به تناسب اندام کمک می کند به راحتی در کنار سفره غذایی خانواده وزن کم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران
مطالب مرتبط